آنهایی که تجربه رزرو هتل را داشته اند، گاهی با سئوالاتی مواجه می شوند؛ سئوالاتی که نمی دانند جواب آنها را باید از کجا پیدا کنند. نمی توان انتظار داشت که رسپشن یا پرسنل پذیرش آماده پاسخ دادن به سئوال های شما باشند. به هر حال آنها به ندرت وقت دارند و گاهی هم اصلا پاسخی برای این سئوال ها ندارند. اما ناامید نشوید. جااینجاس 10 سئوال مهمی را که ذهن بسیاری از مهمانان هتل را به خود مشغول کرده، جمع آوری کرده و به آنها پاسخ داده است. پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید؛ شاید پاسخ سئوال های شما هم اینجا باشد.

سئوال اول: چرا مینی بار هتل ها انقدر گران است؟

بگذارید پاسخ این سئوال را اینگونه بدهیم: مینی بار در زمره یکی از خدمات اساسی هتل ها قرار نمی گیرد و یک خدمت لوکس به شمار می رود. بنابراین از یک سرویس لوکس نمی توان انتظار ارزانی داشت. از سوی دیگر آنچه قیمت مینی بار هتل ها را بالا می برد، راحتی است. یعنی چه؟ نیازی نیست کفش و کلاه کنید و برای خرید یک شکلات یا نوشیدنی از اتاق یا حتی هتل خود خارج شوید؛ همین!

سئوال دوم: اگر دمپایی یا لباس راحتی را با خودم به خانه ببرم، چه می شود؟

لباس های راحتی که هتل ها در اختیار مهمان ها قرار می دهند، خیلی راحت و خوب به نظر می رسند. شاید به همین دلیل است که این روزها هتل ها برای مهمانان خود یادداشتی نوشته اند با این مضمون که برداشتن لباس ها می تواند برای آنها جریمه به همراه داشته باشد. به طور کلی اگر این لباس ها سر از چمدان شما در آورند، هزینه آنها از کارت اعتباری تان کسر خواهد شد.

اما در مورد دمپایی های هتل داستان کمی فرق می کند. دمپایی ها بعد از استفاده متعلق به شما هستند و می توانید آنها را به خانه ببرید. یک نکته جالب اینکه بعضی هتل ها به مهمان ها اجازه می دهند در ازای پرداخت هزینه، هر چیزی که می خواهند از هتل بردارند؛ حداقل به عنوان یادگاری! در مورد وسایلی که نباید از هتل بردارید، چقدر اطلاعات دارید؟

سئوال سوم: یک هتل پنج ستاره رزرو کرده ام؛ چه امکاناتی انتظار من را می کشند؟

مطلب چرا رتبه بندی هتل ها در کشورهای مختلف، متفاوت است را خوانده اید؟ در این مطلب جالب به شما گفتیم که هتل های لوکس برای پنج ستاره شدن باید دستورالعمل های سختی را رعایت کنند. این یعنی شما هم به عنوان مهمان این نوع هتل ها باید توقع استانداردهای خاصی را داشته باشید. این را باید بدانید که همه چیز با توجه به موقعیت مکانی هتل و ساختمان آن فرق می کند.

اما ارائه خدمات با کیفیتی مثل اتاق های دلباز، سرویس هایی به سبک VIP، صبحانه متنوع، بالشت های نرم و تشک راحت جزو بایدهای یک هتل پنج ستاره هستند. استخر، اسپا، سالن بدنسازی، رستوران و کافی شاپ هم از آن امکاناتی هستند که هتل ها ستاره های پنجم خود را از آنها می گیرند. اگر می خواهید در مورد ویژگی هتل ها بیشتر از این بدانید، مطلب انواع هتل ها را بشناسید؛ برای شما نوشته شده است.

سئوال چهارم: آیا هتل های ارزان، زیادی ساده هستند؟

خوب پاسخ این سئوال به تعریف شما هم بستگی دارد. قبل از هر چیز توصیه می کنیم این باور را که هر چیز ارزان بد است، از ذهنتان بیرون کنید. هر چند هتل های ارزان مثل هتل های پنج ستاره پر سر وصدا نیستند، اما هتل های ارزان، اقتصادی و خوب زیادی در سراسر ایران وجود دارد که از قضا مهمانان خود را هم راضی کرده اند. ما چند نمونه از هتل های ارزان و خوب را در شهرهای مختلف ایران پیشتر به شما معرفی کرده ایم:

 

سئوال پنجم: می توانم وسایل داخل اتاق را بردارم؟

این سئوال در راستای سئوال دوم است و دغدغه خیلی از مهمان ها. پس بهتر است بدانید غیر از کتری، چای یا قهوه ساز؛ می توانید وسایل مربوط به چای، قهوه و اقلام حمام مثل صابون و شامپو را بردارید. اما این نکته مهم را فراموش نکنید که سیاست همه هتل ها یکسان نیست. پس بهتر است اگر مطمئن نیستید، از پذیرش سئوال کنید. 

سئوال ششم: آیا باید اَنعام بدهم؟

قبل از هر چیز باید بدانید که هیچ بایدی برای شما وجود ندارد. انعام دادن یا ندادن تا حد زیادی به هتل و کشوری که به آن سفر کرده اید، بستگی دارد. در برخی هتل های لوکس خدمه خانه داری انتظار دریافت انعام از شما را دارند. از سوی دیگر مثلا در کشوری مانند ژاپن این کار کاملا بی احترامی تلقی و بالعکس در آمریکا یا آفریقا از آن استقبال می شود. البته پرداخت انعام هم معمولا وقتی است که شما از ارائه خدمات رضایت کامل داشته باشید. اگر تصمیم تان برای انعام دادن قطعی شده، به شیوه ای محترمانه آن را به خدمه پرداخت کنید تا باعث سوء تفاهم نشود.

سئوال هفتم: کانسیرج هتل چگونه به من کمک می کند؟

پاسخ مشروح و مفصل این سئوال را در کانسیرج هتل چیست به شما داده ایم. اما به طور خلاصه باید بدانید که کاری نیست که کانسیرج نتواند از پسِ آن بر آید. به دنبال بلیط یک نمایش هستید یا در مورد دیدنی های اطراف اطلاعات می خواهید؟ اینها که برای کانسیرج هتل چیزی نیستند! یک کانسیرج خوب حتی می تواند به شما راهنمای سفر بدهد، یک میز عالی در یک رستوران عالی برایتان رزرو کند و ترانسفر شما را به فرودگاه انجام دهد. بله، درست حدس زده اید. کانسیرج هتل یک آچار فرانسه است!

سئوال هشتم: چرا باید به باشگاه مشتریان هتل بپیوندم؟

هتل های خوب این روزها باشگاه مشتریان تشکیل داده و از این طریق خدمات و مزایا به مشتریان ارائه می دهند. پس پاسخ این سئوال خیلی ساده است: به صورت رایگان عضو باشگاه می شوید و از تخفیف های ویژه بهره مند می شوید. مثلا با عضویت در باشگاه میهمانان هتل درویشی مشهد از مزایای طرح های تشویقی ماه عسل یا تولد برخوردار می شوید. یا هتل پارسیان آزادی تهران شما را عضو باشگاه مشتریان خود کرده؛ چک این زودتر و چک اوت دیرتر از موعد به شما ارائه می دهد.

سئوال نهم: چطور می توانم از چک این زودتر و چک اوت دیرتر از موعد استفاده کنم؟

پاسخ این سئوال را تا حدودی در سئوال پیش داده ایم. می توانید عضو باشگاه مشتریان شوید. البته این تنها یک راه است. می توانید راه های دیگری را هم امتحان کنید که یکی از آنها درخواست چک این زود و چک اوت با تأخیر در هنگام رزرو هتل است. بهتر است این مقالات را بخوانید تا به طور مفصل از چَم و خَم کار بدانید:
آشنایی با قوانین و مقررات هتل‌های‌ ایران
مراحل تسویه در هتل

سئوال دهم: چرا برخی هتل ها کارت اعتباری مهمان ها را نزد خود نگه می دارند؟

بعضی هتل ها کارت اعتباری مشتریان را تا پایان اقامت نزد خود نگه می دارند. در واقع این کار نوعی اقدام احتیاطی است برای هر حادثه احتمالی که ممکن است برای مینی بار یا وسایل اتاق پیش بیاید. به هر حال این سیاست برخی هتل ها است که باید قبل از ماندن در هتل از آن آگاه شوید. 

10 سئوال مهم در مورد هتل ها که پاسخ آنها را نمی دانستید، به بعضی از ابهام های شما پاسخ داده است. اما باید بدانید که برای داشتن یک اقامت خوب، شرط اول داشتن اطلاعات کافی در مورد هتل است. به همین دلیل جااینجاس تلاش کرده تا همه آنچه را که باید در مورد یک هتل بدانید؛ اعم از اتاق ها، تصاویر، امکانات و موقعیت مکانی آن برای شما گردآوری کند. با این کار چه به دنبال رزرو هتل در تهران باشید و چه رزرو هتل در مشهد؛ می توانید از اطلاعات موجود استفاده کرده و دست به انتخاب بزنید. 

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد