واچر هتل (Hotel Voucher) یا همان تأییدیه رزرو اتاق در هتل، سندی است که شامل اطلاعاتی چون نام مهمانان هتل، تاریخ ورود و خروج آنها و نیز اطلاعاتی در مورد خود هتل می شود. در حقیقت واچر مدرکی است که ثابت می کند شما هزینه رزرو اتاق خود را به طور کامل پرداخت کرده اید. این یعنی همان رسیدی که به ازای دریافت پول از شما ارائه می شود؛ البته مبلغ پرداخت شده در واچر قید نمی شود. لازم به ذکر است که بعد از صدور واچر می توان آن را به دو صورت دریافت کرد: یا اینکه به طور مستقیم از خود هتل دریافت کنید و یا اینکه به ایمیل شما ارسال شده و آن را پرینت بگیرید.

در واچر هتل چه اطلاعاتی قید می شود؟

شکل واچرها با توجه به سایت ارائه دهنده خدمات رزرو هتل متفاوت است. اما نوع اطلاعاتی که باید در آنها ذکر شود در همه جا یکسان است. بنابراین می توان گفت که یک واچر هتل باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام هتل و آدرس آن: نام هتل، آدرس و شماره تلفن آن و درجه هتل(چند ستاره بودن) در واچر ثبت می شود.
  • نام مسافر یا مسافران: اطلاعات شخصی شما باید به صورت دقیق و صحیح در بالای واچر هتل به ثبت برسد. اطلاعات لازم برای رزرو هتل داخلی شامل نام، نام خانوادگی و شماره ملی می شود. این در حالی است که برای رزرو هتل خارجی شما به شماره پاسپورت نیاز خواهید داشت.
  • تاریخ ورود و خروج: تاریخ رزرو هتل و اینکه قرار است چه مدت در آن اقامت داشته باشید، از جمله اطلاعاتی است که ثبت آن در واچر ضروری است.
  • نوع اتاق: این که چه اتاقی با چه امکاناتی را رزرو کرده اید. برای مثال چند تخته بودن اتاق، ظرفیت اتاق و خدمات اتاق شامل صبحانه.
  • کد تأیید یا همان شماره تأیید رزرو که در سیستم هتل هم ثبت شده است. شماره ثبت شده بر روی واچر و سیستم هتل باید با یکدیگر منطبق باشند.

در زیر نمونه یک واچر هتل برای شما نشان داده شده است:

نکات دیگری که باید در مورد واچر بدانید

• به محض رزرو هتل به صورت آنلاین، واچر به ایمیل شما ارسال می شود. اطلاعات آن را به دقت مطالعه کرده و در صورت مغایرت نسبت به اصلاح آن اقدام کنید. نام و نام خانوادگی، شماره ملی یا شماره پاسپورت برای هتل های خارجی که در واچر مندرج شده باید با اطلاعات حقیقی شما یکسان باشد.
• بعد از پرینت واچر از آن به خوبی نگهداری کنید؛ چرا که مدرک رزرو و کلید ورود شما به هتل است و به محض ورود باید آن را به پذیرش هتل تحویل دهید.
• باید بدانید که ممکن است در واچر شما اطلاعات دیگری هم درج شده باشد که اصلی ترین آنها را در بالا برایتان ذکر کرده ایم.
این نکته را هم باید اضافه کرد که واچر هتل برای سفارت شرایط ویژه ای دارد که می توانید در مطلب چگونه برای سفارت هتل رزرو کنیم؟ آنها را بخوانید.

واچر آنی هتل چیست؟

رزرو برخی از هتل ها در سایت جااینجاس شما را از دریافت واچر آنی بهره مند خواهد کرد. به این صورت که بعد از انتخاب هتل، بررسی امکانات آن و انتخاب اتاق مورد نظر گزینه رزرو را کلیک کرده و بدون طی مراحلی که در مورد سایر هتل ها وجود دارد، پس از پرداخت وجه از طریق درگاه الکترونیکی بلافاصله تأییدیه هتل خود را دریافت کنید.
هتل هایی که واچر آنی در اختیار مسافران قرار می دهند، در سایت جااینجاس به گونه ای که در تصویر میبینید، مشخص شده اند:

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد