در این مقاله با موارد زیر آشنا می‌شوید

تهران پایتخت ایران با آب و هوایی نیمه خشک در دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز واقع شده است. این شهر به عنوان دومین شهر پرجمعیت خاورمیانه شناخته شده است. تهران دارای دشت‌های پهناور و کوهستان‌های زیادی است. این شهر مرکز اقتصاد و اولین منطقه صنعتی کشور به شمار می‌آید. شهر تهران با وسعتی حدود 730 کیلومتر مربع جاهای دیدنی، تاریخی، تفریحی و همچنین اماکن مذهبی بسیاری را در خود جای داده است. در این مطلب سعی داریم شما را با جاهای دیدنی تهران آشنا کنیم پس همسفر وبلاگ جااینجاس باشید تا لیست جاهای دیدنی تهران را برای شما بیان کنیم.

اینفوگرافی جاهای دیدنی معروف تهران

جاهای دیدنی و تاریخی تهران کجاست؟

جاهای تاریخی تهران دوستداران زیادی دارد پس می‌تواند اولین جایی باشد که در سفر به این شهر و پس از رزرو هتل به آن‌ها سری زد. برای آشنایی با جاهای دیدنی تهران همراه مجله گردشگری جااینجاس باشید.

بازار تجریش تهران

بازار تجریش یکی از جاهای دیدنی و تاریخی شهر تهران به شمار می‌آید. دراین بازار سرپوشیده انواع کالاها، صنایع دستی، ادویه، آجیل و خشکبار، زیورآلات و تسبیح، میوه‌های تر و تازه و… با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسند.

بازار تجریش

بازار تجریش در منطقه شمیرانات واقع شده است و گردشگران با استفاده از اتوبوس، مترو، تاکسی یا خودروهای شخصی خود می‌توانند به بازدید از این بازار بزرگ بروند. بازار تجریش قدمت بسیار طولانی حدود 220 سال دارد. با رفتن به این بازار می‌توان شکوه معماری و فرهنگ ایرانی را تماشا کرد.

آدرس و مدت زمان بازدید از بازار تجریش

آدرس تهران، ضلع جنوب غربی میدان تجریش، جنب ایستگاه بی آر تی میدان تجریش (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید بین ۲ تا ۳ ساعت

کاروانسرای خانات تهران

کاروانسرای خانات از دیگر اماکن تاریخی شهر تهران متعلق به دوره قاجاریه است. این کاروانسرا تحت نظارت و حمایت شهرداری تهران است. آجیل فروشی‌های متنوع و بسیاری در این کاروانسرا وجود دارند همچنین از امتیازات این مجموعه می‌توان به وجود رستوران‌های با کیفیت در آن اشاره کرد.

آدرس و تلفن کاروانسرای خانات

آدرس تهران، شمال میدان شوش، جنوب چهار راه مولوی، میدان امین السلطان، خیابان صاحب جمع (نمایش روی نقشه)
تلفن 02133128141

باغ موزه نگارستان تهران

باغ موزه نگارستان یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی تهران است که به دستور فتحعلی‌شاه قاجار ساخته شده است. در زمان‌های گذشته از این مکان به‌ عنوان اقامتگاه تابستانه استفاده می‌شد اما امروزه به یکی  از باغ موزه‌های معروف شهر تهران تبدیل شده است. تابلوهای نقاشی پرتره از زیباترین بخش‌های موزه را به خود اختصاص داده‌اند. این موزه که شباهت بسیاری به حافظیه شیراز دارد از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که شامل موارد زیر است:

  • تالار مجموعه ملک‌الشعرای بهار
  • تالار اسفرجانی
  • تالار جهانگیر ارجمند
  • موزه مکتب کمال‌الملک
  • تالار منیر فرمانفرمائیان

باغ موزه نگارستان

آدرس و تلفن باغ موزه نگارستان

آدرس تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع (نمایش روی نقشه)
تلفن 02133119586

برج آزادی تهران

برج آزادی در مسیر ورودی شهر تهران قرار گرفته است. قدیمی‌ترین نماد و نشانه استان تهران به همین برج اختصاص دارد و این برج یکی از دیدنی های تهران است. معماری و طراحی برج آزادی توسط شخصی به نام حسین امانت که از سرشناس‌ترین معمارهای کشور در آن زمان بوده انجام شده است.

برج آزادی

مکان های دیدنی برج آزادی

  1. گالری
  2. کتابخانه
  3. موزه
  4. کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان از زیباترین کاخ‌های تهران که بازمانده دوره صفویه است. این کاخ قدمتی نزدیک به ۴۴۰ سال دارد. بخش‌های مختلف کاخ گلستان عبارتند از:

  • تالار آینه
  • تالار سلام
  • شمس‌العماره
  • حوضخانه
  • تالار عاج
  • تالار الماس
  • تالار برلیان
  • تخت مرمر
  • کاخ ابیض
  • خلوت کریمخانی

فضای بیرونی کاخ را حیاطی سرسبز با کاج‌های بلند تشکیل داده است که فرصتی عالی برای استراحت گردشگران رقم زده است. ثبت این بنای تاریخی در یونسکو به عنوان یکی از میراث‌های جهانی از مهمترین ویژگی‌های کاخ گلستان است.

آدرس و تلفن برج آزادی

آدرس تهران، میدان آزادی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166023951

سردر باغ ملی تهران

 سردر باغ ملی به درخواست رضا شاه در خیابان امام خمینی واقع شده است و یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. این بنای بی‌نظیر با کمک جعفرخان کاشانی و  آلمانی‌ها  قبل از جنگ جهانی دوم طراحی و ساخته شده است. سردر باغ شامل یک گذرگاه بزرگ و پیاده‌رو در اطراف آن است.

سردر باغ ملی

آدرس و مدت بازدید از سر در باغ ملی

آدرس استان تهران، تهران، ضلع شمالی خیابان امام خمینی (نمایش روی نقشه)
مدت بازدید کمتر از یک ساعت

میدان توپخانه تهران

میدان توپخانه تهران که به میدان امام خمینی شهرت دارد یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر تهران است. این میدان در سال ۱۲۸۴ به دستور شخص امیرکبیر در انتهای خیابان امیرکبیر ساخته شده است.

آدرس و مدت بازدید از میدان توپخانه

آدرس تهران، میدان امام خمینی (توپخانه) (نمایش روی نقشه)
مدت بازدید کمتر از یک ساعت

عمارت مسعودیه تهران

از دیگر نمادهای مهم و اصلی شهر تهران عمارت مسعودیه با وسعتی حدود ۴۰۰۰ متر مربع است. معماری باشکوه و نمای زیبای این عمارت گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این مجموعه تاریخی بیش از ده ساختمان و بنا را در خود جای داده و یکی از مشهورترین خانه‌های تاریخی تهران است. عمارت مسعودیه را می‌توان اولین کتابخانه‌ و موزه‌ی ملی ایران دانست. مجموعه‌ی بزرگ و خیره کننده مسعودیه در سال ۱۳۷۷جزو آثار ملی کشور ثبت شده است.

عمارت مسعودیه

آدرس و تلفن عمارت مسعودیه

آدرس تهران، میدان بهارستان، خیابان اکباتان (نمایش روی نقشه)
تلفن 02133992012

موزه حیات وحش تهران

موزه حیات وحش دارآباد مکانی عالی برای تماشای انواع مختلفی از حیوانات تاکسیدرمی شده است. برگزاری انواع کارگاه‌های آموزشی از جمله تاکسیدرمی حیوانات، لمس حیوانات، زنبورداری و ...  از نمونه امکانات داخل این مجموعه به شمار می‌آید.

موزه حیات وحش

 موزه دارآباد ۲۶ نوع از حیوانات مختلف مانند جوندگان، گوشت‌خواران، گربه‌سانان و...  را در خود جای داده است. در این مجموعه چند سالن مختلف همچون سالن حشرات، آسیا، اروپا، شمال ایران، مرکز و جنوب ایران، گیاه‌شناسی، آمریکا شمالی، آفریقا، آبزیان و خزندگان، زمین‌شناس وحشرات وجود دارد. در ورودی این موزه مجسمه دایناسور گیاه‌خوار با طول 6 متر قرار گرفته است.

آدرس و تلفن موزه حیات وحش

آدرس تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه (نمایش روی نقشه)
تلفن 02196027011

موزه ایران باستان تهران

موزه ایران باستان یا همان موزه ملی کشور قدیمی‌ترین موزه ایران به شمار می‌رود. موزه ملی ایران باستان از دو قسمت تشکیل شده است قسمت اول مربوط به ایران باستان و اشیای این دوره تا زمان ساسانیان است. قسمت دیگر اشیا دوران بعد از اسلام  را به نمایش گذاشته است.

 موزه ایران باستان به هفت تالار بزرگ تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  1. تالار صفویه
  2. سلجوقی
  3. قاجار
  4. ایلخانی
  5. تیموری
  6. زند‌
  7. افشاریه

آدرس و تلفن موزه ایران باستان

آدرس تهران، میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166702061

کاخ نیاوران تهران

کاخ نیاوران دیگر جاذبه ی دیدنی و تاریخی تهران با مساحت حدود 800 متر و سقفی شیروانی در شمال این شهر واقع شده است. کاخ نیاوران شامل دوبخش تماشایی همچون کاخ صاحبقرانیه و موزه جهان‌نما نیز هست.

کاخ نیاوران

آدرس و تلفن مجموعه کاخ نیاوران

آدرس تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران (نمایش روی نقشه)
تلفن 02122282013

کاخ سعد آباد تهران

مجموعه تاریخی سعد آباد در شمار بهترین جاهای دیدنی شهر تهران قرار گرفته است. این مجموعه بازمانده دوره قاجار و پهلوی است.  فضایی زیبا و بی‌نظیر کاخ، وجود مجسمه‌های برنزی آرش کمانگیر و رضا شاه بر زیبایی‌های این کاخ افزوده است. در کاخ سعد آباد مکان‎های دیدنی بسیاری به چشم می‎خورد از جمله آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • موزه آب
  • موزه هنرهای زیبا
  • موزه اتومبیل‌های سلطنتی
  • موزه نگارستان
  • موزه خط و کتابت میرعماد
  • موزه آشپزخانه سلطنتی
  • موزه نظامی
  • کاخ موزه سبز

امروزه مجموعه کاخ سعد آباد با داشتن امکاناتی چون رستوران، کافه، سینما، کتابخانه، غرفه عکاسی و … به مکانی تفریحی و سرگرم کننده در شهر تهران تبدیل شده است.

کاخ سعد آباد

آدرس و تلفن کاخ سعدآباد تهران

آدرس تهران، میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند، مجموعه سعد آباد (نمایش روی نقشه)
تلفن 02127940000

خانه موزه مقدم تهران

خانه موزه تهران از دیگر جاهای تاریخی پرطرفدار شهر تهران است که عنوان با ارزش‌ترین خانه جهان را از دیدگاه بسیاری از بازدیدکنندگان به خود اختصاص داده است. وجود حوضی زیبا در این خانه‌، شمعدانی‌ها واستفاده از رنگ‌های شاد مثل فیروزه‌ای، بنفش و آبی روشن در این خانه آن را دلنشین‌تر کرده است.

خانه موزه مقدم

 

آدرس و تلفن کاخ خانه موزه مقدم تهران

آدرس تهران، خیابان امام خمينی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱ (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166463144

بازار تهران

بازار تهران یکی از مهمترین مراکز اقتصادی شهر تهران و همچنین کشور به حساب می‌آید که از دوران قاجاریه به یادگار مانده است. به گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم که قدم‌زدن در دالان‌های باریک و طولانی این بازار را فراموش نکنند. این بازار معروف را صنف عمده فروش‌ها، خرده‌فروش‌ها، کارگاه‌های تولیدی، کارگاه های تولیدی، انبارهای کالا و ...  تشکیل می‌دهند. بازار تهران در منطقه ۱۲این استان قرار گرفته و سال ۱۳۵۶به فهرست آثار ملی کشور اضافه شده است و یکی از جاهای دیدنی شهر تهران محسوب می‌شود.

آدرس و مدت زمان بازدید از بازار تهران

آدرس تهران، میدان پانزده خرداد، بازار بزرگ تهران (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید نصف روز

پارک ها و جاهای تفریحی تهران

بی‌شک بهترین تفریحات را در استان تهران می‌توان یافت در ادامه شما را با بهترین مکان های تفریحی تهران آشنا می‌کنیم.

پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش و پل طبیعت امروزه در شمار یکی از مقاصد تفریحی، گردشگری و دیدنی ساکنین تهران و گردشگران از شهرهای مختلف قرار دارد.  پل طبیعت راهی ارتباطی میان دو پارک طالقانی و آب و آتش است. پارک آب و آتش که در ردیف یکی از پارک‌های مدرن کشور قرار گرفته است و امکانات رفاهی مناسبی را درخود جای داده است.

پارک آب و آتش

جاذبه های دیدنی آب و آتش

  • کبوترخانه‌ها
  • فانوس دریایی
  • رصدخانه گنبد مینا
  • مجسمه‌های انتزاعی
  • تندیس‌های افسانه‌های ایرانی
  • کافه، رستوران، سرویس بهداشتی و…

آدرس و تلفن  پارک آب و آتش تهران

آدرس تهران، خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین (نمایش روی نقشه)
تلفن 02188194574

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک واقع در سعادت آباد تهران یکی از جاهای تفریحی تهران محسوب می‌شود. این پارک مکانی مناسب برای آموزش و آشنایی کودکان با انواع موجودات است. زیباترین و هیجان‌انگیزترین بخش پارک متعلق به وجود مجسمه‌های متحرک دایناسورها در آن است، در کنار این دایناسورها، مجسمه‌ی حیوانات دیگر مانند فیل، تمساح و خرس قطبی نیز در این پارک به چشم می‌خورد. پارک ژوراسیک هم مانند دیگر پارک‌های تهران از امکاناتی همچون کافه، رستوران و بوفه ژوراسیک، سینمای چهار بعدی، آتلیه عکاسی و کارگاه سفال نیز برخوردار است.

پارک ژوراسیک

آدرس و تلفن پارک ژوراسیک تهران

آدرس تهران، تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز (نمایش روی نقشه)
تلفن 02122367660

 بوستان جمشیدیه تهران

بوستان جمشیدیه در منطقه ۴تهران یکی دیگر از زیباترین مکان های تفریحی تهران برای خانواده است. گردشگران با قدم زدن در این بوستان با کف پوش‌های سنگی ناهموار می‌توانند حس و حال پیاده‌روی در جنگل را برای خود به ارمغان بیاورند. آمفی‌تئاتر، برکه، آلاچیق، نگارستان جمشیدیه، قفس پرندگان، تندیس‌های متنوع، رستوران، سرویس بهداشتی و آبنما از  نمونه امکانات داخل بوستان هستند.

بوستان جمشیدیه

آدرس و تلفن  بوستان جمشیدیه تهران

آدرس تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار (نمایش روی نقشه)
تلفن 02122277793

پارک چیتگر تهران

پارک چیتگر واقع در کنار دریاچه چیتگر از دو قسمت شرقی و غربی تشکیل شده است. در بخش شرقی تنوعی از امکانات ورزشی از جمله موارد زیر وجود دارد:

  • پیست پیاده روی
  • سوارکاری
  • دوچرخه سواری

در پارک چیتگر بخشی ویژه و اختصاصی برای استفاده و تفریح بانوان به نام بوستان ریحانه احداث شده است. از مهمترین و کاربردی‌ترین اهداف تاسیس این پارک می‌توان به افزایش اکسیژن هوای تهران اشاره نمود. عمده پوشش پارک چیتگر را درختان سوزنی دربرگرفته‌اند. با این توضیحات می‌توان گفت پارک چیتگر یک انتخاب عالی برای تفریح و گشت و گذار خانوادگی و دوستانه به شمار می‌آید.

پارک چیتگر


باغ راز هستی که انواع گیاهان دارویی را درخود جای داده نمای خاص‌ی به پارک داده است.

 

آدرس و مدت زمان بازدید از پارک چیتگر

آدرس تهران، اتوبان تهران- کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید نصف روز

 پارک ارم تهران

پارک ارم یک مجموعه بزرگ ورزشی، تفریحی و دیدنی در شهر تهران محسوب می‌شود. این پارک بزرگ دارای سه شهربازی، یک شهربازی سرپوشیده فعال، باغ وحش، دریاچه قایقرانی، رستوران، استخر ،تالار پذیرایی و کافه است. باغ وحش ارم با نگه‌داری از گونه‌های مختلف جانوری اعّم از خزندگان، پستانداران، آبزیان و پرندگان تبدیل به یکی از بهترین جاهای دیدنی شهر تهران برای آشنایی و ارتباط کودکان با حیوانات شده است.

 پارک ارم

آدرس و تلفن پارک ارم

آدرس تهران، کیلومتر ۴ اتوبان تهران - کرج، بعد از پل شهید باکری (نمایش روی نقشه)
تلفن 0212720

پارک ملت تهران

در معرفی دیگر جاهای دیدنی و تفریحی شهر تهران به معرفی پارک ملت می‌رسیم که به دستور فرح پهلوی با وسعت ۳۴هکتار ساخته شده است. در قسمت شمالی پارک که شباهت زیادی به جنگل‌های سرسبز دارد نزدیک به ۱۲۰ گونه درخت، درختچه و درخت میوه‌هایی مثل موز، خرمالو و انجیر و همچنین گل‌هایی زیبا مثل رز مینیاتوری، شمعدونی، کوکب و رعنا دیده می‌شود.

پارک ملت

این پارک با چشم‌انداز دل‌انگیز خود سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. فوتبال دستی، زمین بدمینتون، میز پینگ پنگ، زمین والیبال، میز شطرنج، وسایل ورزشی و...  از مهم‌ترین امکانات ورزشی موجود داخل پارک هستند.

آدرس و مدت زمان بازدید از پارک ملت

آدرس تهران، خیابان ولیعصر (عج)، جنب بزرگ‌راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید نصف روز

پیست اسکی آبعلی تهران

پیست اسکی آبعلی از قدیمی‌ترین پیست‌های کشور است و یکی از جاهای دیدنی تهران در روز محسوب می‌شود. این پیست در فصل سرما میزبان گردشگران بسیاری خواهد بود. پیست آبعلی کاملا استاندارد بوده و از آن در مسابقات بین المللی نیز استفاده می‌گردد. این پیست ارتفاع بسیار زیادی از سطح دریا دارد که ارتفاع بلندترین نقطه آن به ۲۶۵۰متر از دریا می‌رسد. تفریحات هیجان‌انگیز پیست آبعلی  شامل، تیوپ سواری، سورتمه سواری، اسکی بازی، برف بازی، تله کابین، تله سیژ و.. می‌شود.

پیست اسکی آبعلی

آدرس و مدت زمان بازدید از پیست اسکی آبعلی

آدرس استان تهران، شهرستان دماوند، ۵۷ کیلومتری تهران، جاده هراز (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید نصف روز

باغ گیاه شناسی تهران

باغ گیاه‌شناسی تهران که در اراضی دریاچه چیتگر قرار گرفته در شمار بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان قرارگرفته و یکی از جاهای تفریحی و دیدنی تهران است. این باغ حیرت‌انگیز ۳هزار گونه از گیاهان بومی و غیر بومی متنوع را درخود جای داده است. به کسانی که به گل و گیاه علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شهر تهران بازدید از این باغ زیبا را فراموش نکنند.


بهترین زمان بازدید از باغ گیاه شناسی فصل بهار است.

باغ گیاه شناسی

آدرس و تلفن باغ گیاه شناسی تهران

آدرس استان تهران، اتوبان تهران-کرج، خروجی پیکان شهر ، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور (نمایش روی نقشه)
تلفن 02144787282

بام تهران

بام تهران از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران که با رفتن به آن می‌توان دامنه کوه‌ها و دشت‌های وسیع اطراف تهران را زیر پاهای خود تماشا کرد. این بام در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و گزینه‌ای عالی برای قرارهای دوستانه، عاشقانه و همینطور گردش‌های خانوادگی است. در این بام زیبا امکانات بسیار متنوع و جذابی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مجموعه بزرگ تله‎سیژ و تله‌کابین
  • طولانی‎ترین سورتمه ایران
  • اتاق فرار
  • کافه
  • زیپ‌لاین
  • پرش آزاد
  • فودکورت
  • رستوران
  • آکادمی تنیس
  • صخره‌نوردی
  • سینما پنج بعدی
  • باشگاه بگ جامپ

بام تهران

آدرس و مدت زمان بازدید از بام تهران

آدرس تهران، حد فاصل انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله‌کابین توچال (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید بین 3 تا 4 ساعت

پارک آبی اُ پارک تهران

پارک آبی اُ پارک، بزرگترین پارک آبی تهران یکی دیگر از محبوب‌ترین جاهای دیدنی و تفریحی شهر تهران به شمار می‌آید. طراحی این پارک توسط شرکتی کانادایی انجام شده و در هر دو بخش کودکان و بزرگسالان مشغول فعالیت است. این پارک با رعایت استانداردها و اصول ایمنی تبدیل به محلی هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی شده است.

پارک آبی اُ پارک

آدرس، تلفن و ساعت فعالیت پارک آبی اُپارک تهران

آدرس تهران، اتوبان تهران - کرج، بعد از آزادگان، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم (نمایش روی نقشه)
ساعت فعالیت بانوان: شنبه تا پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۵
آقایان: شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ تا ۲۴ و جمعه‌ها ساعت ۱۰ تا ۲۱
تلفن 02149264-02144762411

شهربازی تهران

یکی از مفرح‌ترین جاهای دیدنی شهر تهران متعلق به شهربازی‌های آن است. شهربازی‌های تهران باداشتن امکاناتی پیشرفته و مجهز جزو مکان‌های هیجان‌انگیز این شهر قرار گرفته‌اند. در ادامه به چند نمونه از بهترین شهربازی‌های تهران اشاره می‌کنیم:

  • شهربازی بیلینو
  • شهربازی صبا مال
  • شهربازی روباز پارک ارم
  • شهربازی پارک پرواز
  • شهربازی بعثت
  • شهربازی قلعه سحرآمیز
  • شهربازی فان تایم پالادیوم
  • شهربازی سرزمین عجایب
  • شهربازی سرزمین شگفت‌انگیز
  • شهربازی ژوپیتر

برج میلاد تهران

برج میلاد ملقب به نماد تهران مدرن با ارتفاع 435 متر در شمال غربی استان تهران قرار گرفته است. این جاذبه دیدنی گردشگری به عنوان ششمین برج مخابراتی دنیا شناخته می‌شود. هر سال این برج میزبان کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها وجشنواره‌های بسیاری است. برج میلاد در شمار جاهای دیدنی لاکچری تهران قرار گرفته است. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های برج میلاد وجود نخستین دلفیناریوم غیرساحلی خاورمیانه در آن است.

برج میلاد

 وجود کافه رستوران‌های با کیفیت دراین برج همچون رستوران زیبای گردان، فروشگاه‌های صنایع‌دستی، نقاشی هنرمندان، مجسمه‌های شمعی مشاهیر بزرگ مانند نیما یوشیج، جلال آل احمد و فردوسی و.. باعث شده برج میلاد در میان مردم طرفداران بسیاری پیدا کند.

آدرس و مدت زمان بازدید از برج میلاد

آدرس تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید نصف روز

تنگه واشی تهران

تنگه واشی تنگه‌ای رویایی که به مقصدی دیدنی و زیبا در شهر تهران تبدیل شده است و امروزه یکی از جاهای گردشگری تهران است. این مکان انتخابی عالی برای سفرهای یک روزه به شمار می‌رود. آبشاری خروشان با ارتفاع ۱۵متر این تنگه را چشم‌نواز‎تر کرده است. کتیبه‌های موجود در تنگه واشی دارای قدمت بسیار طولانی هستند. از امتیازات ویژه این منطقه می‌توان به وجود اقامتگاه‌های مناسب برای گردشگران اشاره کرد. سفر به این تنگه در فصل تابستان را از دست ندهید.

تنگه واشی

آدرس و مدت زمان بازدید از تنگه واشی تهران

آدرس استان تهران، جاده تهران - فیروزکوه، کیلومتر ۱۷ جاده (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید نصف روز

ایران مال تهران

ایران مال معروف به بازار بزرگ ایران از مهم‌ترین مراکز تجاری، اقتصادی کشور در منطقه ۲۲ شهر تهران قرار گرفته است. درون این مجموعه علاوه بر وجود فروشگاه‌های بزرگ، امکانات تفریحی بسیاری مثل پیست یخ، بیلیارد، فود کورت، رستوران، شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی و هتل نیز وجود دارد.

ایران مال

دیدنی های ایران مال

  • کتابخانه
  • مسجد جامع
  • باغ ماهان
  • تیمچه سنتی
  • کتابخانه
  • تالار آینه
  • ایوان اشراق
  • شربت‌خانه

آدرس و مدت زمان بازدید از ایران مال

آدرس استان تهران، تهران، اتوبان شهید همت (غرب)، اتوبان شهید خرازی، ایران‌مال (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید نصف روز

اماکن دیدنی و مذهبی تهران

جاهای مذهبی و دیدنی تهران عبارتند از:

حرم امام خمینی(ره) تهران

حرم امام خمینی (ره) از مهمترین جاهای دیدنی و مذهبی شهر تهران است. در این مکان  پیکر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در آن به خاک سپرده است. این آرامگاه بی‌نظیر دارای معماری ارزشمند و باشکوهی است که منابع مختلف آن را جزو ارزشمندترین آرامگاه‌های جهان شناخته‌اند. مقبره این حرم توسط پرویز مویدعهد ساخته شده است.

آدرس و مدت زمان بازدید از حرم امام خمینی(ره) تهران

آدرس تهران، کیلومتر ۱۰ بزرگراه خلیج فارس (شمال به جنوب)، بزرگراه علامه عسگری، ضلع غربی بزرگراه علامه عسگری (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

حرم عبدالعظیم تهران

حرم شاه عبدالعظیم واقع در شهر ری که از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) است جزو معروف‌ترین مکان‌های مذهبی، زیارتی و دیدنی شهر تهران به شمار می‌رود. آینه کاری‌های زیبا، درب‌ها و کتیبه‌های چوبی، کاشی ‌کاری‌های جذاب و گنبد طلای منحصر به فرد این حرم آرامش بیشتری به آن بخشیده است.


کباب‌های بازارهای اطراف حرم عبدالعظیم بسیار معروف است.

آدرس و مدت زمان بازدید از حرم عبدالعظیم تهران

آدرس تهران، شهرری، حرم عبدالعظیم حسنی (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید بین 2-1 ساعت

امامزاده صالح تهران

امامزاده صالح در تجریش از مشهورترین امامزاده‌های شهر تهران و جاهای دیدنی این شهر است. این امامزاده در منطقه‌ای خوش آب و هوا روبروی رشته کوه‌های البرز قرار گرفته است. امام زاده صالح(ع) از پسران امام موسی کاظم بوده است. طراحی کاشی کاری‌های لاجوردی گنبد این حرم و مناره‌های داخل آن با الگوبرداری از سبک صفویه بوده است.

امامزاده صالح

آدرس و مدت زمان بازدید از امامزاده صالح تهران

آدرس تهران، ضلع جنوب شرقی میدان تجریش (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید 3-2 ساعت

مصلی تهران

مصلی تهران مسجدی بزرگ در شهر تهران است که از مهمترین مراکز مذهبی و دیدنی پایتخت کشور به شمار می‌آید. مناره‌های داخل مسجد دارای 230 متر ارتفاع و مساحت این مسجد حدود ۶۵۰هزار متر مربع است. در ساختمان اصلی مصلی تهران سالانه نمایشگاه‌های ویژه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود که میلیون‌ها نفر برای بازدید به آنجا می‌روند.

آدرس و مدت زمان بازدید از مصلی تهران

آدرس استان تهران، تهران، خیابان شهید بهشتی، مقابل خیابان مفتح (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید بین 2-1 ساعت

امامزاده داوود در تهران

امامزاده داوود واقع در شمال غربی شهر تهران در بخش روستای کن قرار گرفته است. این امامزاده با وجود مسیر سخت و صعب‌العبور به یکی از مهمترین مراکز مذهبی و دیدنی شهر تهران تبدیل شده است. با توجه به قرار گرفتن امامزاده داوود در میان دره‌ای سرسبز و کوهستان‌ها باعث شده از آب و هوای بسیار خوش برخوردارشود. قرارگیری طبیعتی تماشایی و بازارچه‌ای سنتی در نزدیکی این امامزاده باعث شده گردشگران بعد از زیارت به راحتی به تفریح، خرید سوغاتی و گشت و گذار در این منطقه بپردازند.

آدرس و مدت زمان بازدید از امامزاده داوود

آدرس استان تهران، شهرستان تهران، بخش مرکزی کن، جاده سولقان (نمایش روی نقشه)
مدت زمان بازدید 3-2 ساعت

جاهای دیدنی و فرهنگی استان تهران

جاهای دیدنی و فرهنگی تهران برای کسانی که به هنر علاقه دارند عبارتند از:

تئاتر شهر تهران

سالن نمایش تئاتر شهر درون پارک دانشجو واقع شده است. هر روز بازدید‌کنندگان زیادی به این مکان فرهنگی هنری می‌روند. این تئاتر از بخش‌های متنوع و تماشایی تشکیل شده است که شامل موارد زیر است:

  • تالار اصلی
  • ‏تالار چهارسو
  • تالار قشقایی
  • تالار سایه
  • کارگاه نمایش
  • سالن انتظار
  • کافه‌تریا
  • کتاب‌خانه
  • مرکز اسناد
  • کتاب‌فروشی و …

طراحی تئاتر شهر تهران به شکل دایره‌ای و گرد صورت گرفته است.

تئاتر شهر

آدرس و تلفن تئاتر شهر

آدرس استان تهران، چهارراه ولیعصر، ضلع غربی پارک دانشجو، ساختمان تئاتر شهر (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166460595

باغ کتاب تهران

باغ کتاب ایران در شهر تهران بزرگترین کتابفروشی کشور به شمار می‌آید  که بیش از۴۰۰هزار کتاب در آن دیده می‌شود. سالانه در این باغ بزرگ نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی هنری بسیاری برگزار می‌شود. با توجه به معماری خاص، این باغ کتاب موفق به دریافت دو جایزه مهم شده است. باغ کتاب با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کشور بنا شده است. باغ کتاب در ۳طبقه به بخش‌های مختلفی از جمله نمایشگاه، فروشگاه،مرکز فرهنگی و آموزشی تقسیم می‌شود.

باغ کتاب

آدرس و تلفن باغ کتاب تهران

آدرس تهران، بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران (نمایش روی نقشه)
تلفن 02196045500

تالار وحدت تهران

تالار وحدت یکی از جاهای دیدنی و مراکز هنری شهر تهران است. تالار وحدت محلی مناسب برای اجرای یک کنسرت موسیقی یا برگزاری تئاتری تماشایی است. تالار وحدت از دوستان مهم به نام‌های وحدت و رودکی ایجاد شده است.

تالار وحدت

آدرس و تلفن تالار وحدت تهران

آدرس تهران، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166731419

روستاها و طبیعت تهران

در پایان مطالب به جاهای دیدنی و طبیعت سرسبز تهران می‌پردازیم که گردشگرانی که به طبیعت علاقه‌مند هستند بتوانند طبیعت‌گردی بی‌نظیری را تجربه کنند.

روستای کن تهران

روستای کن از مناطق دیدنی تهران است که این روستا قدمت بسیار طولانی دارد. این روستای خوش آب و هوا دارای رودخانه‌ای خروشان به طول ۳۳ کیلومتر است. روستای کن از عالی‌ترین گزینه‌ها برای تفریح و گشت و گذار خانوادگی است. منطقه‌های کوهنوردی  بسیاری در این روستا به چشم می‌خورند که شامل موارد زیر است:

  • پیر داوود
  • دره ملا
  • لیچه و مزرا
  • کوه باغ میر
  • کوه کبودک
  • شاه نشین
  • هزار دره
  • گرمدره
  • بازارک

آدرس روستای کن تهران: استان تهران، محدوده شمال غربی شهر تهران (نمایش روی نقشه)

روستای کن

روستای وردیج تهران

روستای وردیج روستایی دیدنی با طبیعتی بکر در قسمت غربی تهران قرار گرفته است. این روستا در فصل پاییز بسیار رنگارنگ و دیدنی‌تر خواهد شد. گردشگران بسیاری برای پیاده‌روی ویا دوچرخه‌سواری به این روستای زیبا سفر می‌کنند.

آدرس روستای وردیج تهران: استان تهران، شهرستان تهران، بخش کن و سولقان، روستای وردیج (نمایش روی نقشه)

روستای آهار تهران

روستای سرسبز آهار در اطراف شهر تهران با آب و هوایی دلپذیر امروزه در لیست بکرترین جاهای دیدنی این شهر قرار گرفته است. رودخانه‌های معروف شکرآب و پیش کنک از نزدیکی این روستا عبور می‌کنند و این منطقه را به پاتوقی دنج برای کمپینگ گردشگران تبدیل کرده است.

آدرس روستای آهار تهران: استان تهران، شهرستان شمیرانات، منطقه رودبار قصران، روستای آهار (نمایش روی نقشه)

روستای آهار

روستا برغان تهران

روستای برغان معروف به روستای آلوچه‌ها در نزدیکی شهر تهران با آب و هوایی مطلوب قرار گرفته است. روستای برغان با داشتن آلوچه‌های خوشمزه و درختان چنار توانسته دل گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند.

آدرس روستای برغان تهران: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه چندار، دهستان برغان، روستای برغان (نمایش روی نقشه)

آبشار کلوگان تهران

آبشار کلوگان واقع در منطقه شمیرانات تهران از بهترین مناطق دیدنی و تفریحی شهر تهران مخصوصا در فصل گرما است. رفتن به این آبشار با ظاهری پله‌ای شکل و ارتفاعی حدود ۴۰متر بسیارخاطره‌انگیز خواهد بود.

آدرس آبشار کلوگان تهران: استان تهران، شهرستان شمیران، بخش رودبار قصران، دهستان رودبار قصران، روستای کلوگان(نمایش روی نقشه)

آبشار کلوگان

خیابان های معروف و دیدنی تهران

پیاده‌روی در خیابان‌های معروف تهران بسیار لذت‌بخش خواهد بود در اینجا شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

خیابان لاله زار تهران

از مهم‌ترین خیابان‌های مرکزی تهران می‌توان به خیابان لاله‌زار اشاره کرد که از سمت شمال به خیابان انقلاب هم راه دارد. در این خیابان طولانی تعداد بسیاری تئاتر، رستوران‌ و سینما وجود دارد که همه روزه افراد زیادی برای گشت و گذار و قدم زدن به آنجا می‌روند.

آدرس خیابان لاله زار تهران روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

خیابان ولیعصر تهران

در میان جاهای دیدنی شهر تهران قطعا نام خیابان ولیعصر در اولویت است. این خیابان لقب طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه و قلب تپنده پایتخت را به خود داده است و در اطراف آن جاذبه‌های  دیدنی بسیاری قرار گرفته است. پیاده‌روهای زیبای خیابان ولیعصر فرصتی مناسب برای پیاده‌روی به وجود آورده‌اند. اهمیت و زیبایی خیابان ولیعصر را می‌توان در درختان چنار اطراف آن، مراکز خرید، سالن‌های سینما، مراکز درمانی پیشرفته، ساختمان‌های فرهنگی و … آن تماشا کرد.

آدرس خیابان ولیعصر تهران روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

خیابان ولیعصر

خیابان سی تیر تهران

خیابان سی تیر معروف به خیابان شکم‌گردی تهران از اصلی‌ترین خیابان‌ها و دیگر جاهای دیدنی تهران است. قرارگیری دو موزه ملی و آبگینه تهران در این خیابان باعث شده گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

آدرس خیابان سی تیر تهران روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

جمع بندی

در این مطلب شما را با جاهای دیدنی تهران از جاهای تاریخی، مکان‎های مذهبی، پارک‌ها و ... تهران آشنا کردیم تا بتوانید در سفر به این شهر پر جاذبه با توجه به علایق خود به این مکان‌ها سر بزنید و سفر خوبی را تجربه کنید. اگر قصد سفر به تهران را دارید می‌توانید با رزرو هتل تهران از سایت جا اینجاس سفر مطمئنی را تجربه کنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی تهران

بازار تجریش، کاخ نیاوران، کاخ سعدآباد، خانه موزه مقدم، عمارت مسعودیه، میدان توپخانه
روستای کن، روستای وردیج، روستای آهار، روستای برغان، روستای کلوگان
بازار تجریش، کاخ نیاوران، کاخ سعدآباد، خانه موزه مقدم، عمارت مسعودیه، میدان توپخانه
پارک آب و آتش، پارک ژوراسیک، پارک ملت، پارک ارم، اوپارک، پیست اسکی آبعلی، شهربازی
برج میلاد، برج آزادی

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد