همانند بازدید از جاهای دیدنی شهرها و یا تماشای آثار باستانی، خرید کردن نیز یکی از جاذبه‌های اصلی سفر است. برخی از مسافران گشت و گذار و خرید در بازارهای سنتی و برخی دیگر عاشق خرید در مراکز خرید لوکس هستند. اگر شما هم قصد سفر به رامسر دارید؛ در ادامه این مطلب همراه باشید تا بهترین مراکز خرید سنتی و مدرن رامسر را معرفی کنیم.

رامسر کجاست؟

شهر رامسر معروف به عروس شهرهای ایران در کنار سواحل نقره‌فام و جنگل‌های زیبای دالخانی در غربی‌ترین بخش استان مازندران و درست در مرز گیلان و مازندران واقع شده است. با اینکه جنگل‌ها و طبیعت زیبای رامسر از اصلی‌ترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند؛ اما برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند؛ شناخت مراکز خرید و بازارهای رامسر نیز حائز اهمیت است. از این رو در این وبلاگ از مجله جااینجاس قصد داریم بهترین بازارها و مراکز خرید رامسر را به شما معرفی کنیم.

بهترین مراکز خرید رامسررامسر؛ استان مازندران

بازارهای سنتی رامسر

بازارهای محلی و سنتی رامسر به ویژه در ایام تعطیلات و نوروز به قدری پر شور و نشاط است که توجه بسیاری از گردشگران را برای خرید خوراکی‌های محلی رنگارنگ و صنایع دستی متنوع به خود جلب می‌کند. اگر شما هم علاقه خاصی به بازارگردی دارید؛ بهتر است قبل از رزرو هتل، موقعیت مکانی و دسترسی هتل های رامسر به مراکز خرید و بازاها را بررسی کنید. در ادامه ادامه چند مورد از این بازاهای سنتی رامسر را معرفی کرده‌ایم.

بازارهای محلی رامسرلیست مراکز خرید مدرن و بازارهای محلی رامسر

بازار محلی رامسر

بازار سنتی رامسر بهترین مکان برای معاشرت با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ آنها است. شور و نشاطی که در گشت‌وگذار از بازارهای محلی رامسر به چشم می‌خورد؛ حس و حال جاری بودن زندگی را به خوبی نشان می‌دهد.

محصولات بازارهای محلی رامسر

در این بازارها می‌توانید انواع سبزی‌های سنتی، چای و برنج را از مردم محلی خریداری کنید. انواع مرکبات، لواشک‌ها، ترشی‌ها، کلوچه‌های محلی، شیرینی‌ها و... از دیگر محصولاتی هستند که می‌توانید در این بازار تهیه کنید.

آدرس بازار سنتی رامسر رامسر، بلوار مطهری، بین میدان امام خمینی و استاد مطهری
ساعت فعالیت شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب

بهترین بازار سنتی رامسربازار محلی رامسر

بازار ماهی فروشان رامسر

اگر به رامسر سفر کردید و هوس ماهی کبابی تازه با کته کردید؛ حتما به بازار جدید ماهی فروشان رامسر سر بزنید. ماهی مورد علاقه خود را تهیه کنید و با همسفران خود در ویلای محل اقامت، خودتان را به یک شام و یا نهار جذاب دعوت کنید.

بازار جدید ماهی فروشان رامسر در 22 غرفه مختلف فعالیت می‌کنند و علاوه بر ماهی انواع برنج شمال و سبزی‌های محلی را نیز می‌توانید از آنها تهیه کنید. یک پارکینگ اختصاصی نیز در این بازار وجود دارد که از بابت جای پارک خیال شما را راحت می‌کند.

آدرس بازار ماهی فروشان رامسر
استان مازندران، شهر رامسر، لپاسرک، جنب پل صفا رود
ساعت فعالیتشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر و از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۹ شب. (جمعه تعطیل)

بازار ماهی فروشان رامسربازار ماهی فروشان رامسر

بازار ترشیجات رامسر

بازار ترشیجات رامسر یکی از هیجان‌انگیزترین و قدیمی ترین بازارهای سنتی رامسر است که برای علاقمندان بسیار جذاب است. در این بازار انواع ترشی، لواشک‌های رنگارنگ، تمبر هندی، آبلیمو، آلوچه و... با تنوع فراوان وجود دارد. این بازار در فاصله کمی از هتل بزرگ پارسیان آزادی (هتل قدیم رامسر) قرار گرفته است و طی این مسیر با خودرو 9 دقیقه طول می‌کشد.

اگر قصد دارید برای تست انواع ترشی‌ها و لواشک‌های ترش و شیرین و خرید از آنها به این بازار بروید؛ بهتر است قبل از رفتن کمی خوراکی میل کنید تا فشارتان جابجا نشود! البته رستوران کدبانوی شمال که از بهترین رستوران‌های رامسر محسوب می‌شود؛ در نزدیکی این بازار است و می‌توانید پس از گشت وگذار برای صرف غذا  به آنجا بروید.

آدرس بازار ترشی رامسر استان مازندران، شهر رامسر، خیابان مطهری، نرسیده به میدان امام خمینی
ساعت فعالیت این بازار توسط مردم محلی برپا می‌شود و ساعت کاری مشخصی ندارد. (صبح تا غروب)

بازار ترشی جات رامسربازار ترشی رامسر

بازارهای هفتگی رامسر

علاوه بر بازار سنتی رامسر بازارهای هفتگی زیادی نیز در ایام مختلف هفته در رامسر بر پا می‌شوند. در این بازارها می‌توانید با مردم محلی معاشرت کنید و بدون واسطه محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی را از آنها خریداری کنید. برخی از بازارهای هفتگی رامسر عبارت است از:

  • شنبه بازار
  • دوشنبه بازار (بازار کتالم)
  • سه شنبه بازار (بازار جدید رامسر)
  • چهارشنبه بازار ( بازار سادات شهر)

در بازارهای هفتگی انواع ترشی‌ها و سبزی‌های محلی، چای، برنج، ماهی و صنایع‌دستی نظیر محصولات چوبی و حصیری را می‌توانید به راحتی خریداری کنید.

آدرس بازارهای هفتگی رامسر  استان مازندران، شهر رامسر، ابتدای کمربندی، اطراف میدان امام خمینی
ساعت فعالیت بازارهای هفتگی معمولا از صبح برپا می‌شوند و تا غروب ادامه‌دار هستند.

بازار هفتگی رامسربازارهای هفتگی رامسر

مراکز خرید لوکس رامسر

فارغ از اینکه بازارهای سنتی هر شهری عطر و بوی خاصی دارد و با فرهنگ مردم محلی در هم آمیخته شده است؛ اما مناسب خریدهای لوکس نیستند. از آنجاییکه بسیاری از افراد علاقمندند گشت و گذاری در مراکز خرید مدرن رامسر نیز داشته باشند؛ در ادامه چند مورد از آنها را معرفی می‌کنیم.


مرکز خرید بین‌المللی آرامش، بزرگ ترین مرکز خرید در رامسر است.

مرکز خرید بین‌المللی آرامش

مرکز خرید آرامش یکی از معروف‌ترین مراکز خرید لوکس رامسر است که درسال 1394 افتتاح شده است. تنوع فروشگاه‌های مرکز خرید آرامش بیشتر به کیف وکفش، پوشاک، لوازم بهداشتی، شکلات و قهوه خلاصه می‌شود. همچنین بزرگ‌ترین فودکورت استان مازندران و بزرگ‌ترین مرکز طلا و جواهرات رامسر نیز در این مرکز خرید واقع شده است. اگر در هتل کیمیا رامسر اقامت داشته باشید؛ 5 دقیقه با این مرکز خرید فاصله خواهید داشت و دسترسی به آن آسان است.

این مرکز خرید علاوه بر اجناس مختلف، از امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی نیز برخوردار است. از امکانات این مرکز خرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهربازی
  • پردیس سینمایی
  • فودکورت
  • پارکینگ

مرکز خرید آرامش رامسرمرکز خرید آرامش رامسر

رستوران‌های اطراف مرکز خرید آرامش

  •  پیتزا لومانا: 15m
  • کافه رستوران ایتالیایی گوستو: 294m
  • کافه ساعت ۲۵:۰۰: 313m

جاذبه‌های گردشگری اطراف مرکز خرید آرامش

  • روستای سورخانی: 510m
  • پارک ملی رامسر: 553m
  • هتل قدیم رامسر: 604m
  • آبگرم چشمه زیر پل: 862m
آدرس مرکز خرید آرامش رامسر استان مازندران، شهر رامسر، روبروی هتل قدیم رامسر
ساعت فعالیت هر روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

فروشگاه های زنجیره‌ای ایران کتان

فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران کتان از بهترین مراکز خرید در شهرهای شمالی هستند که یکی شعبه‌های آن در رامسر قرار دارد. مزیت خرید از این فروشگاه‌ها در این است که انواع لباس‌های زنانه، مردانه و بچگانه در آن به فروش می‌رسد. همچنین اگر برای تفریحات ساحلی به کلاه نیاز داشته باشید و یا به دنبال خرید کیف و کفش مناسب سفر هستید؛ می‌توانید از این فروشگاه تهیه کنید.

آدرس فروشگاه ایران کتان رامسر رامسر، جاده رامسر به چابکسر، بعد از تله‌کابین، جنب سفید تنش
ساعت فعالیت هرروز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

فروشگاه ایران کتان رامسرفروشگاه زنجیره‌ای ایران کتان رامسر

مرکز خرید نگین رامسر

یکی دیگر از مراکز خرید مدرن رامسر مرکز خرید نگین است. این مرکز خرید در مقایسه با مرکز خرید آرامش وسعت کمتری دارد؛ اما کالاهای مهمی از قبیل پوشاک مردانه و زنانه، لوازم آرایش و بهداشتی، لوازم خانگی و وسایلی از این قبیل را می‌توانید در این مرکز خرید تهیه کنید.

از امکانات رفاهی مرکز خرید نگین می‌توان به فودکورت آن اشاره کرد که رضایت بالایی را در میان گردشگران داشته و از بهترین فودکورت‌های رامسر محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی اطراف مرکز خرید نگین

  • هتل قدیم رامسر
  • کاخ موزه رامسر
آدرس مرکز خرید نگین رامسر  شهر رامسر، بعد از میدان انقلاب، اواسط خیابان مطهری
ساعت فعالیت هرروز هفته از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۲ بعدازظهر و از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۰ شب

مرکز خرید مروارید سبز

مرکز خرید مروارید سبز هم از بزرگ ترین مراکز خرید رامسر است که در بلوار معلم و در نزدیکی هتل قدیم رامسر قرار گرفته است. این مرکز خرید در دو طبقه قرار دارد و انواع کیف و کفش، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، اکسسوری و ... را می‌توانید از آن خریداری کنید.

امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید مروارید سبز

در این مرکز خرید یک شهربازی کوچک سرپوشیده نیز وجود دارد و برای کسانیکه با کودکان به خرید می‌روند؛ بسیار مناسب است. سایر امکانات رفاهی آن شامل موارد زیر است:

  • فوتبال دستی
  • بولینگ
  • تیراندازی
  • گیم نت
  • رستوران
  • کافی شاپ
آدرس مرکز خرید مروارید سبز رامسر شهر رامسر، بلئوار معلم
ساعت فعالیت هر روز از ساعت 10 صبح تا 12 شب

مرکز خرید مروارید سبز رامسرمرکز خرید مروارید سبز رامسر

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم بهترین بازارهای سنتی و مراکز خرید لوکس رامسر را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد سفر به رامسر دارید؛ می‌توانید با رزرو یکی از بهترین هتل های رامسر از سایت جااینجاس، اقامت خوبی را در این شهر تجربه کنید. جااینجاس اراده دهنده خدمات رزرو آنلاین هتل داخلی با پشتیبانی 24 ساعته در تمامی شهرهای ایران است.

سوالات متداول در مورد بهترین مراکز خرید و بازارهای سنتی رامسر

انواع ترشی‌ها و سبزی‌های محلی، چای، برنج، ماهی، صنایع‌دستی از قبیل ظروف چوبی و حصیری
شهربازی پوشیده، فوتبال دستی، بولینگ، تیراندازی، گیم نت، رستوران، کافی شاپ
بازار سنتی رامسر، بازار ترشی جات رامسر، بازار جدید ماهی فروشان رامسر، بازارهای هفتگی رامسر (شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بازار)
مرکز خرید بین‌المللی آرامش، فروشگاه‌ زنجیره‌ای ایران کتان، مرکز خرید نگین رامسر، مرکز خرید مروارید سبز

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد