حتما برای شما هم پیش آمده که برای انجام امور کاری یا حتی تحصیلی به شهری سفر کرده و در جستجوی یک اقامتگاه مناسب هستید. ممکن است بلیط هواپیما در جیبتان باشد و برای پرواز راهی فرودگاه شوید، اما مجبور باشید چند ساعتی را در فرودگاه سرگردان شوید. به نظر می رسد این روزها با امکانی که هتل ها برای اقامت های کوتاه مدت چندساعته در اختیار مهمان ها گذاشته اند، دیگر از سختی های گذشته خبری نیست. خبر خوب این است که شما می توانید برای اقامت چندساعته خود هم به رزرو هتل بپردازید. با جااینجاس باشید تا بیشتر درباره این امکان ویژه با شما صحبت کنیم.

مفهوم رزرو ساعتی هتل چیست؟

خیلی ساده است! رزرو ساعتی هتل یا هتل های ساعتی(hourly hotels) به این معنا است که شما می توانید اتاق هتل را بر مبنای تعداد ساعت رزرو کنید. مثلا اگر برای یک اقامت 3 یا حتی 12 ساعته به جای تمام روز دنبال جایی می گردید، این هتل ها به دردتان می خورند. خوب اگر قرار است فقط چند ساعتی را در هتل به چرت زدن و استراحت بگذرانید، چرا باید هزینه یک روز را پرداخت کنید؟!

هتل های ساعتی چند سالی است که وارد عرصه هتلداری شده اند. اما به نظر می رسد به اندازه کافی محبوبیت برای خود دست و پا کرده اند. آن دسته از هتل هایی که در نزدیکی فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، مکان های زیارتی یا بیمارستان ها ساخته شده اند، بیشتر مورد علاقه مسافران هستند. شاید جالب باشد بدانید که هتل های زنجیره ای نامداری چون حیات (hyatt)، شرایتون و حتی اَکور فرانسه هم از این ایده استقبال کرده اند.

رزرو ساعتی هتل چگونه به کمک شما می آید؟

حتما به خاطر دارید که در مطلب با قوانین و مقررات هتل ها آشنا شوید، از چیزی به نام نیم شارژ برای شما گفتیم. نیم شارژ در حقیقت هزینه مازادی است که شما باید بابت چک این زودتر از موعد یا تأخیر در چک اوت پرداخت کنید. در بسیاری از هتل ها این مبلغ، کم نیست و برای خیلی از مسافران نوعی هزینه اضافی قلمداد می شود. البته ما ترفندهایی را هم با شما در میان گذاشتیم که پیش از رزرو هتل می توانید به کار ببندید تا در چک این زودتر از موعد و به تأخیر انداختن چک اوت به کار شما بیایند:


بیشتر بخوانید: آشنایی با قوانین و مقررات هتل‌های‌ ایران


به عبارت ساده تر شیوه جدید به داد مسافرانی رسیده که فقط می خواهند چند ساعتی را در یک اقامتگاه راحت استراحت کرده و به جیب خود هم فشار چندانی وارد نکنند. نکته جالب این است که اقامت های چندساعته حتی به سود هتل ها هم هست. در این حالت هتل ها می توانند تا 70 درصد در هزینه های کلی خود صرفه جویی کنند. بنابراین اگر هر روز به شهری رفت و آمد دارید، می خواهید چند ساعتی را در یک هتل بمانید و البته از خانه دوستان و آشنایان هم خبری نیست؛ حتما به سراغ رزرو ساعتی هتل بروید.

 پس در پاسخ به این سئوال که چرا مسافران به سراغ رزرو هتل آن هم فقط برای چند ساعت می روند؛ می توان گفت:
• دیگر قرار نیست سرگردان شوید و جایی برای استراحت دارید
• این شیوه با جیب شما هم مهربان تر است
• ساعت چک این و چک اوت انعطاف پذیرتر از حالت معمول است
• دیگر لازم نیست نگران وسایل خود باشید

رزرو ساعتی هتل های ایران در جااینجاس

خبر خوب برای بسیاری از مسافران این است که هتل های داخلی هم امکان رزرو ساعتی را به مهمان های خود داده اند. در ادامه مطلب، شما را به طور کامل با این هتل ها و شرایط رزرو هتل ساعتی در جااینجاس آشنا می کنیم.

هتل فرودگاهی ایبیس

در مطلب آشنایی با هتل های فرودگاهی دیدید که مشتریان این نوع هتل ها یا مسافرانی هستند که به انتظار رسیدن ساعت پرواز خود نشسته اند یا پرسنل پروازی که می خواهند استراحت کنند. هتل ایبیس چهار ستاره که در ضلع جنوبی فرودگاه امام واقع شده، زیرمجموعه گروه هتل های اکور فرانسه است. این هتل برخی از واحدهای خود را برای اقامت های چند ساعته در نظر گرفته است. 

شما می توانید برخی از اتاق های دوتخته این هتل را برای 5 ساعت و بعضی دیگر را هم به مدت 10 ساعت رزرو کنید. البته در این شرایط اقامت شما بدون صبحانه خواهد بود. در پایان باید اضافه کرد که برای اقامت 5 ساعته در اتاق دوتخته این هتل، باید هزینه ای در حدود 159 هزار تومان و برای اقامت 10 ساعته، مبلغ 208 هزار تومان پرداخت کنید.

هتل ستاره اصفهان

هتل ستاره با سه ستاره در میدان نقش جهان و خیابان حافظ واقع شده است. این هتل هم از دیگر اقامتگاه هایی است که شما می توانید برای یک اقامت کوتاه چندساعته روی آن حساب کنید. در این هتل، برخی از اتاق های یک تخته و دوتخته برای اقامت های 4 ساعته در نظر گرفته شده اند. خوشبختانه صبحانه هم یکی از خدمات خواهد بود. 

از مزایای رزرو هتل، علاوه بر فاصله 500 متری با میدان نقش جهان؛ یک رستوران سنتی و اینترنت رایگان در اتاق ها است. در مورد قیمت هتل هم باید گفت که رزرو اتاق های یک تخته، 163 هزار تومان و رزرو اتاق های دوتخته 139 هزار تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

هتل ساسان شیراز

هتل ساسان یکی از هتل های دوستاره شیراز است که در برخی از واحدهای آن شما می توانید چند ساعت اقامت کنید. در اتاق های یک تخته، دوتخته و سه تخته هتل شرایطی مهیا شده تا بتوانید یک اقامت 6 ساعته داشته باشید. البته باید بخاطر داشته باشید که در این اقامت های کوتاه مدت نمی توانید انتظار صبحانه داشته باشید. نکته مهم دیگر قیمت رزرو این اتاق ها است. هزینه اقامت در یک اتاق یک تخته، 80 هزار تومان، اتاق دوتخته، 143 هزار تومان و اتاق سه تخته 183 هزار تومان خواهد بود. این هتل دوستاره در خیابان زند و در لیست ارزان ترین هتل های شیراز قرار گرفته است.

هتل البرز قزوین

هتل البرز دوستاره که در خیابان طالقانی شهر قرار گفته نیز برخی از واحدهای خود را برای رزرو ساعتی مهیا کرده است. در این هتل؛ اتاق های یک تخته سینگل، دوتخته و سه تخته تحت عنوان رزرو نیم روزی به مهمان ها اجاره داده می شوند.  نکته دیگر در مورد اتاق ها این است که به حمام و سرویس بهداشتی مجهز هستند، اما صبحانه در آنها ارائه نمی شود. اگر تصمیم تان برای رزرو این هتل قطعی است، بهتر است در مورد قیمت ها هم بدانید؛ اتاق یک تخته: 112 هزار تومان، اتاق دوتخته: 169 هزار تومان و اتاق سه تخته:204 هزار تومان. خوشبختانه البرز در قلب تجاری شهر واقع شده و دسترسی آن به بافت سنتی هم آسان است.

هتل آپارتمان آرامهر قزوین

هتل آرامهر قزوین واحدهای متنوعی دارد؛ از جمله اتاق های یک تخته و دوتخته و نیز آپارتمان های یک تخته، دوخوابه دوتخته، دوخوابه سه تخته، چهارتخته، پنج تخته و شش تخته. از این میان اتاق های یک تخته و دوتخته هتل برای یک رزرو 4 ساعته در اختیار مسافران قرار گرفته اند. البته اتاق های فوق فاقد پنجره می باشند. آرامهر دوستاره در شهر صنعتی البرز واقع شده و برای اقامت های کوتاه مدت کاری گزینه مناسبی به شمار می رود. در پایان باید اضافه کنیم که هزینه رزرو 4 ساعته در اتاق های یک تخته این هتل، 89 هزار تومان و اتاق های دوتخته نیز 129 هزار تومان خواهد بود.

همانطور که دیدید امکان رزرو ساعتی هر یکی از هتل های بالا در جااینجاس مهیا شده است. تنها کافیست وارد صفحه این هتل ها شده و همان پروسه معمول برای رزرو آنلاین هتل را طی کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز، بخش معرفی هتل را که در آن به امکانات، خدمات، قوانین و فاصله تا مکان های مهم پرداخته شده؛ به دقت مطالعه کنید. حتی می توانید برای اطمینان بیشتر نظرات کاربران را که با شما به اشتراک گذاشته شده، بخوانید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد