در این مقاله با موارد زیر آشنا می‌شوید

شهر شیراز مرکز استان فارس و یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی کشورمان است، این شهر در 52 درجه و 32 دقیقه طول و 29 درجه و 26 دقیقه عرض جغرافیایی قرار گرفته و همسایگان آن را از شمال آباده، از شرق فسا، نی ریز و استهبان، از جنوب فیروز آباد و از غرب کازرون تشکیل می دهند.

شواهد به دست آمده از کاوش هایی که با مجوز میراث فرهنگی و گردشگری در تپه پوستچی واقع در جنوب بلوار رحمت انجام شده حاکی از آن است که قدمت شهر شیراز به 6500 سال پیش می رسد. شیراز در طول تاریخ ایران زمین بارها به عنوان پایتخت انتخاب شده و نام آن در لوح های به دست آمده از تخت جمشید نیز وجود دارد. به همین دلیل این شهر بسیاری از آثار تاریخی کشورمان را در خود جای داده و هر ساله میزبان گردشگرانی از کشورمان و سایر نقاط جهان است.

آثار تاریخی شهر شیراز

شهرت آثار تاریخی شهر شیراز به اندازه ای است که سالیانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به سوی این شهر می آیند. این شهر در بین هموطنانمان نیز محبوبیت بسیار داشته تا جائیکه حتی چندین بار به شیراز سفر می کنند و از دیدن زیبایی های آن سیر نمی شوند.

معرفی شهر شیراز

از جمله آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شیراز می توان اشاره کرد به تخت جمشید، آپادانا، پاسارگاد، ارگ کریم خان زند، نقش رستم، بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل، بقعه شاهچراغ، مسجد نصیرالملک، آرامگاه خواجوی کرمانی، حافظیه، سعدیه، بند امیر، مقبره کریم خان زند، تخت مادر سلیمان (قصر ابونصر)، بقایای مسجد عتیق، نقش رجب، خاتون قیامت، قیصریه، باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ موزه نارنجستان قوام، باغ دلگشا، دروازه قرآن، سرای مشیر و موزه پارس.

دانشگاه‌های شهر شیراز

این شهر نه تنها از نظر جاذبه های گردشگری یکی از شهرهای مهم ایران محسوب می شود، بلکه به لحاظ علمی نیز دانشگاه های آن از رتبه علمی خوبی برخوردار بوده و هر ساله متخصصان زیادی را آماده ورود به بازار کار می کند. دانشگاه های این شهر شامل دانشگاه هنر، دانشگاه پیام نور، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه علوم و تحقیقات فارس، دانشگاه آزادی شیراز، موسسه آموزش عالی پاسارگاد، موسسه آموزش عالی آپادانا، موسسه آموزش عالی حافظ، موسسه آموزش عالی زند و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس می شود. تعدد دانشگاه ها نشان از ارج نهادن مردمان این شهر به علم و فرهنگ دارد.

وقتی شهری میزبان مسافران زیادی از سراسر دنیا است، باید اقامتگاه هایی مناسب با سلیقه‌ی آنان را نیز فراهم کند. شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از هتل های پنج ستاره گرفته تا هتل سنتی و اقامتگاه های بوم گردی را می توان در این شهر یافت که با تنوع زیاد در امکانات، هر سلیقه ای را راضی خواهند کرده و لبخند رضایت را بر لب مسافران می نشانند. علاوه بر تنوع در نوع و امکانات هتل ها، این تنوع را در قیمت آنها هم شاهد هستیم، بطوریکه مسافران با هر بودجه ای دغدغه ای از این حیث نخواهند داشت.هتل های ۵ ستاره شیراز عبارتند از هتل بزرگ شیراز ، هتل زندیه شیراز، هتل چمران شیراز، هتل پارس شیراز، هتل هما شیراز و‌ هتل پرسپولیس شیراز. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و امکانات تمامی هتل های شیراز می توانید به صفحه ی هتل های شیراز در سایت مراجعه کنید، همچنین جااینجاس با بهترین خدمات سایت رزرو هتل در خدمت شما عزیزان است.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد