اصفهان مرکز استان اصفهان است و در 51 درجه و 39 دقیقه طول و 32 درجه و 38 دقیقه عرض جغرافیایی قرار گرفته است و همسایگان آن را نجف آباد، نطنز، اردستان، نائین، شهرضا و شاهین شهر تشکیل می دهند. در اصفهان مساجد زیادی با گنبدهای فیروزه ای وجود دارد، از اینرو آن را شهر گنبدهای فیروزه ای نیز می نامند.

تاریخچه شهر اصفهان

اگر چه اصفهان تاریخچه کهنی دارد، اما دوران طلایی این شهر مربوط به عصر صفوی به ویژه دوره حکومت شاه عباس است و آثار بسیاری نیز از این دوران در شهر گنبدهای فیروزه ای وجود دارد. آبادانی های بسیاری که در عصر صفوی در این شهر انجام شد، اصفهان را به یکی از آبادترین شهرهای جهان در آن زمان تبدیل کرد.

اما بعد از فتنه افاغنه به تدریج از شکوه و جلال آن کاسته شد و از آنجا که نادر شاه افشار شهر مشهد، کریم خان شهر شیراز و پادشاهان قاجار نیز شهر تهران را به عنوان پایتخت انتخاب کردند، اصفهان دیگر به دوران شکوه و جلال خود بازنگشت. در حال حاضر این شهر از نظر صنعتی پیشرفت های زیادی کرده است و به لحاظ گردشگری نیز یکی از شهرهای مطرح کشورمان در سطح جهانی است.

جاذبه های گردشگری شهر اصفهان

همانطور که گفته شد اصفهان ابنیه تاریخی زیادی دارد که اکثر آنها در دوران صفوی بنا شده اند، بنابراین اگر به شهر گنبدهای فیروزه ای سفر می کنید، حتما به دیدن جاذبه های بی نظیر آن بروید. بعضی از این جاذبه ها عبارتند از میدان نقش جهان، آتشگاه، کاخ چهل ستون، عمارت هشت بهشت، سی و سه پل، پل خواجو، پل شهرستان، مسجد جامع، مسجد علی قلی آقا، مسجد جامع، مسجد آقانور، مدرسه چهارباغ، کلیسای وانک، بقعه هارونیه، آرامگاه صائب، تخت فولاد، میدان عتیق (میدان امام علی)، عصارخانه میدان نقش جهان، مناره ساربان، منار جنبان، باغ پرندگان و اکواریوم.

اگر علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی تاریخی شهر، علاقه‌مند به اقامت در این فضاهای سنتی هستید، پیشنهاد می‌شود هتل عباسی اصفهان با 5 ستاره را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید. 

رزرو هتل در اصفهان

هتل های شهر اصفهان

هتل های اصفهان تنوع بالایی دارند. از هتل‌های لوکس همچون هتل سفیر اصفهان تا گزینه‌های قیمت مناسب و اقتصادی و حتی هتل‌های خاص همچون هتل بوتیک هنر اصفهان. بنابراین گردشگران با هر سلیقه ای می توانند اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنند و از سفر به این شهر لذت ببرند. اگر تمایل دارید فهرستی از تمام هتل های اصفهان را مشاهده کنید، می توانید به هتل های اصفهان در جااینجاس مراجعه فرمایید.

چنانچه قصد سفر به شهر گنبدهای فیروزه ای را دارید، می توانید از طریق جااینجاس اقدام به رزرو هتل کنید و از تخفیفات ارائه شده برای رزرو هتل نیز برخوردار شوید. در صورت بروز هر گونه سوال کافیست با تیم پشتیبانی 24 ساعته جااینجاس تماس بگیرید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد