سفر رفتن با خانواده لذت خاص خود را دارد و البته برنامه ریزی ویژه ای را هم می طلبد. مثلا اگر تصمیم به رزرو هتل گرفته باشید، باید به دنبال اتاق های خانوادگی باشید که به شما امکان ماندن در کنار هم را بدهند. اما واقعا یک اتاق خانوادگی در هتل چه معنایی می تواند داشته باشد؟ تصور شما از یک اتاق یا حتی سوئیت خانوادگی چیست؟ اگر این موضوع همیشه برایتان یک دغدغه بوده است، خواندن مطلب زیر می تواند تا حدودی ابهام ها در این باره را برطرف کند.

منظور از اتاق خانوادگی در هتل چیست؟

بعضی هتل ها در طبقه بندی اتاق های خود از عبارت "اتاق خانوادگی" یا "سوئیت خانوادگی" استفاده می کنند. این کلمات معنای چندان پیچیده ای ندارند و یعنی بچه ها نیز می توانند در اتاق کنار والدین خود بخوابند. با این حال ممکن است معانی دیگری هم برای این کلمات در هتل های کشورهای مختلف جهان وجود داشته باشد. به عبارت دیگر طبقه بندی واحدهای اقامتی در هتل و اینکه شامل چه خدماتی می شود، یکی از گیج کننده ترین بخش های برنامه ریزی برای سفرهای خانوادگی است. البته این قسمت به همان اندازه مهم هم هست؛ چرا که راحتی، کیفیت خواب و لذت اقامت مسافران را تحت تأثیر قرار می دهد.

همانطور که گفتیم هر هتلی ممکن است تعریف خود را از یک اتاق خانوادگی داشته باشد. حتی هتل هایی که به یک گروه هتلداری تعلق دارند، هم می توانند از این نظر با هم یکسان نباشند. پس اگر فرض را بر این بگذاریم که در یک اتاق خانوادگی، بچه ها اجازه دارند در کنار والدین شان باشند و تعریف استانداردی هم از این عبارت وجود ندارد، می توانیم ویژگی های اتاق خانوادگی را اینطور حدس بزنیم:

موقعیت مکانی اتاق

بسیاری از هتل ها و ریزورت ها بخش های ویژه ای با عنوان"فقط مخصوص بزرگسالان" دارند. در این بخش ها اتاق ها، استخرها و قسمت های دیگری برای خانواده ها در نظر گرفته شده است. ممکن است خود اتاق ها شبیه هم باشند، اما اصطلاح اتاق خانوادگی موقعیت اتاق شما را مشخص می کند. منظور از موقعیت مکانی اتاق همچنین می تواند به معنای راحتی دوچندان برای والدین باشد. شاید اتاق های طبقه همکف هتل یا آنهایی که به مکان های بازی نزدیک تر هستند، در این طبقه بندی قرار بگیرند.

چینش تختخواب در اتاق

در برخی هتل ها اتاق خانوادگی از دو تخت های دونفره دبل یا تخت دونفره کوئین سایز تشکیل شده است. چرا که این تخت ها می توانند تا 4 نفر را در خود جای دهند. در بعضی هتل ها هم اتاق خانوادگی اتاقی است که تخت کینگ سایز برای والدین و کاناپه تخت شو یا تخت دوطبقه برای کودکان ارائه می دهد.

امکانات و خدمات اتاق

یک اتاق یا سوئیت خانوادگی احتمالا باید امکانات و خدمات بیشتری به مهمان ها ارائه دهد. البته تنوع این خدمات و امکانات هم می تواند از یک هتل به هتل دیگر متفاوت باشد. امکاناتی مثل صبحانه رایگان، کالسکه نوزاد، سرویس بهداشتی متناسب برای استفاده کودک یا حتی سِرو کوکی های خوشمزه شکلاتی در هنگام خواب در برخی هتل ها لیست خدمات ویژه اتاق های خانوادگی را شکل می دهند. بعضی هتل ها از این هم فراتر رفته و سرویس کانسیرج خانوادگی یا پرستار خصوصی نوزاد در اختیار مهمان ها قرار می دهند. اینکه شکل اتاق طوری باشد که سرویس بهداشتی اضافه یا جداگانه داشته باشد هم محتمل است. ضمن اینکه در بعضی هتل ها وجود یخچال و مایکروویو می تواند به معنای یک اتاق خانوادگی باشد.

اندازه اتاق هتل

بدون شک یک خانواده فضای بیشتری در اتاق هتل به خود اختصاص خواهند داد تا یک زوج دونفره. گاهی اوقات آوردن عبارت های "خانوادگی" یا "سوئیت" در کنار یک واحد اقامتی یعنی قرار است فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

ظرفیت اتاق هتل

هر هتل برای خود قوانینی در مورد اینکه در هر اتاق چند نفر می توانند اقامت داشته باشند، دارد. به طور معمول بیشتر هتل ها برای ظرفیت یک اتاق، دو بزرگسال و دو کودک را تعریف می کنند. البته این نکته را هم فراموش نکنید که تعریف هتل ها از"کودک" نیز با یکدیگر متفاوت است. در بعضی هتل ها کودکان زیر 12 سال در این دسته بندی قرار می گیرند و در برخی دیگر هم رده های سنی دیگری تعیین شده است.

شاید جالب باشد بدانید که قوانین مربوط به گنجایش اتاق ها تا حد زیادی از قوانین بیمه و ایمنی هر شهر یا کشور تبعیت می کند. هتل هایی هم هستند که در اتاق های آنها بیشتر از 4 نفر می توانند اقامت داشته باشند. گاهی اوقات اتاق یا سوئیت خانوادگی شامل آنهایی می شوند که والدین با سه یا چهار کودک زیر یک سن خاص امکان ماندن در آنها را دارند.

اتاق های کانکتد

در مطلب آشنایی با انواع اتاق ها و اصطلاحات مربوط به هتل از کانکتد روم با شما گفتیم. دود اتاق که در کنار هم قرار گرفته، به یکدیگر راه داشته و از یک راهروی مشترک برخوردار هستند. اتاق های کانکتد بهترین نمونه از واحدهای اقامتی هتل ها هستند که برای یک خانواده تعریف شده اند. هر کدام از این اتاق ها امکانات مجزایی مثل حمام و سرویس بهداشتی دارند. ضمن اینکه در اتاق والدین یک تخته دونفره دبل و در اتاق بچه ها هم دو تخته تک نفره قرار گرفته و این یعنی گزینه ای مناسب برای اقامت چهار نفره.

در مطلب چگونه بهترین اتاق خانوادگی را برای اقامت در هتل انتخاب کنیم، از ویژگی هایی گفتیم که تعریف یک اتاق خانوادگی را شکل می دهند؛ تعریفی که البته در هتل های مختلف یکسان نیست. با این حال اتاق کانکتد یا همان کانکتد روم بهترین نمونه واحدهای اقامتی خانوادگی هستند. در ایران تعداد هتل هایی که چنین اتاق هایی را برای اقامت خانواده ها در نظر گرفته اند، کم نیست. در ادامه چند هتل داخلی که برای اقامت خانوادگی گزینه مناسبی به نظر می رسند را با شما به اشتراک می گذاریم.

کدام هتل های ایران برای اقامت خانوادگی مناسب هستند؟

با توضیحاتی که در مورد اتاق های خانوادگی دادیم، تنها کاری که باید بکنید این است که موقع رزرو هتل حواس خود را جمع کنید. البته بد نیست نام این هتل ها و اتاق های خانوادگی آنها را هم به خاطر بسپارید:

اتاق خانوادگی رویال هتل اسپیناس پالاس در تهران. اسپیناس پالاس این اتاق های 45 متری خود را برای خانواده های دارای کودکان کم سن و سال یا اقامت های گروهی تعریف کرده است. این اتاق ها یک تخت دبل بزرگ، تلویزیون، اینترنت، مینی بار، یخچال، سرویس چای و قهوه، سرویس بهداشتی و حمام مجهز به وان دارند،

هتل بزرگ شیراز سوئیت های کانکتد با ظرفیت 4 نفر دارد که یک تخت دونفره دبل و دو تخته توئین را در خود جای داده اند. در هر کدام از این اتاق ها که با یک در به هم وصل شده اند، امکانات جداگانه ای پیش بینی شده است،

اتاق های کانکت معمولی در هتل پردیسان مشهد با 43 متر مربع مساحت، دو تخت تک نفره و یک تخت دبل را در خود جای داده اند. این اتاق ها ظرفیت 4 نفر را دارند، اما گنجایش آنها را می توان تا 6 نفر هم افزایش داد. تلویزیون، اینترنت، مبلمان و سیستم تهویه مطبوع بخشی از امکانات این اتاق هستند،

اتاق کانکت هتل بین المللی قصر مشهد از دو اتاق به هم پیوسته تشکیل شده است. در یکی از اتاق ها تخت دبل و در اتاق دیگر یک تخت سینگل قرار گرفته است. یخچال، مینی بار، میز آرایش و اینترنت رایگان بخشی از امکانات این اتاق هستند،

در هتل الماس نوین مشهد اتاق کانکت متشکل از دو اتاق است که هر کدام درب مجزای داخلی دارند. یکی از اتاق ها یک تخت دبل و اتاق دیگر یک تخت دبل و یک تخت سینگل را در خود جای داده اند. به این صورت یک خانواده 5 نفره می توانند در این اتاق ها بمانند،

اتاق کانکت هتل قصر طلایی مشهد از به هم پیوستن دو واحد اتاق دبل لاکچری شکل گرفته است. در این اتاق های 75 متری یک تخت دبل و دو تخت سینگل بزرگ قرار گرفته و 4 نفر می توانند در آنها اقامت داشته باشند. مبلمان، تلویزیون، صندوق امانات و سیستم تهویه مطبوع بخشی از امکانات این اتاق ها هستند،

در سوئیت خانوادگی هتل کتیبه همدان دو اتاق خواب وجود دارد؛ در یکی از اتاق ها تخت دبل و در اتاق دیگر دو تخت تک نفره قرار داده شده است. این سوئیت ها 60 متر مربع مساحت داشته و به تلویزیون، مینی بار، اینترنت رایگان و یخچال مجهز هستند،

هتل پانوراما کیش هم سوئیت کانکت دارد و هم اتاق های کانکت. هر کدام از آنها ظرفیت 4 نفر را داشته و یک تختخواب دبل و دو تخت تک نفره را در خود جای داده اند.

موارد بالا تنها هتل های ایران نیستند که اتاق های خانوادگی برای مهمانان خود در نظر گرفته اند. اگر به دنبال هتل هایی با چنین اتاق هایی می گردید، کافی است برای رزرو آنلاین هتل خود صفحه هتل های شهرها در جااینجاس بروید. برای مثال اگر به صفحه هتل های کیش بروید، می توانید جستجوی خود را بر اساس تخت تغییر داده، تعداد ظرفیت مورد نظر خود را وارد کنید تا نتایج جستجو مطابق خواست شما نمایش داده شوند. پیشنهاد می کنیم از بررسی امکانات و معرفی واحدهای اقامتی هر هتل هم غافل نشوید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد