در این مقاله با موارد زیر آشنا می‌شوید

قشم با مساحتی معادل 1491 کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ی خلیج فارس شناخته می شود. این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود 20 کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی 88/55 درجه و عرض جغرافیایی 89/29 درجه می باشد.جزیره قشم علاوه بر دارا بودن جاذبه های گردشگری و مراکز خریدی که محصولات خارجی را با قیمتی ارزان عرضه می کنند، هتل هایی با قیمت های مقرون به صرفه نیز دارد؛ از این رو این جزیره سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر کشورمان است.

درباره جزیره قشم

تاریخچه جزیره قشم

این جزیره از دیرباز بخشی از خاک ایران بوده و زندگی در آن جریان داشته است، در این مدت قشم به نام های متفاوتی از جمله ابرکاوان، کاوان (بنی کاوان) و لافت شناخته می شد.

در دوران سلطنت داریوش با حفر کانال سوز که منجر به متصل شدن دریای مدیترانه به دریای سرخ، جزیره قشم نیز اعتبار بیشتری برای ایران پیدا کرد و به یک مرکز بزرگ کشتی سازی تبدیل شد.در زمان ساسانیان که اعراب به ایران حمله کردند، قشم توانست حدود یک قرن مقاومت کند، اما سرانجام به تصرف سپاهیان اسلام درآمد. پس از حمله مغول به ایران، این جزیره دوباره به دست بیگانگان افتاد و این وضعیت ادامه داشت تا آنکه جزیره قشم به دست اتابکان مجددا به خاک ایران بازگشت. پس از آن جزیره قشم توسط پرتغالی ها اشغال شد، اما شاه عباس صفوی توانست این جزیره را دوباره به خاک کشورمان بازگرداند.

تاریخ پر فراز و نشیب این جزیره در دوره های بعد نیز ادامه داشت تا سرانجام در دوره‌ی پهلوی قرارداد 1971 فی‌ما بین کشور ایران و امارات امضا گردید و در سال 1971 میلادی ماموران ایران در این جزیره مستقر شدند.

جاذبه‌های جزیره قشم

دره ستارگان، قلعه پرتغالی ها، جنگل های حرا، گنبد نمکی، غار نمک، جزایر ناز، جزیره هنگام، قلعه و غارهای خربس، تنگه چاهکوه، اسکله بندر لافت، ژئو پارک قشم، چاه های لافت، روستای تاریخی کوشه، قلعه لافت، آب انبار بی بی، بام قشم، سد پی پشت، زیارتگاه بی بی مریم، سد و روستای گوران بعضی از جاذبه های تاریخی و طبیعی جزیره قشم است که بسیار مورد توجه گردشگران این جزیره می باشد.از جاذبه های طبیعی و تاریخی قشم که بگذریم، بازارهای این جزیره نیز به دلیل تنوع بالای محصولات خارجی و عرضه‌ی این محصولات با قیمتی ارزان مورد توجه مسافران است. در این بین بازارهای درگهان از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردار است. هتل های قشم عمدتا سه و چهار ستاره هستند و قیمت های مقرون به صرفه ای نیز دارند، بطوریکه با هر بودجه ای می توان رزرو هتل کرد.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد