شهری در میانه دو استان شمالی، با جنگلی سبز و دریایی زمردین، تابستان های گرم و شرجی و زمستان هایی مطبوع که از جنوب، کوه های سر به فلک کشیده البرز بر آن سایه انداخته و از شمال دریای آبی خزر به آن چشم دوخته است: رامسر یا همان سخت سرِ قدیم که آخرین شهر غربی استان مازندران است و امروز کعبه آمال گردشگران به ویژه در بهار و تابستان. نام رامسر به واسطه هوای خوش آن در سفرنامه شخصی به نام جیمز بیلی فریزر که برای مأموریت به ایران آمده بود، به چشم می خورد. فریزر در کتاب خود اینگونه می نویسد:

"صبح روز چهارم از سخت سر که نقطه ای زیبا و پرتگاهی است کنار آب و در آنجا رشته عظیمی از کوه‌ها پایان می‌گیرد و مرز میان مازندران و گیلان آغاز می‌شود و بدین گونه من شهرستان نخست را ترک گفتم. صبح فرحبخش دل انگیزی بود و اواخر ماه اوت که پس از شبی که باران ما را خیس کرده بود ، به سلامت وارد سرزمین گیلان شدیم و به نخستین شهر آن رودسر رسیدیم". 
رامسر را عروس شهرهای ایران نامیده اند؛ آنجا که کوه و دریا به هم نزدیک می شوند، بوی برنج، چای و مرکبات در هم می آمیزد، چشمه های آب گرم معدنی تن های خسته مسافران را جلا می دهد و هتل های قدیمی و نوساز به استقبال میهمانان می روند. عجیب نیست که با این همه نقش های مسحور کننده ای که طبیعت بر پیکر شهر زده، پیر و جوان به دیدن آن نیایند. در این مطلب می خواهیم سری به رامسر زیبا و دیدنی های بیشمارش بزنیم. تیم جااینجاس با ارائه تمامی مجوزهای رسمی این افتخار را دارد تا به شما تضمین دهد در تمامی مراحل از قبل تا بعد از رزرو هتل رامسر در کنار شما است و همه خدمات مورد انتظار از بهترین سایت رزرو هتل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جواهرده؛ ییلاق خوش آب و هوای مازندران

 جواهرده که زمانی به آن جورده یعنی ده بالا می گفتند، تنها 26 کیلومتر با رامسر فاصله دارد و تمام شاهکارهای طبیعت را یکجا در خود گرد آورده است. از رامسر که راه گیلان را در پیش بگیرید و از کوه های پوشیده از درخت و رودخانه خروشان صفارود بگذرید، به جواهرده می رسید. جنگل هایی که در نیمی از سال لباس سپید بر تن دارند و در نیم دیگر، لباس سبز؛ قلب تپینده این ییلاق به شمار می روند. چشمه های طبیعی نیز آب را همچون خون به رگ های منطقه تزریق می کنند. اما این تنها طبیعت نیست که در جواهرده خودنمایی می کند، یادگارهای تاریخی نیز حکایت از روزهای دور و درازی دارند که گاه جواهرده مرکز تجارت بوده و گاه سنگر نبرد سردار جنگل با دولتی ها. به دیدار گهواره و شیر سنگی، سلاژ پشته، مسجد آدینه و گورهای گبری که بروید، رد تاریخ را می توانید در چهره جواهرده تماشا کنید.

بوستان جنگلی صفارود؛ صفای طبیعت رامسر

در رامسر زیبا تا چشم کار می کند سبزی طبیعت است و بس. برای مثال در 9 کیلومتری مسیری که شما را از جواهرده به رامسر می رساند، بوستان جنگلی صفارود قرار گرفته که سبزی و صفایش را مدیون رود صفارود است. این بوستان زیبا در دل یک دره قرار گرفته و کلکسیونی است از زیبایی های طبیعی؛ از جنگل و رودخانه گرفته تا آب و هوای مطبوع و چشمه های آب معدنی گرم و سرد. صفارود برای آنها که در روز طبیعت به دامان آن پناه می برند، یک مکان ایده آل است و دلیل آن بیش از هر چیز وچود امکاناتی مانند آلاچیق، سرویس های بهداشتی و آب آشامیدنی است.

تله کابین رامسر؛ شهر سبز

تله کابین رامسر یکی از مجلل ترین امکانات تفریحی این شهر است که تنها 5 کیلومتر با غرب آن فاصله دارد و بزرگ ترین تله کابین کشور به شمار می رود. اما همه چیز تنها در این تله کابین خلاصه نمی شود؛ از کنار ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی با امکانات رفاهی متنوعی چون شهر بازی، پینت بال، پیست کارتینگ، باگی، اسکی روی آب، مراکز تجاری، صنایع دستی، کلبه های لوکس جنگلی، رستوران، سالن بازی و سوئیت های وی.آی.پی احاطه شده و نام پر طمطراق مجتمع رفاهی-تفریحی شهر سبز را برای آن به ارمغان آورده است.

گرسماسر؛ ییلاقی در بالای بهشت

در غرب رامسر و به فاصله 40 کیلومتر از این شهر، یک جلوه زیبای دیگر از طبیعت قرار گرفته: منطقه ییلاقی گرسماسر که بیش از 1000 سال از عمر آن می گذرد و آب و هوای مطبوعش بر محبوبیت آن در میان گردشگران افزوده است. گرسماسر یک روستای کوهستانی است و از همین رو زمستان هایش سرد و تابستان هایش معتدل و خنک می باشد، اما همه چیز در آب و هوا خلاصه نمی شود. معماری سنتی و بی پیرایه روستایی در خانه های قدیمی، سقف های شیروانی، دیوارهای گلی و کوچه های پیچ در پیچ متجلی شده و اطراف آن با روستاها و چشم اندازهای طبیعی زیبا احاطه شده است.

جنگل دالخانی؛ مقصد محبوب طبیعت گردان

درختان سر به فلک کشیده و سبز، آب و هوایی دلپذیر و مه غلیظ همه آن چیزهایی هستند که جنگل دالخانی را به دالان بهشت شبیه کرده اند. جنگل دالخانی در ارتفاع 800 متری در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر قد برافراشته و بهترین انتخاب برای آنهایی است که می خواهند هم کوهنوردی کنند و هم طبیعت گردی. دالخانی در جاده‌ رامسر به تنکابن قرار گرفته و جاده‌ کتالم به هریس یا همان جاده‌ میرزا کوچک‌ خان شما را به آن می رساند. 

جنت رودبار؛ سرزمین گل گاوزبان

 نام جنت رودبار بی تردید برازنده آن است؛ بهشتی دیدنی در ۶۰ کیلومتری رامسر که هیچ گونه زیبایی ای را از گردشگران دریغ نمی کند. دهستانی با ییلاق‌های خوش آب و هوا چون ییلاق اکراسر، چاک، چرته، ایزکی، نمکدره و جیررود و آبشارهای حیات بخش و خروشان مانند آبشار آزارک، آبشار حسینیه، چاردر، خشکا، ریش بزار و هیسیان که سیل گردشگران را به ویژه در بهار و تابستان به این منطقه سرازیر می کند. جنگل‌های انبوه، مزارع و چشم‌اندازهای طبیعی که در آنها گیاهان دارویی چون گل گاوزبان به وفور یافت می شود، به جنت رودبار لقب سرزمین گل گاوزبان را داده اند. 

قلعه مارکوه

بر فراز قله مارکوه در شهر کتالم و 6 کیلومتری شرق رامسر، قلعه مارکوه قرار گرفته که 600 هزار متر مربع مساحت دارد. برخی منابع تاریخی قدمت این بنا را به قرن سوم هجری نسبت می دهند. امروز نیز جز برج های پشتیبان و 4 حصار جانبی، چیز زیادی از مارکوه باقی نمانده است. با این حال می توان بر فراز این قلعه ساخته شده از سنگ، ساروج و گچ ایستاد و از شمال تا دریا، از شرق تا تنکابن، از غرب تا رامسر و از جنوب کوه‌های البرز را نظاره کرد. نگران نباشید. برای بالا رفتن از قلعه و رسیدن به نوک آن تنها باید 340 پله را طی کنید!

موزه تماشاگه خزر؛ کاخی با معماری اروپایی

موزه تماشاگه خزر را باید از نزدیک دید و شکوه آن را به چشم نظاره کرد؛ شکوهی که با گذشت 82 سال هنوز هم در فضای داخلی کاخ، گچبری های ظریف، سقفی با 4 ستون سنگی خوش تراش، فرش‌های نفیس، ببر سنگی، مجسمه‌های برنزی و مرمری، تابلوهای نقاشی عتیقه، کریستال، منبت کاری‌های هنرمندانه و آثار منحصر به فرد هنرمندان بزرگ ایران و جهان استوار مانده است. موزه تماشاگه به کاخ مرمر شهره است و در میان باغی به وسعت ۶۰ هزار متر و کاخی با مساحت حدود ۶۰۰ متر، گونه های گیاهی متنوع و نایاب خارجی و اولین نهال های مرکبات اصلاح شده را در خود جای داده است.

پارک آبی و آب های گرم معدنی؛ تفریحات آبی رامسر

اگر در فصل تابستان و برای فرار از گرما به رامسر سفر کرده اید و دلتان می خواهد تنی به آب بزنید، ما به شما پارک آبی این شهر را پیشنهاد می کنیم که در کنار آن می توانید از امکاناتی همچون اسکله تفریحی، قایق موتوری، جت اسکی، باراسل، شاتل، بانانا، کافی شاپ، رستوران، نمازخانه، خوابگاه‌های کوچک رو به دریا و فضای سبز در کنار خزر زیبا نیز بهره مند شوید.
رامسر چشمه های آب گرم کم ندارد؛ چشمه هایی که با خاصیت درمانی خود در بیماری های پوستی، رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی، بسیاری را راهی این شهر می کند. مثلا شهرهای کتالم و سادات محله که در مجاورت رامسر قرار دارند، چندین وان و استخر آب گرم را در خود جای داده اند.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد