شاید دراز کشیدن روی شن های ساحل آن هم در جزایر زیبای قناری رؤیای خیلی ها باشد. فقط تصور کنید در یکی از هتل های همه چیز تمام این جزیره اتاق رزرو کرده و استراحت می کنید. حتی نیازی نمی بینید که از هتل خود خارج شوید، وقتی همه آنچه می خواهید زیر سقف هتل برای شما مهیا شده است. تحقق این رؤیا در هتل های آل  all و یوآلuall  دور از ذهن نیست. اگر مشتاق هستید در مورد این نوع هتل ها بدانید، با جااینجاس همراه شوید.

هتل all چیست؟

هتل های all یا همان all-inclusive همانطور که از نام آنها پیداست، با یک قیمت تعیین شده تمام خدمات را در اختیار مهمانان قرار می دهند. در حقیقت شما به محض رزرو هتل و پرداخت پول، دیگر نیاز نخواهید داشت که در طول اقامت بابت چیزی هزینه ای پرداخت کنید. اما منظور ما از تمام خدمات چیست؟ باید بدانید که خدمات یک هتل all شامل اقامتگاه، سه وعده غذای روزانه، نوشیدنی های الکلی و غیرالکلی، میان وعده و غیره می شود.

لازم به ذکر است که بیشتر هتل های all در مناطق گرمسیری و نزدیک ساحل ساخته شده اند، هرچند که در سایر نقاطی که فاصله چندانی با دریا یا اقیانوس ندارند، هم می توان این نوع هتل ها را دید. همچنین هتل های all امکان ورزش های آبی مانند موج سواری، قایق سواری، استخر و غواصی و نیز باشگاه ورزشی را برای مهمانان خود فراهم می کنند.

هتل all چیست

انواع هتل‌های all

هتل های all را می توان به دو دسته تقسیم کرد. نخست هتل های هاف بُرد (half-board) که در آنها صبحانه، شام و نوشیدنی های غیرالکلی سرو می شود و دیگر، هتل های semi-inclusive که شامل سه وعده غذایی روزانه، سرو بدون محدودیت نوشیدنی های غیرالکلی و سرو محدود نوشیدنی های الکلی(در زمان خاصی از روز) می شود. این گزینه برای مهمانانی که تمایلی به نوشیدنی ندارند یا می خواهند برای غذا خوردن از هتل خارج شوند و گشتی هم در شهر بزنند، ایده آل است.

هتل‌های all برای چه کسانی مناسب هستند؟

اگر دوست دارید تمام هزینه های اقامت خود را پیشاپیش پرداخته و نگرانی بابت هزینه های اضافی نداشته باشید، هتل all برای شما مناسب است. این نوع هتل ها همچنین برای خانواده هایی که با فرزند سفر می کنند و دغدغه غذای آنها را دارند، بهترین انتخاب است. خیلی ها هم ترجیح می دهند تمام روز را روی ساحل دراز کشیده و یک لیوان نوشیدنی خنک میل کنند. اما برای آنهایی که ترجیح می دهند به جای ماندن در هتل، به گشت و گذار بپردازند و حتی غذای خود را هم در جایی غیر از رستوران هتل میل کنند، هتل all چندان انتخاب خوبی نخواهد بود.

هتل uall چیست؟

هتل های uall یا همان Ultra Inclusive تفاوت چندانی با هتل های all  ندارند. در حقیقت تمام خدماتی که در این هتل ها عرضه می شود را می توان در هتل های uall هم دید. تنها یک تفاوت جزئی وجود دارد و آن هم این است که می توانید به صورت 24 ساعته از غذا و نوشیدنی های رایگان هتل بهره مند شوید. این یعنی هر زمان که خواستید این امکان را دارید که از صرف غذا، نوشیدنی، میان وعده، دسر و خوراکی های خوشمزه دیگر آن هم به صورت رایگان استفاده کنید. در حالی که هتل های all تنها تا ساعت 11 شب به مهمانان سرویس می دهند، هتل های uall یک ساعت بیشتر یعنی تا ساعت 12 شب، به سرویس دهی ادامه می دهند.

هتل uall چیست

فرق هتل all با uall چیست؟

بنابراین باید تفاوت هتل های all و uall را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • در هتل یوآل علاوه بر غذای اصلی خود می توانید از صرف انواع نوشیدنی، کیک، شیرینی و دسر به صورت رایگان و بدون هیچ محدودیتی لذت ببرید. ولی در هتل های آل همانطور که گفتیم برای سرو برخی نوشیدنی ها محدودیت هایی وجود دارد. ضمن اینکه در صورت سفارش دادن یک غذای گران باید هزینه را پرداخت کنید. پرداخت هزینه ممکن است شامل برخی خدمات دیگر هتل هم شود.
  • زمان ارائه سرویس در رستوران و کافی شاپ که در هتل های آل محدود و در هتل های یوآل نامحدود و 24 ساعته است،
  • تنوع غذا و نوشیدنی در هتل های یوآل بیشتر از هتل های آل است و شامل غذاهای دریایی گرانقیمت هم می شود.
  • هتل های آل رستوران هایی دارند که از پیش و بعد از چک این باید آنها را رزرو کرد. حتی برخی از این هتل ها تعداد رستوران هایی را که قادر به رزرو آنها هستید، با توجه به طول اقامت تان محدود می کنند،
  • استفاده رایگان از ورزش های آبی مانند جت اسکی اسکی روی آب غواصی ماساژ و غیره برای یک بار در طول مدت اقامت جزئی از سرویس در هتل های آل می باشد. در صورتی که هتل های یوآل محدودیتی در این زمینه ندارند.

تفاوت هتل all و uall

بدون شک نباید انتظار داشته باشید، هیچکدام از هتل های all یا uall را در ایران ببینید. اما بهترین هتل های آل و یوآل دنیا در جزایر هاوایی، مکزیک، جامائیکا، مالدیو، استرالیا، سیشل و تانزانیا قرار گرفته اند. در برخی از این هتل ها مهمانان چیزهای شگفت انگیزی را تجربه می کنند؛ مثل مواجه شدن با حیواناتی مانند شیرهای دریایی، کانگوروها و کوالاها در جزیره کانگورو در استرالیا.

دانستید که هتل های all  و uall چه خدماتی به مهمانان خود ارائه می دهند. نزدیک ترین جایی که می توانید اقامت در هتل های آل و یوآل را تجربه کنید، هتل های دوبی، آنتالیا و کوش آداسی هستند. اما اگر اقامت در هتل های ساحلی هم می تواند حال شما را جا بیاورد، دریغ نکنید. هتل های کیش مانند هتل ماریناپارک، هتل ترنج، هتل ارم و هتل آفتاب شرق؛ هتل های ساحلی کیش هستند که هم ورزش های آبی دارند و هم نمای شگفت انگیز به خلیج فارس. کافیست با رزرو آنلاین هتل در جااینجاس هر کدام از این هتل ها را بررسی کرده و بعد از انتخاب، تنها در چند دقیقه هتل مورد نظرتان را رزرو کنید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد