برای اینکه از سفر خود به رامسر زیبا نهایت لذت را ببرید، بهتر است قبل از هر چیز آن را بشناسید. منظور ما از این شناخت؛ آشنایی با جاذبه هایی است که باید آنها را ببینید، در آنها غذا بخورید یا از آنها خرید کنید. حتی اینکه هتل های رامسر چگونه قرار است میزبان شما باشند هم بخشی از این آشنایی است. اگر چند دقیقه ای وقت بگذارید و تا انتهای این مطلب جااینجاس را همراهی کنید؛ در حقیقت یک راهنمای جامع سفر به رامسر را مطالعه کرده اید.

کِی بریم رامسر؟

شهرهای شمالی از آن دست شهرهایی هستند که در هر چهار فصلِ سال مشغول مهمانداری هستند. حتی در تابستان گرم و شرجی هم می شود به ییلاقات اطراف رامسر مثل جواهرده، جنت رودبار و گرسماسر پناه برد. با این حال گرمای مرطوب رامسر، قیمت بالای هتل ها و شلوغی می تواند برای خیلی ها بهانه ای باشد تا دورِ رامسر را در این فصل خط بکشند. 

بهترین زمان سفر به رامسر؟ خوب طبیعت سرزنده رامسر و زیبایی های اطراف آن در بهار به اندازه کافی وسوسه کننده هستند. اگر از تعطیلات نوروز که با سیل جمعیت، قیمت نجومی هتل ها و بارش های پراکنده در رامسر روبه رو می شویم بگذریم؛ اردیبهشت و خرداد بهترین زمان برای رامسرگردی هستند. البته روزهای آغازین مهرماه را هم می توان برای سفر به رامسر در نظر گرفت. هوا مطبوع است و هنوز ابرهای پرباران بر آسمان شهر حاکم نشده اند، قیمت هتل ها و اقامتگاه ها فروکش کرده و از جمعیت هم خبری نیست.

فصل پایانی سال هم چندان زمان خوبی برای رفتن به رامسر نیست. هر چند ارزانی هتل ها و اقامتگاه ها می تواند فریبنده باشد، اما آب و هوای شهر استقبال خوبی از شما نخواهد کرد. هوای رامسر در زمستان بس ناجوانمردانه سرد است و در بهمن تا 6 درجه سانتیگراد پایین می آید!

با چی بریم رامسر؟ 

سئوال سختی نیست. این شما هستید که تصمیم گیرنده هستید. بودجه، حال و حوصله خود و آب و هوا را بسنجید و یکی از سه راه زیر را انتخاب کنید:

سفر به رامسر با ماشین شخصی

جذابیت های مسیر رامسر کم از خودِ مقصد ندارد. اگر از پایتخت دل به جاده شمال بزنید، در میانه راه بهشتی انتظارتان را می کشد که نمی توان چشم به روی آن بست. البته باید بگوییم که از تهران تا رامسر دو راه پیش روی شما است با فواصل متفاوت. یکی همان جاده چالوس محبوب است که باید 255 کیلومتر در آن برانید تا به رامسر برسید. به علاوه در این مسیر قرار است از خوش آب و هواترین و دیدنی ترین شهرهای شمال یعنی مرزن آباد، چالوس، کلارآباد، متل قو، عباس آباد، نشتارود، تنکابن و کتالم هم عبور کنید.

راه دوم طولانی تر است و مستلزم 488 کیلومتر نشستن پشت فرمان. هر چند این مسیر طولانی هم زیبایی های خاص خود را دارد. از تهران که حرکت کنید، اولین شهری که به آن می رسید؛ قزوین خواهد بود. در ادامه راه هم شهرهای دوست داشتنی گیلان مثل رودبار، رستم آباد، امامزاده هاشم، سنگر، لاهیجان، لنگرود، رودسر و چابکسر توقف گاه خوبی برای شما خواهند بود. هر مسیری را که برای رفتن به رامسر انتخاب می کنید، حواستان به دو نکته مهم باشد: اول اینکه خود و ماشین تان را برای جاده پرپیچ و خم شمال آماده کنید. دوم اینکه ترمز کنید و کمی هم از هوای لذت بخش مسیر به ریه های خود هدیه دهید.

سفر به رامسر با اتوبوس

خیلی ها اتوبوس را برای رفتن به رامسر انتخاب می کنند. بعضی به دلیل هزینه کمتر آن، برخی دیگر برای رهایی از خستگی رانندگی و عده ای هم یک سفر گروهی با اتوبوس را مهیج تر می دانند. دلیل هر چه باشد؛ از بیشتر شهرهای مهم ایران، اتوبوس ها به سمت رامسر حرکت می کنند. مثلا از تهران اتوبوس های معمولی و VIP در پایانه غرب آماده اند تا در عرض 3 ساعت شما را به این مقصد زیبا برسانند.

سفر به رامسر با هواپیما

سفر تفریحی به رامسر با هواپیما؟ خوب کمی عجیب و دور از ذهن است، اما غیرممکن نیست. احتمالا بیشتر آنهایی که به رامسر پرواز می کنند، مسافران تجاری هستند؛ مسافرانی که یک پرواز 15 دقیقه ای هر چقدر هم گران باشد، برایشان حیاتی است. اگر ترانسفر رایگان در فرودگاه رامسر آنها را تا هتلشان همراهی کند نیز همه چی ایده آل تر خواهد شد.

تو رامسر کجا بمونیم؟

در سفر به رامسر کمترین دغدغه شما محل اقامت است. با وجود تعداد بیشمار هتل، هتل آپارتمان و ویلاهایی که در این شهر ساخته شده، انتخاب سختی نخواهید داشت. اجازه دهید کمی بیشتر شما را در پیدا کردن اقامتگاه در رامسر راهنمایی کنیم:

• به دنبال هتل های لوکس رامسر هستید؟ هتل بزرگ پارسیان آزادی و هتل بام سبز به احتمال زیاد شما را راضی خواهند کرد. به صفحه هتل های رامسر در جااینجاس بروید و اطلاعات لازم را در مورد این دو هتل به دقت بخوانید. به علاوه در مقاله طعم آفتاب کالیفرنیا در هتلی بر بام رامسر، نگاه عمیقی به درون هتل بام سبز انداخته ایم.
هتل آپارتمان های رامسر مد نظرتان هستند؟ نگاهی به هتل آپارتمان نیستان، هتل آپارتمان لیان، هتل آپارتمان اسکان، هتل آپارتمان باروژ، هتل آپارتمان کارن و هتل آپارتمان ترنج متین بیندازید.
• کاهش هزینه های سفر شما را به رزرو یک هتل ارزان در رامسر تشویق می کند؟ با هتل بزرگ ارمیا(ملکشاه سابق) و هتل آپارتمان نیستان بیشتر آشنا شوید.

موقعیت مکانی هتل های رامسر

لوکیشن هتل یکی از فاکتورهایی است که نمی توان از آن گذشت. دوری از مرکز شهر یا جاذبه های دیدنی همیشه شکایت مسافران را به همراه داشته است. پس بهتر است از همان ابتدا فاصله هتل با مکان های مورد نظرتان را بدانید و بعد اقدام به رزرو کنید. مطلب راهنمای رامسرگردی؛ کدام جاذبه ها را ببینیم و درکدام هتل ها بمانیم را با بررسی فاصله هتل های رامسر تا مکان های مهم ادامه می دهیم.

نزدیک ترین هتل ها به فرودگاه رامسر

• هتل بزرگ ارمیا(ملکشاه سابق): 4 دقیقه
• هتل پارسیان آزادی: 8 دقیقه
• هتل آپارتمان لیان: 8 دقیقه
• هتل آپارتمان اسکان: 8 دقیقه
هتل آپارتمان کارن: 8 دقیقه

نزدیک ترین هتل ها به ترمینال رامسر

• هتل بزرگ ارمیا(ملکشاه سابق): 2 دقیقه
• هتل آپارتمان اسکان: 4 دقیقه
هتل آپارتمان ترنج متین: 5 دقیقه
• هتل پارسیان آزادی: 6 دقیقه
• هتل آپارتمان لیان: 6 دقیقه

نزدیک ترین هتل ها به پارک جنگلی صفارود

• هتل پارسیان آزادی: 17 دقیقه
• هتل آپارتمان کارن: 17 دقیقه
• هتل آپارتمان لیان: 17 دقیقه
• هتل بزرگ ارمیا(ملکشاه سابق): 18 دقیقه
• هتل آپارتمان اسکان: 19 دقیقه

نزدیک ترین هتل ها به تله کابین رامسر

• هتل بام سبز: در محل واقع شده
• هتل آپارتمان اسکان: 11 دقیقه
• هتل آپارتمان کارن: 11 دقیقه
• هتل آپارتمان لیان: 11 دقیقه
• هتل آپارتمان ترنج متین: 11 دقیقه

نزدیک ترین هتل ها به جنگل دالخانی

• هتل بزرگ ارمیا(ملکشاه سابق): 28 دقیقه
• هتل آپارتمان باروژ: 28 دقیقه
• هتل آپارتمان اسکان: 32 دقیقه
• هتل پارسیان آزادی: 34 دقیقه
• هتل آپارتمان لیان: 34 دقیقه

نزدیک ترین هتل ها به قلعه مارکوه

• هتل بزرگ ارمیا(ملکشاه سابق): 14 دقیقه
• هتل آپارتمان باروژ: 17 دقیقه
• هتل آپارتمان اسکان: 20 دقیقه
• هتل پارسیان آزادی: 21 دقیقه
• هتل آپارتمان لیان: 21 دقیقه

نزدیک ترین هتل ها به موزه تماشاگه خزر

• هتل پارسیان آزادی: 1 دقیقه
• هتل بزرگ ارمیا(ملکشاه سابق): 6 دقیقه
• هتل آپارتمان اسکان: 7 دقیقه
• هتل آپارتمان ترنج متین: 8 دقیقه
• هتل آپارتمان لیان: 9 دقیقه

تو رامسرکجا رو بگردیم؟

رامسر آنقدر جاهای دیدنی دارد که لقب عروس شهرهای ایران را برایش به ارمغان آورده اند. البته همه این جاذبه ها را نمی شود در چند روز دید. شاید بهتر باشد بهترین ها را گلچین کرد. پیشتر در مقاله ای با عنوان رامسر؛ عروس شهرهای ایران به توصیف جاذبه های زیبای رامسر پرداخته و نگاهی تصویری هم به آنها انداخته ایم. پیشنهاد می کنیم به کمک این مطلب با جاذبه های زیبای رامسر آشنا شوید.

تو رامسر از کجا خرید کنیم؟

از رامسر نمی توان دست خالی برگشت. حتی اگر با دست خالی به این شهر بروید، با یک چمدان پر باز خواهید گشت. با این اوصاف به سراغ بهترین مراکز خرید رامسر رفته ایم:

بازارهای محلی رامسر

حال و هوای بازارهای شمال را نمی شود با هیچ چیز عوض کرد. حتی اگر این بازارها قدیمی نباشند و از بُعد معماری حرفی برای گفتن نداشته باشند. مثلا شنبه و سه شنبه بازارهای رامسر که در اطراف میدان امام برگزار می شوند؛ دنیایی از طعم ها و رنگ های خوشمزه هستند. محلی ها در این دو روز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به بازار می آورند تا هم آنها کسب روزی کنند و هم مسافران یک دلِ سیر خرید کنند. به این بازار که رفتید؛ از میان انواع سبزیجات، لبنیات، ترشیجات و ماکیان محلی رامسر برای خود چیزی گلچین کنید. رامسر هم مانند رشت یک بازار ماهی فروش ها دارد که هر چند نوپا است، اما خیلی ها را برای خرید به جنب پل صفارود می کشاند.

مرکز خرید آرامش 

مجتمع تجاری-تفریحی آرامش بزرگ ترین مرکز خرید رامسر است که در خیابان عبدالرزاق و روبه روی هتل قدیم رامسر قرار گرفته است. این مرکز با چهار طبقه که پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، طلا و جواهر به فروش می رسانند؛ برای سرگرمی مسافران هم چاره ای اندیشیده است. سالن بیلیارد و پینگ پنگ، رستوران، سینما و شهربازی از آن جمله است. ضمن اینکه آرامش برای آسودگی خاطر مهمانان خود، پارکینگ هم تعبیه کرده است.

مرکز خرید نگین

مرکز خرید نگین در خیابان مطهری رامسر هم از بهترین های شهر است. اجناسی مثل لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم منزل در نگین با کیفیت های راضی کننده به فروش می رسند.

فروشگاه پوشاک نوربرت

اگر به تله کابین رامسر رفتید، خرید از فروشگاه پوشاک نوربرت را هم در برنامه تان بگنجانید. در این فروشگاه بزرگ که نزدیک به 1200 متر مربع مساحت دارد، بهترین پوشاک از برترین برندها گردآوری شده اند. خرید از نوربرت برای تمام سلیقه ها چه رسمی پوشان و چه علاقه مندان به لباس های کژوال، جالب خواهد بود. از بابت جای پارک هم نگران نباشید؛ پارکینگ تله کابین چند ساعتی میزبان خودروهای شما خواهد بود.

تو رامسر کجا غذا بخوریم؟

برای اینکه طعم غذاهای خوشمزه رامسر زیر زبانتان بنشیند، باید سراغ بهترین رستوران های شهر بروید؛ رستوران هایی که تعداد آنها هم کم نیست:

رستوران خاور خانم

خاور خانم با دستپخت خوشمزه و رستوران باصفا و صمیمی خود چند سالی است که پای گردشگران را به سرولات باز کرده است. فقط این را بدانید که کباب ترش، مرغ شکم پر، باقالی قاتوق و میرزا قاسمی های خاور خانم رقیب ندارند. خوردن این غذاها آن هم وقتی روبه رویتان تا چشم کار می کند، طبیعت سبز است؛ اشتهای مضاعف می خواهد.

رستوران اکبر جوجه

خیلی ها معتقدند که طعم اصیل اکبرجوجه را باید در رامسر چشید. پس حالا که تا رامسر آمده اید، چرا تا میدان امام خمینی این شهر نروید و این طعم اصیل را امتحان نکنید؟ البته باید بدانید که در منوی این رستوران، اکبر جوجه تنها یکه تاز میدان است و از غذاهای دیگر خبری نیست.

رستوران مظاهری

در رستوران مظاهری رامسر که تا ساحل هم فاصله ای ندارد، غذاهای سنتی و محلی با کیفیت عالی و قیمت قابل قبول سرو می شود. پس اگر دلتان برای یک وعده غذای محلی در یک فضای ساده و صمیمی لَک زده، تا دانشگاه آزاد رامسر برانید و جلوی درب رستوران مظاهری پیاده شوید.

فست فود بنیتو

بهترین فست فودهای رامسر از مرغ سوخاری و همبرگر تا پیتزا را می توانید در فست فود بنیتو سفارش دهید؛ به هر حال همیشه که قرار نیست غذای سنتی میل کنید. اگر غذاهای فرنگی باب میلتان هستند، به پلاژ ساحلی شهرداری بروید و در بنیتو دلی از عزا درآورید!

سوغات رامسر

خیلی از مسافران کوکی و کلوچه؛ این شیرینی های محبوب و خوشمزه را به عنوان حسن ختام سفرشان به رامسر انتخاب می کنند. اگر به دنبال شیرینی هستید؛ رشته به رشته، برنجک، پشت زیک و نان هایی مانند قتلمه و قماق را هم می توانید امتحان کنید. حصیر بافی و صنایع چوبی رامسر هم مدت های مدیدی است که جای خود را بین گردشگران باز کرده اند.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد