اگرچه هتل ها تنها چند روز میزبان مسافران هستند، اما این روزها امکانات و خدماتی که برای مهمانان خود در نظر گرفته اند، دست کمی از یک شهر کوچک ندارد. این امکانات در گذر زمان به خدمات هتل ها اضافه شده و البته تعیین کننده ستاره های یک هتل هم هستند. در این مطلب جااینجاس از امکاناتی برای شما خواهد گفت که در هنگام رزرو هتل ممکن است، به چشمتان بخورد؛ از امکانات و تسهیلاتی که برای تفریح شما در نظر گرفته شده اند تا خدمات بهداشتی و سلامتی.

خشکشویی یا لاندری

شاید فکر کنید که خشکشویی آن هم در سفر و وقتی قرار است فقط چند روز در هتل بمانید، به چه کار می آید. اما خشکشویی امروز در بیشتر هتل ها وجود دارد و این امر نشان دهنده اقبال مسافران به استفاده از خشکشویی است. آنچه باید در مورد خشکشویی هتل ها بدانید این است که این بخش دوشادوش بخش خدمات خانه داری کار می کند. خشکشویی های هتل وظیفه شستن ملحفه، روتختی، حوله، رومیزی و حتی لباس های پرسنل را بر عهده دارند؛ با این حال مهم ترین وظیفه آنها شستن و اتو کردن لباس های مسافران است. این اتفاق به ویژه در اقامت های کاری و طولانی امری متداول است. البته برخی هتل ها برای کسب درآمد بیشتر به مشتریان بیرونی هم خدمات ارائه می دهند.

سالن ورزشی

بعضی ها عادت دارند در سفر هم ورزش کنند. برای این دسته از مسافران رزرو هتلی که سالن ورزشی مجهز داشته باشد، یک فرصت عالی است. قبل از هر چیز باید به شما بگوییم که نباید انتظار یک سالن ورزشی بزرگ و مجهز در یک هتل دوستاره را داشته باشید. امکانات ورزشی به طور معمول در هتل های چند ستاره یافت می شوند. مثلا زمین تنیس، سالن بیلیارد، سالن بدنسازی با دستگاه های مجهز، سالن پینگ پنگ یا حتی فوتبال دستی و بولینگ در بعضی هتل ها وجود دارد. برخی هتل ها مانند هتل کایا لاله پارک تبریز هم سراغ امکانات ریلکسیشن رفته و اتاق پیلاتس و یوگا در اختیار مهمانان خود قرار داده اند.

استخر و ورزش های آبی

اگر بتوانیم در طول سفر و اقامت مان در هتل تنی هم به آب زده و رفع خستگی کنیم، فوق العاده خواهد بود. هتل ها از این اشتیاق مسافران بی خبر نیستند. از همین رو خود را به استخر(ویژه مردان و زنان)، سونای خشک و بخار، اتاق ماساژ، حمام ترکی و جکوزی مجهز کرده اند. در بعضی هتل ها مانند هتل های کیش مهمانان به تفریحات آبی مانند قایق سواری هم دسترسی دارند. جالب است بدانید در جایی مانند هتل لاله سرعین هم می‌توانید از امکاناتی مانند مجتمع آبدرمانی که از چشمه‌های آبگرم آن منطقه به صورت طبیعی سرچشمه می‌گیرد، استفاده کنید. 

رستوران و کافی شاپ

اینکه هتل شما رستوران خوب داشته باشد، یک مزیت بزرگ است. در این صورت دیگر لازم نیست وقت خود را برای پیدا کردن رستوران در شهر هدر دهید. تازه ممکن است قیمت منوی رستوران های بیرون باعث تعجب شما شوند. هتل های جدید به پذیرایی از مهمانان خود توجه ویژه کرده اند. مثلا هم غذای ایرانی در آنها سرو می شود و هم غذای فرنگی و فضای داخلی آنها نیز دلنشین است. برای نمونه یک هتل سنتی مثل هتل عباسی اصفهان معماری دوران صفوی را در رستوران های خود پیاده کرده یا رستوران روف گاردن هتل ویستریا تهران باب میل دوستداران مدرنیته است.

علاوه بر رستوران، کافی شاپ هم دیگر به بخش جدایی ناپذیر هتل ها تبدیل شده است. یک محیط دنج که هم می توانید میان وعده، نوشیدنی، کیک و دسر در آن میل کنید و هم گپ و گفت‌های دوستانه خود را در آن برگزار کنید. البته برخی هتل ها سفره خانه و چایخانه سنتی هم دارند.

هتل استقلال و اسپیناس تهران از آن دست هتل هایی هستند که آوازه غذاهای آنها از مهمانان هتل هم فراتر رفته است.

فروشگاه وغرفه صنایع دستی

خیلی ها با شنیدن اینکه هتلشان فروشگاه یا غرفه صنایع دستی دارد، خوشحال می شوند. این افراد می توانند بدون صرف وقت و هزینه زیاد سوغات آن شهر را از فروشگاه هتل تهیه کنند. البته امکانات خرید هتل ها فقط محدود به سوغات نمی شود. برای مثال در مجموعه فروشگاهی هتل شایگان کیش که بیشتر به یک مرکز خرید شباهت دارد، شما می توانید همه چیز از پوشاک تا لوازم آرایش پیدا کنید. یا هتل پارسیان استقلال که رفت و آمد مهمانان خارجی هم به آن زیاد است، حتی فروشگاه فرش دستبافت، طلا جواهر و عتیقه جات و تابلو نقاشی هم دارد.

علاوه بر امکاناتی که در بالا به آنها اشاره شد، هتل های مدرن به ویژه آنهایی که میزبان تاجران هستند خود را به سالن کنفرانس، همایش و اتاق برگزاری جلسات مجهز کرده اند. از دیگر خدماتی که در مطلب امکانات هتل ها را بشناسید، باید به آنها اشاره کرد می توان موارد زیر را نام برد:
• کتابخانه و فضای مطالعه و کار،
• سالن آرایش و زیبایی برای مردان و زنان،
• پارک کودک،
• سالن سینمایی،
• درمانگاه،
• صرافی،
• آتلیه عکاسی،
• کافی نت و گیم نت،
• شعبه بانک،
• قنادی،
• آژانس مسافرتی،
• اتاق نگهداری از کودک.

همانطور که گفتیم اینکه چه انتظاری از هتل خود داشته باشید، به معمولی یا لوکس بودن آن بستگی دارد. بنابراین اگر می خواهید هتل خود را از سایت جااینجاس رزرو کنید، از فیلترهای سمت راست صفحه کمک بگیرید تا مدت زمان جستجوی شما کمتر شود. در این صورت هتل هایی که با بودجه و انتظارات شما همخوانی داشته باشند؛ برایتان به نمایش در می آیند. مزیت رزرو هتل در جااینجاس علاوه بر دریافت واچر آنی؛ جستجوی پیشرفته هتل ها، تضمین کمترین قیمت و پشتیبانی 24 ساعته خواهد بود. فرقی نمی کند؛ چه بخواهید یکی از هتل های تهران را برای رزرو انتخاب کنید و چه یکی از هتل های تبریز یا حتی کاشان را. آنچه ما در اختیار شما قرار داده ایم، امکان رزرو طیف وسیعی از اقامتگاه ها در سراسر کشور اعم از هتل، هتل آپارتمان یا اقامتگاه سنتی است.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد