در دنیای هتلداری برخی نام ها آنقدر بزرگ و شناخته شده هستند که حتی آنهایی که تجربه چندانی از اقامت در هتل ندارند هم آنها را می شناسند. گروه هتل های هیلتون و حیات که حالا یک خانواده بزرگ هستند و در تمام کشورهای دنیا شعبه دارند، در این دسته قرار می گیرند. اما ایران هم از قافله عقب نمانده و چندین هتل زنجیره ای را در خود جای داده است. شاید برای شما که هنگام رزرو هتل با نام هایی مثلا هتل پارسیان استقلال یا هتل پارسیان آزادی برخورد می کنید، دانستن درباره این هتل ها خالی از لطف نباشد.

گروه هتل های اسپیناس؛ کم تعداد اما محبوب

خانواده هتل های اسپیناس که از سال 1380 شکل گرفته، در حال حاضر 3 هتل را در دو شهر ایران نمایندگی می کند. هر چند نخستین عضو این خانواده در آستارا استان گیلان متولد شد، اما چند سال بعد پایتخت هم از هتل های این گروه بی نصیب نماند. حالا هتل اسپیناس پالاس سعادت آباد و هتل اسپیناس بلوار کشاورز تهران آن چنان از استانداردهای مدرن هتلداری تبعیت کرده اند که در زمره 10 هتل لوکس ایران قرار گرفته اند. البته بد نیست بدانید که اسپیناس قصد دارد طی سال های آینده اعضای خانواده خود را بیشتر کرده و به هتل های خود بیفزاید. این یعنی تعداد کارکنان هتل از 830 نفر فراتر خواهد رفت!

گروه هتل های پارسیان؛ قدیمی و پر جمعیت

بدون شک خانواده هتل های پارسیان یکی از قدیمی ترین خانواده های هتلداری کشور است. پارسیان از سال 1374 و با 22 عضو در شهرهای مختلف ایران  متولد شده و حالا در گوشه گوشه این سرزمین نام خود را به ثبت رسانده است. کافیست هر شهری را که برای سفر و رزرو اقامتگاه انتخاب می کنید، ببینید تا نام یک هتل پارسیان به چشمتان بخورد. 

اعضای خانواده پارسیان در پایتخت عنوان لوکس ترین هتل های تهران را از آن خود کرده و در سایر شهرها نیز در زمره بهترین هتل های آن شهر قرار گرفته اند. هتل پارسیان آزادی، هتل پارسیان انقلاب، هتل پارسیان استقلال، هتل پارسیان کوثر و هتل پارسیان اوین هتل های سرشمار این مجموعه هستند. در یزد، رامسر، شهرکرد، شیراز، اصفهان، همدان، بم، کرمانشاه، آبادان، قلعه گنج کرمان و یاسوج هم هتل های پارسیان به میزبانی از مهمانان مشغول هستند.

گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی؛ پرتعداد 

بدون شک این تنها شهرهای بزرگ ایران نیستند که با جاذبه های گردشگری، مسافران را به خود می خوانند. حتی شهرهای کوچک ایران هم زیبایی هایی دارند که می توانید روزها را صرف دیدن آنها کنید. شاید به همین دلیل باشد که بزرگ ترین گروه هتلداری ایران در شهرهای کوچک و بزرگ اقامتگاه هایی را برای مسافران در نظر گرفته است. خانواده هتل های ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به سازمان بازنشستگی کشوری است، در سال 1379 قدم به این عرصه گذاشته و حالا بیش از 30 هتل دارد. 

چه قصد اقامت در یکی از مراکز استان مانند شیراز، یزد، شهرکرد، ارومیه، زنجان و تبریز را داشته باشید و چه بخواهید در یکی از شهرهای کوچک اما زیبا مثل نائین، مرند، انزلی، سیرجان، شاهرود و بسطام بمانید؛ هتل های جهانگردی آنجا خانه دارند.

گروه هتل های هما؛ میزبانی در باغِ شهر

هتل های هما که به سبب قدمت و موقعیت مکانی منحصر به فرد خود شناخته شده هستند، همواره جایگاه خاصی در میان گردشگران خارجی و مقامات دیپلماتیک داشته اند. این گروه در سال 1357 کار خود را با هتل هما تهران، هتل هما 1 مشهد، هتل هما شیراز و هتل هما بندرعباس آغاز کرد و پس از انقلاب هم یک عضو دیگر را به خانواده خود افزود: هتل هما 2 مشهد. لازم به ذکر است که هما زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی است که تمام هتل های آن هم 5 ستاره هستند.

گروه هتل های پارس؛ مهمان نوازی ایرانی

اگر قصد رزرو هتل تبریز را داشته باشید، حتما نام هتل پارس ائل گلی را شنیده اید؛ یک عضو محبوب از خانواده هتل های پارس در یک شهر پرطرفدار. البته پارس تنها در تبریز هتل ندارد و در شهرهایی مانند مشهد، آبادان، کرمان، کیش و اهواز نیز اعضای دیگری دارد. مثلا هتل شایان کیش یک هتل پنج ستاره محبوب و عضو خانواده هتل های پارس است. 

گروه هتل های لاله؛ برند محبوب گردشگری

هتل های لاله که شاخص ترین عضو آنها، هتل لاله تهران است؛ در سال 1349 متولد شده اند. در حال حاضر علاوه بر این هتل پنج ستاره، لاله در چهار شهر ایران شعبه دارد: هتل لاله سرعین، هتل صخره ای لاله کندوان، هتل لاله چابهار و هتل لاله بیستون کرمانشاه.

راه های پیدا کردن هتل ارزان در شیراز چیست؟

شیراز به ویژه در فصل بهار گردشگران زیادی را به خود جذب می کند که برای استشمام عطر بهار نارنج راهی این شهر می شوند. این شهر نیز مانند هر شهر دیگری هم هتل های لوکس و چند ستاره و هم هتل های ارزان قیمت دارد که فشار چندانی به جیب شما وارد نمی کنند. اگر می خواهید در طول روز به گشت و گذار در شهر و تماشای زیبایی های آن بپردازید، بهتر است شب را در یک هتل با قیمت معقول سپری کنید. به همین منظور به تعداد ستاره هتل ها توجه کنید و البته فراموش نکنید که به قیمت رزرو یک هتل ارزان، مجبور به اقامت در هتلی با امکانات ضعیف نشوید. 

به همین منظور در هنگام مراجعه به سایت جااینجاس، به امکانات هتل های شیراز توجه کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که رزرو آنلاین هتل در سایت، شما را یک قدم به رزرو هتل ارزان در شیراز نزدیک می کند. با همه این تفاسیر اگر زمان رزرو را برای روزهایی بگذارید که سیل مسافران به سوی این شهر روان است، انتظار هتل ارزان اندکی بیجا است. ضمن اینکه ما در صفحه جداگانه ای به معرفی چند هتل قیمت مناسب در شیراز پرداخته ایم.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد