جاهای دیدنی گرگان فقط مختص به خطه سرسبز نمی‌شود در این شهر می‌توانید شاهد عمارت‌ها و موزه‌هایی باشید که روایتگر سرگذشت تاریخی ایران است. گرگان شهری قدیمی واقع در جنوب شرقی ایران یکی از وسیع‌ترین شهرهای کشور به شمار می‌آید. شهر گرگان تا حدود سال ۱۳۱۶به نام استرآباد معروف بوده و در زبان عربی به آن جرجان گفته می‌شود. شهر گرگان از ۳ ناحیه‌ی مختلف جلگه‌ای، کوهپایه‌ای و کوهستانی نیز برخوردار است. این شهر زیبا امروزه یکی از مقصدهای مهم گردشگری در کشور محسوب می‌شود، در ادامه مطلب به معرفی جاهای دیدنی این شهر می‌پردازم پس همراه من با وبلاگ جااینجاس باشید.

اینفوگرافی جاهای دیدنی گرگان

جاهای دیدنی گرگان در بهار

در این بخش جاهای دیدنی گرگان در بهار را برای شما معرفی می‌کنم پس مجله جااینجاس را دنبال کنید و با رزرو هتل از این سایت سفری دل‌پذیر در فصل بهار به شهر زیبای گرگان داشته باشید.

آبشار شیرآباد

آبشار شیرآباد واقع در میان جنگل سرسبز شیرآباد یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر گرگان بوده که از هفت آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است. این آبشار به نام‌های آبشار خان ببین، آبشار آقا خان ببین و همچنین هفت آبشار شیرآباد نیز معروف است. فصل بهار را می‌توان بهترین زمان بازدید از این آبشار تماشایی دانست.

آدرس: استان گلستان، شهرستان رامیان، حدود ۷ کیلومتری جنوب شهر خان ببین، نزدیکی روستای شیرآباد (نمایش روی نقشه)

آبشار شیرآباد

ترکمن صحرا

یکی دیگر از معروف‌ترین و زیباترین مناطق دیدنی گرگان در فصل بهار منطقه زیبای ترکمن صحراست. در این منطقه جلگه‌ای حاصلخیز تپه‌های ماهوری سرسبز و همینطور رودها و رودخانه‌های پر آب قرار گرفته است.

آدرس روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

ترکمن صحرا

خانه امیر لطیفی

عمارت امیر لطیفی در شهر گرگان از معماری باشکوهی بهره‌مند بوده و همچنین این خانه به ثبت ملی رسیده است. این عمارت در فصل بهار بسیار دیدنی‌تر شده و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این بنا محل سکونت مهدی خان ملک مشهور به مهدی خان ساعد لشکر (بزرگ خاندان قاجاریه) بوده است.

آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان امام خمینی، لاله ۱۱ (نمایش روی نقشه)

آبشار کبودوال علی آباد کتول

آبشار کبودوال یکی از جاذبه‌های طبیعی و جذاب استان گلستان بوده که در دامنه کوه هارون و دره‌ای جنگلی قرار گرفته است. برای رسیدن به این آبشار باید از مسیری پلکانی حدود ۳۲۰ پله در اعماق جنگل عبور کنید. با توجه به امکانات مناسب این آبشار، امروزه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دوستداران طبیعت در فصل بهار شده است.


مهمترین ویژگی این آبشار متعلق به آب قابل شرب آن بوده که از چشمه‌هایی واقع در کوه هارون با ارتفاع ۱۷۸۰پر می‌شود.

آبشار کبودوال علی آباد کتول

آدرس: استان گلستان، ۸ کیلومتری علی آباد کتول، جاده کبودوال (نمایش روی نقشه)

جاهای دیدنی گرگان در فصل تابستان

در ادامه مطلب شما را با جاهای دیدنی گرگان در فصل تابستان آشنا می‌کنم پس همچنان همراه من باشید.

آبشار هفت طبقه شادان

آبشار هفت طبقه شادان شهر گرگان بر اثر فرسایش سنگ‌ها شکل زیبایی به خود گرفته و نمایی شبیه به هفت طبقه سنگ دارد. این آبشار حیرت انگیز  از جاهای دیدنی شهر گرگان در فصل تابستان به شمار می‌رود.

آدرس: استان گلستان، ۷ کیلومتری جنوب کردکوی (نمایش روی نقشه)

پارک جنگلی قرق گرگان

 پارک جنگلی قرق واقع در شهر گرگان زیستگاه گوزن قرمز ایرانی در خاورمیانه  محسوب می‌شود. امروزه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از این پارک جنگلی   بازدید می‌کنند.

آدرس: استان گلستان، گرگان، ۲۴ کیلومتری شرق گرگان، مسیر جاده اصلى گرگان – مشهد (نمایش روی نقشه)

پارک جنگلی قرق

چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان که به نام دریاچه گل رامیان مشهور شده است از جمله جاهای دیدنی و معروف شهر گرگان در فصل تابستان به شمار می‌رود. چشمه گل رامیان جزو عمیق‌ترین چشمه‌های جهان بوده که عمقی نزدیک به ۸۰ متر دارد. این چشمه در ارتفاع ۳۲۰ متری از سطح دریا واقع شده و دارای وسعت حدود ۷۲۰ متر مربع است.

آدرس: استان گلستان، ۵ کیلومتری جنوب شهر رامیان (نمایش روی نقشه)

چشمه گل رامیان

روستای درازنو بام گلستان

روستای درازنو  واقع در فاصله ۲۰ کیلومتری قسمت شرق شهر گرگان یکی از مکان‌های  مناسب برای یک سفر تابستانه به شمار می‌رود. با توجه به وجود سایت پروازی استاندارد در این روستا سالانه چتر بازان و علاقه‌مندان به پرواز با پاراگلایدر بسیاری از این روستا بازدید می‌کنند. آب و هوای بسیار مطبوع، طبیعت شگفت‌انگیز، غارهای یخچالی و چشمه‌های فراوان در روستای درازنو گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

آدرس: استان گلستان، جنوب شهرستان کردکوی، محدوده ملک سورم‌سرا (بالاجاده) (نمایش روی نقشه)

روستای درازنو بام

آبشارهای دره تل انبار

در نزدیکی روستای زیارت شهر گرگان 53 آبشار متنوع قرار گرفته است. به شما توصیه می‌کنم برای رفتن به این منطقه وسایل کمپ، لباس و کفش مناسب، خوراکی مورد نیاز همراه خود داشته باشید. بی‌شک فصل تابستان بهترین فصل بازدید از آبشارهای دره تل انبار به شمار می‌رود.

آدرس: استان گلستان، گرگان، نزدیکی روستای زیارت (نمایش روی نقشه)

پارک جنگلی ناهارخوران

این پارک جنگلی دارای آب و هوای مطبوع و خنک به ویژه در فصل تابستان بوده و گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. پوشش گیاهی این پارک هیرکانی بوده و قدمت درختان آن به حدود ۴۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد. وسعت جنگل‌ناهار‌خوران ۳۰۰ هکتار است که در ارتفاع 450-400 متر از سطح دریا قرار گرفته است.

پارک جنگلی ناهارخوران

عبور رودخانه‌ای با طول 40 کیلومتر به نام زیارت در آن، این پارک را دلنشین‌تر کرده است. شما می‌توانید به تفریحات متنوعی در این پارک بپردازید که این تفریحات عبارتند از:

  • پیاده‌روی
  • کوهنوردی
  • صعود به ارتفاعات جنگل
  • پیک‌نیک
  • عکاسی
  • تماشای تپه باباطاهر
  • بازدید از تپه نورالشهدا و ... 

آدرس: استان گلستان، ۸ کیلومتری جنوب گرگان (نمایش روی نقشه)

آبشار رنگو

آبشار کم ارتفاع رنگو واقع در جنوب غربی شهر گرگان یکی از جاهای دیدنی و دلنشین این شهر  محسوب می‌شود. قرار گیری این آبشار در دل جنگل به طراوت و زیبایی درختان اطراف خود افزوده است. آبشار رنگو به شکل نیم‌دایره‌ای بوده و با توجه به سخت بودن مسیر دسترسی آبشار، فصل تابستان بهترین زمان بازدید از آن به شمار می‌رود.

آدرس: استان گلستان، گرگان، ۱۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان (نمایش روی نقشه)

جنگل شصت کلا

جنگل شصت کلا شهر گرگان یکی از زیباترین و بکرترین جنگل‌های شمال کشور با درختان به هم پیچیده، صخره‌های خزه بسته و همینطور عبور حیوانات جنگلی به شمار می‌رود. یکی از زیبایی‌های این جنگل متعلق به رویش قارچ‌های وحشی در آن است. این جنگل در ۷ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع شده و در فصل تابستان آب و هوای بسیار مطلوب و دلپذیری دارد.

آدرس: استان گلستان، ۶ کیلومتری جنوب غربی گرگان (نمایش روی نقشه)

جنگل شصت کلا

دهکده جهان‌ نما

دهکده جهان نما یک منطقه حفاظت شده و دیدنی در شهر گرگان بوده که در اواخر  فصل تابستان همزمان با جفت‌گیری گوزن ایرانی یا مرال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این دهکده خوش آب و هوا عنوان بهشت طبیعت دوستان را به خود اختصاص داده و یکی از گزینه‌های مناسب برای کمپ زدن گردشگران محسوب می‌شود. تفریحات این منطقه:

  1. کوه‌نوردی
  2. دره‌نوردی
  3. تفریح و گشت‌و‌گذار در دشت‌ها، رودها و چشمه‌ها 

آدرس: استان گلستان 85 کیلومتری گرگان (نمایش روی نقشه)

دهکده جهان‌ نما

جاهای دیدنی گرگان در فصل پاییز

فصل پاییز با زیبایی‌های منحصر به فرد خود عروس و پادشاه فصل‌های سال بوده و جذابیت‌های خاص خود را دارد. فصل پاییز با وجود آب و هوای معتدل، رنگارنگ شدن درختان و … یکی از بهترین زمان‌های سفر به شهر گرگان به شمار می‌رود. در ادامه شما را با جاهای دیدنی گرگان در فصل پاییز آشنا می‌کنم.

پارک هزار پیچ

یکی از مکان‌های لذت‌بخش جنوب غربی شهر گرگان در پاییز  پارک هزار پیچ با داشتن طبیعتی چشم‌انداز است. این پارک دارای امکانات مناسبی برای تفریح، پیک‌نیک و گردش بوده و جزو مکان‌های آماتور چتربازی شهر گرگان به شمار می‌رود.

آدرس: استان گلستان شهرستان گرگان، المهدی،خیابان هزار پیچ (نمایش روی نقشه)

روستای زیارت

از جمله زیباترین روستاهای شهر گرگان در فصل پاییز روستای زیارت واقع در ۱۸کیلومتری جنوب این شهر است. قدمت روستای زیارت به حدود چهارصد سال قبل می‌رسد و در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. وجود امامزاده و چشمه آب گرم کماندو در این روستای توریستی گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

روستای زیارت

در این روستا مجموعه بی‌نظیری از جاذبه‌های طبیعی در یکجا جمع شده‌اند از جمله آن‌ها عبارتند از:

  • درختان زیبای هیرکانی
  • جنگل‌های سرسبز
  • آبشارهای خروشان
  • خانه‌های پلکانی
  • دشت سردانسر
  • مناطق کوهستانی
  • چندین امامزاده
  • آبشار زیبا و ... 

آدرس: استان گلستان، شهرستان گرگان، بخش مرکزی، دهستان استرآباد جنوبی، روستای زیارت (نمایش روی نقشه)

پارک ملی گلستان

 قدیمی‌ترین پارک ملی ایران متعلق به پارک ملی گلستان بوده که زیستگاه ۱۳۵۰نوع گیاه مختلف و 302 نوع از گونه‌های جانوری به شمار می‌رود. این پارک با توجه به حیات گیاهی، جانوری یکی از مناطق ارزشمند کشور ایران محسوب می‌شود. حیوانات و پرندگانی همچون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، مارال، شوکا، گوسفند وحشی، بز وحشی، آهوی ایرانی، گراز، قوچ، میش اوریال، عقاب طلایی، جغد، دارکوب و سینه سرخ همگی در این پارک زندگی می‌کنند. پارک ملی گلستان در فصل پاییز بسیار خودنمایی کرده و درختان، جلوه طبیعت را رنگی‌تر می‌کنند.

آدرس: استان گلستان، ۱۵ کیلومتری شهر گالیکش (نمایش روی نقشه)

پارک ملی گلستان

جنگل النگدره

در لیست دیدنی‌ترین جاهای شهر گرگان در فصل پاییز جنگل النگدره قرار گرفته است. وسعت این منطقه گردشگری حدود ۱۹۰هکتار بوده و با داشتن آب و هوایی خنک، چشم‌اندازی زیبا، رودها و چشمه‌های پر آب و همچنین امکانات تفریحی بسیار به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین جنگل‌های این شهر تبدیل شده است.

جنگل النگدره

جنگل النگدره علاوه بر فصل پاییز در بهار نیز  بسیار تماشایی بوده و گردشگران بسیاری از این مکان بازدید می‌کنند. جنگل النگدره امکانات رفاهی مطلوبی دارد که عبارتند از:

  • آلاچیق
  • نیمکت و میز
  • پارک کودک
  • محلی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری
  • ماشین برقی مناسب حرکت در جنگل 

شما با رزرو هتل جهانگردی نهارخوران گرگان از سایت جااینجاس می‌توانید از این پارک جنگلی زیبا لذت ببرید.

آدرس: استان گلستان، ۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان، مسیر جاده ناهار خوران (نمایش روی نقشه)

جنگل توسکستان

جنگل توسکستان در شهر گرگان یکی از زیباترین جنگل‌های کشور بوده که در تمامی فصل‌های سال جلوه خاصی داشته، اما با آمدن فصل پاییز بسیار رنگی‌تر شده و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در این جنگل با پایین آمدن ابرها، منظره شگفت‌انگیز و تماشایی از ابرها خلق می‌شود.

جنگل توسکستان

گل سرسبد جاده‌های پاییزی در شمال کشور متعلق به جاده توسکستان بوده که از دل و اعماق کوه‌های البرز و جنگل‌های توسکستان عبور می‌کند. با توجه به ناهمواری‌ها و  وجود پیچ‌وخم‌های خطرناک جاده توصیه می‌کنم تجهیزات مناسب همراه خود داشته باشید.

آدرس: استان گلستان، ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی گرگان (نمایش روی نقشه)

جاهای دیدنی گرگان در فصل زمستان

شهر گرگان در فصل زمستان معمولا سرد و بارانی بوده و در بهمن ماه به اوج سرمای خود می‌رسد. به شما توصیه می‌کنم اگر به آب و هوای سرد علاقه‌مند نیستید در زمانی دیگر به این شهر تماشایی سفر کنید.

جزیره آشوراده

جزیره آشوراده، واقع در 40 کیلومتری شهر گرگان یکی از بهترین مقاصد سفرهای زمستانه در این شهر محسوب می‌شود. جزیره آشوردا در فصل پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر از مناطق دور و نزدیک بوده و مکانی بی‌نظیر برای پرنده‌نگری و عکاسی نیز به شمار می‌رود. این جزیره شامل دیدنی‌های هیجان‌انگیز است که عبارتند از:

  • اسکله‌های چوبی
  • قوهای سفید
  • پرستوی دریایی
  • فلامینگو
  • قلعه مثلثی روس‌ها 

آدرس: استان گلستان، غرب بندرترکمن، شبه جزیره میانکاله (نمایش روی نقشه)

جزیره آشوراده

دریاچه توشن گرگان

دریاچه توشن شهر گرگان که امروزه به نام سد خاکی توشن شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی این شهر در فصل زمستان محسوب می‌شود. اطراف این دریاچه را درختان بزرگ و  همچنین پوشش گیاهی متنوع فراگرفته است.

آدرس: استان گلستان، پنج کیلومتری گرگان، جنوب روستای توشن (نمایش روی نقشه)

تالاب گمیشان

تالاب گمیشان گرگان معروف به خانه قوهای فریادکش یکی دیگر از جاهای دیدنی این شهر در فصل زمستان بوده که وسعتی حدود ۱۷هزار هکتار دارد. علاوه بر قوهای فریادکش این تالاب زیستگاه فلامینگوها نیز به شمار می‌رود.  تالاب گمیشان با داشتن عمقی نزدیک به ۵/۱متر جزو وسیع‌ترین تالاب‌ها در جهان محسوب می‌شود. بهترین زمستان سفر و بازدید از این پدیده طبیعی ،گردشگری فصل زمستان تا اواخر اسفند ماه است.

آدرس: استان گلستان، ۲۴ کیلومتری بندرترکمن (نمایش روی نقشه)

تالاب گمیشان

جاهای دیدنی تاریخی شهر گرگان

شهر گرگان جاهای تاریخی و دیدنی بسیاری دارد که در پایان به آن‌ها اشاره می‌کنم.

بازار نعلبندان

بازار نعلبندان واقع در بخش مرکزی شهر گرگان و بافت تاریخی آن یکی از مهمترین مکان‌های تاریخی این شهر به شمار می‌رود. در این بازار اصناف مختلفی مانند بزازان، کفاشان، نجارها و جواهر سازان و.. مشغول به فعالیت هستند. با سفر به شهر گرگان و بازدید از این بازار سنتی می‌توانید صنایع دستی ترکمن‌ها، لباس‌های محلی و خوراکی‌ و سوغات آن‌ها را به راحتی خریداری کنید.

آدرس: استان گلستان، گرگان، حدفاصل چهار راه میدان تا سه راه میرکریم و میدان قیصریه (نمایش روی نقشه)

بازار نعلبندان

سرای باقری ‌ها

در معرفی جاهای دیدنی و تاریخی شهر گرگان به معرفی خانه‌های تاریخی سنتی در این شهر می‌رسیم. این خانه‌ها با داشتن معماری باستانی از جذابیت ویژه‌ای برخوردار بوده که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به سرای باقری‌ها اشاره نمود. قدمت‌ سرای باقری‌ها به حدود بیش از ۱۵۰سال می‌رسد و نزدیک به 2500 متر مربع وسعت دارد.

 


سرای باقری‌ها دارای حیاط بیرونی و دو حیاط اندرونی است که آن را شبیه به یک  هتل بوتیک زیبا کرده است.

 

آدرس و تلفن سرای باقری ها

آدرس استان گلستان، گرگان، خیابان امام خمینی (نمایش روی نقشه)
تلفن 01732223292

 

مدرسه عمادیه

مدرسه عمادیه یکی دیگر از بناهای تاریخی شهر گرگان بوده که قدمت این مدرسه به دوره تیموریان و همچنین اوایل دوره صفویه می‌ر‌سد. مدرسه عمادیه با بهره‌مندی ازمعماری بی‌نظیر و داشتن حوضی فیروزه‌ای و چهار ایوان توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

مدرسه عمادیه

این مدرسه امروزه به عنوان یک مرکز فرهنگی و حوزه علمیه مشغول به فعالیت است.

آدرس: استان گلستان، گرگان، محله درب نو، خیابان امام خمینی (نمایش روی نقشه)

مسجد جامع گرگان

مسجد جامع گرگان متعلق به دوران سلجوقیان بوده و جایگاهی متفاوت در شهر گرگان و همچنین کشور را به خود اختصاص داده است. از جمله ویژگی‌های خاص این مسجد متعلق به وجود مناره‌های کروی شکل آن است که بر روی آن‌ها کتیبه‌هایی با خط کوفی نوشته شده است.

آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان امام خمینی،‌ جنب بازار نعلبندان (نمایش روی نقشه)

مسجد جامع گرگان

خانه دارویی

خانه دارویی یکی دیگر از خانه‌های تاریخی شهر گرگان بوده که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. قسمت‌هایی از خانه دارویی در دوران پهلوی تکمیل شده و نام آن  در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان باغ شاه (ملل)، کوچه پشت سپاه (نمایش روی نقشه)

قبرستان خالد نبی

گورستان یا همان زیارتگاه خالد نبی واقع در ارتفاعات شهر گرگان بر کوهی به نام تانگری قرار گرفته است. علت نامگذاری این قبرستان با توجه به دفن خالد نبی در آن بوده و تندیس‌هایی سنگی نیز در این مکان به چشم می‌خورد.

آدرس: استان گلستان، شهر کلاله، ۶۰ کیلومتری شمال کلاله (نمایش روی نقشه)

قبرستان خالد نبی

دیوار تمیشه تاریخی کردکوی

دیوار تمیشه کردکوی بازمانده دوران ساسانیان در شهرستان کردکوی شهر گرگان است. این اثر تاریخی در سال ۱۳۸۰ در لیست آثار ملی تاریخی کشور نیز ثبت شده است. متاسفانه امروزه بیشتر قسمت‌های این دیوار نابود شده و تنها قسمت‌های تحتانی متعلق به حد فاصل روستای باغو کناره‌ و سرکلاته باقی مانده است.

آدرس: استان گلستان، ۱۳ کیلومتری کردکوی، روستای باغوکناره (نمایش روی نقشه)

 کاخ آقا محمدخان قاجار

کاخ آقامحمدخان قاجار در سال ۱۱۵۶ به دستور خود آقا محمدخان در شهر گرگان بنا شده است. این عمارت کلاه فرنگی در گذشته مکانی برای پذیرایی از پادشاهان بوده و امروزه به یکی از مکان‌های تاریخی، دیدنی این شهر تبدیل شده است. عمارت دارالعماره و عمارت دارالحکومه از قسمت‌های مهم داخل کاخ به شمار می‌روند.


عنوان نخستین کاخ موزه شمال ایران متعلق به همین کاخ آقا محمدخان قاجار است.

 

آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان کاخ، روبه‌روی دبیرستان ایرانشهر (نمایش روی نقشه)

برج گنبد قابوس

 برج گنبد قابوس با ارتفاع 70 متر یکی از ارزنده‌ترین آثار تاریخی شهر گرگان به شمار می‌رود. مهمترین امتیاز این برج متعلق به ثبت آن به عنوان یکی از میراث‌های مهم جهانی در یونسکو است. برج گنبد قابوس عنوان مرتفع‌ترین برج‌ تمام آجری جهان را به خود اختصاص داده است.

برج گنبد قابوس

آدرس و تلفن برج گنبد قابوس

آدرس استان گلستان، گنبد کاووس، خیابان امام خمینی شمالی، بین خیابان جمهوری و قابوس، باغ ملی(نمایش روی نقشه)
تلفن 01733225891

 

کاروانسرای قزلق گرگان

کاروانسرای قزلق گرگان واقع در بخش کوهستانی شهر گرگان یکی از دیگر از جاذبه‌های تاریخی گردشگری این شهر بوده که قدمت آن به دوران پس از اسلام می‌رسد.

آدرس: استان گلستان، ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی گرگان، کنارکتل قزلق (نمایش روی نقشه)

امامزاده‌ اسحاق

یکی از مهمترین آثار مذهبی و بناهای تاریخی شهر گرگان متعلق به آرامگاه‌ اسحاق‌ بن‌ موسى‌ بن‌ جعفر سلام الله علیه است. قدمت این امامزاده به دوران سلجوقیان می‌رسد و به مشهد نور معروف شده است. امروزه تغییرات بسیاری در معماری این امامزاده انجام شده وکارشناسان زیادی به مرمت‌درهای قدیمی، تعویض آجرها و سنگ‌های شکسته و بازسازی این امامزاده پرداخته‌اند.

آدرس: استان گلستان، گرگان، امام خمینی، آفتاب 15، شهید فندرسکی، امامزاده (نمایش روی نقشه)

جمع بندی

در این مطلب سعی کردم شما را با جاهای دیدنی شهر گرگان در چهار فصل زیبای سال آشنا کنم و فهرستی از آثار تاریخی این شهر را در اختیارتان بگذارم. اگر علاقه‌مند به سفر به گرگان هستید می‌توانید با رزرو هتل گرگان از سایت جااینجاس به راحتی به این شهر سفر کنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی گرگان

امامزاده اسحاق، کاروانسرای قزلق گرگان، برج گنبد قابوس، کاخ آقا محمد قاجار، دیوار تمیشه، قبرستان خالد نبی، خانه دارویی، سرای باقری، بازار نعلبندان
جنگل ناهارخوران، جنگل النگدره، مدرسه عمادیه، مسجد جامع، روستا و آبشار زیارت
کاخ آقا محمدخان قاجار
امامزاده‌ اسحاق
روستای درازنو بام گلستان، پارک هزار پیچ

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد