تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است این شهر در 38 درجه و 15 دقیقه طول و 46 درجه و 23 دقیقه عرض جغرافیایی قرار دارد. تبریز از شمال با شهرهای مرند و اهر، از جنوب با مراغه و هشترود، از شرق با سراب، میانه و مشگین شهر و از غرب با دریاچه ارومیه همسایه است. کوه سهند که یکی از کوه های آتشفشانی خاموش کشورمان است در جنوب غربی تبریز قرار دارد.

لوکیشن تبریز روی گوگل مپ

تاریخچه شهر تبریز

تبریز یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است . آثار تاریخی بسیاری از حفاری هایی که در این منطقه انجام شد به دست آمده است. قدیمی ترین آثار تاریخی کشف شده که نشانی از تبریز دارد، مربوط به کتیبه سارگن دوم یکی از پادشاهان آشوری است، قدمت این کتیبه به سال های 722 تا 750 قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

در زمان حمله مغول به ایران، تبریز چند بار به محاصره درآمد، اما با مقاومت مردم و سیاست حکام این ناحیه، آنها از حمله مغول ها در امان ماندند و تنها مجبور به پرداخت غرامت شدند. در عصر قاجار، تبریز اهمیت زیادی داشت و مقر فرمانروایی ولیعهدان این سلسله بود. به علاوه، قرارگرفتن این شهر در مسیر ایران و اروپا باعث شکوفایی هرچه بیشتر این شهر شد. امروزه تبریز یکی از شهرهای مهم کشورمان است.

 

جاذبه های گردشگری شهر تبریز

شهرت جاذبه های گردشگری شهر تبریز بر کسی پوشیده نیست، به همین دلیل این شهر هر ساله میزبان ایرانگردان بسیاری است.

رزرو هتل کایا تبریز

بعضی از مهمترین آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهر عبارتند از مسجد کبود، مسجد صاحب الامر، عمارت شهرداری، ارگ علیشاه، موزه قاجار، بازار تبریز، باغ ائل گلی، خانه مشروطه، موزه شهرداری، موزه سنگی، موزه سفال، کوه عون ابن علی، مجموعه باغلار باغی، موزه استاد شهریار و روستای کندوان (در 60 کیلومتری تبریز).

هتل های تبریز

هتل های تبریز در امر میزبانی از مسافران این شهر عملکرد موفقیت آمیزی داشته اند. در این شهر از هتل های لوکس و پنج ستاره ای مانند هتل کایالاله و هتل پارس ائل گلی گرفته تا هتل آپارتمان ها و اقامتگاه ها آماده میزبانی از میهمانان هستند. اگر تمایل به آشنایی بیشتر با هتل ها و اقامتگاه های این شهر دارید، می توانید به صفحه هتل های تبریز مراجعه کنید.

رزرو هتل پارس تبریز

چنانچه قصد سفر به شهر تبریز را دارید، می توانید از طریق وب سایت جااینجاس اقدام به رزرو هتل کنید و از تخفیفات ارائه شده در این سامانه برای رزرو هتل نیز بهره مند شوید. در صورت بروز هر گونه سوال کافیست با تیم پشتیبانی 24 ساعته جااینجاس تماس بگیرید.

 

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد