رامسر به عنوان عروس شهرهای شمالی، از پرگردشگرترین شهرهای ایران است که عاشقان طبیعت را مجذوب خود می‌کند. چرا که این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گفتن در کنار دریای خزر و جنگل‌های سرسبز هیرکانی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعی نظیر جنگل، دریا، کوه و مناطق ییلاقی برخوردار است. با اینکه فصل بهار بهترین فصل سفر به رامسر است؛ اما رامسر در سایر فصل‌ها نیز کماکان جاذبه‌ها و زیبایی‌های خود را دارد. در ادامه این مطلب از جااینجاس همراه ما باشید تا راهنمای کاملی از سفر به رامسر در فصل‌های مختلف شرح دهیم.

بهترین زمان سفر به رامسر

بهترین فصل سفر به رامسر فصل بهار و اوایل پاییز است. در این فصول، آب و هوا معتدل و دلپذیر است و به همین دلیل، بهترین فرصت برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری رامسر است. البته، هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. در فصل تابستان نیز می توانید از آب و هوای گرم و مرطوب رامسر برای تفریحات آبی مانند شنا و غواصی استفاده کنید. در نهایت انتخاب بهترین فصل برای سفر به رامسر به ترجیهات شما بستگی دارد. اما در ادامه این وبلاگ از مجله جااینجاس درباره سفر به رامسر و تفریحات رامسر در فصل‌های مختلف صحبت کرده‌ایم.
جاذبه های تفریحی و طبیعی رامسر در فصل های مختلف

سفر به رامسر در بهار

طبیعت زیبای رامسر یک شاهکاری از خلقت است که در فصل بهار پررنگ‌تر می‌شود. زیبایی‌های رامسر در فصل بهار تمامی ندارد. آب و هوای متعادل، طبیعت مه گرفته، شکوفه‌های بهاری و باران‌های گاه و بیگاه، باعث شده تا فصل بهار جزو بهترین فصل‌های سفر به رامسر تبدیل شود. بهترین زمان سفر به رامسر در فصل بهار، ماه‌های اردیبهشت و خرداد است که هوا در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد.


فصل بهار بهترین زمان سفر به رامسر است.

جاهای دیدنی رامسر  در بهار

دریای ابر یکی از شگفتی‌هایی است که فقط در فصل بهار می‌توانید در رامسر مشاهده کنید. توده‌های ابر در فصل بهار به قدری بالا می‌آید که می‌توانید در میان آنها قدم بزنید و لحظات رویایی را از نزدیک تماشا کنید. اما برخی از بهترین جاهای دیدنی رامسر که می‌تواند در بهار هم از آنها دیدن کنید؛ شامل موارد زیر است:

  • مجموعه تفریحی تلکابین رامسر: در مجموعه تفریحی تلکابین رامسر علاوه بر اینکه چشم‌انداز زیبایی از شهر رامسر و تلاقی دریا با طبیعت شگفت‌انگیز رامسر را به خوبی مشاهده می‌کنید؛ می‌توانید از سایر تفریحات آن نظیر زیپ‌لاین، جت اسکی، کارتینگ، پینت بال، شهربازی و رستوران نیز استفاده کنید.
  • کاخ مرمر رامسر: کاخ مرمر رامسر نیز از بهترین جاهای دیدنی و تاریخی رامسر است که در زمان رضاشاه پهلوی ساخته شده است. در این کاخ می‌توانید نقاشی‌های هنرمندان بزرگ، عتیقه جات و لوازم قدیمی که نگهداری می‌شود را از نزدیک ببینید.
  • بلوار معلم: بلوار معلم رامسر از بهترین مناطق رامسر برای قدم زدن و پیاده‌روی به خصوص در هوای بهاری است. این بلوار در زمان رضاشاه ساخته شده و روبروی ساختمان هتل قدیم رامسر قرار دارد.
  • پل معلق چوبی: قدم زدن بر روی پل چوبی که بر فراز طبیعت زیبای رامسر قرار گرفته است؛ یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین تفریحاتی است که می‌توانید در رامسر تجربه کنید.

سفر به رامسر در بهار

سفر به رامسر در تابستان

بسیاری از گردشگران شمال به دلیل تعطیلات تابستانی مدارس، فصل تابستان را برای سفر به رامسر انتخاب می‌کنند. در فصل تابستان آب و هوای رامسر کمی گرم و شرجی است. اما گشت‌وگذار در ییلاقات رامسر و جنگل های اطراف، می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر به رامسر در تابستان باشد. از بهترین مناطق رامسر و آبشارهای باصفای آن که برای سفر در تابستان مناسب‌ است؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:                                                                                                                                        

  • روستای جواهرده
  • روستای جنت روبار
  • روستای گرسماسر
  • آبشار آزارک
  • آبشار ده قلو

همچنین در شهر رامسر نیز تفریحات متعددی برای گشت‌و‌گذار وجود دارد که از میان آنها می‌توان به تله‌کابین رامسر، زیپلاین، ورزش‌های آبی، جت اسکی و... اشاره کرد. اگر علاقمندید از تفریحات آبی رامسر استفاده کنید و لذت ببرید؛ فصل تابستان بهترین زمان سفر به رامسر است.

سفر به رامسر در تابستان

سفر به رامسر در پاییز

شهر رامسر در فصل پاییز بسیار تماشایی و چشم‌نواز است. در فصل پاییز طبیعت زیبای رامسر مانند یک بوم نقاشی جذاب و رنگارنگ است و از بهترین لوکیشن‌ها برای عکاسی در طبیعت است. آب و هوای رامسر در اوایل تا اواسط پاییز خنک و معتدل است و خبری از هوای شرجی تابستان نیست.

در حالیکه در روزهای پایانی پاییز ممکن است کمی سرد و بارانی باشد. پدیده اقیانوس ابر هم از زیباترین جاذبه‌های طبیعی است که در بهار و پاییز و در ارتفاعات رامسر می‌توانید تماشا کنید.

دیدنی های رامسر در پاییز

اگر قصد دارید در پادشاه فصل‌ها به رامسر سفر کنید؛ پس جاذبه‌های دیدنی آن را از دست ندهید. در فصل پاییز می‌توانید علاوه ‌بر قدم زدن در کنار ساحل و تماشای دریا و همچنین گشت و گذار در شهر، از روستاها و جنگل‌های اطراف رامسر نیز دیدن کنید. گشت و گذار در جنگل‌های رامسر و شرکت در آیین‌های سنتی نیز دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید در پاییزهای رامسر تجربه کنید.

  • جنگل گردی: جنگل‌های دالخانی و پارک جنگلی صفارود از جمله طبیعت زیبای رامسر است که جلوه‌ای دیگر از نقاشی طبیعت را به رخ گردشگران می‌کشند.
  • شرکت در آیین های سنتی:  جشن‌ها و آیین‌های سنتی نظیر جشن تیرگان که هر ساله در آبان ماه برگزار می‌شود نیز از دیگر دلایلی است که پاییز را به بهترین زمان برای سفر به رامسر تبدیل کرده‌اند.

سفر به رامسر در پاییز

سفر به رامسر در زمستان

با اینکه زمستان‌های رامسر هم مانند تمام شهرها با کاهش دما و برف و سرما همراه است؛ اما باز هم می‌توان سفری خاطره‌انگیز را در رامسر تجربه کرد. آب و هوای ارتفاعات رامسر در فصل زمستان کاهش پیدا می‌کند و احتمالا سفیدپوش می‌شود. اما در اواخر زمستان کم کم هوا رو به اعتدال می‌رود.

جاهای دیدنی رامسر در زمستان

حتی در فصل زمستان هم رامسر جذابیت خود را دارد. فقط کافیست که با جاذبه‌های دیدنی رامسر در زمستان آشنا شوید که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره کرده‌ایم.

  • بازارگردی در رامسر: گشت‌وگذار در شهر و بازار گردی از جمله جاذبه‌های دیدنی رامسر در زمستان به شمار می‌روند. بازار سنتی رامسر و مرکز خرید بین‌المللی آرامش از بهترین مراکز خرید رامسر برای گشت و گذار هستند.
  • آب درمانی و ماساژ درمانی: آبتنی و ماساژ درمانی در چشمه‌های آبگرم روستاهای رامسر از جمله روستاهای جواهرده و کتالم نیز در فصل زمستان لذت وصف نشدنی دارد که حتما باید تجربه کنید.
  • بازدید از جاهای تاریخی رامسر: با اینکه طبیعت رامسر همیشه زبانزد گردشگران است؛ اما در روزهای زمستانی می‌توانید از جاهای تاریخی رامسر نظیر قلعه مارکوه، کاخ مرمر، موزه مردم شناسی، موزه عاج و غار یاغی لوکا نیز دیدن کنید و لذت ببرید.
  • شرکت در آیین‌های نوروزی: اگر در روزهای پایانی زمستان و در نزدیکی نوروز به رامسر سفر کردید می‌توانید در مراسم نوروزخوانی نیز شرکت کنید. این مراسم یکی از مراسمات مردم رامسر است که ۱۵ روز مانده به سال نو و همراه با رقص و پای‌کوبی و خواندن ترانه‌های محلی برگزار می‌شود.

سفر به رامسر در زمستان

اقامت در رامسر

با توجه به اینکه رامسر شهری بسیار پرگردشگر و توریستی محسوب می‌شود؛ هتل‌ و هتل آپارتمان‌های زیادی برای اقامت در این شهر وجود دارد. همچنین اقامتگاه‌های محلی، ویلاهای لوکس و کلبه‌های چوبی هم از بهترین گزینه‌ها برای اقامت در رامسر هستند. پس اگر قصد سفر به رامسر دارید؛ در ادامه همراه ما باشید تا برخی از بهترین هتل های رامسر را به شما معرفی کنیم.

سفر به رامسر در زمستان

هتل بزرگ پارسیان آزادی رامسر

یکی از بهترین هتل‌های 4 ستاره شهر رامسر، هتل بزرگ این شهر است که یکی از معدود هتل‌هایی است که در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته است. این هتل 4 ستاره دارای دو هتل قدیم و جدید است که هتل قدیم در سال 1312 در 3 طبقه و هتل جدید در سال 1346 در 3 طبقه ساخته شده است. 

تمامی اتاق‌ها و سوییت های هتل پارسیان آزادی رامسر مجهز به امکانات رفاهی و اقامتی مناسب است. برخی از خدمات و امکانات این هتل عبارتند از:

  • زمین بازی
  • پارک کودک
  • استخر روباز
  • آب درمانی
  • رستوران
  • کافی شاپ
آدرس هتل پارسیان رامسر رامسر، خیابان شهید رجایی (سخت سر)، مجموعه هتل‌های پارسیان رامسر، هتل بزرگ
شماره تلفن هتل پارسیان رامسر 01155223592

هتل بزرگ رامسر

هتل کیمیا رامسر

هتل کیمیا رامسر در سال 1396 افتتاح شده است و یک هتل سه ستاره است. این هتل در خیابان شهدای رامسر قرار دارد و دسترسی مناسبی به مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری و ساحل دارد. هتل کیمیا رامسر دارای 36 اتاق و سوییت است که به شرح زیر است:

  •  18 اتاق یک تخته رو به جنگل
  • 12 اتاق یک تخته رو به دریا
  • 6 اتاق دو تخته رو به جنگل
  • 2 اتاق دو تخته رو به دریا

مهمترین امکانات هتل کیمیا رامسر عبارتند از:

  • پارکینگ غیرمسقف با ظرفیت 45 خودرو
  • پارکینگ مسقف با ظرفیت 15 خودرو
  • سالن صبحانه خوری
  • رستوران
  • کافی شاپ
  • سالن اجتماعات
  • اتاق میهمانی
  • خدمات روم سرویس
  • پذیرش 24 ساعته

هتل کیمیا رامسر با ارائه خدمات مناسب و امکاناتی متناسب با نیاز مسافران، گزینه مناسبی برای اقامت در رامسر است.

آدرس هتل کیمیا رامسر جاده ساحلی، بلوار شهید باهنر، بعد از پلاژ شهرداری
شماره تلفن 11 5522 86370

هتل کیمیا رامسر

هتل بام سبز رامسر

هتل بام سبز رامسر یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین هتل های 4 ستاره در رامسر است که در ایستگاه بالای تله کابین شهر رامسر و در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. این هتل چشم‌انداز زیبایی به طبیعت زیبا و شهر رامسر دارد.

آدرس هتل بام سبز رامسر رامسر، کیلومتر 5 غرب رامسر، مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز
شماره تلفن هتل بام سبز 01155266519

هتل بام سبز رامسر

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی از سفر به رامسر را برای شما تهیه کنیم و درباره بهترین فصل سفر به رامسر صحبت کنیم. اگر شما هم قصد سفر به رامسر و رزرو هتل در این شهر را دارید؛ می‌توانید با مراجعه به سایت جااینجاس، اقدام به رزرو اینترنتی بهترین هتل‌های رامسر نمایید.

 

سوالات متداول در مورد بهترین فصل سفر به رامسر

فصل بهار و اردیبهشت ماه
هتل بزرگ رامسر، هتل کیمیا رامسر، هتل بام سبز رامسر
فصل تابستان

روستای جواهرده، روستای جنت روبار، روستای گرسماسر، آبشار آزارک، آبشار ده قلو، جنگل های هیرکانی، پارک جنگلی صفارود

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد