در این مقاله با موارد زیر آشنا می‌شوید

یزد یکی از شهرهای کویری و توریستی کشور است که شگفتی‌ها و دیدنی‌های تاریخی بسیاری در دل آن نهفته شده است. علاوه بر آثار تاریخی جذاب و بی‌نظیر، این شهر باستانی بازارها و پاساژهای متنوعی دارد. در این مراکز سوغاتی‌های خوشمزه نظیر باقلوا، سوهان، قطاب و ارده و همچنین پارچه‌های اعلا و ترمه، صنایع دستی و ظروف کنده‌کاری شده عرضه می‌شود که می‌توانید ضمن بازدید از مکان‌های تاریخی یزد از مراکز خرید آن نیز سوغاتی تهیه کنید و به یادگار از این شهر کویری داشته باشید.
اگر شما هم قصد سفر به این شهر باستانی زیبا را دارید و به دنبال مراکز خرید مدرن و سنتی آن هستید، در ادامه با ما همراه شوید تا با لیست بهترین مراکز خرید یزد آشنا گردید.

مراکز خرید مدرن یزد

در یزد هم مراکز خرید مدرن و لوکس و جود دارد و هم بازارهای سنتی و قدیمی. در این مطلب از مجله گردشگری جااینجاس ابتدا لیستی از بهترین مراکز خرید مدرن در یزد را معرفی می‌کنیم و سپس به سراغ بازارهای قدیمی شهر می‌رویم.

مرکز خرید الماس

مرکز خرید الماس در دو طبقه نقلی ساخته شده است. در این مرکز خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، انواع پوشاک، اسباب بازی و عروسک، طلا و زیور آلات به فروش می‌رسد. چندین فروشگاه در این مرکز خرید خوب یزد هم به چرم طبیعی اختصاص دارد. هم‌چنین تنوع کالا در پاساژ الماس فراوان است. از این رو مردم یزد بیشتر برای خرید خود مرکز خرید الماس را انتخاب می‌کنند. 

امکانات مرکز خرید الماس: پارکینگ، کافی شاپ، نمازخانه، سرویس بهداشتی و‌‌...
آدرس: یزد، آزاد شهر، بعد از فلکه اول
ساعات کاری: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب

مرکز خرید آریا

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید یزد که در منطقه صفائیه قرار گرفته، مرکز خرید آریا است. این مرکز خرید بزرگ در سال 1387 در پنج طبقه ساخته شده که یک طبقه آن پارکینگ، سه طبقه تجاری و یک طبقه رستوران است. بازدیدکنندگان می‌توانند لوازم باکیفیتی مانند پوشاک، زیورآلات، وسایل چرمی، فرش، وسایل الکترونیک و مواد غذایی را در این مرکز خرید تهیه کنند. 

امکانات مرکز خرید آریا: پارکینگ، رستوران، دو آسانسور، کافی‌ شاپ، پله برقی و سرویس بهداشتی
آدرس: یزد، صفائیه، بلوار شهید قندی، بعد از هتل صفائیه یزد
ساعت کار: هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱:۳۰ بعد از ظهر و از ۷:۳۰ عصر تا ۱۲ شب

مرکز خرید یزد

مرکز خرید شقایق

پاساژ خرید شقایق در ۴ طبقه بنا شده که دو طبقه آن اداری و دو طبقه هم تجاری است. در قسمت تجاری که در طبقه همکف و زیر همکف قرار دارد انواع پوشاک و کیف و کفش عرضه می‌شود. اما این پاساژ بیشتر به دلیل مراکز اداری که در آن مشغول به فعالیت هستند مشهور شده است. مرکز خرید شقایق روبروی دادگستری یزد قرار دارد. به همین خاطر بیشتر دفاتر وکلا در این مرکز خرید قرار گرفته و موجب رفت و آمد بیشتر شده است.

آدرس: یزد، خیابان فرخی، روبروی دادگستری

پاساژ کویتی ها

یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید یزد پاساژ کویتی‌ها است. انواع زیورآلات را می‌توانید در این پاساژ خریداری کنید. در گذشته پاساژ کویتی‌ها مخصوص فروش وسایلی بود که از کویت وارد می‌شد و فروشندگان آن نیز افراد خارجی بودند. اما اکنون با دیگر مراکز خرید شهر یزد تفاوتی ندارد. اگر به دنبال مرکز خرید ارزان در یزد هستید حتما سری به این پاساژ بزنید. در پاساژ کویتی‌ها تنوع اجناس بسیار زیاد است و انواع پوشاک، عطر و لوازم آرایشی و زیور آلات به فروش می‌رسد. 

آدرس: یزد، میدان شهید بهشتی
ساعت کار: هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید یزد

مجتمع تجاری شهاب 

از دیگر مراکز خرید لوکس یزد می‌توان مجتمع تجاری شهاب را نام برد که در یکی از خیابان‌های پر تردد یزد واقع شده و در زمینه فروش موبایل و لوازم جانبی آن فعالیت دارد. این مجتمع در دو طبقه بنا شده و انواع برندهای موبایل در آن پیدا می‌شود. در این مرکز می‌توانید به آسانی نمایندگی برندهای روز موبایل را پیدا کنید. هم‌چنین هر سال مراسم قرعه کشی در مجتمع تجاری شهاب برگزار می‌شود.

امکانات مجتمع تجاری شهاب : پارکینگ، پله برقی و آسانسور 
آدرس: یزد، خیابان کاشانی، کنار بیمارستان مجیبیان

مجتمع تجاری تفریحی ستاره

یکی از بزرگترین و شیک‌ترین مراکز خرید یزد مجتمع تجاری ستاره است. این مجتمع در نزدیکی پارک باغ ملی قرار گرفته و در سال ۱۳۸۸ با ۷۰۰ فروشگاه‌ فعالیت خود را آغاز کرده است. کالاهایی از قبیل پوشاک، اسباب بازی و‌‌... که از کیفیتی فوق‌العاده‌ برخوردارند در آن عرضه می‌شود. به عبارتی از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در در این پاساژ یزد پیدا می‌شود. اگر علاقه‌مند به یک پاساژ گردی جذاب هستید حتما به مجتمع تجاری تفریحی ستاره سر بزنید. 

امکانات مجتمع تجاری تفریحی ستاره: رستوران (با چشم‌انداز پارک باغ ملی) و کافی شاپ، شهر بازی، باشگاه بدنسازی، سینما ۵ بعدی و پارکینگ ۳ طبقه با ظرفیت 1000 خودرو
آدرس: یزد، بلوار طالقانی، میدان آزادی 
ساعت کار: هر روز به‌جز جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر، و از ساعت ۵ عصر تا ۱۱ شب
جمعه‌ها از ساعت ۵ عصر تا ۱۱ شب

مراکز خرید در یزد

مجتمع تجاری علاالدین

یکی از مراکز تخصصی که می‌توانید تمام لوازم جانبی موبایل و تبلت، نرم افزار و کامپیوتر را در آن پیدا کنید مجتمع علاالدین است‌ که در ۴ طبقه تأسیس شده و دارای ۳۳ واحد تجاری است. البته در این مجتمع علاوه بر فروش موبایل، تعمیرات آن نیز انجام می‌شود.

امکانات مجتمع تجاری علاالدین: آسانسور، پارکینگ 
آدرس: یزد، صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی، جنب بانک مسکن

مرکز خرید صدف

یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید یزد، مرکز خرید صدف است که در سال ۱۳۹۲ در ۵ طبقه احداث شده است. جلوی درب ورودی آن آب نمای زیبایی قرار داده شده که بسیار چشم نواز است و نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند. در این مرکز خرید انواع پوشاک، طلا و زیور آلات، کیف و کفش و صنایع دستی و ترمه عرضه می‌شود که همگی کیفیت بسیار بالایی دارند.

امکانات مرکز خرید صدف: بازیگاه کودک، کافی شاپ، سرویس بهداشتی، پارکينگ و...
آدرس: یزد، صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی، بعد از هتل صفائیه 

مرکز خرید لوکس یزد

مجتمع تجاری خلیج فارس یزد

مجتمع تجاری، تفریحی و گردشگری خلیج فارس در زمینی به مساحت بالغ بر 10000 مترمربع در بلوار آزادگان یزد واقع شده است و یکی از مراکز بزرگ تجاری استان محسوب می‌شود. این مجموعه دارای امکانات فوق‌العاده‌ای‌ مانند فروشگاه‌های متعدد با تفکیک صنف، شهربازی، پردیس سینمایی، فودکورت، بام سبز، سینما و رستوران روباز است. خلیج فارس هم مکانی برای خرید کردن است و هم یک گزینه ایده‌آل برای تفریح و سرگرمی به شمار می‌رود.

آدرس: یزد، بلوار آزادگان، میدان صنعت، مجتمع  تجاری خلیج فارس 

مرکز خرید مدرن در یزد

مجموعه بازارهای قدیمی و سنتی یزد 

مجموعه بازارهای سنتی یزد از معماری زیبایی برخوردار است. در واقع گردشگران علاوه بر خرید می‌توانند از آثار تاریخی هم بازدید کنند. مجموعه بازارهای قدیمی در یزد در زمان پهلوی با احداث خیابان شاه به دو قسمت تقسیم شدند. به موجب این تقسیم نیمی از این بازارها تخریب شدند. هم‌اکنون در بازارهای قدیمی شهر یزد اقلامی همچون پارچه و طلا، فرش و شیرینی‌های سنتی را می‌توانید خریداری کنید. همچنین در این بازار کارگاه‌های زیادی از جمله کارگاه مازاری، محل ساییدن حنا و... به چشم می‌خورد. در ادامه با ما همراه شوید تا لیست بازارهای قدیمی یزد را بیشتر بشناسید.

بازار زرگری یزد

یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین بازارهای یزد، بازار زرگری است. این بازار ۹۴ متر طول و ۳ متر عرض دارد و در شمال خیابان قیام قرار گرفته و معماری بسیار زیبایی دارد. به نوعی یک جاذبه گردشگری است که حجره‌های زیبا شهرت آن را دوچندان کرده است.
این بازار پر زرق و برق پر از درخشش طلا است. طلاهای موجود در این بازار ۲۰ عیار هستند. البته سنگ‌های قیمتی دیگری نیز در این بازار به چشم می‌خورد. باید یادآور شویم که فروشندگان در بازار زرگری بسیار مهربان و خوش انصاف هستند. بهتر است برای تفریح هم شده سری به این بازار زیبا بزنید. 

آدرس: یزد، بخش شمالی خیابان قیام، روبروی مجموعه امیر چخماق

بازار سنتی در یزد

بازار مسگرها (پنجه علی)

یکی از مهمترین مراکز خرید یزد، بازار مسگرها است که قدمتی ۶۰۰ ساله دارد. در این بازار ظروف مسی و صنایع دستی عرضه می‌شود. اگر شما هم دوست دارید در ظروف مسی غذای خود را میل کنید حتما به این بازار قدیمی سری بزنید. حتی گشتن و شنیدن صدای چکش مسگرها و دیدن ظروف مسی در این بازار هم مزه می‌دهد. اگر به بازار مسگرها یا همان پنجه علی رفتید حتما به بهترین رستوران یزد، کافه پناهنده بروید و از کباب‌های کوبیده آنجا میل کنید که بسیار لذیذ و ارزان هستند. 

آدرس: یزد، خیابان قیام، بازارهای قدیمی یزد

بازار حاجی قنبر

یکی از قدیمی‌ترین قسمت‌های بازار سنتی یزد بازار حاجی قنبر است که در قرن ۹ هجری بنا شده و جزو مجموعه تاریخی امیر چخماق است. در این بازار یک تکیه وجود دارد که در قرن ۱۳ ساخته شده و بسیار زیبا و دیدنی است. کاشی‌کاری‌های بازار حاجی قنبر بسیار جذاب و زیبا هستند و حجره‌های قدیمی آن به همان شکل قدیم مانده است. این بازار مکان مناسبی برای عکاسی است. در بازار حاجی قنبر حجره‌های فروش پارچه، طلا و فرش وجود دارد. همچنین در داخل این بازار یک مسجد قدیمی متعلق به دوران تیموریان نیز به چشم می‌خورد.

آدرس: یزد، مجموعه امیر چخماق

بازار سنتی یزد     

بازار آجیل سلطانی یزد

بازار آجیل سلطانی در واقع یک فروشگاه بزرگ است که انواع آجیل‌های ترد و خوشمزه در آن عرضه می‌شود. این بازار در اختیار یک خانواده است که آن‌ها نسل به نسل این فروشگاه را اداره کرده‌اند. همچنین مدیریت بازار آجیل سلطانی در دست انسانی منصف است که آجیل را به قیمت مناسبی عرضه می‌کند. اگر دنبال خوشمزه‌ترین آجیل‌ها هستید حتما سری به این بازار بزنید. شما می‌توانید آجیل تازه را از این بازار تهیه کرده و به عنوان سوغاتی به شهر خود ببرید.

آدرس: یزد، شهید مطهری، بعد از کوچه سیدالشهدا ۲

 

بازار قیصریه یزد

با شنیدن قیصریه یاد بازارهای قیصریه شیراز و اصفهان در شما زنده می‌شود. آری درست است. در کل کشور ۵ بازار قیصریه وجود دارد که یکی از آن‌ها در یزد قرار گرفته و در سال ۱۳۸۱ در آثار ملی ايران به ثبت رسیده است. این بازار بسیار پر تردد و شلوغ است. در بازار قدیمی قیصریه همه چیز پیدا می‌شود. اگر دنبال کالای خاصی هستید حتما سری به بازار قیصریه، یکی از بهترین مراکز خرید در یزد بزنید. البته بیشتر حجره‌های این بازار به پارچه فروشی اختصاص دارند. 

آدرس: یزد، حد فاصل میدان خان و مدرسه خان

بازار یزد

بازار خان یزد 

یکی از طولانی‌ترین بازارهای سر پوشیده یزد، بازار خان است که در میان مراکز خرید یزد اهمیت ویژه‌ای دارد. این بازار از زمان ناصرالدین شاه به یادگار مانده و دارای ۱۵۳ حجره است.
این بازار ساختمان‌های تاریخی میدان، مدرسه و حمام را در دل خود جای داده است. هر ساله توریست‌های فراوانی به این بازار می‌آیند. بازار خان یزد در محله لب خندق قرار گرفته که یکی از جاهای قدیمی شهر است. در این بازار، بازارهای کوچکی وجود دارد که هر کدام مربوط به صنف خاصی است. برای نمونه ترمه یکی از سوغاتی‌های یزد است که شما می‌توانید از این بازار آن را تهیه کرده و به یادگار از این سفر همراه خود ببرید.

آدرس: یزد خیابان امام خمینی

 

بازار رنگرزی

بخشی از بازار قدیمی یزد به رنگرزی اختصاص یافته است. در بازار رنگرزی، نخ طبیعی رنگ شده به مشتریان عرضه می‌شود. شغل رنگرزی از زمان‌های قدیم در یزد وجود داشته و برخی از مغازه‌داران این بازار به صورت آبا اجدادی مشغول کار رنگرزی هستند.
در بازار رنگرزی کارگاه‌های رنگرزی وجود دارد که نخ و الیاف طبیعی را رنگ می‌کنند. پیشنهاد می‌شود بازدید از این کارگاه‌ها را حتما در برنامه‌های سفر خود بگنجانید و لحظاتی زیبا را در سفر خود تجربه کنید.

آدرس: یزد، بازار قدیمی

بازار در یزد

دیدیم که در شهر یزد با این همه اصالت و تاریخ کهن، مراکز خرید مدرن و بازارهای قدیمی بسیاری وجود دارد. با وجود بافت قدیمی بسیاری از این بازارها، لوازم برند و بروزی به فروش می‌رسد که نشان می‌دهد شهر یزد به سوی مدرنیته شدن پیش می‌رود. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به یزد و بازدید از مراکز خرید هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به سایت رزرو هتل جااینجاس بزنید و هتل‌های نزدیک به مراکز خرید شهر را بررسی کنید تا بتوانید اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کرده و بهترین هتل‌ها همچون هتل داد یزد را رزرو نموده و با آرامش خاطر و بدون دغدغه به این سفر جذاب و دیدنی بروید و شگفتی‌های مراکز خرید یزد را از نزدیک به نظاره بنشینید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد