در این مقاله با موارد زیر آشنا می‌شوید

 

اصفهان، شهری است که با انبوهی از خاطرات تاریخی، معماری شگفت‌انگیز و صنایع دستی بی‌نظیر گره خورده است. شهری با جاذبه های گردشگری فراوان که هر گوشه‌اش، حکایت هزاران سال تمدن و فرهنگ را بازگو می‌کند. شهر اصفهان که لقب نصف جهان واقعا برازنده آن است؛ از توریستی ترین شهرهای ایران است که آن را مدیون شاهکارهای معماری های چشم نوازی است که در سطح جهانی نیز شناخته شده‌اند. اگر شما هم قصد سفر به اصفهان، نصف جهان را دارید؛ با این راهنمای گردشگری همراه شوید تا سفری به‌ یادماندنی را رقم بزنید. راهنمای سفر به اصفهان

راهنمای سفر به اصفهان

بهترین زمان سفر به اصفهان 

اصفهان، نگین نصف جهان، با بناهای تاریخی باشکوه، میدان‌های بی‌نظیر و باغ‌های سرسبز، همواره مقصدی رویایی برای گردشگران بوده است. اما بهترین زمان سفر به اصفهان چه زمانی است؟ برای پاسخ به این سوال، باید به دنبال ترکیبی از آب و هوای دلنشین، خلوت بودن شهر، و برگزاری رویدادهای جذاب باشیم. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری جااینجاس بهترین زمان سفر به اصفهان را بررسی خواهیم کرد. 

سفر به اصفهان در بهار

در فصل بهار معتدل ترین آب و هوا را در اصفهان می‌توانید تجربه کنید. در فروردین و اردیبهشت ماه، با میانگین دمای 15 تا 25 درجه سانتی گراد، آب و هوایی بهاری و مطبوع است. البته به خاطر داشته باشید که تعطیلات نوروز، اصفهان را مملو از گردشگر می‌کند. پس اگر به دنبال خلوت تر بودن شهر هستید، اواخر اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید.میدان نقش جهانمیدان نقش جهان

سفر به اصفهان در تابستان، گشت و گذار در طبیعت اصفهان 

اگر به دنبال گردش در مناطق طبیعی اطراف اصفهان نظیر پارک جنگلی ناژوان و یا مجموعه تفریحی کوه صفه هستید، تابستان‌های معتدل این شهر را از دست ندهید. از اواخر شهریور تا اواسط مهر، هوا رو به خنک شدن می‌رود و گشت و گذار در کویر مرنجاب، بازدید از آبشار شاهاندشت، و قایق‌سواری در زاینده‌رود، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی رقم خواهد زد. فراموش نکنید که در این ایام، با کاهش قیمت رزرو هتل، می‌توانید سفر مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشید. مزیت سفر به اصفهان در این فصل، خلوتی نسبی شهر و کاهش قیمت بلیط هواپیما و هتل های اصفهان است. 

مسجد جامع اصفهانمساجد اصفهان 

سفر به اصفهان در پاییز 

با فرا رسیدن پاییز، رنگ‌های گرم و دلنشین این شهر را تزیین می‌کنند و این بهترین فرصت برای عکاسی در پارک های اصفهان است. برگ‌های درختان به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز درمی‌آیند و فضایی عاشقانه و رویایی را خلق می‌کنند. در این فصل، خبری از گرمای طاقت‌فرسای تابستان نیست و به دلیل بازگشایی مدارس، جمعیت گردشگران نیز کمتر می‌شود. آب و هوای اصفهان در پاییز نیز معتدل و رو به خنکی است. بنابراین، می‌توانید با خیالی آسوده از شلوغی و با قیمتی مناسب‌تر، از جاذبه های دیدنی اصفهان بازدید کنید و در آرامش به تماشای زیبایی‌های شهر بنشینید. 

سفر به اصفهان در پاییزپاییز رنگارنگ، اصفهان

سفر به اصفهان در زمستان، ارزان ترین فصل سفر  

اگر به دنبال سفری ارزان به اصفهان هستید که در زمانی خلوت نیز باشد؛ زمستان‌های این شهر را فراموش نکنید. از اواسط آذر تا اواخر بهمن، هوا سرد می‌شود؛ اما با کمی آمادگی، می‌توانید از گشت و گذار در میدان نقش جهان، بازدید از موزه‌های تاریخی، و خرید سوغات‌ اصفهان در بازارهای سنتی آن لذت ببرید. همچنین، در این ایام قیمت رزرو هتل به پایین‌ترین حد خود می‌رسد و می‌توانید با هزینه‌ای مناسب در اصفهان اقامت داشته باشید.

با چی بریم اصفهان؟

اصفهان، معروف به نصف جهان، همواره مقصدی پرطرفدار برای گردشگران داخلی و خارجی بوده است. اما با چه وسیله نقلیه‌ای راهی این شهر تاریخی و زیبا شویم؟ انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر تا حدودی به ترجیهات گردشگران بستگی دارد. از این رو در این مقاله، به بررسی گزینه‌های مختلف برای سفر به اصفهان می پردازیم تا با توجه به شرایط خود، مناسب ترین وسیله نقلیه برای سفر به اصفهان را انتخاب کنید و تجربه خوبی را برای خود رقم بزنید.

سفر به اصفهان با هواپیما

اگر زمان برایتان اهمیت دارد و به دنبال سفری سریع و راحت هستید، رزرو بلیط هواپیما بهترین انتخاب است. پروازهای متعددی از شهرهای مختلف به اصفهان انجام می‌شود که زمان سفر را به حداقل می‌رساند. پس از رسیدن به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، می توانید با تاکسی، ون یا اتوبوس خود را به مرکز شهر برسانید و یا در یکی از هتل‌های نزدیک فرودگاه شهید بهشتی نظیر هتل ماهان یا هتل کاوه اصفهان اقامت داشته باشید. 

سفر هوایی به اصفهان

سفر به اصفهان با قطار 

برای آن دسته از مسافرانی که به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستند و یا قصد دارند سفری گروهی با دوستان و خانواده به شهر اصفهان داشته باشند؛ قطار گزینه‌ای ایده آل است. سفر با قطار فرصتی برای تماشای مناظر زیبای مسیر از پنجره قطار بوده و استراحت در طول راه فراهم می‌کند. ایستگاه راه آهن اصفهان در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به بسیاری از جاذبه های گردشگری اصفهان را آسان می‌سازد. 

سفر به اصفهان با اتوبوس

اگر به دنبال گزینه‌ای اقتصادی و مقرون به صرفه هستید، خرید بلیط اتوبوس می‌تواند انتخاب خوبی باشد. البته اتوبوس های vip تا حدودی سفر راحت تری را نیز برای شما رقم می‌زنند. اتوبوس‌های زیادی از شهرهای مختلف به اصفهان حرکت می‌کنند که با توجه به نوع اتوبوس و مسافت، قیمت بلیط متغیر است. ترمینال های اصلی اتوبوسرانی اصفهان عبارتند از: 

  • ترمینال صفه
  • ترمینال کاوه 
  • ترمینال زاینده رود 

سفر زمینی به اصفهان

سفر به اصفهان با خودروی شخصی  

اگر به دنبال آزادی و انعطاف پذیری بیشتر در طول مسیر سفر به اصفهان هستید؛ سفر با خودروی شخصی پیشنهاد می‌شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که ترافیک در برخی از مسیرها و همچنین هزینه های پارکینگ و سوخت مصرفی را نیز باید در نظر بگیرید. اما مزیت سفر به اصفهان با خودروی شخصی امکان بازدید از شهرها و جاذبه های گردشگری اطراف اصفهان است که به راحتی برای شما امکان‌پذیر است.

بهترین وسیله نقلیه برای سفر به اصفهان

انتخاب بهترین وسیله نقلیه برای سفر به اصفهان به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد: 

  • بودجه: میزان هزینه‌ای که می‌توانید برای برای رفت و برگشت صرف کنید را در نظر داشته باشید. هواپیما معمولا گران‌ترین گزینه است، در حالی که اتوبوس مقرون به صرفه ترین گزینه برای سفر است.
  • زمان: اگر زمان کمی دارید، هواپیما بهترین انتخاب است. اما اگر ترجیح می‌دهید در طول سفر استراحت کنید و مناظر را تماشا کنید و سفر راحتی داشته باشید؛ قطار گزینه بهتری است. 
  • راحتی: قطار و هواپیما راحت‌ترین گزینه‌ها هستند، در حالی که سفر با اتوبوس و خودروی شخصی ممکن است کمی خسته کننده باشد. 

جاهای دیدنی اصفهان، از نقش جهان تا کاخ های صفوی

اصفهان شهری کهن‌سال با تاریخی غنی و جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار، همواره مقصدی رویایی برای مسافران داخلی و خارجی بوده است. از بناهای باشکوه تاریخی و معماری چشم‌نواز تا پل‌های تاریخی و باغ‌های سرسبز، هر گوشه از این شهر زیبا، داستانی برای روایت دارد. در این مقاله، با ما همراه شوید تا به برخی از جاهای دیدنی و تفریحی اصفهان سفر کنیم و برخی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان را به شما معرفی کنیم.

میدان نقش جهان، نماد شهر اصفهان 

قلب تپنده‌ی گردشگری اصفهان، بی‌شک میدان نقش جهان است. این میدان باشکوه که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده، مجموعه‌ای کامل از معماری بی‌نظیر ایرانی را در خود جای داده است. قدم زدن در این میدان تاریخی، گویی سفری به گذشته است و عظمت و شکوه دوران صفویه را به رخ می‌کشد.

میدان نقش جهانمیدان نقش جهان اصفهان 

سی و سه پل، بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب

سی و سه پل که بر روی زاینده‌رود احداث شده است؛ در واقع نمادی از شکوه و هنر مهندسی ایرانی محسوب می‌شود. این پل زیبا با معماری بی‌نظیرش، نه تنها راهی برای عبور و مرور بوده، بلکه مکانی برای تجمع و تفریح مردم در سالیان دور بوده است. تماشای غروب آفتاب از روی این پل، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. در حال حاضر نیز این پل باشکوه به محلی برای گردشگران شب زنده دار اصفهان تبدیل شده و از بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان در شب محسوب می‌شود.

 


میدان نقش جهان و سی و سه پل، از مهم ترین نمادهای شهر اصفهان هستند.

 

 


 

سی و سه پلسی و سه پل اصفهان

باشکوه ترین کاخ های اصفهان

اصفهان مملو از کاخ‌های باشکوهی است که هر کدام گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ ایرانی را در خود جای داده‌اند. برخی از زیباترین و قدیمی ترین کاخ های اصفهان عبارتند از:  

  • کاخ چهلستون: این کاخ یک کاخ سلطنتی است که در دوران صفویان ساخته شده است. کاخ چهلستون به دلیل نقاشی‌ها و معماری زیبای خود مشهور است. 
  • کاخ هشت‌بهشت: هشت بهشت با معماری باشکوه و باغی دل‌انگیز، یادگاری از دوران صفوی است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. تالارهای آینه و نقاشی، حوض مروارید و باغ بلبل، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این کاخ هستند. 
  • کاخ عالی قاپو: این کاخ یک کاخ سلطنتی است که در دوران صفویان ساخته شده و در میدان نقش جهان واقع شده است. عمارت عالی قاپو به دلیل معماری و نقاشی‌های زیبا مشهور است. 

کاخ هشت بهشت اصفهانکاخ هشت بهشت اصفهان

زیباترین باغ‌های اصفهان

در میان هیاهوی شهری، باغ‌های سرسبز اصفهان پناهگاهی برای آرامش و لذت بردن از طبیعت هستند. از میان زیباترین باغ های اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  

  • باغ گل‌های اصفهان: باغ گل‌های اصفهان یکی از زیباترین باغ‌های ایران است. این باغ در سال ۱۳۷۳افتتاح شد و در حال حاضر بیش از ۳۹۵ گونه گیاهی در آن نگهداری می‌شود. باغ گل‌ها در حاشیه زاینده‌رود واقع شده و مساحتی حدود ۷۲ هزار مترمربع دارد.
  • باغ پرندگان اصفهان: باغ پرندگان اصفهان بزرگ ترین باغ پرندگان ایران است. این باغ در سال 1375 افتتاح شد و در حال حاضر بیش از 5000 پرنده از 130 گونه مختلف در آن نگهداری می‌شود. این باغ در مجموعه پارک ناژوان و در ساحل زاینده رود واقع شده است. 
  • باغ وحش اصفهان: باغ وحش اصفهان در پارک کوهستانی کوه صفه واقع شده است. این باغ در سال 1341 افتتاح شد و در حال حاضر بیش از 1700 حیوان از 200 گونه مختلف در آن نگهداری می‌شود. 

باغ پرندگان اصفهانباغ پرندگان اصفهان

مناطق تفریحی و پارک های کوهستانی اصفهان 

پارک ناژوان و کوه صفه دو مورد از بزرگ ترین پارکی های اصفهان و از بهترین مناطق تفریحی و گردشگری این شهر است که از امکانات هیجان‌انگیز و مطلوبی برخوردار است. در این میان کوه صفه بیشتر برای تفریحات هیجان‌انگیز و پارک ناژوان برای جمع های خانوادگی مناسب‌تر است. در ادامه جاذبه های گردشگری هر یک را معرفی کرده‌ایم. 

کوه صفه اصفهان، مناسب جمع های خانوادگی

کوه صفه در جنوب غربی شهر اصفهان است که دارای تنوع تفریحات و سرگرمی‌های مختلف برای تمام سنین است. برخی از محبوب‌ترین تفریحات کوه صفه عبارتند از:

  • تله کابین: تله کابین صفه از بلندترین تله کابین‌های ایران است و منظره‌ای زیبا از شهر اصفهان را ارائه می دهد.
  • پارک کوهستانی: پارک کوهستانی صفه دارای امکانات مختلفی برای تفریحات کوهستانی از جمله پیاده روی، کوهنوردی و دوچرخه سواری است.
  • باغ وحش: باغ وحش صفه دارای انواع مختلف حیوانات از جمله شیر، ببر، خرس و میمون است.
  • شهربازی: شهربازی صفه دارای انواع مختلف وسایل بازی برای کودکان و بزرگسالان است.
  • رستوران و کافی‌شاپ: کوه صفه دارای رستوران ها و کافی شاپ های متعددی است که منظره‌ای زیبا از شهر اصفهان را ارائه می‌دهند.

کوه صفه
مجموعه تفریحی کوه صفه اصفهان

پارک ناژوان، بزرگ ترین پارک اصفهان 

پارک ناژوان به عنوان بزرگ ترین پارک اصفهان، دارای تنوع تفریحات و سرگرمی‌های مختلف برای تمام سنین است. پیشنهاد می‌کنم حتما از باغ پرندگان این مجموعه دیدن کنید. زیرا احتمالا فضای وسیع و گونه‌های مختلف از پرندگانی که در این پارک وجود دارند را در هیچ شهری نمی‌توانید بیابید. برخی دیگر از محبوب ترین جاذبه‌ها و تفریحات پارک جنگلی ناژوان عبارتند از: 

  • باغ پرندگان
  • باغ خزندگان
  • آکواریوم
  • تله سیژ 
  • شهربازی 
  • پارک آبی

پارک ناژوانپارک جنگلی ناژوان اصفهان

سوغات اصفهان، سوغات خوراکی و صنایع دستی اصفهان 

اصفهان شهری نیست که تنها به بناهای تاریخی و معماری چشم‌نواز خود معروف باشد. این شهر، گنجینه‌ای از صنایع دستی و خوراکی‌های بی‌نظیر است که هر گردشگری را به وجد می‌آورد. خوراکی های اصفهان و همچنین صنایع دستی بی‌نظیر که هنر دست هنرمندان این سرزمین است؛ جزو ارزشمندترین سوغاتی های اصفهان هستند. در ادامه با ما باشید تا با معروف ترین سوغاتی های اصفهان آشنا شوید.

معروف ترین خوراکی های اصفهان

برخی از معروف ترین خوراکی های اصفهان که می‌توانید به عنوان سوغاتی از این شهر تهیه کنید عبارتند از:

  • گز اصفهان: گز، با طعم و بافت خاص خود، نماد اصفهان است و به عنوان معروف ترین و بهترین سوغات خوراکی اصفهان نیز شناخته می‌شود. از گزهای آردی و لقمه‌ای سنتی تا گزهای طعم‌دار و شکلاتی مدرن، برای هر ذائقه‌ای طعم خاصی وجود دارد.
  • پولکی: پولکی‌های رنگارنگ و خوشمزه، با طعم‌های متنوعی چون هل، دارچین و زعفران، هدیه‌ شیرین و خوش طعمی هستند که می‌توانید برای عزیزان خود به عنوان سوغاتی خریداری کنید.
  • سوهان عسلی: سوهان عسلی ترکیب خوشایندی از سوهان با عسل است که شیرینی‌ خاص و پرطرفداری را خلق کرده است. سوهان عسلی را می‌توانید از بازارهای سنتی اصفهان به راحتی تهیه کنید.
  • شیرینی کرکی: این شیرینی سنتی با بافت نرم و لطیف و طعم ملایم، گزینه‌ مناسب برای دوستداران شیرینی‌های ساده و اصیل است. 
  • جوز قندی: جوز قندی‌های اصفهان، با مغز گردو و طعم‌های گوناگون، سوغاتی خوشمزه و مقوی هستند. 

سوغات اصفهانگز اصفهان

صنایع دستی اصفهان 

برخی از ارزشمندترین صنایع دستی اصفهان که از بهترین سوغاتی های این شهر نیز محسوب می‌شوند عبارتند از:

  • خاتم کاری: خاتم کاری با نقش‌های هندسی و هنرمندانه، روی انواع اشیاء از جمله جعبه، قاب عکس و ظروف، جلوه‌ای بی‌نظیر را خلق می‌کند که به عنوان زیباترین صنایع دستی اصفهان در کل دنیا شناخته می‌شود.
  • قلم زنی: قلم زنی‌های اصفهان روی مس، با طرح‌های اسلیمی و سنتی، یادگاری‌ای ارزشمند از هنر و فرهنگ شهر اصفهان است که می‌تواند سوغاتی جذابی برای دوستان وعزیزان شما باشد. 
  • میناکاری: ظروف و اشیاء میناکاری شده، با رنگ‌های درخشان و طرح‌های متنوع، سوغاتی‌ نفیس و چشم‌نواز از زیباترین صنایع دستی اصفهان است.
  • قالی و فرش: قالی‌های اصفهان، با طرح‌های اصیل و هنرمندانه، بخشی از تاریخ و فرهنگ اصفهان است که یک یادگار زیبا از این شهر است.
  •  ظروف مسی: ظروف مسی، با طرح‌های قلم‌زنی شده یا ساده، یادگاری‌ای ماندگار از سنت‌های گذشته و هنر مسگری اصفهان هستند. 

صنایع دستی اصفهانخاتم کاری روی ظروف مسی

مراکز خرید اصفهان و بازارهای سنتی  

اصفهان دنیایی از انتخاب‌های متنوع را برای علاقه‌مندان به خرید و گشت‌وگذار فراهم می‌کند. از بازارهای سنتی با قدمتی چند صد ساله تا مراکز خرید مدرن و لوکس اصفهان، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. در ادامه با ما همراه شوید تا گشت و گذاری در بهترین بازارهای اصفهان داشته باشیم.

بازارهای سنتی اصفهان

اگر به گشت و گذار در فضاهای سنتی و قدیمی علاقمند هستید و یا قصد خرید سوغات اصفهان را دارید؛ حتما به یکی از این بازارهای سنتی اصفهان که در ادامه معرفی کرده‌ایم سر بزنید: 

  • بازار بزرگ اصفهان: قدم زدن در این بازار تاریخی، حکم سفر به گذشته را دارد. با معماری اصیل ایرانی، راسته‌های تو در تو، سقف‌های بلند و کاروانسراهای قدیمی، قدم زدن در بازار بزرگ اصفهان تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. در این بازار می‌توانید صنایع دستی بی‌نظیر، فرش‌های دستبافت، ظروف مسی، پارچه‌های سنتی و انواع سوغات را پیدا کنید.
  • بازار قیصریه: این بازار باشکوه، یکی از قدیمی‌ ترین بازارهای اصفهان است و در زمان صفویه ساخته شده است. گنبدهای آجری زیبا، حجره‌های پر از کالاهای رنگارنگ و عطر ادویه‌ها، فضایی دلنشین و تاریخی را برای خرید و گشت‌وگذار ایجاد کرده‌اند. 
  • بازار هنر: اگر به دنبال صنایع دستی خاص و هنری هستید، بازار هنر بهترین انتخاب است. در این بازار می‌توانید انواع آثار هنری، تابلوهای نقاشی، مجسمه‌های سفالی، ظروف میناکاری شده و زیورآلات دست‌ساز را خریداری کنید. 

بازار بزرگ اصفهانبازار اصفهان

مراکز خرید مدرن اصفهان 

 با گشت و گذار در مراکز خرید مدرن اصفهان می‌توانید ازبزرگ ترین مراکز خرید خاورمیانه دیدن کنید و از برندهای مختلف و معروف جهانی خرید کنید. برخی از بهترین مراکز خرید مدرن اصفهان عبارتند از:

  • سیتی سنتر اصفهان: این مجتمع عظیم، یکی از بزرگ ترین مراکز خرید اصفهان و خاورمیانه است. سیتی سنتر با هفت طبقه مملو از فروشگاه‌های برندهای معتبر داخلی و خارجی، هایپر استار، فود کورت، سینما، شهربازی و امکانات تفریحی دیگر، مقصدی ایده‌آل برای یک روز کامل خرید و تفریح در اصفهان است.
  • پارک اصفهان: این مجتمع مدرن با معماری زیبا، فضایی شیک و آرام را برای خرید و گشت‌وگذار فراهم کرده است. در این مجتمع می‌توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی، کیف و کفش، لوازم خانگی و برندهای معتبر را پیدا کنید. 
  • مرکز خرید جلفا: این مرکز خرید در محله جلفا، یکی از قدیمی‌ ترین محله‌های ارمنی‌نشین اصفهان، قرار دارد. مرکز خرید جلفا با معماری تلفیقی و فضایی دنج، مجموعه‌ای از فروشگاه‌های برندهای معتبر، کافه‌های دنج و رستوران‌های باکیفیت را در خود جای داده است. 
  • مجتمع تجاری اوسان: اوسان هم یک مرکز خرید مدرن با کالاهای لوکس است. این مجتمع در خیابان چهارباغ بالا قرار گرفته و برندهای معتبر لباس، کیف و کفش و لوازم دیگر در آن دیده می‌شود. 

 


سیتی سنتر اصفهان یکی از بزرگ ترین مراکز خرید خاورمیانه است.

 

 


 

سیتی سنتر اصفهانمرکز خرید سیتی سنتر اصفهان

بهترین رستوران های اصفهان

 

اگر در فکر سفر به این شهر زیبا هستید یا همین حالا در کوچه‌های پر‌پیچ‌وخم آن قدم می‌زنید و به دنبال یک تجربه‌ی ناب و خوشمزه می‌گردید، در ادامه با معرفی بهترین رستوران‌های اصفهان همراه ما باشید. 

1.عمارت خوان گستر

 عمارت خوان گستر یکی از شیک ترین و معروف ترین رستوران های اصفهان است که در محله جلفا واقع شده است. عمارتی تاریخی با معماری اصیل ایرانی که دارای فضایی دلنشین و منویی متنوع از غذاهای سنتی اصفهانی و سایر غذاهای سنیت ایرانی است. قورمه‌سبزی، بریانی، کشک بادمجان و خورش ماست از محبوب‌ترین‌های این رستوران هستند.

  • آدرس رستوران خوان گستر اصفهان: اصفهان، خیابان حکیم نظامی،نبش خیابان کلیسای جلفا

2. رستوران شهرزاد

رستورانی با قدمت ۵۰ساله، یک از قدیمی ترین رستوران های اصفهان است که در نزدیکی هتل عباسی و هتل سفیر اصفهان و در محله چهارباغ قرار گرفته است. این رستوران فضایی لوکس و مجلل، و منویی شامل غذاهای ایرانی و فرنگی است. موسیقی زنده، سالاد بار و بخش مجزا برای مراسم‌، از ویژگی‌های این رستوران است.

رستوران شهرزاد اصفهانرستوران شهرزاد اصفهان

  • آدرس رستوران شهرزاد اصفهان: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد

3. باغ‌رستوران ملک

رستوران ملک با باغی سرسبز، وسیع با فضایی آرامش‌بخش، حوض‌های سنتی و آلاچیق‌هایی دنج، بنایی متعلق به دوران صفویه است. این بنا در سال 82 مرمت و بازسازی و در سال 90 رسما افتتاح شده است. باغ رستوران ملک یکی از بهترین رستوران های سنتی اصفهان است که در آن می‌توانید از طعم اصیل غذاهای ایرانی مانند دیزی، چلوگوشت و انواع کباب‌ها لذت ببرید.

  • آدرس رستوران ملک اصفهان: اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم یا کوپه باغ قلندرها، مجموعه تاریخی و اقامتی ملک سلطان

4.رستوران هتل عباسی اصفهان

 این هتل مجلل و بی‌نظیر که تنها هتل 5 ستاره اصفهان است؛ رستورانی باشکوه را در دل خود جای داده است که می‌توان آن را زیباترین باغ رستوران ایرانی دانست. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی است و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به میدان نقش جهان دارد.

  • آدرس رستوران هتل عباسی اصفهان: اصفهان، خیابان آمادگاه، مهمانسرای بین المللی عباسی

5.کافه رستوران هوگر اصفهان

رستوران هوگر با حرفه‌ای‌ترین آثار هنر کلاسیک، منحصر به فرد ترین رستوران برای لذت بردن از غذاهای سنتی اصفهان است. این رستوران دارای فضایی مدرن و دنج با بالکونی زیبا رو به خیابان چهارباغ عباسی است که برای صرف صبحانه، ناهار و شام مناسب است. رستوران هوگر همچنین دارای یک کافی شاپ حرفه‌ای با استانداردهای بین المللی است. هتل آسمان و هتل جلفا از نزدیک ترین هتل های اصفهان به این کافه رستوران است.

  • آدرس رستوران هوگر اصفهان: اصفهان، دروازه دولت، خیابان باب الرحمه، کوچه شماره 1

6.رستوران ارگ اصفهان

رستوران ارگ اصفهان یکی از رستوران های لاکچری حاشیه شهر اصفهان هست. اگه به دنبال یک رستوران با تنوع غذایی بالا و دارای فضایی مدرن با طراحی مینیمالیستی هستید؛ رستوران ارگ یکی از بهترین گزینه‌ها است. این رستوران در سه محیط به صورت سنتی و کلاسیک و VIP فعالیت می‌کند. منوی رستوران ارگ شامل ۴۰ نوع غذاهای ایرانی , فرنگی و سنتی، نوشیدنی‌های طبیعی، تنقلات، میوه های تازه فصل، ۲۵ نوع سالاد تمام سلف سرویس، ترشیجات، انواع دسر، کافی شاپ، باربیکیو و...است.

  • آدرس رستوران ارگ اصفهان:اصفهان جاده نجف آباد، سه کیلومتر بعد از سه راه درچه، جنب تالار اشراف

اقامت در اصفهان، تو اصفهان کجا بمونیم؟  

برای سفری خاطره‌انگیز در اصفهان، انتخاب محل اقامت مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. شهر اصفهان به عنوان یکی از شهرهای توریستی ایران دارای هتل های مدرن و سنتی بسیاری است که می‌توانید به راحتی از سایت های رزرو هتل نظیر سایت جااینجاس اقدام به رزرو آنلاین یکی از آنها کنید. در ادامه برخی از بهترین هتل های اصفهان را معرفی کرده‌ایم.

هتل عباسی اصفهانهتل عباسی اصفهان

هتل‌های اصفهان 

اگر علاقمندید در یکی از هتل های لوکس و 5 ستاره اصفهان اقامت داشته باشید و یا یکی از هتل آپارتمان های اصفهان را برای ماندن در این شهر انتخاب کنید؛ در ادامه با معرفی برخی از بهترین هتل های اصفهان همراه ما باشید.

  • هتل‌های لوکس اصفهان: تجربه‌ای مجلل و باشکوه در هتل‌های ۵ستاره مانند هتل عباسی، هتل پارسیان کوثریا هتل آسمان اصفهان انتظار شما را می‌کشد. این هتل‌ها با امکانات رفاهی کامل، فضایی مجلل و دسترسی آسان به مناطق گردشگری، سفری فراموش‌نشدن ی را رقم می‌زنند. 
  • هتل‌های سنتی اصفهان: اقامت در هتل‌های سنتی اصفهان، مانند هتل‌های عباسی، هتل آپارتمان هشت بهشت یا سراهای تاریخی نظیر اقامتگاه سنتی ایروانی و اقامتگاه سنتی میناس اصفهان فرصتی است برای لمس معماری اصیل ایرانی و حس و حال زندگی سنتی که در فضاهای سنتی به خوبی حس می‌شود. 
  • هتل‌های بوتیک: برای کسانی که به دنبال فضایی دنج و صمیمی هستند، هتل‌ بوتیک گزینه‌ای ایده‌آل است. هتل هایی نظیر هتل بوتیک باهنر، با معماری خاص و تعداد اتاق‌های محدود، تجربه‌ای منحصر به فرد برای مهمانان خود رقم می‌زنند. 

نکات مهم رزرو هتل در اصفهان  

با رعایت این نکات و کمی جستجو، می‌توانید بهترین هتل را برای اقامت در اصفهان انتخاب کنید و سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را رقم بزنید:  

  • برای رزرو هتل، می‌توانید از وب‌سایت‌های معتبر رزرو هتل نظیر جااینجاس اقدام کنید و یا برای راهنمایی بیشتر و رزرو هتل با پشتیبانی وبسایت تماس بگیرید. 
  • رزرو آنلاین هتل معمولا با تخفیف همراه است و امکان مقایسه قیمت‌ها را به شما می‌دهد. 
  • به زمان سفرتان توجه کنید. در ایام تعطیلات و فصل‌های پرگردشگر، قیمت هتل‌ها افزایش می‌یابد و ممکن است ظرفیت آن‌ها زودتر پر شود. 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی از سفر به اصفهان را در قالب بهترین زمان سفر، معرفی جاهای دیدنی و معرفی سوغاتی‌ها، رستوران‌ها و هتل های اصفهان به شما ارائه دهیم. امیدواریم این راهنما برای شما مفید بوده باشد و با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از این راهنما، سفری به یادماندنی به این شهر زیبا داشته باشید. اگر قصد دارید قبل از سفر به اصفهان هتل مورد نظر خود را رزرو کنید و با خیالی آسوده سفر کنید؛ می‌توانید به سایت جااینجاس مراجعه کنید تا از پشتیبانی 24 ساعته در هنگام رزرو هتل و همچنین قبل و بعد از رزرو هتل نیز بهره‌مند شوید.

 

سوالات متداول درباره راهنمای سفر به اصفهان

عمارت خوان گستر، رستوران شهرزاد، باغ رستوران ملک، رستوران هتل عباسی، کافه رستوران هوگر اصفهان و رستوران ارگ اصفهان از بهترین رستوران های این شهر هستند.
هتل عباسی، هتل پارسیان کوثر اصفهان، هتل آسمان، هتل بوتیک باهنر، اقامتگاه سنتی میناس و اقامتگاه سنتی ایروانی برخی از بهترین اقامتگاه های اصفهان هستند.
خاتم کاری، مینا کاری، قالی و فرش، قلم زنی و ظروف مسی از زیباترین صنایع دستی اصفهان است.
گز، پولکی، سوهان عسلی، شیرینی کرکی و جوز قندی از معروف ترین سوغاتی های اصفهان است.
سی و سه پل، عمارت عالی قاپو، کاخ هشت بهشت،میدان نقش جهان و کاخ چهلستون از بهترین جاذبه های دیدنی اصفهان است.
فصل بهار و پاییز بهترین فصل سفر  به اصفهان به لحاظ آب و هوای معتدل است.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد