شهر یزد به عنوان اولین شهر خشتی جهان و یکی از شهرهای تاریخی ایران در 54 درجه و 25 دقیقه طول و 31 درجه و 54 دقیقه عرض جغرافیایی قرار گرفته است. همسایگان شهر بادگیرها را از شمال دشت کویر، از مشرق دشت لوت و طبس، از جنوب زرند، رفسنجان و شهر بابک و از مغرب به ابرقو و شهرضا تشکیل می دهند.

تاریخچه شهر بادگیرها

بعضی از کارشناسان زمان احداث یزد را دوران اسکندر تخمین زده اند، بعضی از آنان معتقدند که قدمت آن به دوران یزدگرد اول باز می گردد و عده ای نیز یزد را متعلق به زمان ازدشیر بابکان می دانند. مردمان قدیم یزد، از بادگیرها برای جریان داشتن هوا در منازل و خنک نگهداشتن آنها استفاده می کردند، به همین دلیل امروزه بادگیرهای زیادی در این شهر وجود دارد و یزد با نام شهر بادگیرها نیز شناخته می شود.

در 18 تیر ماه سال 1396در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، یزد به عنوان اولین شهر خشتی جهان در میراث فرهنگی این سازمان به ثبت رسید.

آثار تاریخی شهر یزد

این شهر کویری آثار تاریخی زیادی دارد که زیبایی آنها به حدی شگفت انگیز است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود جذب می کنند، این جاذبه ها به حدی سحر انگیز هستند که حتی بعضی از گردشگران چندین بار به این شهر سفر می کنند تا دوباره و دوباره این آثار تاریخی بی نظیر را از نزدیک تماشا کنند.

از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری یزد می توان اشاره کرد به مسجد جامع، مجموعه امیرچخماق، مدرسه ضیاییه (زندان اسکندر)، موزه آب، آب انبار شش بادگیری، خانه لاری ها، حمام خان، باغ دولت آباد، آتشکده بهرام، بقعه شاه کمال، نارین قلعه، چک چک، بقعه دوازده امام، ساباط های یزد و ... .

اقامتگاه ها و هتل های شهر یزد

اکثر اقامتگاه ها و هتل های یزد، سنتی هستند؛ همین امر لذت سفر به این شهر را دو چندان می کند. از هتل های چهار ستاره گرفته تا اقامتگاه های بومگردی در این شهر خشتی آماده میزبانی از میهمانان هستند؛ لیستی از بهترین هتل های یزد را که می توانید در سایت رزرو هتل جااینجاس با قیمت و تخفیف های باور نکردنی رزرو کنید. به عنوان مثال هتل داد یزد، هتل فهادان یزد،  هتل صفائیه یزد، هتل ملک التجار و هتل ارگ یزد را می توان نام برد.

 

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد