تهران با توجه به اینکه یکی از کلانشهرهای ایران محسوب می‌شود برای رفاه حال و تفریح پایتخت‌نشینان دارای سینماهای بسیاری است تا مردم بتوانند کنار خانواده و یا دوستان یک روز مفرح را سپری کنند و فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنند. اگر فیلم دیدن را دوست دارید بی‌شک سینماهای تهران می‌تواند بهترین گزینه برای داشتن یک روز بی‌نظیر برای شما باشد. من را در وبلاگ جااینجاس همراهی کنید تا شما را با سینماهای تهران و آدرس سینماهای تهران آشنا کنم.

معرفی سینماهای معروف تهران

تهران امروزه سینماهای مدرن زیادی دارد که می‌توان با کیفیت هرچه تمامتر فیلم‌ها را در آن مشاهده کرد برای آشنایی با سینماهای خوب تهران مجله جااینجاس را همراهی کنید تا بتوانید از برنامه سینماهای تهران بهره‌مند شوید. اگر مسافر شهر تهران هستید برای رزرو هتل می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و یک روز بی‌نظیر را در شهر تهران تجربه کنید.

اینفوگرافی سینماهای معروف تهران

پردیس سینمایی چارسو تهران

 بی‌شک سینما چارسو واقع در خیابان جمهوری یکی از بهترین سینما تهران است. این سینما در 7 بهمن سال ۱۳۹۳ تاسیس شده و در بخشی از یک مجتمع تجاری قرار گرفته است. پردیس چارسو دارای امکانات زیر است:

  • پنج سالن سینما
  • رستوران
  • فودکورت 
  • پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو 

سینما چارسو تهران


نمای مدرن و زیبا سینما چارسو از دیگر ویژگی‌های این سینما است.

آدرس و تلفن پردیس سینمایی چارسو

آدرس تهران، خیابان جمهوری تقاطع حافظ (نمایش روی نقشه)
تلفن 02161724444

 پردیس سینمایی ایران مال تهران

سینما ایران مال واقع در بازار بزرگ ایران مال از مهمترین و مدرن‌ترین سینماهای تهران به شمار می‌رود. این مجتمع سینمایی دارای مساحتی حدود 5700 متر مربع است و یکی از سینماهای غرب تهران است. پردیس سینمایی ایران مال از نه سالن برای اکران فیلم‌های روز و سه سالن ویژه خانوادگی و یک سالن کودکان تشکیل شده است. از مهمترین ویژگی‌های این سینما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بهره‌مندی از بزرگترین پرده نمایش سینما در کشور
  2. استفاده از اتوماسیون و داشتن سیستم دریافت مستقیم فیلم‌ها از ماهواره 
  3. پخش و اجرای هم‌زمان در اکران‌های جهانی
  4. داشتن سیستم تصویری 4K/RGB LASER 
  5. داشتن سیستم صوتی فوق مدرن AROMAX

سینما ایران مال تهران


داخل این سینما امکانات ویژه‌ای همچون رستوران، پارکینگ، کافه‌های زیبا، فروشگاه و… وجود دارد و یکی از  سینما وی ای پی تهران است.

آدرس و تلفن پردیس سینمایی ایران مال

آدرس تهران، اتوبان شهید همت غرب، اتوبان شهید خرازی، بازار بزرگ ایران (نمایش روی نقشه)
تلفن 02147674433 -  02147674434

سینما فرهنگ تهران 

سینما فرهنگ در ردیف قدیمی‎ترین سینماهای شهر تهران قرار گرفته است. این سینما در سال ۱۳۴۷ توسط شخصی به نام مهدی میثاقیه در محله قلهک تاسیس شده است. سینما فرهنگ سال‎ها بعد در اوایل دهه هشتاد بازسازی شده است. سینما فرهنگ از دو سالن و ۳۸۱ صندلی تشکیل شده و از برجسته‌ترین ویژگی سینما به کیفیت صدا و تصویر آن می‌توان اشاره کرد. امکانات مهم این سینما عبارتند از:

  • کافه
  • رستوران 
  • پارکینگ
  • کارت خوان
  • کتاب فروشی 
  • اینترنت عمومی پرسرعت
  • فروشگاه‌های مخصوص فروش فیلم‌های قدیمی و …

سینما فرهنگ

آدرس و تلفن سینما فرهنگ

آدرس تهران، زرگنده، خیابان دکتر شریعتی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02122601205

پردیس سینمایی راگا تهران 

سینما راگا از دیگر سینماهای معروف شهر تهران که در سال ۱۳۸۹تاسیس شده است. این سینما در منطقه 20 تهران با وسعت نزدیک به پنج هزار متر مربع واقع شده است. سالن‌های نمایش سینما راگا مجهز به ویدئو پروژکتور‌های جدید و سیستم لیزری و دوربین‌های مدار بسته هستند.

پردیس سینمایی راگا

اکران فیلم‌های ویژه کودکان و فیلم‌های کمدی در سینما راگا توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. پارکینگ، بوفه خوراکی، رستوران، مرکز خرید، کافه و … از بهترین امکانات این مجموعه بزرگ به شمار می‌رود. 

آدرس و تلفن سینما راگا

آدرس تهران، شهرری اتوبان شهید آوینی خ کریم شیرازی جنب شهروند (نمایش روی نقشه)
تلفن 02155933253 - 02155933252

پردیس سینمایی باغ کتاب

از دیگر سینماهای محبوب شهر تهران پردیس سینمایی باغ کتاب است. این مجموعه با داشتن نه سالن در ظرفیت 1164 نفر جزو بزرگترین سینماهای این شهر محسوب می‌شود. سالن‌های سینما در طبقه‌های پایین، هم‌کف و بام مجتمع قرار گرفته‌اند. سینما باغ کتاب از ویژگی‌های مهمی مانند پیشرفته‌ترین سیستم‌ صوتی و تصویری، سیستم صوتی دالبی ساراند، پرده سینمایی بزرگ، کیفیت بالای تصویر بهره‌مند است. این سینما هم مانند دیگر سینماهای شهر تهران از امکانات ویژه‌ای مانند زیر برخوردار است:

  • غرفه‌ها و فروشگاه‌های آثار هنری
  • کافی‌شاپ
  • بوفه با تنوع انواع خوراکی
  • پارکینگ و … 

سینما باغ کتاب

آدرس و تلفن سینما باغ کتاب

آدرس تهران، بزرگراه شهید حقانی - ورودی کتابخانه ملی - باغ کتاب تهران (نمایش روی نقشه)
تلفن 02188657165

پردیس سینمایی کوروش تهران

مجموعه‌ سینمایی کوروش در شهر تهران یکی از پرطرفدارترین سینماهای این شهر است. سینما کوروش علاوه بر داشتن سالن‌های سینمایی یک محیط هنری، تفریحی، زیبا و نوستالژی در این شهر محسوب می‌شود. همچنین استاندارد‌های روز دنیا در سالن‌های این سینما به خوبی رعایت شده است. ناگفته نماند پردیس سینمایی کوروش، مکانی مناسب برای برگزاری همایش‌ها، سمینار‌ها، کنسرت‌ها و کارگاه‌های آموزشی است.

سینما کوروش تهران

ویژگی خاص این سینما متعلق به نامگذاری تمامی سالن‌های آن است که  با نام‌ سینماهای معروف تاریخ ایران همچون رکس، فاروس، لاله زار و ... نامگذاری شده‌اند. در کنار اکران فیلم‌های فارسی، پخش فیلم‌های زبان اصلی با زیرنویس فارسی در این پردیس از دیگر ویژگی‎های آن به شمار می‌رود. زیر بنای این مجتمع نزدیک به ۱۶هزار هکتار و ظرفیت پارکینگ آن حدود ۲هزار خودرو است.

آدرس و تلفن پردیس سینمایی کوروش

آدرس تهران، اتوبان حکیم غرب ، ستاری شمال ، جنب پیامبر مرکزی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02144971930

پردیس سینمایی زندگی تهران

سینما زندگی یا همان سینما فرهنگ گذشته در سال ۱۳۸۸ احداث شده است. وجود پنج سالن بزرگ و یک سالن تئاتر در این سینما از جمله امتیازات مهم آن محسوب می‌شود. ناگفته نماند سالن‌های سینما زندگی از سیستم‌ ویژه صوتی، تصویری مدرن  و صندلی‎هایی راحت نیز برخوردار هستند.

پردیس سینمایی زندگی

آدرس و تلفن پردیس سینمایی زندگی

آدرس تهران، میدان صادقیه - بلوار کاشانی - بلوار اباذر (نمایش روی نقشه)
تلفن 02144014252 - 02144004800

پردیس سینما آزادی تهران

پردیس سینما آزادی از گذشته‌ها تا به امروز طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این سینما در سال 1375 با فروش 150 میلیونی خود عنوان پرفروش‌ترین سینمای کشور را کسب کرده بود. در سینما آزادی پنج سالن بزرگ برای اکران همزمان فیلم‌های جدید ایرانی و ظرفیت بالا وجود دارد. امکانات ویژه پردیس سینمایی آزادی شامل:

  1. سه کافی‌شاپ
  2. دو رستوران
  3. پارکینگ
  4. چهار طبقه تجاری و …

سینما آزادی تهران

آدرس و تلفن پردیس سینما آزادی

آدرس تهران، خیابان بهشتی، نبش خالد اسلامبولی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02184480

سینما گالری سمرقند تهران 

 از جمله مجموعه سینماهای مدرن و تازه تاسیس شهر تهران می‌توان به سینما گالری اشاره کرد. این سینما با داشتن بهترین امکانات در طبقه اول مجتمع تجاری سمرقند واقع شده است. وجود یک آمفی تئاتر با ظرفیتی حدود 180 نفر در کنار سالن‌های سینما، صدای دالبی، سیستم دیجیتال، شاپ، رستوران، گالری‌ها، پارکینگ، غرفه‌های فرهنگی و هنری و … از جمله امکانات داخل سینما گالری هستند.

سینما گالری سمرقند

آدرس و تلفن سینما گالری سمرقند

آدرس تهران، خیابان جنت آباد جنوبی، تقاطع بلوار لاله، مجتمع تجاری سمرقند، طبقه اول (نمایش روی نقشه)
تلفن 02147256

پردیس سینمایی معین مال تهران 

پردیس سینمایی معین مال با داشتن کیفیت صدا و تصویر بالا و بسیار مطلوب امروزه به یکی از بهترین سینماهای پایتخت کشور تبدیل شده است. این سینما در مجتمع تجاری معین مال قرار گرفته است. نمونه مزیت‌های سینما عبارتند از:

  • غرفه‎ها
  • پارکینگ
  • کافی‌شاپ
  • فود کورت 
  • کتاب‌فروشی
  • رستوران و …

پردیس سینمایی معین مال

آدرس و تلفن پردیس سینمایی معین مال

آدرس تهران، خیابان ازادی، ابتدای خیابان استاد معین (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166077267 - 02166077266

سینما تیراژه تهران 

 سینما تیراژه شهر تهران مجهز به بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا، از جمله سیستم ویژه صدای دالبی دیجیتال و همچنین تجهیزات مدرن برای اکران فیلم است. در این سینما دو سالن با درجه کیفی ممتاز و‌ ظرفیت 400 نفره وجود دارد. سینما تیراژه تهران با توجه به تلاش‌های بخش خصوصی شرقی تهران در خیابان شهید مدنی واقع شده است.

سینما تیراژه

آدرس و تلفن سینما تیراژه

آدرس تهران، اتوبان امام علی به سمت جنوب خروجی شهید مدنی - جنب مترو (نمایش روی نقشه)
تلفن 02177560541 - 0211452

پردیس سینمایی مگامال تهران 

پردیس سینمایی مگامال واقع در اکباتان در اردیبهشت ماه سال۱۳۹۵ تاسیس شده است. این سینما با داشتن سالن سینمای سه‌بعدی در کشور بسیار مورد توجه واقع شده است. بهره‌مندی از مدرن‌ترین تجهیزات نور و صدا در سالن‌های سینما، ظرفیت  300 نفری، نیم بها بودن بلیط در سه شنبه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزش هنری و … از بهترین امکانات داخل این پردیس سینمایی به شمار می‌رود.

پردیس سینمایی مگامال

آدرس و تلفن پردیس سینمایی مگامال

آدرس تهران، شهرک اکباتان، فاز 2، مجتمع مگامال (نمایش روی نقشه)
تلفن 02144634233

 

سینما پردیس قلهک تهران 

مجموعه‌ بزرگ پردیس قلهک در محیطی حدود چهار هزار متر مربع قرار دارد. علاوه بر سالن سینمایی در این مجموعه سه سالن‌ ویژه اسکواش، فوتسال، بدن‌سازی، رستوران بین‌المللی، رستوران فست‌فود، سالن کتابخانه به چشم می‌خورد. در سالن‌های سینما قلهک علاوه بر پخش فیلم‌های به روز دنیا انیمیشن‌های قدیمی و امروزه هالیوود و همینطور فیلم‌های زبان انگلیسی به نمایش گذاشته می‌شود.

سینما قلهک تهران

آدرس و تلفن سینما پردیس قلهک

آدرس استان تهران، تهران، شریعتی، یخچال (نمایش روی نقشه)
تلفن 021226443553

سینما شکوفه تهران

سینما شکوفه در سال ۱۳۴۰بانام سیلوانا ساخته شده است. این سینما در سال ۱۳۸۸بازسازی و تغییرات زیادی در آن انجام شده و این سینما از امکانات مناسب و خوبی و همچنین کیفیت صدا و تصویر مطلوبی برخوردار است. برخورد خوب کارکنان سینما از مهمترین امتیازات و نقطه قوت آن محسوب شده که افراد زیادی را به خود جذب کرده است.

سینما شکوفه

آدرس و تلفن سینما شکوفه

آدرس تهران، مجاهدین اسلام، تقاطع 17 شهریور (نمایش روی نقشه)
تلفن 02133512701

سینما پیروزی تهران

سینما پیروزی یکی از شلوغ‎ترین سینماهای شهر تهران محسوب می‌شود. سینما پیروزی در زیربنایی حدود ۱۴۰۰ مترمربع در دو طبقه بالکن و همکف احداث شده و ظرفیت آن برابر 750 متر است. این سینما که در گذشته به پانوراما شهرت داشته در سال 1340 در خیابان پیروزی احداث شده است.

آدرس و تلفن سینما پیروزی

آدرس تهران، پیروزی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02177759188

پردیس سینما گالری ملت تهران 

در ادامه معرفی سینماهای شهر تهران به یکی دیگر از بهترین سینماهای این شهر می‌رسم. استفاده از معماری مدرن بتنی و شیشه‌ای، جلوه بسیار زیبایی به این پردیس سینمایی بخشیده است. رضا دانشمیر و کاترین اسپریدونف، مؤسسان شرکت مهندسان مشاور حرکت سیال از معروف‌ترین طراحان این پردیس سینمایی هستند. مهمترین مزیت‌های سینما گالری ملت عبارت است از:

  • چهار سالن سینمایی با ظرفیت حدود 280 نفر
  • سالنی ویژه کوچک با ظرفیت نزدیک به 30 نفر
  • پارکینگ
  • سیستم اکران دالبی
  • فضای نمایشگاهی
  • رستوران
  • فروشگاه محصولات فرهنگی
  • کافی شاپ 

یک سالن با قابلیت داشتن سن است که در برگزاری همایش‌ها، میزگردها و کنسرت‌های مختلف از این سالن استفاده می‌شود.

سینما گالری ملت

آدرس و تلفن سینما ملت

آدرس تهران، آرارات، خیابان هاشمی رفسنجانی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02123162

سینما آسیا تهران 

سینما آسیا یکی دیگر از زیباترین و محبوب‌ترین سینماهای شهر تهران با ظرفیت نزدیک به 994 نفر است. این سینما طرفداران بسیاری در سنین مختلف به خود جذب کرده است. امروزه محمد عطا خان مالک و مدیریت سینما آسیا را برعهده دارد. سینما آسیا در سال ۱۳۷۷با طراحی و معماری هوشنگ سیحون احداث شده و با پخش فیلم اوکلاهاما فعالیت خود را آغاز کرده است.

آدرس و تلفن سینما آسیا

آدرس تهران، شهرک اکباتان، خیابان هگمتانه یکم، خیابان صارمی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02144634290

بپردیس سینمایی هروی سنتر تهران 

 پردیس سینمایی هروی سنتر واقع در شمال شرقی تهران در لیست سینماهای مدرن پایتخت قرار گرفته است. دراین پردیس سه سالن سینمایی با طراحی به روز دنیا مدرن و سیستم پخش حرفه‌ای وجود دارد. امکاناتی کاربردی مانند پارکینگ، فروشگاه‌های بزرگ خرید، فضای بازی کودکان، فودکورت و کافی‌شاپ دراین پردیس سینمایی باعث شده علاوه بر سینما محیطی سرگرم کننده نیز به شمار آید.

سینما هروی سنتر

آدرس و تلفن پردیس سینمایی هروی سنتر

آدرس تهران، استاد حسن بنا شمالی، موسوی، بین یکم و نازک (نمایش روی نقشه)
تلفن 02126752382

سینما آستارا تهران 

سینما آستارا، سینمایی با بهره گیری از تلفیق معماری سنتی و مدرن از معروف‌ترین  و باسابقه‌ترین سینماهای شهر تهران است. این سینما در سال۱۳۹۷ توسط تیمی جوان و خلاق مرمت و بازسازی شده و طرح‌ها و تغییرات بسیاری در آن انجام شده است. سالن ابتدایی سینما با داشتن  ظرفیتی 500 نفره عنوان بزرگ‌ترین سالن‌ سینما را به خود اختصاص داده است. 

آدرس و تلفن سینما آستارا

آدرس تهران، دربند، خیابان دکتر شریعتی، خیابان شهرداری (نمایش روی نقشه)
تلفن 02122714022

سینما استقلال تهران

یکی از قدیمی‌ترین سینماهای شهر تهران سینما استقلال است که شهرت زیادی در بین مردم تهران دارد. این سینما در ایام جشنواره بسیار پر رونق است و توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. در گذشته بسیاری از فیلم‌های معروف و بزرگ در این سینما اکران می‌شده و بسیاری از اهل هنر هنوز هم به این سینما می‌روند.

آدرس و تلفن سینما استقلال

آدرس تهران، بالاتر از میدان ولیعصر (نمایش روی نقشه)
تلفن 02188805929 - 021889390901

جمع بندی

در این مطلب سعی کردم برای فیلم دوستان تعدادی از بهترین سینماهای تهران و لیست سینماهای تهران را معرفی کنم تا بتوانید راحت‌تر با توجه به امکانات سینماها مکان مورد علاقه خود را پیدا کنید. اگر ساکن پایتخت نیستید شما می‌توانید با رزرو هتل تهران از سایت جااینجاس به تهران سفر کرده و یک روز عالی را در سینماهای این شهر سپری کنید.

سوالات متداول درباره سینماهای تهران

سینما ایران مال
سینما فرهنگ
سینما استقلال
سینما ایران مال
سینما چارسو، سینما ایران مال، سینما فرهنگ، سینما راگا، سینما باغ کتاب، سینما کوروش، سینما آزادی، سینما زندگی، سینما گالری سمر قند، سینما تیراژه

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد