در این مقاله با موارد زیر آشنا می‌شوید

موزه‌گردی تفریحی بسیار مهیج و خاطره‌انگیز است که افراد بسیاری علاقه‌مند به این تفریح هستند. شهر تهران موزه‌های متعددی دارد که یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود که گردشگران می‌توانند برای شناخت بیشتر تاریخ کشور سری به آن‌ها بزنند. اگر به تاریخ، هنر، ورزش و … علاقه دارید می‌توانید با شناخت موزه های تهران در مجله جااینجاس روز هیجان‌انگیزی را برای خود بسازید.

معرفی موزه های تهران

در این مطلب شما را با  لیست موزه های تهران آشنا می‌کنیم و تا بتوانید با برنامه‌ریزی موزه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. انواع موزه های تهران به شرح زیر است:

اینفوگرافی موزه های تهران

موزهای مجموعه کاخ سعد آباد

کاخ سعد آباد میراث بازمانده دوره پهلوی و قاجار است. این بنا محوطه‌ای تماشایی و عالی برای عکاسی دارد. از مهم‌ترین نکات قابل توجه داخل موزه نگهداری مجسمه رضاشاه و آرش کمان‌گیراز جنس برنز است. موزه‌های بسیاری در مجموعه سعدآباد وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موزه‌های زیر اشاره کنیم:

  • موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد سعدآباد
  • کاخ موزه سبز
  • موزه هنرهای زیبا
  • موزه ملل
  • موزه آشپزخانه سلطنتی
  • موزه استاد فرشچیان
  • موزه ظروف سلطنتی
  • موزه سلاح‌های دربار
  • موزه پوشاک سلطنتی
  • موزه استاد حسین بهزاد
  • موزه آب
  • کاخ موزه ملت
  • موزه برادران امیدوار
  • موزه خط و کتابت میرعماد
  • موزه اتومبیل‌های سلطنتی
  • موزه نظامی
  • موزه نگارستان

مجموعه سعدآباد علاوه بر اینکه موزه‎های متعددی را درخود جای داده با داشتن کتابخانه، سینما، ایستگاه رادیویی، رستوران، غرفه‌‌های عکاسی و … یک مکان عالی تفریحی نیز به شمار می‌آید.

 کاخ سعد آباد

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزهای مجموعه کاخ سعد آباد

آدرس ایران، تهران، تهران، میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند، مجموعه سعد آباد (نمایش روی نقشه)
تلفن 02127940000
مدت زمان بازدید نصف روز

موزه‌ بانک ملی ایران

موزه بانک ملی در ردیف موزه های معروف تهران قرار دارد این موزه در خیابان فردوسی مقابل سفارت آلمان واقع شده است. درسال ۱۳۷۹موزه بانک ملی جزو میراث ملی کشور ثبت شده است. سال ۱۳۹۶ عملیات بازسازی و مرمّت این موزه شکل گرفت. آثار مختلفی از جمله دستگاه‌های مربوط به بانک و سند، سکه‌های قدیمی بازمانده دوره هخامنشیان تا زمان معاصر، تابلو نقاشی‌های دوران قاجاریه شامل چهره‌های مدیران تمام سال‌های بانک، هدایای موسسات مختلف به بانک، آثار برتر  چاپخانه بانک ملی ایران و...  همگی در این موزه نگهداری می‌شوند.


مهم‌ترین و زیباترین بخش موزه متعلق به  نمایش اسکناس‌ها است.

موزه‌ بانک ملی

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه‌ بانک ملی ایران

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خیابان فردوسی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02160994033
مدت زمان بازدید بین ۲ تا ۳ ساعت

موزه جواهرت ملی

موزه جواهرات تهران که به خزانه جواهرات کشور نیز شهرت دارد در ساختمان بانک مرکزی قرار گرفته است. خزانه این موزه از دوره صفویه توسط پادشاهان آن دوره گردآوری شده است. جواهرات و تاج‌های ایرانی دوره‌های صفوی، افشاریه، قاجار و پهلوی، گردنبند فرح پهلوی، تاج شهبانو، الماس دریای نور، کره جواهر نشان، تاج کیانی، صندوق مروارید، شمشیرو‌سپر، جواهرات کروی و تخت طاووس همگی در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. این آثار گرانبها نتیجه هنرآفرینی و ذوق صنعتگران کشور در تمام طول تاریخ بوده است.

موزه جواهرت ملی

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه جواهرت ملی

آدرس ایران، استان تهران، تهران، میدان امام خمینی، خيابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، رو‌به‌روی سفارت ترکیه، ساختمان بانک مرکزی ايران، خزانه جواهرات ملی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02164464700
مدت زمان بازدید بین 3-2 ساعت

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه‌ هنرهای معاصر، موزه‎ای فوق‌العاده و جذاب میان هنرمندان است.  تماشای پیکاسو، رنوار، ماگریت، پولاک و...  در این موزه روح انسان را نوازش می‌دهد. باید به این نکته توجه داشت که آثار موجود در این موزه بسیار گرانبها هستند و درحدود۱۰میلیارد دلار ارزش اقتصادی دارند. نمونه آثار به نمایش درآمده در این موزه شامل آثار هنرمندان معاصر خارجی و ایرانی، آثار آیدین آغداشلو، سهراب سپهری و.. می‌شود. ساخت این موزه به دستور فرح پهلوی در سال 1356 با معماری مهندس کامران دیبا صورت گرفت.

موزه هنرهای معاصر

 این موزه زیبا هرساله مورد بازدید گردشگران ایرانی و خارجی  بسیاری  قرار گرفته است. این بنای زیبا از معماری سنتی ایرانی با توجه به طرح‌های مدرن شکل گرفته است. کتابخانه و بخش‌هایی مانند سینماتک، کتابفروشی تخصصی رستوران و کافه در این موزه باعث شده یک مکان تفریحی گردشگری در شهر تهران محسوب شود.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خیابان کارگر شمالی، حد فاصل بلوار کشاورز تا خیابان فاطمی، جنب پارک لاله (نمایش روی نقشه)
تلفن 02188989374
مدت زمان بازدید بین 4-3 ساعت

کاخ موزه ملت

موزه ملت واقع در کاخ سعد آباد با مساحتی حدود۵۰۰۰ متر مربع از بزرگترین موزه‌های تهران و این کاخ محسوب می‌شود. با توجه به نمای سفید موزه ملت لقب کاخ سفید را به آن داده‌اند. تنوع فراوانی از شاهکارهای هنر سنگ و معماری ایرانی، فرش‌ها، لوسترهای سلطنتی و زیبا از نمونه آثار موجود در کاخ ملت هستند.

آدرس کاخ موزه ملت: تهران، میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند، مجموعه سعد آباد (نمایش روی نقشه)

کاخ موزه ملت

موزه علوم زمین

موزه‌ علوم زمین را می‌توان از موزه‌های تخصصی شهر تهران به شمار آورد. در موزه علوم زمینی نزدیک به ۴۰۰ نمونه سنگ، ۲۰۰۰  کانی، ۱۲۰۰  سنگواره یا همان فسیل و ۶۵ نمونه از  ابزارهای معدنکاری به چشم می‌خورد. قسمت‌های مختلف موزه عبارتند از:

  • کانی‌ها
  • سنگ‌ها
  • سنگواره مهره‌داران
  • وسایل و ابزار معدن‌کاری قدیمی و اشیا باستان‌شناسی
  • سنگواره‌ها
  • سالن نمایش فیلم‌های علوم زمینی و زمین‌شناسی
  • کانی‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی

سالن‌ها اختصاصی که شامل سنگواره ردپا، بخش شهاب سنگ‌ها، آثار استخوانی و تخم دایناسور می‌شود. این مجموعه زیر نظر سازمان زمین‌شناسی واکتشافات معدنی کشور مشغول به فعالیت است. موزه علوم زمین و‌ سازمان زمین شناسی هر دو در سال 1338 تاسیس شده‌اند. اشیا موجود در موزه علوم زمین با توجه به رشته‌های علمی علوم زمینی تقسیم بندی شده‌اند.

موزه علوم زمین

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه علوم زمین

آدرس ایران، استان تهران، تهران، ضلع غربی میدان آزادی، بلوارمعراج، جنب سازمان زمین شناسی کشور (نمایش روی نقشه)
تلفن 02164592288
مدت زمان بازدید بین 2-1 ساعت

موزه‌ ملی تاریخ علوم پزشکی

 موزه علوم پزشکی شهر تهران توسط  دانشکده علوم پزشکی این شهر مدیریت می‌شود. موزه علوم  پزشکی به درخواست امیرکبیر ساخته شده و امروزه طرفداران زیادی دارد. موزه علوم پزشکی تهران از بخش‌های متنوعی تشکیل شده است که شامل بخش‌های انسان‌شناسی، چشم پزشکی، مردم‌شناسی پزشکی، گیاهان دارویی، دندانپزشکی، دامپزشکی، داروخانه نظامی، بخش اسناد و کتب خطی، کتابخانه و نمایشگاه‌های موقت است. از بخش‌های جذاب موزه متعلق به نمایش گذاشتن اولین  داروخانه نوین کشور و همچنین اشیا و تجهیزات پزشکی قدیمی است.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه‌ ملی تاریخ علوم پزشکی

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خيابان كارگر شمالی، خیابان شانزدهم (فرشی مقدم)، ورودی درب شماره ۲، پردیس شمالی دانشگاه تهران (نمایش روی نقشه)
تلفن 02188632857
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

موزه ارتباطات تهران

موزه پست و تلگراف که به موزه ارتباطات شهرت یافته است در کنار ساختمان اداره پست قدیم شهر تهران جای گرفته است. هفت سالن و دو نگارخانه موجود در موزه اشیای مختلفی از جمله ماشین‌های  پست، انواع وزنه برای وزن کردن مرسولات پستی، تلفن‌های هندلی، انواع تلفن‌های قدیمی، انواع صندوق پست  و… را به نمایش گذاشته‌اند. معماری این موزه فرهنگی را نیکلای مارکف، معمار ایرانی گرجستانی برعهده داشته و از جمله بناهای باشکوه متعلق به دوره رضا شاه پهلوی است.

موزه ارتباطات

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه ارتباطات تهران

آدرس ایران، تهران، تهران، خیابان امام خمینی، سردرباغ ملی، كوچه پست (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166709132
مدت زمان بازدید بین ۲ تا ۳ ساعت

موزه عروسک های ملل

موزه عروسک‌های ملل در ردیف موزه‌های مناسب سنین پایین و کودکان به شمار می‌آید. این مکان محلی مناسب برای شناخت و آشنایی کودکان با فرهنگ کشورهای مختلف و عروسک‌ها است. از دیگر مسائلی که در این موزه به نمایش گذاشته شده شامل شیوه زندگی، آداب و رسوم، قصه‌ها و افسانه‌ها، پوشاک و دیگر عناصر فرهنگی کشورهای مختلف جهان می‌شود. این موزه در سال۱۳۹۴موفق به دریافت جایزه موزه داران برتر از سازمان میراث فرهنگی کشور شد.

موزه عروسک های ملل

موزه عروسکهای ملل که ابتدا با۷۰۰عروسک فعالیت خود را آغاز کرده بود در حال  حاضر با بیش از دوهزار عروسک بازدیدکنندگان زیادی به خود جذب کرده است. انواع مختلفی از عروسک‌های ۸۰ کشور جهان با توجه به هر قاره در این موزه به چشم می‌خورد.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه عروسک های ملل

آدرس ایران، استان تهران، تهران، دروازه دولت، اول سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک ۲ (نمایش روی نقشه)
تلفن 09360344672
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

موزه پول یا تماشاگه پول

موزه پول در ۱۷تیر ماه سال ۱۳۷۶ زیر نظر اداره مستضعفان انقلاب تاسیس شده است. به نمایش گذاشتن سکه‌ و اسکناس‌های قدیمی ایرانی و خارجی برای نشان دادن داد و ستد در گذشته از بخش‌های زیبای این موزه محسوب می‌شود. مجموعه بزرگ موزه تماشاگه پول از بخش‎هایی مانند سکه و اسکناس‎های کشورهای مختلف، زمان پیش از پیدایش پول، قسمت‎های مرتبط با تاریخ سکه و اسکناس تشکیل شده است. کافه و رستوران‎های دنج این مجموعه که در میان درختان سرسبز واقع شده است فضایی عالی برای استراحت و عکاسی گردشگران بوجود آورده است. ناگفته نماند که موزه پول یا تماشاگه پول عنوان اولین موزه‌ تخصصی و دائمی سکه، اسکناس و انواع دیگر اوراق بهادار را به خود اختصاص داده است.


موزه پول در سال 1396 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

موزه پول

آدرس، تلفن و ساعت بازدید از موزه پول یا تماشاگه پول

آدرس تهران، بلوار میرداماد، نبش کوچه دفینه، مجتمع سردار آسمانی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02188880108
ساعت بازدید همه روزه از ساعت 9صبح تا 17:30عصر بجز شنبه ها

موزه تنوع زیستی پارک پردیسان

موزه تنوع زیستی در شهر تهران نمونه‌ها و ذخایر متنوع جانوری، گیاهی زمین و طبیعت را طبقه‌بندی و نگهداری می‌کندو آنها را برای شناسایی مردم به نمایش گذاشته است. هدف از تشکیل موزه تنوع زیستی در کشور ذخیره سرمایه‌های زیستی به نسل‎های بعدی بوده است. این موزه از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است زیرا کسانی که نتوانسته‎اند از حیوانات در حیات‌وحش بازدید کنند در این موزه می‌توانند با خصوصیات ظاهری و زیستی آن‌ها آشنا شوند.

موزه تنوع زیستی پارک پردیسان

 موزه تنوع زیستی در سال۱۳۸۳ با وسعت ۱۸۰۰متر مربع در شمال غربی استان تهران احداث شد. موزه تنوع زیستی با وجود قدمت کوتاه  توانسته در ردیف موزه‎های پربازدید این شهر جای گیرد. نگهداری از گونه‎های جانوری، گیاهی، سنگ‎ها، گونه‌های کمیاب زیستی، فسیل‌ها و … از نمونه بخش‌های داخل موزه هستند. طراحی و فضاسازی داخلی این بنا از طبیعت ایران و جهان و همینطور زیستگاه‎های طبیعی جانوران الگو گرفته است.

آدرس، زمان بازدید و ساعت بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان

آدرس تهران، اتوبان همت، پارک پردیسان (نمایش روی نقشه)
زمان بازدید بیست دقیقه
ساعت بازدید از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب

موزه علوم و فناوری

از موزه علوم و فناوری به عنوان پنجره‎ای نو به روی دانش و فناوری یاد می‌شود. موزه علوم و فناوری به هفت گالری تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  1. گالری ابزار جراحی کهن
  2. گالری نور
  3. گالری فناوری بومی
  4. گالری از مورس تا موبایل
  5. گالری مرکز علم
  6. گالری ابزار نجومی
  7. گالری هسته‌ای

موزه علوم زیر نظر سازمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به فعالیت است. هدف اصلی و کاربرد این موزه در اصل معرفی دستاوردهای علمی کشور در دوران قبل و بعد از اسلام وبه نمایش گذاشتن دانش و فناوری‏‎های به روز دنیا است.

آدرس، تلفن و زمان بازدید از موزه علوم و فناوری

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان سی تیر، ساختمان سابق کتابخانه ملی، موزه ملی علوم و فناوری (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166724694
زمان بازدید بین ۲ تا ۳ ساعت

موزه ورزش

موزه ورزش موزه‌ای پرطرفدار میان ورزشکاران، قهرمانان و ورزش‌دوستان است. موزه ورزش در محل کمیته ملی المپیک افتتاح شده است. از نمونه اهداف تاسیس این موزه می‌توان به آشنا شدن با تاریخچه ورزش ایران و جهان، آشنایی با ارزش‌های پهلوانی، حفظ میراث ورزش کشور و شناخت قهرمانان رشته‎های مختلف ورزشی اشاره کرد. موزه ملی ورزش با مساحتی حدود 2500 متر مربع در سه طبقه احداث شده است. در بخش‌هایی از این موزه نمایشگاه یا گالری‌های موقت برای آثار هنری- ورزشی برگزار می‌شود.

موزه ورزش

در طبقه اول ساختمان موزه ملی ورزش تالارهای المپیک باستان، جنبش المپیک و‌ پارالمپیک، آرمان‌ها و نشانه‌های المپیک، معرفی ورزش‌های المپیک و پارالمپیک و گاه‌شماری المپیک و پارالمپیک، هدایای بزرگان و‌ پیش‌کسوتان ورزش برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است. طبقه دوم موزه به ورزش ایران و معرفی تاریخچه ورزش کشور، نمایش مدال‌ها، کاپ و افتخارات قهرمانان اختصاص دارد.

آدرس، تلفن و زمان بازدید از موزه ورزش

آدرس ایران، استان تهران، تهران، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، خیابان سئول شمالی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02126203396
زمان بازدید بین 2 تا 3 ساعت

معرفی باغ موزه های تهران

باغ موزه های تهران شامل موارد زیر است:

باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی در منطقه الهیه شهر تهران از مهم‌ترین موزه‌های این شهر قلمداد می‌شود. در باغ موزه هنر ایرانی یازده ماکت‌ مربوط به جشن‌های۲۵۰۰ساله از جاذبه‌های تاریخی کشور وجود دارد. این باغ موزه به باغ سپهبد نیز معروف شده است. نگهداری از دست‌سازه‌های هنری که توسط هنرمندان معاصر کشور ساخته شده به شهرت این باغ موزه افزوده است.

باغ موزه هنر ایرانی

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از باغ موزه هنر ایرانی

آدرس ایران، تهران، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، خیابان دکتر حسابی، پلاک ۲۵ (نمایش روی نقشه)
تلفن 02122686066
مدت زمان بازدید بین 2-1 ساعت

موزه دفاع مقدس

باغ موزه دفاع مقدس روایت‌گر خاطرات چند نسل است که در عباس آباد تهران واقع شده است. هفت تالار بزرگ این باغ موزه را تشکیل می‌دهد که هر کدام بخشی از جنگ را روایت می‌کنند که این تالارها عبارتند از:

  • تالار سرانجام:  تالاری که یادواره‌های جنگ را برای نشان دادن عمق این حادثه به نمایش گذاشته است.
  • تالار آستانه: آستانه معروف به تالار سرآغاز موزه دفاع مقدس که صحنه‌های پیروزی جنگ در سال۱۳۵۷ را به نمایش درآورده است.
  • تالار دفاع:  تالار دفاع مکانی برای تماشای سنگرهای دفاعی مردم و ساختار دفاعی زمان جنگ است.
  • تالار آرامش: این قسمت موزه خاطرات روزهای جنگ و آرامش مردم در عین سختی را روایت می‌کند.
  • تالار پیروزی:  قسمت آرامش بخش موزه دفاع مقدس به تالار پیروزی اختصاص دارد. در این قسمت
  • لحظات شیرین پیروزی یادآوری می‌شود.
  • تالار شهادت: تالاری که در آن ارزش و جایگاه شهید و شهادت را می‌توان لمس کرد.
  • تالار حیرت و واقعیت: تالاری پرهیاهو که حیرت آغاز یک جنگ ناگهانی تحمیل شده به مردم ایران را نشان می‌دهد.

موزه دفاع مقدس به بخش‌های تفریحی مانند سالن شبیه‌ساز تیراندازی، زیپ لاین، نمایش آبی، دریاچه هورالعظیم، موزه روباز نمای مقاومت و پیروزی تقسیم می‌شود.

موزه دفاع مقدس

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه دفاع مقدس

آدرس ایران، استان تهران، تهران، میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02188657026
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

باغ موزه مینیاتوری تهران

موزه مینیاتوری با طراحی زیبا یکی دیگر باغ موزه‌های جذاب پایتخت به شمار می‌آید. از نکات بارز ساخت این موزه این است که به مسائل زیست محیطی توجه بسیار شده است. به نمایش گذاشتن ماکت‌های مینیاتوری از آثار زیبای جهان و ایران همچون تخت جمشید، چغازنبیل، کتیبه بیستون و … این موزه را تماشایی‌تر کرده است.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از باغ موزه مینیاتوری تهران

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خیابان جانبازان غربی، حد فاصل بزرگراه امام علی (ع) و خیابان کرمان، جنب بوستان تمدن (نمایش روی نقشه)
تلفن 02126142114
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

باغ موزه نگارستان تهران

باغ نگارستان مکانی تاریخی و قدیمی که در سال 1322 به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شده و به عنوان اقامتگاهی باستانی در آن دوران ‌استفاده می‌شده است. این مجموعه امروزه تحت عنوان یکی از باغ موزه‎های شهر تهران فعالیت می‎کند و از پاتوق‌های معروف و دل‌انگیز شهر تهران به شمار می‌رود. اتاق‌هایی با در چوبی، دو تالار بزرگ با آینه‌کاری و همینطور چلچراغ‌هایی بزرگ در موزه نگارستان آن را جذاب‎تر کرده است. قسمت‎های دیدنی باغ موزه نگارستان شامل یادبود حافظیه شیراز، آثار ارزشمندی از جهانگیر ارجمند و ملک الشعرای بهار، موزه کمال الملک، نقره‌های قلم‌زنی اهدایی غلامعلی ملول، سردیس فردوسی، فرش ها، نقاشی‌های علی اسفرجانی و … می‌شود.

باغ موزه نگارستان

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از باغ موزه نگارستان

آدرس ایران، استان تهران، تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع (نمایش روی نقشه)
تلفن 02133119586
مدت زمان بازدید بین 3-2 ساعت

باغ موزه گیاه شناسی ملی

موزه گیاه‌شناسی تهران در دامنه رشته کوه‌های البرز و نزدیکی دریاچه چیتگر با آب و هوایی خوش قرار گرفته است. این مجموعه با عرضی حدود ۱۴۵ هکتار در سال 1348 با همکاری تعدادی از کارشناسان ایرانی و خارجی احداث شده است. این موزه گیاه‌شناسی در پایتخت به عنوان یکی از باغ‌های گیاه‌شناسی خاورمیانه شناخته شده است و در فهرست 10 باغ‌ گیاه‌شناسی وسیع و برتر جهان قرار دارد.

باغ موزه گیاه شناسی

موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور مسئول اداره و مدیریت این باغ موزه است. نگهداری و پرورش بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهان و درختان، حفظ گیاهان در حال انقراض از جمله مهمترین اقدامات این موزه است. قدیمی‌ترین بخش موزه به نگهداری از مجموعه گیاهی خزر اختصاص دارد. به دوستداران گل و گیاه پیشنهاد می‌کنیم حتما از این موزه زنده و دیدنی بازدید کنند.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از باغ موزه گیاه شناسی ملی

آدرس ایران، استان تهران، اتوبان تهران­-کرج، خروجی پیکانشهر ، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور (نمایش روی نقشه)
تلفن 02144787282
مدت زمان بازدید نصف روز

موزه موسیقی تهران

موزه موسیقی در ساختمانی سه طبقه واقع در خیابان دربندی استان تهران قرار گرفته است. موزه موسیقی به بخش‌هایی متنوع و دیدنی  تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • کارگاه نمایش مراحل ساخت ساز
  • سالن نمایش سازها
  • کتابخانه تخصصی
  • گنجینه موزه
  • آرشیو صوتی و تصویری
  • انبار نگهداری سازها
  • در قسمتی از موزه، سازهای استادان بزرگ موسیقی ایران از جمله ساز مجید کیانی نوازنده سنتور به نمایش گذاشته شده است.
  • در بخش آرشیو موسیقی موزه نخستین صفحات موسیقی  ضبط شده به دستور مظفرالدین شاه نگهداری می‌شود که از با ارزش‌ترین مجموعه‌های موسیقی کشور به شمار می‌آید.
  • بخشی دیگر از موزه متعلق به نگهداری آرشیوهای صوتی و تصویری است.

موزه موسیقی

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از باغ موزه موسیقی

آدرس ایران، تهران، تهران، میدان تجریش، خيابان شهيد دربندی، سه راه تختی، کوچه نمازی، پلاک ۹ (نمایش روی نقشه)
تلفن 02122672785
مدت زمان بازدید بین 2-1 ساعت

موزه وزیری

 غار موزه وزیری برترین و اولین موزه خصوصی کشور که توسط مجسمه‌ساز نامی ناصر هوشمند وزیری تاسیس شده است. از جمله آثار معروف هوشمند وزیری داستان‌های شاهنامه فردوسی و روایت‌های فرهنگ اصیل ایرانی و فولکلور ایران است. وجود دالان‌های حفر شده در دل کوه برای نمایش گالری و آثار درون موزه از ویژگی‌های بارز و اصلی این موزه به شمار می‌آید.

موزه وزیری

بخش‌های تشکیل دهنده غار موزه وزیری عبارتند از:

  1. سرای بسطامی
  2. مجسمه‌سازی
  3. مجمسه‌های بازیافتی و صنایع دستی
  4. کارگاه صنایع‌دستی
  5. کارگاه و فضای باز

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از باغ موزه وزیری

آدرس ایران، استان تهران، لواسانات، بلوار امام خمینی، جاده کند علیا و سفلی، دوراهی بوجان، سمت چپ بعد از چال ناظران پلاک ۷۷ (نمایش روی نقشه)
تلفن 02126556604
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

باغ موزه قصر

زندان سابق ساواک که به عنوان اولین زندان پایتخت بوده امروزه بعد از پیروزی انقلاب به موزه‎ای دیدنی تبدیل شده است. بازدید از این مکان تاریخی در آبان ماه سال ۱۳۹۱ توسط شهرداری تهران و تعدادی از هنرمندان برای عموم مردم اعلام گردید. نام سرتیپ درگاهی در میان اولین زندانی‎های این باغ موزه دیده می‌شود و از جمله چهره‌های معروف زندانی شده در این مکان می‌توان به امیرعباس هویدا نیز اشاره نمود.

آدرس، تلفن و زمان بازدید از باغ موزه قصر

آدرس ایران، استان تهران، تهران، انتهای خیابان شهیدمطهری، خیابان شهدای ناجا، میدان پلیس (نمایش روی نقشه)
تلفن 02196657401
زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

معرفی موزه های هنری تهران

موزه های هنری تهران شامل موارد زیر است:

موزه ملی ایران

موزه ملی ایران که به آن موزه ایران باستان نیز گفته می‌شود در راس موزه‌های کشور و تهران با قدمت هشتاد ساله قرار گرفته است. وجود آثار متنوع تاریخی از دوران تاریخ قبل و بعد از اسلام در این موزه آن را به بزرگترین موزه باستان‌شناسی کشور و از برترین موزه‌های جهان تبدیل کرده است. موزه ملی توسط معماری فرانسوی طراحی شده که از دوران ساسانیان با آجرکاری‌هایی خاص در ساخت آن الگو گرفته است. موزه ملی ایران به دو قسمت تقسیم می‌شود:

  1. موزه ایران باستان که آثار باستانی و اشیای پیش از اسلام در آن به نمایش درآمده است.
  2. موزه هنرهای اسلامی و باستان‌شناسی که در آن اشیا و آثار اسلامی نگهداری می‌شود.

بخش موزه دوران اسلامی بهترین مکان برای بازدید از آثار قرون اولیه تا عصر قاجار است.

موزه ملی ایران

اشیای موجود در این موزه توسط کاوش‌های علمی و باستان‌شناسی تهیه شده است. در موزه ملی ایران آثار کهن و ارزشمندی نگهداری می‌شود. قدیمی‌ترین اثری که در این موزه نگهداری می‌شود قدمتی نزدیک به ششصد هزار سال  دارد. موزه ملی ایران علاوه بر نمایش آثار باستانی محلی برای تفریح نیز به شمار می‌رود. وجود کافه‌ و رستوران‌ها و همچنین فروشگاه‌های فروش محصولات هنری  درون آن این محیط را جذاب‌تر کرده است. وجود قسمتی برای نگهداری از امانات گردشگران مانند دسته‌چک، کارت اعتباری، پول نقد، مدارک شخصی، وسایل الکترونیکی و جواهرات از امتیازات این موزه محسوب می‌شود.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه ملی ایران

آدرس ایران، استان تهران، تهران، میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166702061
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

موزه رضا عباسی

به معرفی یکی‌دیگر از موزه‌های معروف شهر تهران واقع در خیابان شریعتی می‌پردازیم. نامگذاری این موزه به یاد رضا عباسی نقاش معروف دوره صفوی بوده است. در این موزه می‌توان تکامل تمدن، فرهنگ و هنر ایرانی تماشا کرد. وجود کتابخانه‌ای با بیش از ده هزار کتاب به زبان‌های مختلف از دیگر قسمت‌های دیدنی این موزه است. آثار هنری موجود در موزه رضا عباسی در سه تالار پیش از اسلام، نگارگری و هنرهای اسلامی به چشم می‌خورد. اداره موزه رضا عباسی توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه رضا عباسی

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، شماره ۸۹۲ (نمایش روی نقشه)
تلفن 02188513002
مدت زمان بازدید بین 3-2 ساعت

موزه آبگینه و سفالینه

موزه آبگینه تهران در شمار بهترین موزه های تهران و موزه‌های هنری این شهر قرار گرفته است که در خانه‌ای تاریخی متعلق به دوره قاجار قرار گرفته است. طراحی و ساخت خانه موزه آبگینه بر اساس معماری ایرانی و اروپایی بوده است. در این موزه بطور تخصصی آثار سفالگری و شیشه‌گری دیده می‌شوند. معماری  موزه سفالگری از ستون‌های تخت جمشید الگو گرفته است. امروزه مدیریت موزه آبگینه را دکتر نوید صالح وند برعهده دارد. در ادامه مطلب به قسمت‌های متنوع و بی‌نظیر موزه آبگینه و سفالینه اشاره می‌کنیم:

  1. تالار مینا
  2. تالار بلور
  3. تالار دیداری شنیداری
  4. تالارلاجورد
  5. تالار زرین‌فام
  6. تالار صدف

از جمله امکانات رفاهی و امتیازات این موزه می‌توان به فروشگاه موزه اشاره کرد که درون آن محصولاتی همچون کتاب و بروشورهای مربوط به آثار موزه، پوستر، کارت‌پستال و… به فروش می‌رسد.

موزه آبگینه و سفالینه

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه آبگینه و سفالینه

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، نرسیده به خیابان جمهوری، پلاک ۵۹ (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166708153
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

موزه جهان نما

موزه جهان نما واقع در نیاوران تهران موزه‌ای خصوصی و کوچک در این شهر است که امروزه به یکی از جذاب‎ترین مکان‎های گردشگری تبدیل شده است. در این موزه می‌توانید آثار هنری و‌شاهکارهای هنرمندان خارجی مانند وارهول، پیکاسو، مارک شاگال و جون میرو و همینطور آثار مفتخری از کشورهای هند، آفریقا و مصر را تماشا کنید. نقش و نگارهای چوبی از  گل و مرغ  بر روی سقف‎های تالار میانی در این موزه خودنمایی می‎کند. این مکان تحت نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

موزه جهان نما

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه جهان نما

آدرس ایران، استان تهران، تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران (نمایش روی نقشه)
تلفن 02122282012
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

موزه ملی قرآن کریم

 موزه ملی قرآن کریم از دیگر موزه‌های شهر تهران است که در تقاطع خیابان امام خمینی با خیابان ولیعصر قرار دارد. این موزه تنها مکان اختصاصی برای شناسایی نسخه‌های خطی و آثار هنری قرآن است. موزه قرآن با الهام از معماری ایرانی - اسلامی توسط سازه بتنی ساخته شده و از سه طبقه  تشکیل می‌شود که هر طبقه به حالت یک شمسه در‌آمده است. سالنی برای نمايشگاه‌های دوره‌ای و موقت، کتابخانه، تالار امانات و سالن سمعی- بصری از مهم‌ترین بخش‌های داخل این موزه هستند.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه ملی قرآن کریم

آدرس ایران، استان تهران، تهران خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان ولیعصر و امام خمینی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166490864
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

موزه هنرهای امام علی (ع)

موزه امام علی(ع) جزو بهترین موزه‎های هنرهای تجسمی کشور محسوب می‌شود. این موزه بی‌نظیر در سال ۱۳۸۱ در چهار طبقه افتتاح شده است و در ردیف مجموعه‌های مدرن و معاصر قرار می‌گیرد. گالری‌های موزه، بخش مرمت، کتابخانه تخصصی، سالن اجتماعات و کافه‌گالری از مهم‌ترین قسمت‌های موزه هنرهای امام علی(ع) است. محتوای آثار نگهداری شده در موزه شامل موضوعات مذهبی و دینی می‌شود. آثار هنری زیبایی از جمله نقاشی‌های معاصر، نقاشی خیالی نگاری، کتاب چاپ سنگی، آثار حجمی، عکس و خوشنویسی، تصویرسازی، مرقع خوشنویسی، قلمدان، جلدهای لاکی و تابلو فرش در موزه امام علی(ع) به نمایش گذاشته شده است.

موزه امام علی

آدرس، تلفن و زمان بازدید از موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خیابان ولیعصر، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ (نمایش روی نقشه)
تلفن 02122017471
زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

موزه فرش تهران

موزه فرش تهران واقع در شمال پارک لاله قرار گرفته است. فرش بازتاب عناصر فرهنگی و آثار هنری ایران است. تاسیس موزه فرش و گرد‌آوری این بافته‌های نفیس در موزه فرش به دستور فرح پهلوی بوده است. موزه فرش دارای وسعت زیادی نزدیک 12 هزار متر مربع است. تنوعی از قالی‌های دست‌باف، گلیم و فرش در طبقات این موزه قرار گرفته است. البته در برخی از طبقات موزه نمایشگاه‌های فصلی از تابلوفرش‌های زیبا و نفیس نیز برگزار می‌گردد. موزه فرش با نمایی شبیه به دار قالی جزو تماشایی‌ترین موزه‌های شهر تهران است که توسط عبدالعزیز فرمانفرمائیان طراحی و ساخته شده است.

 


هدف از ساخت موزه فرش بدست آوردن اطلاعات و پژوهش پیرامون تاریخ صنعت فرش بوده است.

موزه فرش

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از خانه موزه فرش

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خیابان ضلع شمالی پارک لاله، روبروی فروشگاه سپه خیابان فاطمی (نمایش روی نقشه)
تلفن 02188962093
مدت زمان بازدید بین 3-2 ساعت

معرفی موزه های تاریخی تهران

موزه های تاریخی تهران شامل موارد زیر است:

کاخ موزه گلستان

مجموعه کاخ گلستان از هشت سازه اصلی تشکیل شده است. مجموعه کاخ گلستان در شمار تنها میراث جهانی شهر تهران قرار گرفته است. قدمت این کاخ موزه به ۲۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد و به دوره صفویه و‌ شاه عباس تعلق دارد. از جمله بناهایی که کریم خان زند در این موزه ساخته است شامل موارد زیر است:

  1. تالار آینه
  2. تالار سلام
  3. شمس‌العماره
  4. ایوان تخت مرمر
  5. تخت مرمر
  6. کاخ ابیض
  7. خلوت کریمخانی
  8. حوضخانه
  9. حوضخانه عمارت بادگیر
  10. تالار عاج
  11. تالار الماس
  12. تالار برلیان
  13. عمارت بادگیر

در دوره قاجار کاخ موزه گلستان اهمیت بسیاری پیدا کرد.

موزه گلستان

گردشگران می‌توانند همه روزه ازاین مکان تاریخی بازدید کنند. از مجموعه موزه‌های دیدنی این کاخ زیبا می‌توان به موزه نگارخانه، موزه مخصوص، موزه عکاس‌خانه و موزه مردم‌‌شناسی اشاره کرد.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از کاخ موزه گلستان

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان (نمایش روی نقشه)
تلفن 02133113335
مدت زمان بازدید یک روز کامل

موزه حیات وحش دارآباد

موزه تاریخی دارآباد با حدود ۲۵۰۰متر مربع وسعت به عنوان موزه‌ای متفاوت در تهران شناخته شده است. این موزه مکانی مناسب برای آشنایی کودکان با انواع حیوانات است. از جمله امکانات داخل موزه دارآباد می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با انواع موضوعات تاکسیدرمی حیوانات، لمس حیوانات، پیکرتراشی، زنبورداری و ... اشاره کرد.

موزه حیات وحش

در پنج راسته مهم موجود در سالن‌های موزه حیات‌وحش تنوعی از نمونه‌های زیستی  نگهداری می‌شود که شامل 26 نوع از حیوانات مختلف مانند گربه سانان، خرگوش ها، جوندگان، گوشتخواران، فک‌ها، گوزن، خرس‌ها، ببرها و ... می‌شود. از جمله جذابیت‌های این موزه به نمایش گذاشتن 165 گونه پرنده در سالن‌های آن و پوست ببر منقرض شده کشور است. وجود مجسمه دایناسور گیاهخوار که نماد موزه دارآباد در قسمت ورودی آن است تماشایی‌ترین و‌هیجان‌انگیزترین قسمت این موزه را به خود اختصاص داده است. این دایناسور گیاهخوار به نام کامپتوزاروس در دوره ژوراسیک در ایران زندگی می‌کرده است.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه حیات وحش دارآباد

آدرس ایران، استان تهران، تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه (نمایش روی نقشه)
تلفن 02196027011
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

موزه زمان تهران

موزه زمان از نمونه موزه‌های پرطرفدار در شهر تهران است. این موزه به نام موزه ساعت و یا تماشاگه زمان مشهور شده است. موزه زمان در خانه تاریخی حسین خداداد که خانه‌ای تاریخی در شمال تهران است قرار دارد و در سال۱۳۸۲ به فهرست میراث ملی کشور اضافه شده است. این موزه حدود۵۰۰۰متر مربع مساحت دارد و با وجود تعداد زیادی از ساعت‌های فرانسوی، انگلیسی، آلمانی و سوئیسی و به نمایش گذاشتن تاریخچه آن‌ها به یکی از موزه‌های بزرگ و پر بازدید شهر تهران تبدیل شده است.

موزه زمان

موزه زمان دو طبقه دارد که در طبقه اول تاریخچه پیدایش و سیر تکاملی ساعت‌های مکانیکی مربوط به قرن هفده تا بیست میلادی وجود دارد. از انواع ساعت‌های این طبقه می‌توان به دیواری، رومیزی شاهینی و آونگی اشاره کرد. ساعت‌های مخصوص مانند کارت زنی، ساعت‌های معمولی و جیبی که به شخصیت‌های تاریخی و سیاسی اختصاص دارند، ساعت کشتی و تنوع بسیاری از ساعت‌‌های مچی در طبقه دوم به نمایش درآمده‌اند.

در قسمت بیرونی موزه در فضای سرسبز آن چندین ساعت از جمله ساعت‌های نخستین مانند ساعت آفتابی، ساعت سوختی، ساعت شنی و ساعت آبی به چشم می‌خورد. از امکانات رفاهی موزه تماشاگه  زمان می‌توان به وجود کافه، رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و فروشگاه آثار هنری اشاره کرد.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه زمان

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خیابان ولی‌عصر، ابتدای خیابان سرلشگر فلاحی (زعفرانیه)، نبش چهارراه پرزین بغدادی، پلاک ۱۲ (نمایش روی نقشه)
تلفن 02122417336
مدت زمان بازدید بین 2-1ساعت

خانه موزه مقدم

خانه مقدم موزه‎ای فراموش نشدنی زیر نظر دانشگاه تهران است. این موزه در خانه که قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد واقع شده است. از نمونه بخش‌های تشکیل دهنده این عمارت تاریخی می‌توان به حیاط بیرونی، حوض‌خانه، اتاق پیشخوان، اتاق پذیرایی، ساختمان اربابی، ایوان قاجار و گلخانه اشاره کرد. این بنای تاریخی در۲۰ آذر ۱۳۷۹ در آثار ملی کشور ایران ثبت شده است.

خانه موزه مقدم

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از خانه موزه مقدم

آدرس ایران، تهران، خیابان امام خمينی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱ (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166463144
مدت زمان بازدید بین 2-1ساعت

موزه سینما

موزه سینما واقع در باغی زیبا  در شمال تهران قرار گرفته است. این موزه در ساختمانی تاریخی متعلق به دوران قاجار واقع شده است و جزء  بهترین موزه تهران محسوب می‌شود. موزه سینما با هدف نشان دادن ابعاد مختلف از سینماهای ایران  احداث شده است. این باغ علاوه برداشتن موزه با وجود کافه‌های دلنشین و آرام از مکان‌های ‌سرگرم کننده و تفریحی تهران محسوب می‌شود.

آدرس و ساعت بازدید از موزه سینما

آدرس تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، عمارت باغ فردوس (نمایش روی نقشه)
ساعت بازدید از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر

موزه ملک

موزه ملک موزه‌ای فرهنگی است که در شهر تهران و در بافت تاریخی شهر واقع شده است. موزه ملک توسط شخصی به نام حسین آقا ملک در سال ۱۳۱۶ ساخته شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های  این موزه این است که موزه ملک وقف و تحت نظر آستان قدس رضوی است. وجود کتابخانه‌ای بزرگ در موزه که در آن حدود ۱۹هزار نسخه خطی، 1000 هزار کتاب چاپی، 3568 کتاب چاپ سنگی، ۵۴۸ عنوان نشریه ادواری نگهداری می‌شود.

موزه ملک

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه ملک

آدرس ایران، استان تهران، تهران، خیابان امام خمینی، میدان مشق، روبه‌روی ساختمان وزارت امور خارجه (نمایش روی نقشه)
تلفن 02166751291
مدت زمان بازدید بین ۲ تا ۳ ساعت

موزه خودروهای تاریخی

موزه تماشاگه خودرو درسال۱۳۸۲ احداث‌شده و لقب اولین و بزرگ‌ترین موزه خودرو کشور را به خود اختصاص داده است. در موزه تماشاگه خودرو قدیمی‌ترین کالسکه ایران که متعلق به ناصرالدین شاه قاجاراست و کالسکه مخصوص تاجگذاری نگهداری می‌شود این دوکالسکه هر دو توسط کارخانه‌ای مشهور در کشور اتریش ساخته شده‌اند. وجود ۴۵ نوع خودروی کلاسیک و خودروهایی  از جمله برند آلفا رومئو، لامبورگینی، فراری، کرایسلر، رولزرویس، بنز، کادیلاک، جگوار و بنتلی از دیگر آثار موجود در این موزه است.

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از موزه خودروهای تاریخی

آدرس ایران، استان تهران، تهران، میدان آزادی، کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج، خیابان ۲۵، جنب بانک توسعه و تعاون (نمایش روی نقشه)
تلفن 02144537763
مدت زمان بازدید بین ۱ تا ۲ ساعت

کاخ نیاوران

در ادامه به معرفی یکی از بهترین و زیباترین موزه‌های شهر تهران می‌پردازیم. کاخ نیاوران  ساختمانی زیبا در میان باغی دل‌انگیز و باصفا است که به خاندان پهلوی دوم  تعلق دارد. امروزه کاخ نیاوران به‌عنوان موزه‌ای دیدنی در میان عموم مردم قرار گرفته است که همه روزه از ساعت 9 صبح تا۵عصر امکان بازدید از آن وجود دارد. این کاخ را با وسعتی حدود یازده هکتار می‌توان از بزرگترین و زیباترین موزه‌های شهر تهران دانست. گچ‌بری‌های کاخ توسط استاد عبداللهی، و آیینه‌کاری‌های این بنا توسط استاد علی‌اصغر انجام شده است. از مهم‎ترین ویژگی‎های کاخ نیاوران قابلیت باز شدن سقف‌های آن است. این قابلیت به این معنا است که ساکنان کاخ در هر زمان می‌توانستند با برداشتن سقف آسمان آبی و زیبا را تماشا کنند. کاخ نیاوران از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که شامل موارد زیر است:

  • موزه کتابخانه اختصاصی
  • کاخ صاحبقرانیه
  • موزه حوض‌خانه
  • موزه خودروهای اختصاصی
  • کوشک احمدشاهی
  • کاخ اختصاصی نیاوران
  • موزه جهان‌نما

کاخ نیاوران

آدرس، تلفن و مدت زمان بازدید از کاخ نیاوران

آدرس ایران، استان تهران، تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران (نمایش روی نقشه)
تلفن 02122282013
مدت زمان بازدید نصف روز

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل به سوال موزه های تهران کجاست پاسخ دادیم تا با شناخت کامل موزه های تهران بتوانید بهترین مکان را برای بازدید و موزه‌گردی انتخاب کنید. شما می‌توانید با رزرو هتل تهران از سایت جااینجاس به تهران سفر کنید و از موزه‌های معروف آن دیدن کنید.

سوالات متداول درباره موزه های تهران

استان تهران، تهران، میدان آزادی، کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج، خیابان ۲۵، جنب بانک توسعه و تعاون
موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد سعدآباد، کاخ موزه سبز، موزه هنرهای زیبا، موزه ملل، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه استاد فرشچیان، موزه ظروف سلطنتی، موزه سلاح‌های دربار، موزه پوشاک سلطنتی، موزه استاد حسین بهزاد، موزه آب
موزه ملی ایران، موزه رضا عباسی، موزه آبگینه و سفالینه، موزه جهان نما، موزه ملی قرآن کریم، موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، موزه فرش تهران، معرفی موزه های تاریخی تهران، کاخ موزه گلستان، موزه حیات وحش دارآباد، موزه زمان تهران، خانه موزه مقدم، موزه سینما، موزه ملک، موزه خودروهای تاریخی ،کاخ نیاوران
موزهای مجموعه کاخ سعد آباد، موزه‌ بانک ملی ایران، موزه جواهرت ملی، موزه هنرهای معاصر تهران، کاخ موزه ملت، موزه علوم زمین، موزه‌ ملی تاریخ علوم پزشکی، موزه ارتباطات تهران، موزه عروسک های ملل، موزه پول یا تماشاگه پول، موزه تنوع زیستی پارک پردیسان، موزه علوم و فناوری، موزه ورزش
موزهای مجموعه کاخ سعد آباد، موزه‌ بانک ملی ایران، موزه جواهرت ملی، موزه هنرهای معاصر تهران، کاخ موزه ملت، موزه علوم زمین، موزه‌ ملی تاریخ علوم پزشکی، موزه ارتباطات تهران، موزه عروسک های ملل، موزه پول یا تماشاگه پول، موزه تنوع زیستی پارک پردیسان، موزه علوم و فناوری، موزه ورزش

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد