تعداد و تنوع هتل ها در مشهد آنقدر زیاد است که هیچ مسافری بابت پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب دغدغه ای نخواهد داشت. خوشبختانه تنوع در هتل های لوکس این شهر هم زیاد است و این یعنی یک خبر خوب برای علاقه مندان به اقامت های مجلل. با این حال گاهی انتخاب از میان این هتل ها هم دشوار می شود. برای مثال دو هتل مجلل درویشی و هتل پنج ستاره قصر محبوبیت خاصی در نزد مسافران مشهد دارند. اما اینکه شما کدام را انتخاب می کنید، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در مطلب حاضر جااینجاس نگاهی مقایسه ای به این دو هتل لوکس مشهد انداخته است. 

از حیث موقعیت مکانی و فاصله تا دیدنی‌های مشهد

همانطور که پیشتر و در مطلب بهترین هتل ها و هتل آپارتمان های خیابان امام رضا مشهد کدامند؛ گفتیم هم هتل درویشی و هم هتل قصر در خیابان امام رضا قرار گرفته اند. بنابراین بابت فاصله با حرم نباید نگران باشید. با این حال هتل بین المللی قصر در مقایسه با درویشی فاصله کمتری تا هتل دارد؛ تنها 1.4 کیلومتر که می توانید با ماشین آن را در 4 دقیقه و پیاده هم 31 دقیقه طی کنید. مسافت هتل درویشی مشهد تا حرم رضوی چیزی در حدود 2.7 کیلومتر است و رسیدن به آن با ماشین فقط به 5 دقیقه و پیاده هم 34-35 دقیقه زمان نیاز دارد. چرا که در هر دو مسیر شما باید از زیرگذر حرم و بلوار امام رضا عبور کنید.

در مورد جاذبه های مشهد هم بین دو هتل تفاوت چندانی وجود ندارد. فاصله هتل ها تا بازار رضا، پارک کوهسنگی، آرامگاه نادرشاه، باغ گیاه شناسی و پارک وکیل آباد تقریبا یکسان است و در کمتر از 40 دقیقه از هر دو هتل به این جاذبه ها خواهید رسید. این موضوع در مورد مراکز خرید مهم مشهد مانند الماس شرق، زیست خاور و آرمان هم صادق است.

لوکیشن هتل درویشی مشهد روی نقشه

لوکیشن هتل بین المللی قصر مشهد روی نقشه

از حیث تعداد و تنوع اتاق‌ها

هر چند هم هتل مجلل درویشی و هم هتل قصر در زمره هتل های لوکس و پنج ستاره مشهد قرار دارند، اما هر کدام به شیوه های متفاوتی از میزبان های خود پذیرایی می کنند. هتل درویشی با 25 طبقه بلندترین مرکز اقامتی کشور است و علاوه بر آن عنوان تنها هتل آتریوم ایران را هم به خود اختصاص داده است. این هتل 223 واحد اقامتی شامل انواع اتاق و سوئیت دارد؛ مثلا در اتاق های ملل هتل از معماری تمدن های باستانی مثل چین، هند، عرب و مصر باستان الهام گرفته شده است.

هتل درویشی یا هتل قصر

تعداد طبقات هتل بین المللی قصر در مقایسه با درویشی کمتر است. با این حال در 11 طبقه این هتل لوکس مشهد، 219 واحد اتاق، سوئیت و آپارتمان وجود دارد. در این هتل هم برخی اتاق ها به سبک معماری باستانی مانند قاجاریه یا هخامنش طراحی شده اند؛ تنوع اتاق ها هم درست مانند هتل درویشی مشهد زیاد است و حتی آپارتمان هم در هتل دیده می شود. ضمن اینکه هر دو هتل مشهد یک واحد را به گذران ماه عسل اختصاص داده اند؛ اتاق کوئین در درویشی و اتاق هانی مون در قصر.

از حیث سالن‌های پذیرایی

پذیرایی موضوعی است که هر دو هتل برای آن اهمیت ویژه ای قائل شده اند. برای مثال اگر به رزرو هتل درویشی مشهد تمایل دارید، باید بدانید که 8 رستوران و کافی شاپ دارد که پاسخگوی سلیقه های مختلف هستند. مثلا در سالن صبحانه خوری ارغوان انواع صبحانه سرد و گرم به صورت بوفه سرو می شود؛ رستوران های آتریوم، روف گاردن و فست فود فیروزه غذاهای ایرانی و بین المللی به مهمان ها ارائه می دهند؛ علاوه بر کافی شاپ مرکزی در سالن بیلیارد و اسپا هم کافی شاپ وجود دارد و یک چایخانه سنتی در فضای باز و کنار برکه میزبان مهمانان است.

مقایسه هتل درویشی و هتل قصر

هتل قصر سه رستوران به نام های مرسده، قصر و سنتی رز دارد که هم غذاهای ایرانی سرو می کنند و هم غذاهای بین المللی. سالن صبحانه خوری هم به صورت بوفه منوی سرد و گرم متنوعی در اختیار مهمان ها قرار می دهد و کافی شاپ ملودی هم در یک فضای لوکس با طراحی زیبا دسرها و نوشیدنی های خوشمزه سرو می کند.

از حیث امکانات تفریحی و سلامت

هتل بین المللی قصر یک مجموعه آبی دارد که خدماتی مانند سونای خشک و بخار، جکوزی، حمام ترکی، دوش اختصاصی ماساژ و خدماتی از این دست به مسافران ارائه می کند. البته برای تفریح و سرگرمی مهمان ها هم امکاناتی در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به سالن بیلیارد و اسنوکر، کافه بازی، سالن بازی های رایانه ای و شهر بازی ویژه بچه ها اشاره کرد.

امکانات تفریحی و سرگرمی در هتل درویشی شامل حمام سنتی، فیش اسپا، سنگ رودخانه، جکوزی، سونای خشک و بخار، استخر و اتاق ماساژ می شود. علاوه بر اینها یک سالن بدنسازی، بیلیارد و اسنوکر هم در هتل هست؛ اما از شهر بازی برای بچه ها خبری نیست! ضمن اینکه هتل درویشی مشهد یک بازارچه خرید با 31 غرفه دارد که در آن محصولاتی پوشاک، عطر، چرم و سوغات مشهد به فروش می رسد.

از حیث قیمت هتل

همانطور که در مطلب مقایسه هتل مجلل درویشی و هتل قصر؛ کدام هتل لوکس مشهد را انتخاب کنیم؟ دیدید، هر دو هتل تقریبا از امکانات و خدمات مشابهی برخوردار هستند و در زمره هتل های مجلل ایران هم قرار دارند. حداکثر قیمت یک شب اقامت در اتاق های هتل قصر به صورت فولبرد در حدود 3 میلیون و هفتصد هزار تومان و متعلق به سوئیت های پرزیدنت رویال است. در هتل درویشی دوبلکس های ایران باستان، ایران اسلام و مصر با نزدیک به 3 میلیون و 300 هزار تومان گران ترین واحدهای هتل هستند. 

ارزان ترین واحد قصر اتاق های یک تخته یک نفره هستند؛ البته این اتاق ها فولبرد بوده و قیمت یک شب اقامت در آنها هم در حدود 700 هزار تومان است. در هتل درویشی این اتاق های دوتخته فصل اکونومی هستند که ارزان ترین بوده و بابت یک شب اقامت در آنها باید چیزی در حدود 600 هزار تومان پرداخت کرد.

رزرو هتل درویشی یا هتل قصر در جااینجاس

بعد از بررسی این دو هتل مجلل مشهد، برای رزرو هر کدام از آنها می توانید به جااینجاس مراجعه کنید. در این سایت ما اطلاعات کاملی از هتل شامل عکس، نظرات کاربران، قوانین هتل و جزئیات قیمت را در اختیار شما می گذاریم. ضمن اینکه شما این امکان را دارید که با رزرو هتل به صورت آنلاین، از تخفیف های خوبی هم بهره مند شوید. به علاوه در صفحه رزرو هتل در مشهد بیش از 80 هتل دیگر با اطلاعات جامع گردآوری شده و آماده رزرو هستند. بنابراین خواست و سلیقه شما اقامت لاکچری باشد یا رزرو هتل ارزان در مشهد، مقدمات رسیدن به آنها برای شما فراهم شده است.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد