کرمان از جمله شهرهای زیبا و دوست داشتنی ایران با مردمانی خونگرم و با صفا است. این شهر کویری مراکز خرید متعددی از بازارهای سنتی تا فروشگاه‌های لوکس و مدرن با امکانات مطلوب و اجناس معتبر و برند دارد. محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید کرمان در محله‌های فردوسی، جهاد، آبنوس، فیروز آباد و چمران قرار دارند. این مراکز هر یک از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. در ادامه با همراه شوید تا با لیست کامل مراکز خرید در کرمان آشنا شوید و بتوانید بهترین یادگاری و سوغاتی را از سفر به کرمان تهیه کنید.

مجتمع تجاری صالح المهدی

از جدیدترین مراکز تجاری کرمان می‌توان مجتمع صالح المهدی را نام برد. این مجموعه با وجود فروشگاه‌های متنوع و امکانات رفاهی همچون رستوران، فست فود، کافی شاپ، سفره‌خانه سنتی و شهر بازی، سالن بیلیارد و و بولینگ، بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت شما است. 
آدرس: کرمان، جهاد، خیابان بهشتی، خیابان بهشتی سیزدهم
ساعت کاری: هر روز بجز جمعه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۹:۳۰ شب

مرکز خرید کرمان

مجتمع تجاری شفا

مجتمع تجاری شفا یک مرکز تخصصی چرم است که در 2 طبقه و ۳۵ واحد تجاری مشغول فعالیت است‌. برخی از برندهای خارجی از جمله ترکیه نیز در این مرکز فعالیت دارند. گشت و گذار و خرید کردن در این مجتمع یک نصف روز وقت می‌برد. جهت رفاه حال مشتریان پارکینگی بزرگ در آن تدارک دیده شده تا آن‌ها با خیال راحت خرید خود را انجام دهند. همچنین رستوران و کافی شاپ هم در این مجتمع برای صرف غذا وجود دارد و فرصت خوبی برای سپری کردن اوقات فراغت شما است.
آدرس: کرمان، انتهای خیابان شفا

مرکز خرید فایتون

فایتون یکی از بهترین مراکز خرید کرمان محسوب می‌شود. این مجموعه بزرگ ۲۰ هزار متر مربع مساحت دارد. در مرکز خرید فایتون مبلمان و دکوراسیون منزل عرضه می‌شود. علاوه بر این سایر فروشگاه‌های آن همچون اسباب‌بازی، فرش، هایپر مارکت، شیرینی و آجیل، فراورده‌های گوشتی، نان فانتزی و کترینگ غذای گرم هم زبانزد خاص و عام است. 
آدرس: کرمان، کوی کارکنان برق، بلوار شهید صدوقی
ساعت کاری: هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب

بهترین مرکز خرید کرمان

پاساژ اطلس

اگر اهل هنر و لوازم هنری هستید حتما سری به پاساژ اطلس بزنید. در این پاساژ بزرگ و مدرن علاوه بر لوازم هنری، فروشگاه‌های دیگر پوشاک، وسایل پزشکی و ورزشی نیز به فروش می‌رسانند. این مرکز خرید لوکس کرمان مساحتی بالغ بر ۷۳۰۰ متر مربع با ۴۴۰ واحد تجاری دارد. بدون شک در پاساژی به این بزرگی رستوران و پارکینگ هم جهت رفاه حال مشتریان در نظر گرفته شده است.
آدرس: کرمان، چمران، خیابان بهشتی، خیابان شریعتی

بازار بزرگ ستاره

از بازارهای مدرن کرمان می‌توان به بازار بزرگ ستاره اشاره کرد. در این بازار محصولاتی مانند لوازم آرایشی، لوازم کامپیوتری و موبایل، لوازم دکوری، مواد غذایی و پوشاک و زیور آلات به مسافران و گردشگران عرضه می‌شود. جاهای دیدنی کرمان نظیر مجموعه گنجعلی خان، موزه سکه، موزه زرتشتیان، قلعه دختر کرمان و موزه مطبوعات نیز در نزدیکی این مرکز خرید قرار دارد و فرصت مناسبی را برای یک گشت و گذار خاطره‌انگیز برای شما فراهم می‌کند.
آدرس: کرمان، چمران، خ شریعتی، خ فتحعلیشاهی

مرکز خرید در کرمان

بازار بزرگ کرمان

بازار بزرگ و سنتی کرمان قدمت بسیاری دارد و بافت قدیمی آن به سده ۸ می‌رسد و جزو معروف‌ترین آثار تاریخی کرمان به شمار می‌رود. دیدن معماری این بازار زیبا خالی از لطف نیست. این بازار از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در اینجا به معرفی بعضی از بخش‌های آن می‌پردازیم. 

بازار گنجعلی خان

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ایران و کرمان بازار گنجعلی‌خان است که از میدان ارگ شروع شده و تا میدان مشتاقیه ادامه دارد. گچبری‌های روی سقف‌های این بازار قدیمی مربوط به ۴۰۰ سال پیش است. از زمان‌های بسیار دور این بازار محل تجارت پارچه بوده است. علاوه بر این می‌توانید برای خرید ظروف مسی هم به گنجعلی‌خان مراجعه کنید.

بازار اختیاری

این بازار سنتی با بافت قدیمی و زیبای خود از انتهای جنوبی بازار گنجعلی‌خان تا بازار وکیل امتداد دارد و از قدیمی‌ترین قسمت‌های بازار کرمان به شمار می‌رود. سرای گلشن و سرای سردار هم در این بازار قرار دارند. در بازار اختیاری که با نام بازار شاهی هم شناخته می‌شود، صنایع دستی نظیر ظروف مسی و گلیم و ادویه‌جات به فروش می‌رسد.

بازار کرمان

بازار قلعه محمود

بازار قلعه محمود از محل دروازه سابق کرمان تا خیابان امام خمینی ادامه دارد و مکانی سر پوشیده و قدیمی با مغازه‌های فرسوده است. تعداد مغازه‌های فعال قلعه محمود زیاد نیست. اما از جاذبه‌های تاریخی معروف کرمان به شمار می‌رود و خوب است بازدید از آن در برنامه‌های سفر گنجانده شود.

بازار میدان قلعه

بازار میدان قلعه در امتداد بازار قلعه محمود به سمت شمال قرار گرفته است. پس از بازار بزرگ کرمان می‌توان آن را طولانی‌ترین و قدیمی‌ترین بازار شهر دانست. اهمیت و رونق اقتصادی این بازار از قلعه محمود به جهت نزدیکی به بازارهای شرقی-غربی بیشتر است.

بازار سنتی در کرمان

بازار مظفری کرمان

بازار مظفری در سال ۷۵۰ قمری توسط امیر مبارزالدین محمد مظفر بنا شده است که شامل آب انبار، مسجد و بازار است. متاسفانه تمامی بناهای این بازار به غیر از مسجد جامع مظفری از بین رفته است. مظفری از انتهای بازار وکیل شروع شده و تا خیابان میرزا رضای کرمانی ادامه دارد.

بازار زرگری (قیصریه ابراهیم خان)

بازار قیصریه ابراهیم‌خان یا همان بازار زرگری یک قسمت دیگر از بازار بزرگ کرمان است؛ از زیر مجموعه‌های بازار ابراهیم خان به شمار می‌رود و جزو آثار ملی ثبت شده کشور است. همان طور که از نام آن پیداست، بیشتر طلا‌ فروشان در این راسته فعالیت دارند.

بازار سنتی کرمان

در این مطلب با لیست بهترین مراکز خرید کرمان از لوکس و مدرن تا سنتی و قدیمی آشنا شدید. حالا بهتر است شروع به برنامه‌ریزی برای سفر کرده و بازارها و مراکز خریدی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید انتخاب کنید. در طول برنامه‌ریزی سفر اگر به دنبال هتل کرمان نیز هستید، می‌توانید سری به جااینجاس زده و با وارد کردن نام شهر و تاریخ رفت و برگشت به لیست کامل هتل‌ها همچون هتل هیوا کرمان و هتل پارس کرمان دسترسی پیدا کنید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد