شما هم وقتی با خانواده به شهری سفر می کنید بیشتر از هتل چشمتان به دنبال هتل آپارتمان است؟ هتل آپارتمان ها چگونه توانسته اند جای خود را بین مسافران باز کنند؟ اصلا چقدر در مورد هتل آپارتمان ها اطلاعات دارید؟ اگر کنجکاو هستید بیشتر از این محل های محبوب اقامت مسافران بدانید، تا پایان این مطلب جااینجاس را همراهی کنید.

هتل آپارتمان چیست؟

به طور کلی هتل آپارتمان نوعی اقامتگاه است که از ترکیب هتل و آپارتمان حاصل شده است. مهمانان می تواند هتل آپارتمان را برای مدت طولانی رزرو کنند که این مدت ممکن است از چند روز تا چند ماه متغیر باشد. هر واحد آپارتمان از امکاناتی چون آشپزخانه برخوردار بوده و خدمه خانه داری حداقل یک بار در هفته به نظافت آن می پردازند. نکته جالب این است که قیمت هتل آپارتمان به ازای افزایش مدت اقامت کاهش پیدا می کند. تعریف فوق توصیفی کلی از مفهوم هتل آپارتمان ارائه می دهد. با این حال حتی هتل آپارتمان ها هم انواعی دارند؛ انواعی که شاید پیدا کردن برخی از آنها در ایران کار راحتی نباشد.

انواع هتل آپارتمان کدامند؟

همانطور که گفتیم هتل آپارتمان ها شامل چند نوع می شوند. این اقسام مختلف با وجود اشتراکاتی همگی زیر چتر مفهوم هتل آپارتمان قرار می گیرند. با این وجود، تفاوت های چندی آنها از یکدیگر متمایز می کند:

هتل آپارتمان های آن سایت(On-site) و آفسایت(Off-site)

اگر بخواهیم هتل آپارتمان های آن سایت و آف سایت را ساده تر به شما معرفی کنیم باید بگوییم که:
• هتل آپارتمان آن سایت درست مانند هتل بخشی به نام پذیرش و نیز مدیر دارد که در محل حضور داشته و پاسخگوی مهمانان هستند،
• در هتل آپارتمان آف سایت نمی توان هیچ کارمند یا مدیری را دید. شما در محل حضور پیدا می کنید و کلید خود را  از داخل یک کمد برمی دارید.
در حقیقت باید گفت که تفاوت این دو نوع تنها در نحوه مدیریت هتل است که هر یک مزایایی برای خود دارند. برای مثال مدیریت از دور حریم خصوصی بیشتری را در اختیار مهمانان قرار می دهد. در مدیریت از راه نزدیک نیز اطمینان وجود دارد که کارکنان برای کمک به مهمانان در دسترس هستند.

آپارت- هتل ها(Aparthotel)

این نوع از هتل آپارتمان ها یک گام فراتر رفته و علاوه بر حضور مدیریت و پذیرش؛ برخی از امکانات هتل ها را هم به مهمانان ارائه می دهند. از جمله این امکانات باید به سالن ورزشی، کافی شاپ و سرویس کانسیرج اشاره کرد؛ خدماتی که به طور معمول در هتل ها وجود دارد. این نوع از هتل آپارتمان ها بهترین گزینه برای مسافرانی است که می خواهند با یک تیر دو نشان بزنند. یعنی هم از انعطاف پذیری و وجود حریم خصوصی در یک آپارتمان بهره مند شوند و هم از خدمات لوکس یک هتل!

هتل آپارتمان های اقامتی

برخی از هتل آپارتمان ها در مجتمع های مسکونی آپارتمانی قرار دارند. به این صورت که امکانات و تجهیزات آنها درست مشابه سایر واحدهای مجتمع است. البته این نوع از واحدها بیشتر مناسب افرادی است که قصد اقامت های طولانی مدت چندماهه دارند. در برخی کشورها آنهایی که قصد تغییر مکان دارند، برای مدتی در این نوع آپارتمان ها ساکن می شوند تا با محیط و امکانات محل بیشتر آشنا شوند.

هتل آپارتمان های تک واحده

این نوع آپارتمان ها همانگونه که از نام آنها پیداست، تک واحده بوده و فضای خلوتی را برای آنهایی فراهم می کنند که به دنبال اقامت موقت هستند. این نوع از آپارتمان ها برای مسافران تنها که خواهان سفری کم هزینه و اقتصادی هستند، گزینه منطقی به نظر می رسد.

هتل آپارتمان چه امکاناتی دارد؟

هتل آپارتمان ها در هر جایی باشند از امکانات خاصی برخوردار هستند. این امکانات عبارتند از:

آشپزخانه

هتل آپارتمان مانند خانه خودتان آشپزخانه و امکانات آشپزی دارد. بسیاری از مهمانان معتقدند که وجود جایی برای آشپزی کردن بزرگ ترین مزیت این اقامتگاه ها است. در حقیقت این موضوع به شما امکان انتخاب می دهد؛ اینکه غذای خود را در رستوران میل کنید یا خودتان دست به کار شوید. باید اضافه کرد که در آشپزخانه بعضی از هتل آپارتمان ها وسایلی مانند اجاق گاز، کتری، قوری، ماهیتابه، قابلمه و حتی کارد و چنگال هم یافت می شود. در بعضی دیگر هم می توان حتی فر و دیگر تجهیزات پخت و پز را هم دید.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن از دیگر امکانات مورد علاقه مسافران در هتل آپارتمان ها است. در واقع این نوع اقامتگاه ها در مقایسه با هتل ها 30 درصد فضای بیشتر دارند. حتی در نشیمن میز غذاخوری هم وجود دارد و شما مجبور نیستید غذا را در تختخوابتان میل کنید. به علاوه این امکان برایتان مهیا شده که روی مبل لم بدهید و تلویزیون تماشا کنید. بعضی هتل آپارتمان ها به اندازه ای بزرگ هستند که می توانید میزبان دوستان خود هم باشید.

اتاق خواب

اتاق خواب در هتل آپارتمان به چند شکل وجود دارد: استودیو(مبل ها یا کاناپه ها به تخت تغییر شکل می دهند) و آپارتمان هایی که پنج تختخواب دارند. این نوع از آپارتمان مورد علاقه آنهایی است که می خواهند بیشترین استفاده را از تخت ها برده و هزینه خود را کاهش دهند. برای نمونه خانواده هایی با تعداد نسبتا زیاد به جای اقامت در چند اتاق یک هتل، ماندن در هتل آپارتمان را ترجیح می دهند.

حمام و سرویس بهداشتی

بدون شک هتل آپارتمان بدون داشتن حمام و سرویس بهداشتی چیزی کم دارد. بنابراین در واحدها حمام مجهز به لوازم بهداشتی مانند شامپو، صابون، خمیردندان و ... به مسافران عرضه شده است.
علاوه بر موارد بالا برخی از هتل آپارتمان های لوکس امکاناتی مانند کافی شاپ، رستوران، سالن ورزشی، استخر و سونا هم در خود جای داده اند. می توانید سری به بهترین هتل آپارتمان های مشهد بزنید و هتل آپارتمان های لوکس این شهر را رزرو کنید.

اقامت در هتل آپارتمان برای چه کسانی مناسب است؟

محدودیت خاصی برای اقامت افراد در هتل آپارتمان وجود ندارد. اما بدون شک برای بعضی افراد هتل آپارتمان گزینه بهتری است. برای مثال باید به آنهایی اشاره کرد که قصد دارند بیشتر از چهار شب در جایی اتراق کنند یا آنها که خانوادگی سفر می کنند و داشتن فضای بیشتر اقامت راحت تری را برای آنها رقم می زند.

در مقاله همه چیز در مورد هتل آپارتمان اطلاعات بیشتری در مورد این دسته از اقامتگاه ها را در اختیار شما گذاشتیم. در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران و مشهد هم هتل آپارتمان های زیادی ساخته شده که برخی از آنها در حد سوئیت های یک هتل لوکس هستند.

رزرو هتل آپارتمان در جااینجاس تفاوتی با رزرو هتل ندارد. کافیست نام مقصد یا هتل آپارتمان مورد نظرتان را وارد کنید. با ورود به صفحه آن امکانات و جزئیات قیمت را مشاهده کرده و بعد دست به انتخاب بزنید. به نظر می رسد مشهد به واسطه حرم امام رضا(ع) بیش از هر شهر دیگری هتل آپارتمان داشته باشد. پس در هنگام رزرو هتل مشهد گزینه هتل آپارتمان را تیک بزنید تا در مدت زمانی سریع تر به نتیجه مورد نظر خود برسید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد