آشپزی در سفر برای بسیاری از مسافران یک زحمت اضافه است. خیلی ها دوست دارند از دردسرهای پخت و پز و شستن ظروف در مسافرت دور باشند. به همین دلیل رزرو هتلی که بتواند این دردسر را از دوش شما بردارد، یک راه حل خوب به نظر می رسد. هتل ها هم با توجه به این موضوع، خدمات خود را در قالب سرویس فولبرد(Full Board) و هافبرد(Half Board) به مهمانان ارائه می کنند. اینکه هتل های فول برد یا همان FB و هاف برد یا HB چه هستند، دستمایه این مقاله ‌ی جااینجاس است.

هتل فولبرد یعنی چه و خدمات آن شامل چه می شود؟

در مطلب هتل های all  و uall چه خدماتی به مهمانان خود ارائه می دهند، به تفصیل در مورد این نوع هتل ها سخن گفتیم. در حقیقت تقسیم بندی هتل ها بر مبنای ارائه خدمات پذیرایی یا غذا صورت می گیرد. بنابراین در مورد هتل های فول برد می توان اینگونه گفت:

هزینه ای که بابت رزرو هتل پرداخت می کنید، هر سه وعده غذایی(صبحانه، ناهار و شام) را در بر می گیرد. در هتل های فول برد بر خلاف هتل های all از نوشیدنی یا میان وعده خبری نیست، مگر اینکه با پرداخت هزینه جداگانه از آنها استفاده کنید.

هتل های فولبرد برای افرادی مناسب هستند که ترجیح می دهند نوشیدنی یا میان وعده خود را در جایی غیر از هتل صرف کنند. در این صورت آنها می توانند با گشت و گذار در مقصد، طعم های محلی را نیز امتحان کنند. باید توجه داشته باشید که یک هتل فول برد با یک هتل آل تفاوت دارد. با رزرو هتل آل شما از تمام خدمات پذیرایی اعم از سه وعده غذای روزانه، نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی، میان وعده و غیره بهره مند خواهید شد. این در حالی است که هتل فول برد تنها سه وعده غذای روزانه را در اختیار شما قرار می دهد.

مزایای اقامت در یک هتل فول برد چیست؟

رزرو هتل فولبرد مزایایی هم دارد که مسافران را به سوی خود می کشاند. شاید بتوان مهم ترین مزیت های این نوع هتل ها را در موارد زیر خلاصه کرد:

می توان از استخر هتل استفاده کرد

اگر تعریف شما از یک تعطیلات رؤیایی این است که تمام روز را در کنار استخر هتل سپری کنید، فولبرد گزینه ایده آلی برای شما به شمار می رود. در این صورت برای صرف غذای خود تنها باید چند قدم تا رستوران هتل بروید. با در نظر گرفتن اینکه هتل چه فعالیت های تفریحی دارد، فولبرد انتخاب مطلوبی برای آنهایی است که دلشان نمی خواهد از این تفریحات و لذت ها فاصله بگیرند.

می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید

اقامت ارزان و خوب خواست همه ماست. برای رسیدن به این هدف می توان کارهای زیادی انجام داد. برای آنهایی که در سفر حواسشان به مدیریت بودجه خود نیز هست، فولبرد انتخاب مناسبی است. چرا؟ چون به غیر از نوشیدنی و میان وعده سبک بین وعده های اصلی، بابت صرف غذا در رستوران های خارج از هتل نگرانی ای نخواهید داشت. به عبارت دیگر خیالتان راحت است که تمام وعده های خود را از پیش رزرو کرده و پول آنها را هم پرداخت کرده اید. فقط می ماند میان وعده و نوشیدنی که اگر لازم باشد، پول آن را نقد پرداخت خواهید کرد.

فولبرد برای بچه ها هم گزینه خوبی است

هتل فول برد برای خانواده هایی که با فرزند سفر می کنند، مناسب است. به محض نزدیک شدن به زمان صرف ناهار می توانید به رستوران هتل بروید. دیگر نیاز نیست آنها را آماده کرده و شهر را در جستجوی یک رستوران مناسب زیر پا بگذارید. در حقیقت فول برد موجب صرفه جویی در زمان و استرس کمتر شده؛ والدین می توانند با خیالی آسوده از آماده بودن صبحانه، ناهار و شام به استراحت بپردازند.

اگر نام هتل فولبرد را شنیده باشید، حتما در کنار آن هتل هاف برد(Half Board) هم به گوشتان خورده است. این نوع هتل تفاوت چندانی با فول برد ندارد. حالا کمی بیشتر در مورد هتل های هاف برد بدانیم.

هتل هافبرد یعنی چه و خدمات آن شامل چه می شود؟

در یک هتل هافبرد شما از صبحانه و یک وعده غذایی دیگر به انتخاب خود(ناهار یا شام) بهره مند خواهید شد. البته خیلی ها شام را ترجیح می دهند. نکته دیگر اینکه نوشیدنی در وعده های شما جایی ندارد، اما در صورت تمایل می توانید یک لیوان آب پرتقال یا یک فنجان قهوه سفارش دهید. در هتل های بزرگ و لوکس معمولا صبحانه و شام به صورت بوفه سرو می شود تا خدمت رسانی سریع تر و در فضای آرام تری انجام شود. اما در هتل های کوچک تر مهمانان از روی منو، غذای مورد نظر خود را سفارش می دهند. 

مزایای اقامت در یک هتل هافبرد چیست؟

بدون شک رزرو هتل هافبرد هم درست مانند هتل فولبرد، مزیت های خاص خود را دارد. در ادامه مطلب هتل های فولبُرد(FB) و هافبرد(HB) چه خدماتی ارائه می دهند، به این مزایا اشاره می کنیم:

انعطاف پذیری

مقصود از انعطاف پذیری چیست؟ اقامت در یک هتل هافبرد این آزادی را به شما می دهد که به گشت و گذار بپردازید و در هر رستورانی که خواستید، ناهارتان را میل کنید. برای مثال اگر به جایی سفر کرده اید که ید طولایی در گردشگری غذایی دارد، انتخاب هتل هاف برد به شما امکان می دهد غذای محلی مقصد را هم تست کنید.

مقرون به صرفه بودن

تصور کنید که هوا آنقدر گرم است که اشتهایتان را از دست داده اید. می خواهید کمتر غذا بخورید یا غذایی متفاوت از آنچه همیشه در خانه میل می کنید، سفارش دهید. در این حالت اگر هتل فولبرد رزرو کرده باشید، شاید مجبور باشید بیشتر از حد نیاز و به اندازه پولی که پرداخت کرده اید، غذا بخورید. اما اگر یک وعده غذایی را آزاد بگذارید، در صورت گرسنه بودن می توانید برای صرف ناهار به یک رستوران جدید بروید. اگر هم چندان گرسنه نیستید، یک میان وعده سبک کار شما را راه خواهد انداخت.

غذا خوردن در کنار فرزندان

همه والدین متفق القول هستند که نشستن سر میز غذا با بچه هایی که به شدت خسته هستند، چندان ایده خوبی برای یک تعطیلات آرامش بخش نیست. رزرو هتل هاف برد استرس حاضر شدن در رستوران هتل و مجبور کردن بچه ها به خوردن غذایشان را از بین می برد. ضمن اینکه والدین می توانند بر روی رزرو فعالیت های تفریحی و گشت و گذار در شهر تمرکز کنند. البته بهتر است اندکی هم میان وعده سبک همراه خود داشته باشید.

هتل های فولبرد و هافبرد را در ایران هم می توان دید. برای مثال هتل قصر مشهد که تنها هتل ایران با خدمات all است، اتاق های فولبرد و هافبرد هم دارد. در هتل مارینا پارک کیش، هتل شاهان چابهار، هتل فلامینگو کیش یا هتل ترنج کیش اتاق های هافبرد قابل رزرو هستند.

بنابراین اگر گزینه های هافبرد یا فولبرد برای شما در اولویت قرار دارند، در هنگام رزرو اینترنتی هتل در جااینجاس، به توضیحات هتل ها توجه کنید. قیمتی که برای اتاق های فولبرد درج شده، با احتساب هزینه هر سه وعده غذایی شما است. هزینه اتاق های هافبرد نیز شامل صبحانه و یک وعده غذایی دیگر می شود.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد