شهر کاشان یکی از شهرهای استان اصفهان است که در 51 درجه و 27 دقیقه طول و 33 درجه و59 دقیقه عرض جغرافیایی قرار دارد. این شهرستان که ارتفاع آن از سطح دریا 995 متر می باشد از چهار بخش مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک تشکیل شده است. همسایگان شهر کاشان از شمال کویر نمک، از جنوب نطنز، از جنوب غربی میمه و از غرب دلیجان هستند.

تاریخچه شهر کاشان

کاشان یکی از شهرهای قدیمی کشورمان می باشد که از 7500 سال قبل زندگی در منطقه ای از آن به نام سیلک جریان داشته است؛ این منطقه در فاصله 2 کیلومتری از جنوب غربی کاشان قرار دارد.

تیم باستان شناسی فرانسوی که در طی سال های 1311 الی 1312 به سرپرستی رومن گریشمن در منطقه سیلک به حفاری و کاوش پرداختند به این نتیجه دست یافتند که این منطقه اولین سکونتگاه بشر در دشت است و همچنین قدیمی ترین بناهای ساخته شده با خشت خام و ملات گل در منطقه سیلک وجود دارد.

جاذبه های گردشگری کاشان

کاشان جاذبه های گردشگری زیادی دارد که باعث رونق گردشگری در این شهر شده است و مسافرانی از دور و نزدیک را بارها و بارها به سوی این شهر می کشاند. از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر کاشان می توان اشاره کرد به حمام و باغ فین، بازار سنتی، مسجد آقا بزرگ، مسجد جامع کاشان، حمام تاریخی سلطان میراحمد، غار نیاسر، تپه سیلک، شهر زیرزمینی نوش آباد، کاروانسرای شاه عباس، عمارت و بادگیر عباسیون، گلاب گیری قمصر، آتشکده خرمدشت، آرامگاه فیض کاشانی، آرام محتشم کاشانی، مسجد وزیر، پنجه شاه کاشان، آبشار نیاسر و باغ تالار نیاسر.

پیشنهاد می‌شود در سفر به کاشان، خانه‌های تاریخی را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کنید تا زیبایی‌های این شهر را بیشتر شناخته و سفری خاص را تجربه کنید. در این راستا هتل سرای باقی کاشان با قدمت 250 سال از دوران قاجار به همراه ارائه امکانات رفاهی مدرن و مطلوب گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

به علاوه میهمانان کاشان می توانند از روستای تاریخی ابیانه که در فاصله کمی از شهر کاشان قرار گرفته است نیز دیدن کنند، بافت سنتی این روستا به همان شکل اولیه حفظ شده است و مملو از آثار تاریخی زیبا و جذاب می باشد. با اقامت در هتل‌های شهر همچون هتل صباغیان کاشان نیز می‌توانید با حدود یک ساعت رانندگی به این روستای چشم نواز دسترسی پیدا کنید.

هتل های شهر کاشان

کاشان از اقامتگاه های سنتی برخوردار است، از اینرو مسافران می توانند بسته به سلیقه، بودجه و انتظاری که از سفرشان دارند بهترین هتل را برای اقامت انتخاب کنند.می توانید لیستی از اقامتگاه های کاشان همراه با اطلاعات کاملی نظیر تصاویر، امکانات و قیمت را از طریق لینک هتل های کاشان مشاهده فرمایید. اقامت در هتل سرای عامری ها یا هتل مهینستان راهب خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در صورتی که قصد سفر به کاشان را دارید، می توانید از طریق وب سایت جااینجاس اقدام به رزرو هتل کنید و از تخفیفات ارائه شده برای رزرو هتل نیز برخوردار شوید؛ در صورت بروز هر گونه سوال کافیست با تیم پشتیبانی 24 ساعته جااینجاس تماس بگیرید.

 

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد