استراحت در هتلی که پنجره اتاق های مجلل آن به ساحل دریا باز می شود، رؤیای خیلی هاست. امروزه تحقق این رؤیا در ریزورت هتل ها ممکن شده است. هرچند که تمام و کمال بودن امکانات و خدمات این هتل های لوکس، قیمت های نجومی را برای آنها در پی داشته است. کم نیستند کسانی که چندان هم با این مفهوم لاکچری و تفاوت آن با یک هتل معمولی آشنایی ندارند. اگر شما هم در این دسته قرار می گیرید، پیشنهاد ما مطالعه این مطلب در جااینجاس است.

ریزورت هتل چه ویژگی هایی دارد؟

ریزورت هتل(Resort hotel) نوعی از هتل است که اغلب شامل امکانات، خدمات و البته اقامتگاه مجللی است. این نوع هتل ها بر خلاف تصور رایج هم برای برگزاری کنفرانس های تجاری مناسب هستند و هم آنها که در پی سپری کردن تعطیلاتی آرامش بخش هستند. تفاوت این نوع هتل با هتل های معمولی را باید در خدمات، موقعیت مکانی و البته امکانات و فعالیت های آنها مشاهده کرد. به عبارتی ریزورت هتل ها وسعت بیشتری دارند و به همین دلیل هم تنوع فعالیت هایی که در آنها قابل انجام است، بیشتر است. 

شاید بتوان گفت آنچه در هتل های معمولی می توان سراغ گرفت، چیزی بیشتر از یک اتاق و غذا نباشد، اما هویت ریزورت هتل ها حول محور فعالیت های تفریحی، سرگرمی و البته ریلکسیشن شکل گرفته است. بسیاری معتقدند که رزرو ریزورت هتل مزایای زیادی را نصیب مسافران می کند که از آن جمله می توان به رفاه و آسایش برای خانواده ها، برگزاری برنامه های سرگرم کننده شبانه، امکاناتی برای سرگرم کردن کودکان، مرکز خرید وغیره اشاره کرد.
به طور خلاصه باید گفت که:
• ریزورت هتل ها به واسطه معماری منحصر به خود، مجلل بودن محل اقامت، سالن های بزرگ کنفرانس، رستوران ها و فعالیت های تفریحی چون گلف، اسکی، قایق سواری و غیره شناخته شده هستند،
• مفهوم اولیه ریزورت هتل تا حد زیادی بر دور و غیرقابل دسترس بودن استوار بود. برای مثال برخی از این نوع هتل ها تنها با هواپیمای شخصی قابل دسترس بودند. این مفهوم امروزه تا حد زیادی متحول شده، هر چند که هنوز هم ریزورت هتل ها در مناطق بکر و خوش آب و هوا مثل کوهستان، جزیره و ساحل خارج از شهر بنا می شوند. دلیل آن هم دور بودن از شلوغی و هیاهو است،
• ریزورت هتل های زیادی کنار ساحل را برای اقامت خود انتخاب کرده اند. به همین دلیل ممکن است کمی از شهر دور باشند. همین باعث می شود تا همه امکانات را در خود داشته و خود مانند یک دهکده کوچک باشند.  این هتل ها ساحل اختصاصی دارند،
• واحدهای اقامتی ریزورت هتل ها هم اندکی از واحدهای یک هتل معمولی متمایز است. در حقیقت یک ریزورت هتل از کابانا، ویلا و سوئیت های دوبلکس تشکیل شده است. بد نیست بدانید که اتاق های کابانا در طبقه اول یک ریزورت هتل قرار گرفته و به استخر راه دارند. حتی برخی از آنها خودشان ساحل اختصاصی دارند. وسعت کابانا نباید کمتر از 30 متر باشد.

آیا در ایران ریزورت هتل داریم؟

اگر بخواهیم پاسخی کوتاه به این سئوال بدهیم، باید بگوییم که بله. در واقع با توجه به تعاریفی که در بالا از ریزورت هتل ارائه شد، تنها هتل مارینا پارک کیش را می توان یک ریزورت هتل دانست. هرچند بسیاری از هتل های کیش از جمله هتل ترنج این ظرفیت را دارند که به ریزورت هتل بدل شوند، اما در حال حاضر با توجه به تعاریف استاندارد جهانی فاصله زیادی با ریزورت هتل دارند. شاید توصیف هتل مارینا کیش شما را بهتر با مفهوم یک ریزورت هتل آشنا کند:

هتل مارینا پارک کیش با فضای سبز وسیع و باغی مملو از گونه های گیاهی متنوع در ورودی خود به استقبال مسافران می رود. سپس به ساختمان هتل می رسید که 190 فضای اقامتی متشکل از سوئیت های دولوکس رو به دریا و پارک دارد. پارک ساحلی هتل مارینا، کلوپ تفریحات ساحلی که لذت تیوب سواری را به شما هدیه می دهد، کافه های ساحلی و مرکز آموزش ورزش های آبی هم از خدمات منحصر به فرد هتل هستند که به واسطه قرار گرفتن در ساحل خلیج همیشه فارس به مهمانان ارائه می شوند. بهتر است بدانید که یک بسته کامل اقامتی در مارینا‌پارک تدارک دیده شده است: 
• سالن جلسات با امکانات صوتی و تصویری
• سالن چندمنظوره برای برگزاری کنفرانس
• دو رستوران با سرو غذاهای ایرانی و فرنگی، کافی شاپ و تی بار
• سالن ماساژ، اسپا و زیبایی بانوان
• فعالیت های سلامتی شامل زمین تنیس، مسیر پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری، پارک، باشگاه تندرستی، استخر، سونا و جکوزی
• فروشگاه شکلات و قهوه، پوشاک و لوازم ورزشی، جواهرات و لباس

همه چیز درباره ریزورت هتل ها را خواندید. بد نیست این را هم بدانید که برخی مناطق جهان به نوعی قطب ریزورت هتل ها به شمار می روند. برای نمونه بهترین هتل ریزورت های جهان را می توان در جزایر لنکاوی مالزی، ویتنام، سواحل مالدیو، اندونزی و آنتالیا دید.

شاید دوست داشته باشید یک اقامت رؤیایی را در ریزورت هتل ماریناپارک کیش تجربه کنید یا اینکه یکی از هتل های کیش را به خاطر نزدیکی به ساحل انتخاب کنید. برای این کار سایت جااینجاس انتخاب مطمئنی است. چرا که تعداد هتل هایی که در این سایت قادر به رزرو آنها هستید، بیش از هزار هتل است. ضمن اینکه فیلترهای جستجوی پیشرفته، سرعت و سهولت را برای شما به دنبال دارند و اگر در پروسه رزرو هتل هم به مشکل برخوردید، تیم پشتیبانی 24 ساعته را در کنار خود خواهید داشت.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد