بهترین کافه عمارت های تهران

 کافه عمارت‌های تهران از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران هستند که حال و هوای خانه‌های قدیمی را به خوبی حفظ کرده‌اند. اگر شما هم به خانه‌های قدیمی علاقمندید و مایلید ساعاتی را در این حال و هوا در کنار دوستان خود سپری کنید؛ می‌توانید یکی از کافه عمارت‌های تهران را انتخاب کرده و ساعاتی را در این حال و هوای قدیمی سپری کنید. از این رو در این مقاله از وبلاگ جااینجاس قصد داریم برخی از بهترین کافه عمارت‌های قدیمی تهران را به شما معرفی کنیم.

کافه عمارت چیست؟

کافه عمارت‌ها خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی هستند که با حفظ اصالت خود تبدیل به کافه‌هایی زیبا شده‌اند. در در این کافه‌ها سنت و مدرنیته با هم تلفیق شده‌اند؛ طوریکه با قدم گذاشتن در آن حس و حال دهه‌های 40 تا 50 را تجربه می‌کنید و برای ساعاتی روحتان به گذشته برمی‌گردد. برخی از بهترین کافه عمارت‌های تهران که ارزش یکبار رفتن را دارند؛ در ادامه آورده‌ایم.


بهترین کافه عمارت های تاریخی تهران

کافه عمارت های فرهنگی تهران

کافه عمارت‌های فرهنگی شامل کافه عمارت‌های قدیمی می‌شود که در آنها مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی مختلف نیز انجام می‌شود. در ادامه این وبلاگ از مجله گردشگری جااینجاس برخی از این کافه‌ها را آنها را معرفی کرده‌ایم.

کافه عمارت روشنان

کافه عمارت روشنان در واقع یک عمارت قدیمی مربوط به اواخر دوران قاجار است که در میان باغی سرسبز با درختان سر به فلک کشده قرار گرفته است. سالها قبل این عمارت توسط یک هنرمند اجاره می‌شود و تبدیل به یک گالری هنری می‌شود.

این عمارت دارای دو حیاط سایه و آفتاب و یک کتابخانه است که زیباترین قسمت‌های عمارت محسوب می‌شود. توصیه می‌کنم حتما از فروشگاه کتاب این مجموعه نیز دیدن کنید. اگر قصد رزرو هتل و اقامت در تهران دارید؛ حتما از این کافه عمارت زیبا دیدن کنید.

کافه عمارت روشنان

 

منوی کافه عمارت روشنان

 در منوی این کافه بشقاب‌های گرم و سرد، انواع دمنوش ، قهوه، دسر و کیک وجود دارد. اما غذاهای ایرانی شامل منوی این کافه نمی‌شود. قیمت منوی این کافه کمی گران‌تر از کافه‌های دیگر است؛ اما باز هم طرفداران خاص خود را دارد.

آدرس کافه عمارت روشنان بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری
اینستاگرام roshanan_mansion
 
شماره تماس 02122206715

کافه عمارت مانا

کافه مانا یکی از بهترین کافه عمارت‌های فرهنگی و هنری است که در خانه‌‌ای قدیمی بنا شده است. کافه مانا به کمک مدیر این مجموعه، گذشته ارزشمند خود را به خوبی حفظ کرده است. حتی اسباب و وسایل این کافه نیز از گذشته‌های خانواده جلالی (مدیریت مجموعه) به جا مانده است. با اقامت در یکی از هتل‌ های تهران خودتان را مهمان این کافه زیبا کنید.

فعالیت‌های فرهنگی کافه مانا

در این مجموعه فعالیت‌های فرهنگی مختلفی نظیر دوره‌های کتابخانی، نمایشنامه خوانی و فعالیت‌هایی از این قبیل برگزار می‌شود. همچنین در روزهای خاصی از هفته، در اینجا می‌توانید نمایش خیمه‌شب‌بازی را به صورت رایگان ببینید.

کافه عمارت مانا

 

منو کافه مانا

منوی کافه رستوران مانا از تنوع خوبی برخوردار است. از آب دوغ خیار تا کله جوش و پاستا و سالاد سزار، در منوی کافه عمارت مانا یافت می‌شود. قیمت غذاها در این رستوران معقول و منطقی است.

آدرس کافه عمارت مانا بلوار کشاورز، خیابان وصال، کوچه شاهد، پلاک شش
اینستاگرام cafemaana
شماره تماس 021-88996273
ساعت کاری هر روز جز شنبه‌ها از ساعت 15 تا 23

کافه عمارت روبرو

عمارت روبرو یکی از عمارت‌های قدیمی که حالا تبدیل به یک مجموعه فرهنگی شده است و یک کافه جذاب نیز در این مجموعه قرار دارد. قسمت‌های مختلف این مجموعه که ارزش دیدن آن را چندین برابر کرده است عبارتند از:

  • سینمای روباز
  • تئاتر
  • کتابفروشی
  • کنسرت
  • گالری
  • نشست‌های هنری

کافه عمارت روبرو

کافه‌ی این مجموعه نیز در پشت‌بام عمارت قرار گرفته و منظره زیبایی رو به شهر دارد. منوی کافه نیز از تنوع خوبی برخوردار است و دارای دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های سرد و گرم است. همچنین غذاهای فرنگی زیادی نیز در اینجا وجود دارد. از ویژگی‌های حائز اهمیت منوی این کافه می‌توان به قیمت‌های معمولی و اقتصادی آن اشاره کرد. اگر هتل بزرگ تهران را برای اقامت در تهران انتخاب کرده‌اید؛ حتما سری به این کافه نیز بزنید.

آدرس کافه روبرو چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، نبش بانک شهر، بن بست کیانپور، عمارت روبرو
اینستاگرام rooberoomansion
شماره تماس 021-66404230
ساعت کاری هر روز از 9 صبح تا 11:30 شب / جمعه‌ها از 12 ظهر تا 11:30 شب

کافه آپ‌آرت‌مان

این کافه نیز بخشی از مجموعه فرهنگی و هنری است که موسس آن پگاه آهنگرانی و سجاد افشاریان هستند. کافه این مجموعه درون حیاطی است که پر از گلدان‌های مختلف بوده و فضایی شبیه به گلخانه دارد. اگر گذرتان به این کافه افتاد؛ می‌توانید از مجموعه فرهنگی این مجموعه نیز دیدن کنید. از بخش‌های مختلف این مجموعه هنری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع‌دستی
  • محصولات هنری
  • کلاس‌های هنری
  • مجموعه‌های فرهنگی

کافه عمارت آپ‌ آرت مان

 

منوی کافه آپ‌آرت‌مان

منوی کافه تقریبا چیز عجیب و خارق‌العاده‌ای ندارد. همان منویی که از همه کافه‌ها انتظار دارید؛ اینجا هم پیدا می‌شود. اما محیط جذاب و سرسبز این کافه باعث می‌شود از غذایی که نوش جان می‌کنید؛ لذت ببرید.

 

آدرس کافه آپ‌آرت‌مان کریمخان، ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک 48
اینستاگرام cafe_upartmaan
شماره تماس 021-88866722
ساعت کاری از ۸:۳۰ صبح تا ۱۱:۱۵ شب

کافه عمارت‌های تهران، خانه‌های تاریخی

 در این میان خانه‌های تاریخی تهران را می‌بینیم که هر کدام قصه خاص خود را دارند و حالا تبدیل به کافه‌هایی زیبا شده‌اند. در ادامه چند مورد از این کافه‌های تاریخی در تهران را معرفی کرده‌ایم.

کافه عمارت یار

این خانه صدساله متعلق به فخرالسلطنه عمه ملکه ثریا بوده است که الان تبدیل یه یکی از بهترین کافه عمارت های تهران شده است. داخل این عمارت می‌توانید داستان اولین دیدار شاه و ثریا در این خانه تاریخی را بخوانید.

این خانه که در نزدیکی هتل هویزه تهران واقع شده است؛ معماری زیبایی نیز دارد. یک حیاط سرسبز که به صورت دو پله ساخته شده است و یک نیم طبقه در آن قرار دارد و از آنجا می‌توانید کل حیاط را ببینید.

کافه عمارت یار

منوی کافه عمارت یار

نام‌گذاری‌های منوی این کافه کمی عجیب و غریب است. شما می‌توانید از منوی کافه یار امین‌الملوک، تاج‌الملوک، منورالملوک، بدیع‌الملوک و... را سفارش دهید. البته توضیحاتی برای این غذاها نیز در زیر آن عنوان شده است.

علاوه بر آن غذاهای ایرانی و عصرانه‌های این کافه رستوران نیز بسیار محبوب است. همچنین از قیمت‌های متوسطی نیز برخوردار است. برخی از غذاهای ایرانی که در کافه یار می‌توانید نوش جان کنید:

  • قیمه
  • قورمه سبزی
  • آلو مسما
  • خورشت کرفس
  • کشک بادمجون
  • کوکو سبزی
آدرس کافه یار خیابان طالقانی، خیابان حافظ، خیابان رشت، پلاک ۴۱
اینستاگرام yar.mansion
شماره تماس ۰۹۳۳۲۶۷۲۲۴۴
ساعت کاری ۹ صبح الی ۱۱:۳۰ شب

کافه عمارت دل

کافه دل، یکی از زیباترین کافه عمارت‌هایی که سبک قدیمی خود را به خوبی حفظ کرده است. این ساختمان بیش از صد سال عمر دارد و معماری پهلوی به خوبی در آن دیده می‌شود.

این عمارت سه طبقه، دارای حیاطی بزرگ و سبز است. تمامی آینه‌کاری‌ها، دیواره‌ها، مبلمان سنتی، میزهای قدیمی و وسایل عتیقه‌ای که در این کافه قرار دارند؛ درست برای چند صدسال پیش است. پس از نوشیدن چای در این کافه توصیه می‌کنم حتما از گالری که در طبقه دوم قرار دارد نیز دیدن کنید.

کافه عمارت دل

منوی کافه عمارت دل

منوی کافه‌ عمارت دل بسیار متنوع است. نکته خوبی که وجود دارد منوی این کافه نسبت به حجم غذایی که سرو می‌شود؛ از قیمت مناسبی برخوردار است. برخی از غذاهایی که در منوی این کافه عمارت وجود دارد:

  • پیتزا
  • پاستا
  • سالاد سزار
  • آش
  • میرزا قاسمی
  • کشک و بادمجون
  • دسر تعلب
  • دسر کنوفه
آدرس کافه دل تقاطع خیابان فلسطین جنوبی و خیابان بزرگمهر، روبروی سفارت فلسطین، پلاک 356
اینستاگرام emaratedel.cafe
شماره تماس 09100775588
ساعت کاری ۹ صبح تا ۱۲ شب

کافه عمارت مسعودیه

یکی از شاهان قاجاری ملقب به سایه سلطان در سال 1290 قمری اقدام به ساخت این عمارت مجلل کرد. عمارت مسعودیه خانه‌ای متعلق به شاهزاده مسعود میرزا است که هیچوقت نتوانست شاه شود. این عمارت دارای حیاطی وسیع و زیبا و یک حوض بزرگ است.

در حال حاضر در یکی از ساختمان‌های این عمارت کافه‌ای دنج و سنتی با معماری قاجاری وجود دارد. درها، پنجره‌ها، ظروف و هر چیزی که در این کافه می‌بینید؛ سنتی و قاجاری است.

منوی کافه عمارت مسعودیه

بیشتر غذاهای کافه مسعودیه همان غذاهای اصیل ایرانی است. اما یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های منوی این کافه پای سیب آن است که واقعا خوش‌طعم است. برخی از غذاهای منوی این کافه شامل:

  • کتلت
  • میرزا قاسمی
  • کوکو سبزی
  • آش رشته

با اینکه قیمت‌های این کافه شاید کمی گران به نظر برسید ؛ ولی باز هم ارزش یکبار غذاخوردن در فضای قاجاری را دارد. نکته دیگری که باید بدانید این است که برای ورود به این عمارت باید بلیط تهیه کنید. توصیه می‌کنیم قبل از رفتن حتما با مدیریت مجموعه تماس بگیرید تا از باز بودن و فضای خالی برای نشستن مطمئن شوید.

آدرس کافه مسعودیه خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه
شماره تماس ۰۲۱۳۳۹۹۲۰۱۳
ساعت کاری از ۹ صبح تا ۷ عصر

کافه عمارت رومنس

کافه رومنس یک عمارت قدیمی است که قدمت آن به دوران قاجاریه برمی‌گردد. این کافه در عمارتی قدیمی در خیابان فردوسی تهران واقع شده است. کال عمارت از یک سالن بزرگ و 4 اتاق تشکیل شده است.

 نکته جذاب این است که برای برگزاری جشن‌های کوچک می‌توانید یکی از اتاق‌ها را نیز برای خود رزرو کنید. فضای نوستالژیک، میز و صندلی‌های چوبی لهستانی و آینه کاری‌هایی که در سالن‌های این عمارت کار شده است؛ بسیار مورد توجه مشتریان برای عکاسی قرار گرفته است.

کافه عمارت رومنس

منو کافه رومنس

منوی کافه قیمت خیلی بالایی ندارد. البته ارزان هم نیست. در واقع کافه‌ای با قیمت‌های متوسط و مرسوم است.

آدرس خیابان انقلاب، چهارراه کالج به سمت میدان فردوسی، نبش ابیورد، پلاک 854
اینستاگرام romancecafe
شماره تماس 09120616523
ساعت کاری هر روز از 12 تا 23

کافه عمارت های مدرن تهران

برخی از کافه عمارت‌های تهران در خانه‌ها و محله‌های قدیمی و با حال و هوای نوستالژیک؛ اما با طراحی‌های مدرنی ساخته شده‌اند. راحتی و امکانات مدرن در کنار طراحی سنتی، ترکیب زیبایی را تشکیل داده است. کافه عمارت دیاموند و کافه چای‌بار دو مورد از بهترین کافه عمارت‌های مدرن در تهران است.

کافه دیاموند

کافه دیاموند یکی از کافه‌هایی است که در خانه‌ای قدیمی افتتاح شده است. این خانه قدیمی که در سال‌های اخیر بازسازی شده است؛ دارای یک فضای بسته در دو طبقه و یک فضای باز در حیاط است.

نورپردازی، سبک چیدمان میزها، دیوارهای آجری و مواردی از این قبیل، تداعی کننده حس و حال خانه‌های دنج و قدیمی است. نکته مهم این است که حیاط این کافه معمولا شلوغ است و بهتر است قبل از رفتن رزرو کنید.

 کافه عمارت دیاموند

منوی کافه دیاموند

بیشتر منوی کافه دیاموند را غذاهای فرنگی تشکیل می‌دهند. منوی این کافه شامل سرو صبحانه، قهوه، نوشیدنی‌های سرد، فست‌فود و عصرانه می‌شود. قیمت‌های منوی کافه دیاموند تقریبا متوسط رو به گران است.

آدرس کافه دیاموند خیابان انقلاب، پایین خیابان نجات الهی (ویلا)، خیابان فلاح پور، پلاک 33
اینستاگرام cafediamond
شماره تماس 02188890196
ساعت کاری همه روزه از ساعت 8:00 تا 24:00

کافه چای‌بار

کافه چای بار بخشی از عمارت چند ضلعی کلاه فرنگی در فرمانیه است. چای بار در محیطی مربوط به انجمن خوشنویسان قرار دارد. این مکان دارای یک گالری هنرهای تجسمی به نام آرت‌سنتر است و علاقمندان نیز می‌توانند از این گالری هنری دیدن کنند.

از مهم‌ترین جذابیت‌های این کافه می‌توان به تنوع چای‌هایی که سرو می‌شود اشاره کرد. حیاط زیبای کلاه فرنگی نیز از دیگر جذابیت‌های این ساختمان است که در اختیار کافه قرار دارد.

کافه عمارت چای بار

منوی کافه چای بار

جذاب‌ترین بخش منوی این کافه سرویس چای متنوعی است که در این کافه سرو می‌شود. با توجه به مکان چای بار و کیفیت غذاها، این کافه جزو کافه‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود. برخی از منوی چای بار را به صورت کلی در ادامه آورده‌ایم.

  • انواع دمنوش
  • انواع قهوه
  • انواع چای با طعم های متنوع
  • ساندویچ ها
  • سوپ
  • سالاد
  • کباب

 

آدرس کافه چای‌بار بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک 145
اینستاگرام chaibartehran
شماره تماس 02122210311
ساعت کاری 9:30 صبح تا 11 شب

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم برخی از کافه عمارت‌های قدیمی که از بهترین جاهای دیدنی تهران نیز شناخته می‌شوند را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد سفر به و بازدید از آن‌ها را دارید؛ می‌توانید از طریق سایت جااینجاس اقدام به رزرو هتل و اقامت در تهران نمایید و از پشتیبانی 24 ساعته آن نیز بهره‌مند شوید. لیست کامل هتل‌ها از لوکس‌ترین‌ها همچون هتل پارسیان آزادی تهران تا قیمت مناسب‌ترین گزینه‌ها در دسترس شما است.

سوالات متداول در مورد کافه عمارت های تاریخی در تهران

سینمای روباز، تئاتر، کتابفروشی، کنسرت، گالری، نشست‌های هنری
کافه عمارت دیاموند، کافه عمارت چای بار
کافه عمارت روشنان، کافه عمارت مانا، کافه عمارت روبرو، کافه آپ‌آرت‌مان
کافه عمارت یار، کافه عمارت دل، کافه عمارت مسعودیه، کافه عمارت رومنس

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد