دغدغه بسیاری از مسافران فارغ از مقصدی که به آن سفر می کنند، پیدا کردن یک سقف مناسب برای چند روز اقامت آسوده است. از آنجایی که هر کاری اصول خاص خودش را دارد و پیش رفتن با این اصول نتیجه بهتری برای شما به بار خواهد آورد، بهتر است در زمینه انتخاب یک هتل مناسب کمی اطلاعات خود را بالا ببرید. جااینجاس برای اینکه در اقامت بعدی، دغدغه ای از این بابت نداشته باشید؛ نکات مهمی را برای انتخاب و رزرو هتل در اختیارتان می گذارد.

چگونه می توانیم ‌هتل مناسبی انتخاب کنیم؟

انتخاب هتل برای سفر به شهری کوچک دشواری چندانی نخواهد داشت. شما معمولاً کمتر از انگشتان یک دست گزینه برای انتخاب دارید و با توجه میزان پولی که برای این سفر در نظر گرفته‌اید یکی از هتل‌های شهر را انتخاب می‌کنید. اما اگر بخواهید به یک کلان‌شهر یا به یک منطقۀ گردشگری معروف سفر کنید، چه؟ به‌طور معمول در چنین مکان‌هایی شما با انواع هتل‌ها و مسافرخانه‌ها مواجه خواهید بود که در رده‌های مختلف، با توجه به میزان پولی که در نظر گرفته‌اید به شما امکانات ارائه می‌دهند. به طور کلی می توان گفت عواملی چون مکان، قیمت هتل و دیگر هزینه‌های آن، امکانات موجود و نحوۀ استفاده از تخفیف‌های ویژه از آن دست فاکتورهای مهمی هستند که نمی توان از آنها گذشت.

مکان هتل را درجه نخست اهمیت قرار دهید

در نظر گرفتن جغرافیای شهر مقصد یکی از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب اقامتگاه می‌باشد. در یک شهر نسبتاً بزرگ چه برای کار رفته باشید و چه برای تفریح؛ مجبورید زمان و انرژی خود را بهینه مصرف کنید. پس اولین عامل در انتخاب هتل تعیین محلی متناسب با هدف سفر است. البته برای مقاصد مهم با توجه به نیاز مسافران هتل‌هایی در نزدیکی مکان مورد نظر وجود دارند، مثل هتل های فرودگاهی یا حتی هتل های بیمارستانی. پس در ابتدا خوب جستجو کنید. در این زمینه توجه به چند نکته می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد:

1. معمولاً مجاورت هتل‌ها با مکان‌های گردشگری معروف تأثیر بسیاری روی افزایش قیمت آن‌ها خواهد داشت. بنابراین باید به هزینه‌های تردد درون‌شهری توجه ویژه‌ای داشته باشید. بهتر است این سئوال ها را از خود بپرسید: آیا در شهر مقصد استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی راحت است یا سخت؟ هزینۀ مسافرت با تاکسی چقدر است؟ آیا به‌صرفه است هتلی در نزدیکی مکان مورد نظر داشته باشید یا در نقطه‌ای دورتر هتلی با همان کیفیت ولی ارزان‌تر پیدا کنید؟

2. برای سفرهای کاری شما باید مسئله زمان را حتماً در نظر بگیرید و اینکه آیا محل‌های اقامتی مناسبی مربوط به ارگان مورد نظر وجود دارد یا خیر. مثلاً برای ثبت‌نام دانشگاهی فرزندتان به شهری دیگر می‌روید؟ معمولاً دانشگاه‌ها مهمانسراهایی با قیمت مناسب‌تر در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. در نظر گرفتن این نکته هم در زمان به شما کمک خواهد کرد و هم در هزینه.

3. معمولاً کسانی که کمتر مسافرت می‌کنند؛ در مکان‌های خلوت راحت‌ترند. اگر شما از این دسته‌اید، پیشنهاد می کنیم به سراغ هتل های دنج تر بروید. 

هزینه‌ها؛ رزرو و باقی پرداخت‌ها را ارزیابی کنید

شاید با خود فکر کنید که با جستجو در اینترنت قیمت انواع هتل‌ها را پیدا کرده و سپس هتل مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. به همین راحتی! اما همه چیز به همینجا ختم نمی شود. تعیین هزینه‌ها در هتل کمی سخت‌تر از پرسیدن قیمت اقامت یک شبانه‌روز است. شما باید نحوۀ سرویس‌دهی و ارائۀ امکانات را هم بدانید. دانستن این مسئله با توجه به ستاره‌های هتل نیز قابل ‌تعیین است. 

علاوه بر این بهتر است نحوۀ انتقال از فرودگاه، یا ایستگاه راه‌آهن و هزینۀ این انتقال را هم بررسی کنید. در هنگام بررسی امکانات هتل با این مسئله توجه کنید که کدام یک از خدمات آن به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد و برای کدام یک باید هزینۀ اضافی پرداخت کنید. توجه داشته باشید که معمولا استفاده از امکانات هتل‌های بزرگ با دریافت هزینۀ اضافی همراه است. حتماً فهرست کاملی از این هزینه‌ها را حساب کنید.

نوع اقامتگاه را مد نظر قرار دهید

هتل‌ها انواع مختلفی دارند. شما با توجه به نیاز و میزان پولی که در نظر گرفته‌اید آن‌ها را انتخاب می‌کنید. هتل‌ها بر اساس کاربرد، کیفیت، محل و ... دسته‌بندی می‌شوند. پس شما هم با توجه به نیازتان انتخاب کنید. اگر به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه دارید، مقاله انواع هتل ها را بشناسید؛ گزینه خوبی برای افزایش دانش شما است. 

انتظارات تان از امکانات و خدمات هتل چیست؟

شکی نیست که قبل از سفر باید اطلاعات کاملی از محل اقامت ‌خود کسب کنید. معمولاً تمامی هتل‌ها به طور مفصل امکانات خود را شرح می‌دهند. پس اگر جایی را برای اقامت برگزیدید، انتظارات به جا داشته باشید. البته آشنایی با قوانین یا عملکرد یک هتل بر اساس تعداد ستاره‌ها یا نوع درجه‌بندی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدانید به کجا می‌خواهید بروید. توصیه می کنیم مطلب با قوانین و مقررات هتل ها آشنا شوید را هم بخوانید. 

نحوۀ جستجوی اینترنتی برای رزرو هتل چگونه است؟

خوشبختانه شما این امکان را دارید که به صورت اینترنتی هتل مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنید. قبل از انتخاب می‌توانید جستجویی در سایت‌های مختلف داشته و نظرات دیگران را هم ببینید. معمولاً برای مقاصد گردشگری معروف تعداد این نظرات از سوی کاربران پیشین زیاد است. این نظرات می‌تواند راهنمایی برای انتخاب اقامتگاه و حتی میزان اقامتتان باشد. 

از تخفیف‌های ویژه‌ هتل ها غافل نشوید

بسیاری از سایت‌های رزرو اینترنتی هتل و همچنین تورهای گردشگری در فصول مختلف سال برای جلب مشتریان تخفیف‌های ویژه‌ای می‌گذارند. حتماً پیگیر این تخفیف‌ها باشید؛ حتی اگر می‌خواهید به یک مسافرت کاری بروید. به طور خلاصه سعی کنید از طریق اینترنت جویای مکان‌هایی باشید که در هنگام سفر از شما کم‌ترین هزینه را دریافت می‌کنند.

در انتخاب نوع اتاق دقت کنید

همانطور که می دانید هتل‌ها اتاق‌های بسیار متفاوتی دارند. اگر مسافرت شما بیش از سه یا چهار روز طول بکشد انتخاب نوع اتاق و نوع منظره بسیار مهم خواهد بود. شاید این موضوع برای مسافرانی که قصد اقامت دو یا سه‌روزه دارند اهمیت چندانی نداشته باشد؛ چرا که این مدت معمولاً در خارج از هتل سپری می‌شود. ولی اگر این مدت طولانی‌تر شود شما باید ساعات بیشتری را در اتاق‌ سپری کنید. پس سعی کنید مناسب‌ترین اتاق ممکن را انتخاب کنید.

نکات مهم انتخاب و رزرو یک اقامتگاه چه هستند؟

1. برای انتخاب هتل به همراهانتان توجه کنید به اینکه قرار است با چه کسی به مسافرت بروید.
2. اگر فرزندتان در سفر همراه شما است، در فرایند انتخاب نوع هتل و اتاق به خواسته‌های او هم توجه کنید. علاوه بر این هزینۀ حضور فرزندتان را به‌طور کامل محاسبه کنید. البته معمولاً هتل‌ها برای کودکان زیر شش سال هزینۀ اضافی دریافت نمی‌کنند.
3. دلیلی ندارد که هتل معروف‌تر امکانات بیشتری هم ارائه کند یا حتی مناسب‌تر باشد. پس سعی کنید در انتخاب نوع هتل بیشتر به تحقیق خود متکی باشید تا شهرت هتل‌ها.

جااینجاس چگونه در رزرو هتل به شما کمک می کند؟

همانطور که دیدید رزرو اینترنتی آن هم از یک سایت معتبر می تواند شما را به هدفتان نزدیک تر کند. جااینجاس با تمام امکان هایی که برای شما فراهم کرده؛ اعم از مشاهده خدمات هتل، جزئیات قیمت و حتی نظرات کاربران یک راهنمای جامع در گزینش اقامتگاه مورد نظر شما خواهد بود. کافیست با استفاده از فیلترهای جستجوی پیشرفته در مقصد مورد نظرتان بگردید و با صرف کمی وقت و حوصله اقامتگاه دلخواه خود را پیدا کنید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد