در این مقاله با موارد زیر آشنا می‌شوید

وقتی قرار است کاری را برای اولین بار انجام دهید، استرس سایه به سایه شما را دنبال می کند. این امر طبیعی است، چه اولین بار باشد که سوار هواپیما می شوید و چه اولین بار که از هتل استفاده می کنید. البته اگر پیشتر کمی باب آشنایی را باز کرده باشید، شرایط فرق خواهد کرد. مثلا اگر از طریق رزرو صددرصد آنلاین، یکی از هتل های یزد را برای سفری چند روزه انتخاب کرده باشید و بعد بدانید که قرار است مرحله به مرحله چه کارهایی انجام دهید؛ دیگر ترسی وجود نخواهد داشت. ما در این مطلب، قدم به قدم شما را تا پذیرش هتل تان همراهی می کنیم.

با هتل خود آشنا شوید

خوشبختانه رزرو آنلاین هتل این امکان را برای مشتریان فراهم کرده که پیش از رسیدن به مقصد با هتل خود آشنا شوید. بنابراین قبل از رزرو هتل و قطعی کردن انتخاب خود، امکانات آن از قبیل اتاق ها به همراه تصاویر، موقعیت مکانی، خدمات و غیره را مشاهده کنید. می توانید این امکان را در سایت جااینجاس به خوبی مشاهده کرده و از مزیت های آن برخوردار شوید. اگر به اینترنت دسترسی ندارید، می توانید با هتل تماس برقرار کرده و سئوال هایی در مورد موقعیت هتل، فاصله آن با رستوران های اطراف، آرام یا شلوغ بودن و غیره بپرسید.

در مورد قوانین کنسلی هتل اطلاعات کسب کنید: گاهی اوقات حوادث غیر مترقبه اتفاق می افتد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که با قوانین کنسلی هتل خود و هزینه آن مشکلی نداشته باشید. به علاوه برخی هتل ها فقط امکانات اولیه دارند و ممکن است مجبور باشید حتی آب آشامیدنی هم با خود بیاورید؛ پس کاملا آماده باشید. 

نقشه را فراموش نکنید: اگر خیلی اهل تکنولوژی نیستید، نقشه ای از موقعیت مکانی هتل خود را پرینت گرفته تا بتوانید در یک محیط کاملا غریبه و ناآشنا مسیر خود را پیدا کنید.

  • بهترین کار این است که نقشه ای با خود همراه بیاورید که هم بر روی نقطه دقیق هتل شما زوم کرده باشد و هم نواحی اطراف آن،
  • پیشتر تصمیم بگیرید که آیا می خواهید برای رسیدن به هتل تاکسی بگیرید، ماشین کرایه کنید یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید،
  • اگر با ماشین شخصی خود راهی سفر شده اید، قبل از هر چیز ببینید که آیا هتل شما پارکینگ دارد یا خیر. در مورد رایگان یا غیر رایگان بودن پارکینگ هم اطلاعات کسب کنید،
  • اگر می خواهید به عنوان یک گردشگر خارجی از تاکسی برای رسیدن به هتل استفاده کنید، مسافت دقیق مبدأ تا هتل را محاسبه کنید تا در یک کشور غریب کلاه سرتان نرود!

قبل از رسیدن به مقصد، رزرو خود را قطعی کنید: قطعی کردن رزرو هتل پیش از رسیدن به مقصد یک کار عاقلانه است و البته از مزیت های رزرو آنلاین هتل به شمار می رود.

  • اگر درخواست خاصی داشته اید؛ مثلا اتاق کانکتد، اتاقی که استعمال سیگار در آن ممنوع باشد یا حتی یک اتاق آرام و بی سروصدا؛ حتما پذیرش را در جریان آن بگذارید،
  • قطعی کردن رزرو پیش از رسیدن به هتل باعث می شود حتی هتل ها هم کمتر دچار اشتباه و سردرگمی شوند.

زمان پذیرش هتل خود را بدانید: همانطور که می دانید تقریبا بیشتر هتل ها و به ویژه هتل های کوچک تر، زمان پذیرش مشخصی دارند.

  • اگر بین زمان رسیدن شما و زمان پذیرش هتل، وقت آزاد زیادی وجود دارد؛ با هتل خود تماس برقرار کرده و خیلی مؤدبانه از آنها درخواست کنید تا پذیرش شما را زودتر انجام داده یا حداقل چمدان های شما را قبول کنند. در اینصورت می توانید به گشت و گذار در اطراف بپردازید،
  • اگر قرار است به ویژه در یک هتل کوچک بدون پذیرش 24 ساعته، دیر پذیرش شوید؛ بهتر است زمان پذیرش خود را با هتل در میان بگذارید تا اقدامات لازم را برای پذیرش شما انجام دهند،
  • مطمئن شوید که اسامی روی کارت شناسایی، کارت اعتباری و پاسپورت شما با هم مطابقت دارند. هرگونه عدم انطباق می تواند پروسه پذیرش شما را با مشکل مواجه کند.

وقت پذیرش رسیده است

به بخش ریسپشن بروید: اولین میز هتل پذیرش نام دارد و این جایی است که قرار است شما را به صورت رسمی پذیرش کند.

مدارک شناسایی، تأییدیه رزرو هتل و فرم پرداخت را در دست داشته باشید: این مدارک حتی ممکن است شامل گواهینامه رانندگی، پاسپورت یا کارت اعتباری شود.

  • اگر در یک سفر خارجی هستید، پذیرش از شما یا کپی صفحه اول پاسپورتتان را خواهد خواست یا اینکه لازم خواهد بود تا اصل پاسپورت را در تمام طول اقامت در اختیار آنها قرار دهید،
  • یک برگ پرینت از تأییدیه رزرو شما کفایت خواهد کرد؛ به ویژه اگر در مورد نرخ معینی توافق کرده اید،
  • اگر پیشتر هتل خود را رزرو نکرده باشید، آمادگی شنیدن این جمله را داشته باشید: اتاق خالی نداریم. نهایتا می توانید از هتل بخواهید هتل جایگزین به شما پیشنهاد کند،
  • بیشتر هتل ها کل مبلغ اقامت شما را به اضافه درصدی به عنوان هزینه های جانبی روزانه در نظر می گیرند؛ پس بهتر است کارت اعتباری خود را به آنها ندهید. البته تأکید می کنیم این شرایط مربوط به زمانی است که شما هتل خود را آنلاین رزرو نکرده باشید.

لیستی از امکانات هتل به همراه داشته باشید: فراموش نکنید که موقعیت مکانی هتل، زمان صبحانه، دسترسی به اینترنت و پسوردها، لابی هتل، کافه، رستوران، سالن بدنسازی را یادداشت کنید تا با خیال آسوده تری در هتل بمانید.

از پرسیدن سئوال نترسید: پذیرش یا کارکنان هتل می توانند کمک زیادی به شما کرده و در مورد اینکه کجا بروید و چه کنید، شما را راهنمایی کنند. پس از پرسیدن سئوال از آنها واهمه ای نداشته باشید.

کلیدهای اتاق خود را بگیرید: امروزه بسیاری از کلیدهای اتاق ها الکترونیکی هستند، اما برخی از هتل ها هنوز از همان کلیدهای قدیمی استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که اگر تنها یک کلید از اتاق شما وجود داشته باشد؛ چاره ای جز این نیست که کلید خود را در پذیرش قرار دهید.

اگر دوست داشتید، انعام دهید: اگر قرار است باربر چمدان های شما را تا دم در اتاقتان حمل کند، شاید بد نباشد به او انعام دهید. البته این موضوع بیشتر برای سفرهای داخلی به کار می آید. گاهی اوقات باربرها بدون دردسر و با استفاده از چرخ و آسانسور چمدان را به مقصد می رسانند؛ اما گاهی هم باید از پله ها استفاده کنند. پس با توجه به این موضوع، انعام دهید!

اتاق خود را چک کنید: قبل از اینکه چمدان های خود را باز کنید و راحت باشید، اتاقتان را چک کنید و مطمئن شوید که همه چیز همانطور است که باید باشد. از تمیز بودن تخت ها و سالم بودن وسایل اطمینان حاصل کنید.

  • تمیزی اتاق و سرویس های بهداشتی و امکانات آن اهمیت زیادی دارد،
  • کمدها را بررسی کنید تا از وجود پتو و بالش های اضافه مطمئن شوید،
  • اگر از موقعیت اتاق خود یا آرامش آن راضی نیستید، مؤدبانه از کارکنان هتل درخواست کنید تا اتاق شما را عوض کنند. بیشتر هتل ها در صورت امکان این کار را می کنند، اما اگر نمی توانند یک اتاق مشابه در اختیارتان قرار دهند؛ از آنها بخواهید یک اتاق بهتر یا اتاقی با نمای خوب برای شما در نظر بگیرند.

چمدان های خود را باز کنید و راحت باشید: حالا که همه چیز به خوبی پیش رفته، با خیال راحت چمدان های خود را باز کنید، دوشی بگیرید و خودتان را برای یک اقامت خوب آماده کنید.

منبع: wikihow.com

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد