مشهد علاوه بر اینکه یک جاذبه زیارتی است، مکان های دیدنی تاریخی و طبیعی زیادی هم دارد. خوشبختانه آنقدر اقامتگاه متنوع در این شهر بزرگ هم هست که جای ماندن آخری چیزی است که نگران آن خواهید بود. اگر به خاطر داشته باشید در صفحه هتل های مشهد نزدیک حرم اما رضا، از هتل هایی نام بردیم که کمترین فاصله را با حرم دارند. حالا جااینجاس به سراغ دیدنی های شهر و آن دسته از هتل های مشهد رفته که به آنها نزدیک ترند. تا انتهای این نوشته همراه ما باشید. 

آرامگاه نادرشاه افشار و نزدیک ترین هتل ها به آن

آرامگاه نادرشاه یا همان باغ موزه نادری در چهار راه شهدا مشهد برای علاقه مندان به تاریخ و گذشته ایده آل است. آثاری از این پادشاه کشورگشا از جمله انواع شمشیر، لباس، سلاح و نیز تابلوهایی را در این موزه خواهید دید که جنگ های او را به تصویر کشیده اند. تندیس نادرشاه که بر اسب سوار است و سربازان در رکابش، دیگر اثری است که از دیدن آن سیر نخواهید شد. 

اگر در جستجوی هتلی نزدیک به آرامگاه نادر شاه هستید، می توانید به سراغ دو هتل سه ستاره و یک هتل چهارستاره بروید. هتل خانه سبز که سه ستاره است تنها 4 دقیقه از باغ موزه دور است و شما می توانید از طریق خیابان شیرازی، میدان شهدا و بلوار توحید به آن برسید. از هتل دیپلمات هم 5 دقیقه تا آرامگاه راه است که از خیابان هاشمی نژاد می گذرد. خوشبختانه این دو هتل برای آنها که قیمت هتل مشهد را در اولویت قرار داده و در جستجوی هتل ارزان هستند، انتخاب خوبی است. اما اگر هتل چهارستاره می خواهید، رزرو هتل الغدیر که در مدت 5 دقیقه و با عبور از خیابان های 17 شهریور و آیت اله بهجت به آرامگاه می رسد را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر هم می‌خواهید هتلی لوکس و پنج ستاره و نزدیک به حرم را رزرو کنید، هتل ضیافت الزهرا مشهد را انتخاب نموده و با طی 10 دقیقه مسافت با خودرو به آرامگاه نادرشاه برسید.

 

از باغ گیاه شناسی تا نزدیک ترین هتل ها

باغ گیاه شناسی مشهد را خانه گل های داوودی می دانند. با بیشتر از 700 نمونه از این گونه، هر سال جشنواره گل های داوودی در این مجموعه برگزار می شود. البته علاوه بر این گل های زیبا؛ انواع گیاهان دارویی، درختان میوه و درختانی مثل ناورن و گیاهان صخره ای نیز در باغ به چشم می خورد. باغ گیاه شناسی در بلوار جمهوری مشهد قرار گرفته است. 

نزدیک ترین هتل به باغ گیاه شناسی، هتل پارمیدا سه ستاره است که در مدت زمان 6 دقیقه از مسیر بلوار جمهوری و بلوار امام رضا به باغ می رسد. البته دو هتل دیگر هم در فاصله اندکی از این مکان قرار گرفته اند؛ یکی هتل قصر طلایی پنج ستاره که 7 دقیقه تا باغ دور است و از بلوار جمهوری به آن می رسد. دیگری هتل میامی مشهد سه ستاره که از طریق همین بلوار و در همین مدت زمانی به باغ گیاه شناسی می رسد.

سرزمین موج های آبی و اقامتگاه های اطراف آن

سرزمین موج های آبی یا بزرگ ترین پارک آبی ایران از جاذبه های جدید مشهد است. این پارک آبی مهیج که در خیابان قاسم آباد قرار گرفته، برای علاقه مندان به تفریحات آبی مثل سرسره آبی، استخر موج و حتی سونا و جکوزی جذابیت ویژه ای دارد. به خصوص اینکه شما می توانید اوج هیجان را در سرسره تورنادو، سوپر لوپ و سقوط آزاد تجربه کنید. 

اگر هنگام رزرو هتل مشهد در پی آنهایی هستید که مسافت چندانی تا این پارک آبی نداشته باشند، سه هتل را به شما معرفی می کنیم: هتل توریست توس چهارستاره که 8 دقیقه از سرزمین موج های آبی دور است و با عبور از بزرگراه آزادی به آن می رسد، هتل پردیسان پنج ستاره که از همین بزرگراه به موج های آبی می رسد اما با 12 دقیقه فاصله و هتل ثامن چهارستاره که از مسیر بزرگراه آیت اله رفسنجانی در عرض 13 دقیقه به سرزمین موج های آبی منتهی می شود. 

این هتل های مشهد به موزه نان نزدیک هستند

بازدید از اولین موزه تخصصی نان در ایران و خاورمیانه می تواند برای خیلی ها تجربه جالبی باشد. این موزه کمی از مرکز شهر دور است و برای دیدن آن باید به کیلومتر 17 بزرگراه آسیایی و کارخانه گندم دشت مشهد بروید. بخش های مختلف موزه از جمله غرفه کشاورزی، آسیاب بانی، تنورها و تماشای محلی ها(البته مانکن ها) در حال اجرای رقص آیینی برداشت گندم هر کدام جذابیت خود را دارند. 

از میان هتل های شهر، سه هتل کمترین فاصله را با این موزه دارند. نخست توریست توس است که از مسیر بزرگراه آزادی و در مدت 18 دقیقه به موزه می رسد. دیگر هتل های ثامن و پردیسان هستند که در عرض 21 دقیقه و با گذر از جاده شاندیز و بزرگراه آزادی به موزه نان منتهی می شوند.

هتل های نزدیک به پارک کوهسنگی کدامند؟

کوهسنگی از تفرجگاه های قدیمی و محبوب مشهد است که همه جذابیت های طبیعت را در خود جای داده است. از آب و هوای تازه و پاک تا کوه ها و مجسمه های سنگی، آبشار کوچک و دریاچه میان آن همه و همه برای گردشگران جذابیت دارند. البته این پارک یک مجتمع توریستی و تفریحی و مسیری هم برای دوچرخه و درشکه سواری دارد و در انتهای خیابان کوهسنگی واقع شده است. 
نزدیک ترین هتل ها به پارک کوهسنگی مشهد عبارتند از:
هتل سی برگ: 4 دقیقه از طریق بلوار امام رضا
هتل هما 1: 6 دقیقه از طریق بلوار ملاصدرا و احمدآباد
هتل آسیا: 7 دقیقه از طریق خیابان کوهسنگی
هتل زیتون: 7 دقیقه از طریق خیابان کوهسنگی

هتل های نزدیک به بوستان جنگلی وکیل آباد

وکیل آباد یک تفریحگاه ییلاقی در مشهد است که قدمت آن به 50 سال قبل باز می گردد. جاذبه های زیادی در این پارک است که مردم را به سوی آن می کشاند؛ آب و هوای مطبوع و خنک، درختان پیر و قدیمی، رودخانه فصلی، دریاچه ای که آب آن از قنات وکیل آباد می آید، شهربازی و حتی باغ وحش.  این بوستان جنگلی در انتهای بلوار وکیل آباد قرار گرفته است.

اگر می خواهید اقامتگاهی نزدیک به این بوستان خوش آب و هوا انتخاب کنید، سه هتل با کمترین فاصله را به شما پیشنهاد می دهیم که برای رسیدن به مقصدتان باید از بزرگراه وکیل آباد عبور کنید: هتل پارس پنج ستاره و هتل میثاق چهارستاره با 9 دقیقه فاصله و هتل ثامن با 10 دقیقه. 

طرقبه و شاندیز و هتل هایی با کمترین فاصله

مشهد ییلاقات محبوبی دارد که بی شک طرقبه و شاندیز دو تا از آنها هستند. با سرسبزی و پرآبی ای که به اطف کوه های بینالود در طرقبه و شاندیز حاکم است، تعجبی هم ندارد که این مناطق دل گردشگران را برده باشند. شاندیز بیش از هر چیز با باغ های گیلاس و روستای زشک و البته کباب های معروفش شناخته شده است و طرقبه هم با صنایع دستی و سبدبافی خود.

از هتل های نزدیک به طرقبه می توان به هتل پارک حیات اشاره کرد که در فاصله 7 دقیقه ای واقع شده و با عبور از بلوار امام رضا به این منطقه می رسد. البته این هتل پنج ستاره تا شاندیز 24 دقیقه فاصله دارد.  دیگر هتل نزدیک به طرقبه، ثامن است که در مدت زمان 8 دقیقه و از بلوار امام رضا به ییلاق طرقبه می رسد. از این هتل تا شاندیز 19 دقیقه راه است و بالاخره اینکه هتل پارس که 13 دقیقه با طرقبه فاصله دارد، 24 دقیقه از شاندیز دور است و از مسیر جاده شاندیز هم به آن می رسد. 

رزرو هتل در مشهد از سایت جااینجاس

رزرو هتل مشهد آن هم در سایتی مانند جااینجاس که تمام امکانات جستجوی پیشرفته را در اختیار شما می گذارد، راحت ترین شیوه ممکن است. علاوه بر اینکه می توانید هتل ها را بر اساس موقعیت مکانی پیدا کنید (برای مثال هتل‌های اطراف حرم همچون هتل سی نور مشهد) اطلاعات دیگری هم در دسترس شما خواهد بود که از جمله آنها قیمت هتل مشهد است. با استفاده از فیلتر قیمت شما این امکان را دارید که نرخی را برای خود تعریف کرده و بر اساس آن به جستجوی هتل ها بپردازید. فراموش نکنید که نظرات کاربران در مورد تجربه اقامتشان در هر یک از هتل های این شهر هم به شما کمک زیادی خواهد کرد.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد