تبریز را بسیاری یکی از مقصدهای سفرهای تابستانی خود می دانند. هوای شهر در تابستان خنک است و این دلیل کمی نیست. اما برای اقامت در این شهر وسیع و پرجاذبه چه فکری کرده اید؟ بنای رزرو هتل در تبریز را گذاشته اید و دوست دارید هتل تان خیلی از نقاط گردشگری دور نباشد؟ این خواست بسیاری از مسافران است که نمی خواهند وقت خود را در مسیر رفت و آمد تلف کنند. جااینجاس برای شما از دیدنی های تبریز و هتل هایی خواهد گفت که فاصله چندانی با آنها ندارند.

جاذبه های طبیعی تبریز و هتل های نزدیک به آنها

پارک شاه گلی

پارک معروف و قدیمی تبریز؛ شاه گلی که در بلوار باکری این شهر قرار گرفته، از جاذبه هایی است که نباید دیدنش را از دست بدهید. شاه گلی که به نام ائل گلی هم شناخته می شود، تلفیقی زیبا از امکانات تفریحی و دیدنی های طبیعی است؛ از پیست اسکی و زمین مینی گلف تا فضای سبز و دریاچه ای که در میان درختان سر به فلک کشیده، آرام گرفته است. علاوه بر پیاده روی، تجربه هیجان در شهر بازی و قایق سواری در دریاچه این پارک، شما می توانید شکم خود را به صرف یک سیب زمینی تخم مرغ خوشمزه(یرالما یومورتا تبریزی ها) مهمان کنید.

اگر به دنبال اقامتگاهی هستید که کمترین فاصله را تا این پارک داشته باشد، باید به سراغ مجتمع اقامتی جهانگردی بروید. این مجتمع در مجموعه پارک و جنوب شرقی استخر آن قرار گرفته است. بنابراین شما می توانید با 4 دقیقه پیاده روی و طی مسافت 350 متر خود را از هتل به پارک برسانید. برای آنها که هم می خواهند به شاه گلی نزدیک باشند و هم یک اقامت لوکس را تجربه کنند، هتل پارس ائل گلی گزینه خوبی است. این هتل پنج ستاره هم درست کنار پارک قرار گرفته و شما می توانید از طریق بلوار ائل گلی در عرض 5 دقیقه خود را به آن برسانید.

تفرجگاه عینالی

عینالی هم مثل سایر گردشگاه های تبریز طیف وسیعی از تفریحات را به مهمانان خود ارائه می کند. می توانید یک کوه نوردی حرفه ای را امتحان کنید و از بالای کوه هم دریاچه زیبای داغ گلی را به تماشا بنشینید یا سراغ تله کابین هیجان انگیز آن بروید تا شهر زیر پایتان باشد. برای عاشقان هیجان، زیپ لاین عینالی هم حتما یک تجربه به یاد ماندنی خواهد بود. البته فضای سبز و طبیعت این مجموعه یک فضای عالی برای پیک نیک و وقت گذرانی با خانواده است. اگر به عینالی در بزرگراه پاسداران رفتید از عکاسی با مجسمه عظیم قیچی ساز، هیمالیانورد تبریزی غافل نشوید! 

برای آنها که در میان هتل آپارتمان های تبریز به دنبال هتلی با قیمت مناسب و نزدیک به عینالی هستند، هتل آپارتمان استقبال گزینه ایده آلی است. این هتل سه ستاره در مجموعه مقبره الشعرا قرار گرفته است. با طی کردن بلوار پاسداران ر مدت زمان حدود 21 دقیقه شما می توانید از این هتل به مجموعه عینالی برسید. البته اگر قصد رزرو یکی از هتل های لوکس تبریز را دارید، هتل گسترش را به شما پیشنهاد می کنیم. این هتل 5 ستاره در چهارراه آبرسان قرار گرفته، از طریق خیابان شهید رجایی و در مدت زمان 23 دقیقه به عینالی می رسد.

پارک جنگلی باغمیشه

پارک های جنگلی برای بسیاری یک مقصد ایده آل تفریح و وقت گذرانی هستند. در تبریز هم پارک جنگلی باغمیشه در شمال شرق شهر میزبان مسافران است. باغمیشه بیش از 20 سال است که با جاذبه های گوناگون خود به یک تفریحگاه محبوب بدل شده است. علاوه بر طبیعت سرسبز و استخر آب وسط پارک که برای پیک نیک مناسب هستند، تفریحات مهیج هم در آن به وفور به چشم می خورد؛ از شهربازی و قایق رانی در استخر گرفته تا دوچرخه سواری، زمین گلف و تونل های سیمانی زیبای پارک.

اگر هتل لاله پارک را برای اقامت انتخاب کنید، می توانید از مسیر بزرگراه دوکمال در مدت حدود 6 دقیقه خود را به باغمیشه برسانید. اما اگر به دنبال یک هتل ارزان در تبریز هستید، بهتر است هتل آپارتمان ائل آی در شهرک باغمیشه را انتخاب کنید. با اقامت در این هتل سه ستاره می توانید در مدت زمان 7 دقیقه و از طریق بلوار باغمیشه خود را به پارک جنگلی برسانید.

پارک مینیاتور

پارک مینیاتور که اولین پارک موضوعی تبریز است، در بلوار استاد شهریار قرار گرفته و از جاذبه های تازه ساخت شهر است. این پارک در واقع یک تبریز کوچک است و تمام جاذبه های شهر را می توانید در قالب ماکت های کوچک در آن ببینید. علاوه بر اینها سرسبزی و گلکاری فوق العاده زیبای پارک هم به زیبایی آن اضافه کرده است. از جمله بناهای به نمایش درآمده در پارک می توان به عمارت ائل گلی، کاخ شهرداری، مقبره الشعرا و ارگ علیشاه اشاره کرد.

نزدیک ترین هتل به پارک مینیاتور، هتل شهریار است که در ابتدای بلوار ائل گلی واقع شده است. اگر از این هتل پنج ستاره قصد رفتن به پارک را داشته باشید، با عبور از بلوار استاد شهریار و در عرض 5 دقیقه به مقصد خواهید رسید. یک هتل دیگر که چهارستاره و ارزان تر از شهریار است، هتل پتروشیمی در بلوار استاد شهریار است. از هتل با عبور از این بلوار یا بلوار گلکار بین 7 تا 8 دقیقه طول می کشد تا به پارک برسید. هم‌چنین هتل بین المللی تبریز با 4 ستاره و امکانات مطلوب هم ده دقیقه با خودرو بیشتر از پارک فاصله ندارد.

روستای کندوان

سفر به تبریز بدون دیدار از روستای صخره ای زیبا و جالب کندوان گویی چیزی کم دارد. خانه های این روستای 7 هزار ساله که در دل کوه ها ساخته شده اند، برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی جذابیت دارند. علاوه بر این خنکای هوای کندوان در تابستان این روستا را برای خیلی ها به یک نقطه ایده آل جهت فرار از گرما بدل کرده است. کندوان 60 کیلومتری با تبریز فاصله دارد، اما هتل لاله کندوان که در همین روستا ساخته شده، خود به یک جاذبه تبدیل شده است. بنابراین اگر قصد گردش دو سه روزه در این روستا را دارید، رزرو این هتل منطقی به نظر می رسد.


بیشتر بخوانید:
بهترین هتل های سه ستاره تبریز کدامند؟
نکته های کابردی برای سفر چند روزه به تبریز


جاذبه های تاریخی تبریز و هتل های نزدیک به آنها 

مسجد کبود و موزه آذربایجان

مسجد کبود تبریز که به واسطه کاشی های لاجوردی به کار رفته در ساختمانش به این نام شهرت یافته، از معدود مساجد آبی دنیاست. مسجد البته نقش و نگارهای ظریف و طرح های اسلیمی بی نظیری دارد که چشم ها را به سوی خود خیره می کند. این مسجد در قرن نهم هجری و به دستور ابوالمظفر جهانشاه، حکمران سلسله قراقویونلو ساخته شده و بعد از گذشت قرن ها هنوز هم گردشگران داخلی و خارجی را به خیابان امام خمینی تبریز می کشاند.

نزدیک ترین هتل تبریز به این مسجد، هتل سهند دوستاره است. این هتل هم در خیابان امام خمینی قرار گرفته و از طریق همین خیابان به مسجد کبود می رسد. اگر از ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، در مدت 3 دقیقه به مقصد می رسید، اما اگر قصد پیاده روی داشته باشید، 16 دقیقه ای در راه خواهید بود. یک هتل سه ستاره هم در نزدیکی این مسجد قرار دارد و آن هتل آزادی است. از این هتل هم شما می توانید در مدت زمان 5 دقیقه به مسجد کبود برسید. پیاده اگر باشید، این مدت به 23 دقیقه افزایش پیدا می کند.

موزه آذربایجان که یادگارهای تاریخی ایران و آذربایجان را در خود جای داده هم درست کنار مسجد کبود واقع شده است. اگر علاقه مند به تاریخ هستید، حتما از تماشای سکه های دوران های مختلف تاریخی سیر نخواهید شد. ضمن اینکه مجسمه های مفهومی و هنری، آثار سفالی و مفرغی و یادگارهایی هم از دوره مشروطیت در این موزه به چشم می خورد. هر کدام از هتل های بالا را که برای رزرو انتخاب کنید، به موزه هم نزدیک خواهید بود.

ارگ تبریز

ارگ تبریز نماد ابهت و شکوه تبریز است و از دوره ایلخانیان به یادگار مانده است. هرچند نمای ظاهری بنا دستخوش ناملایمات زیادی شده، اما همچنان برای گردشگران جذاب است. این بنای 700 ساله که ایوانش را بزرگ تر از ایوان کسری می دانند، در نزدیکی محدوده میدان ساعت واقع شده است. سبک معماری خاص ارگ که به معماری آذری شهره است و به دستور تاج الدین علیشاه گیلانی ساخته شده، آن را به یکی از جذابیت های تاریخی شهر بدل کرده است.

با اقامت در هتل های خیابان امام خمینی تبریز شما به ارگ علیشاه نزدیک خواهید بود. برای مثال هتل دوستاره سهند که در بالا از آن نام بردیم، فقط 1 دقیقه با این بنا فاصله دارد. هتل سه ستاره آزادی هم فقط 5 دقیقه از ارگ دور است. هتل ونوس تبریز با سه ستاره نیز حدود 8 دقیقه پیاده از ارگ بیشتر فاصله ندارد. وجود این هتل ها در بافت تاریخی شهر برای آنها که هنگام رزرو هتل، به قیمت هتل در تبریز توجه می کنند؛ یک فرصت عالی به شمار می رود.

مقبره الشعرا

مقبره الشعرا تبریز از آن دست مکان هایی است که نمی توان بدون دیدار از آن شهر را ترک گفت. این بنا که معماری آن از دو سبک سنتی و مدرن الهام گرفته، آرامگاه شاعران و ادیبان بسیاری از جمله خاقانی، اسدی طوسی، قطران تبریزی، همام تبریزی و نیز استاد شهریار است. مقبره الشعرا که به آن گورستان سرخاب هم می گویند، حالا در تقاطع دو خیابان ثقه الاسلام و عارف گردشگران را به خود می خواند.

نزدیک ترین هتل به مقبره الشعرا هم هتل آپارتمان سه ستاره استقبال است. تنها در یک دقیقه و با عبور از امامزاده حمزه شما می توانید خود را به این مجموعه برسانید. حتی این مسیر برای پیاده روی هم کوتاه و فقط 220 متر است که آن را هم می توان در 3 دقیقه پیمود.


این مطالب را هم بخوانید:
از این هتل ها در کمتر از 20 دقیقه به فرودگاه تبریز می رسید
هتل های ارزان تبریز کدامند؟
بهترین هتل های تبریز کدامند؟


رزرو هتل تبریز در جااینجاس

خوشبختانه از آنجا که تعداد و تنوع هتل ها در تبریز زیاد است، شما فرصت اقامت در هتل دلخواه خود را خواهید داشت. کافیست برای رزرو آنلاین هتل خود به جااینجاس و صفحه رزرو هتل در تبریز بروید. از میان بیش از 20 هتل و هتل آپارتمانی که به همراه اطلاعات کامل از قبیل عکس، امکانات، موقعیت مکانی و قوانین گردآوری شده، این شما هستید که باید انتخاب کنید. خبر خوب این است که ما فیلترهای پیشرفته جستجو را در اختیار شما قرار داده ایم تا معطل و سردرگم نشوید. اولویت تان هر چه هست، جستجوی خود را بر اساس این فیلترها مرتب کنید و امیدوار باشید که هتل دلخواه تان را پیدا کنید. 

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد