در یزد کویری و باستانی که به شهر بادگیرها شهرت دارد، فرهنگ اصیل ایرانی را می‌توان لحظه به لحظه تماشا کرد. شهر زیبای یزد با معماری منحصر به فرد و مسحورکننده خود در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌‌کند. از این رو برنامه‌ریزی جهت بازدید از جاهای دیدنی و نوش جان کردن غذا در بهترین رستوران‌های یزد موضوع پر اهمیتی است. پس در ادامه با ما همراه شوید تا لیست معروف‌ترین رستوران‌های یزد را بیشتر بشناسید و یک شکم‌گردی هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

رستوران خوان دو حد یزد 

هتل سنتی خوان دو حد یزد یک خانه قدیمی است که در بافت مرکزی و تاریخی شهر قرار گرفته است. این هتل دو حیاط با دو معماری متفاوت دارد. یکی مربوط به اواخر دوره قاجار و دیگری مربوط به اواخر صفوی با جلوه‌های هنر اصیل ایرانی. در هر دو حیاط رستوران وجود دارد و انواع غذاهای سنتی و فست فود با بهترین کیفیت ارائه می‌شود. اطراف حیاط هم اتاق‌هایی با شیشه‌های رنگی و زیبا نظر شما را به خود جلب می‌کنند. می‌توانید داخل اتاق‌ها هم غذا میل کنید. با پشتی و سفره پهن شده روی زمین. داخل حیاط‌ها هم میز و صندلی جهت پذیرایی از شما وجود دارد. پخش موسیقی زنده در شب‌ها و ظهرهای جمعه هم نباید از دست داد.

رستوران‌های یزد

آدرس: بلوار عاصی زاده، کوچه سنگریزه
ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 07:00 صبح تا 12 شب و جمعه‌ها از 7 صبح تا 1 بامداد
تلفن رستوران: 03516270338 – 03516270337 – 03516270336

رستوران جاده ابریشم 

این رستوران در هتل جاده ابریشم یزد قرار دارد. قدمت ساختمان این هتل یزد به دوره قاجار برمی‌گردد و فضای بسیار نابی در منطقه قدیمی شهر دارد. حوضی زیبا در وسط حیاط آن قرار گرفته و اطراف آن اتاق‌های سنتی جهت اقامت وجود دارند. می‌توانید در حیاط رستوران هتل جاده ابریشم انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را نوش جان کنید.

 

رستوران یزد

آدرس: خیابان مسجد جامع، کوچه‌ نو
تلفن: 03536252730 – 09101567410
ساعت کاری: 7 صبح تا 11:30 شب

رستوران ترمه و ترنج

ترمه و ترنج را می‌توان یکی از بهترین رستوران‌های یزد دانست. این رستوران برای شما یک سفره اصیل ایرانی با انواع غذاهای سنتی لذیذ می‌چیند. از محیط دنج و آرام ترمه و ترنج در یک محیط سنتی زیبا هم نباید گذشت. کیفیت مطلوب غذاها و برخورد خوب پرسنل، آن را در دسته معروف‌ترین رستوران‌های یزد قرار داده است. هم‌چنین این رستوران یزد بیرون بر هم هست.

آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان فهادان
تلفن: ۰۳۵۳۶۳۰۱۸۰۰
ساعت کاری: هر روز 11 صبح تا 11 شب

رستوران مشیر الممالک

این رستوران در هتل باغ مشیرالممالک یزد با یک معماری اصیل ایرانی در کنار غذاهای لذیذ همراه شما عزیزان است. ساختمان این هتل مربوط به دوره قاجار است و به عنوان یک اثر تاریخی در فهرست آثار ملی قرار دارد. از این رو تجربه نوش جان کردن غذاهای خوشمزه ایرانی، فرنگی و دریایی را نباید در این هتل باغ زیبا از دست داد.

رستوران در هتل یزد

آدرس: خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک
تلفن: 9763 3523 035
ساعت کاری: 8 صبح تا 12 شب

رستوران هتل داد

حتما نام هتل داد یزد به گوشتان خورده است. معماری بی‌نظیر آن شما را مسحور خواهد کرد. هتل داد دو رستوران و دو کافی‌شاپ دارد. رستوران بام هتل داد با انواع غذاهای کبابی، گیاهی و سنتی از 5 عصر تا 11:20 شب و رستوران آیینه با منوی غذاهای ایرانی، محلی و بین المللی از ساعت 7 صبح تا 11 شب میزبان شما است. هم‌چنین بام برای میهمانی‌های خانوادگی و دوستانه شما گزینه بسیار خوبی به شمار می‌آید.

پیشنهاد می‌شود در سفر به یزد، اگر قصد رزرو هتل و پیدا کردن یک محل اقامت مناسب دارید، هتل داد را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید. امکانات لوکس در فضایی سنتی قطعا یک تجربه خاص در سفر برای شما خواهد شد.

رستوران سنتی یزد

آدرس: خیابان دهم فروردین، هتل داد
شماره تلفن: ۳۶۲۲۹۴۰۰ ۰۳۵

رستوران سزار 

منوی رستوران سزار کامل است. از غذاهای ایرانی و سنتی تا غذاهای ایتالیایی جذاب مناسب برای تمامی سلیقه‌ها. علاوه بر این انواع نوشیدنی و دسر خوشمزه هم می‌توانید سفارش دهید. معماری داخل رستوران بسیار مدرن است و کمی متفاوت از فضای سنتی شهر است.

آدرس: میدان ابوذر، خیابان سنبل
شماره تلفن: 5600 3826 035
ساعات کاری: هر روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا 3 بعدازظهر و از ساعت 6 عصر تا 11:۳۰ شب

رستوران گل سرخ

گل سرخ در دسته بهترین رستوران‌های یزد قرار می‌گیرد و از کیفیت غذایی بسیار مطلوبی برخوردار است. ممکن است محیط آن به اندازه سایر رستوران‌ها برای شما جذاب نباشد، اما طعم غذاهای بی‌نظیر ایرانی به خصوص کباب‌ها، شما را مجذوب خود خواهد کرد. علاوه بر این، با فضای بزرگ خود گزینه بسیار مناسبی برای برگزاری انواع میهمانی‌ها است.

بهترین رستوران یزد

آدرس: شهرک دانش، بلوار فردوسی
ساعات کاری: همه روزه از ساعت 12 ظهر تا ساعت 4 بعدازظهر و جمعه ها از ساعت 7 غروب تا ساعت 11 شب
شماره تلفن: ۰۳۵۳۸۲۱۹۰۱۰

کافه رستوران ایرانی قدیمی

این کافه رستوران در بافت تاریخی شهر در نزدیکی مسجد جامع قرار گرفته و متناسب با فضای آن منطقه، حال و هوای قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده است. از پشت بام این کافه می‌توانید منظره زیبایی از شهر را ببینید. ایرانی قدیمی در محیطی دنج و آرام با انواع غذاهای ایرانی و نوشیدنی‌های خوشمزه پذیرایی شما است. هم‌چنین قلیان هم در این مکان ارائه می‌شود.

آدرس: خیابان مسجد جامع، انتهای بازارچه‌ صراف‌ها
ساعت کاری: هر روز از 12 تا 3:30 ظهر و از ساعت 7:30 غروب تا 11:15 شب
تلفن: 5084 3620 035 – 09215773481

رستوران پناهنده

رستوران پناهنده یا کافه عدسی پناهنده از محبوب‌ترین‌ها است. همان‌طور که از نام آن پیدا است عدسی‌های آن بسیار طرفدار دارد. البته به غیر از عدسی‌های خوشمزه می‌توانید آش، انواع املت و نیمرو، خاگینه، کشک بادمجان، میرزا قاسمی و لوبیا را در این رستوران خوب یزد نوش جان کنید.

بهترین رستوران‌های یزد

آدرس شعبه بازار: خیابان خان، میدان قیام، بازار چیت سازی
تلفن: 2602 3622 035
ساعات کاری: هر روز از ساعت 6 صبح تا 4 بعد از ظهر

رستوران هتل ملک التجار

هتل سنتی ملک التجار یزد با 4 ستاره به عنوان اولین هتل خشتی در خانه‌ای تاریخی به همین نام فعالیت خود را از سال 1376 آغاز کرده است. رستوران هتل ملک التجار بسیار معروف است و در حیاط مرکزی و زیرزمین خود با ارائه انواع غذاهای ایرانی و فرنگی از میهمانان پذیرایی می‌کند.

بهترین رستوران‌ها در یزد

آدرس: خیابان قیام، بازارچه‌ی پنجه علی
ساعت کاری: 7:30 صبح تا 10 شب
شماره تلفن: 03536303030

رستوران مارکوپولو

رستوران مارکوپولو در پشت‌بام یک خانه قدیمی با چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا از شهر قرار گرفته است. منوی این رستوران با انواع غذاهای ایرانی، سنتی و فرنگی ارائه می‌شود. پیشنهاد می‌شود کباب و سوپ عدس یزدی مارکوپولو را در گزینه‌های خود قرار دهید.

آدرس: خیابان مسجد جامع
تلفن: 7783 3626 035
ساعات کاری: هر ‌روز از ساعت 7 غروب تا 12 شب

رستوران قهوه‌چی (تالار)

از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر یزد می‌توان به تالار یزد اشاره کرد. البته با نام‌های دیگری همچون حاجی آشپز یا آقای قهوه‌چی هم شناخته می‌شود. این رستوران قدیمی و اصیل طرفداران بسیاری در یزد دارد. انواع غذاهای ایرانی و فست‌فود در حاجی آشپز ارائه می‌شود. باقالی پلو با ماهیچه، کباب و غذاهای سنتی آن از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. این رستوران، چندین سالن دارد و گزینه مناسبی برای برگزاری انواع جشن و مراسم است.

رستوران در یزد

آدرس: بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن
تلفن: 6661 3522 035
ساعات کاری: هر ‌روز از 8 صبح تا 11 شب

کافه رستوران فوکا

از بزرگ‌ترین رستوران‌های شهر یزد می‌توان کافه رستوران فوکا واقع در طبقه همکف و حیاط هتل سنتی مظفر را نام برد. باغ مظفر با سرو انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و نوشیدنی‌های جذاب در باغی با درختان زیبا با حوضی که در حیاط خودنمایی می‌کند، پذیرای شما است. هم‌چنین می‌توانید جهت مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود به صورت اختصاصی از کافه رستوران مظفر استفاده کنید.

بهترین کافه رستوران یزد

آدرس: خیابان مسجد جامع، نرسیده به مسجد جامع
تلفن :۰۳۵۳۶۲۰۸۵۲۰
ساعت کاری: هر روز 10:30 صبح تا 12 شب

کافه رستوران بام

همان‌طور که از نام آن پیدا است، می‌توانید از بام این رستوران منظره زیبای شهر بادگیرها را به چشم ببینید و لذت ببرید. نمای خانه‌های خشتی در شب با چراغانی‌های زیبا را هم نباید از دست داد. با نوش جان کردن غذاهای سنتی کافه رستوران بام هم لذتی دوچندان خواهید برد. 

آدرس: ابتدای خیابان مسجد جامع، بعد از بانک ملی
ساعت کاری: 11:30 صبح تا 12 شب
تلفن : ۰۳۵۳۶۲۱۶۴۴۶

رستوران سنتی شاه مردان

شاه مردان یک رستوران با فضایی کاملا سنتی و با سالنی بزرگ است و در دسته معروف‌ترین رستوران‌های یزد قرار می‌گیرد. شاه مردان با محبوبیت ویژه خود هم پذیرای مردمان محلی شهر است و هم میهمانان خارجی. هم‌چنین در بهترین رستوران سنتی یزد می‌توانید انواع غذاهای باکیفیت و لذیذ ایرانی را نوش جان کنید.

بهترین رستوران سنتی در یزد

آدرس: خیابان کاشانی، نبش بلوار امام جعفر صادق (ع)، کوچه مازاری‌ها
تلفن: ۰۳۵۳۸۲۴۴۰۳۹
ساعت کاری: از ساعت 12 تا 3:30 ظهر؛ از ساعت 7:30 غروب تا 11:15 شب

رستوران ایتالیایی دراگون

در ادامه این مطلب از مجله گردشگری جااینجاس کمی از فضای سنتی دور شویم و به بهترین رستوران ایتالیایی یزد یعنی دراگون برویم. این رستوران محبوب و باکیفیت طرفداران بسیاری در این شهر دارد. اولین رستوران ایتالیایی این شهر از سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرده و با انواع ساندیچ‌ها، پیتزاهای ایتالیایی و پاستا یک شکم‌گردی هیجان‌انگیز را به شما هدیه می‌دهد.

بهترین رستوران ایتالیایی یزد

آدرس: صفائیه، بلوار دانشگاه، خیابان مجدالعلماء، ۲۴ متری سوم
تلفن: ۰۳۵۳۸۲۷۲۵۸۵
ساعت کاری: از ۱۲:۳۰ تا ۳:۳۰ ظهر و از ساعت ۷:۳۰ غروب تا ۱۲:۳۰ شب

در یزد تعداد رستوران‌ها فراوان است. در این مطلب لیستی از بهترین رستوران‌های یزد از نظر مردم از سنتی تا مدرن با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را برای شما تهیه کردیم تا بتوانید آسان‌تر گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر هم مسافر این شهر هستید و به دنبال هتلی مناب می‌گردید، حتما سری به جااینجاس زده و لیست هتل‌ها را از لوکس همچون هتل صفائیه یزد تا هتل قیمت مناسب همچون هتل الزهرا یزد را بررسی کنید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد