در سفر به اصفهان، در کنار بازدید از جاهای دیدنی پرطرفدار و محبوب، سر زدن به محله‌ها و خیابان‌های معروف آن هم می‌تواند بخش جذابی از سفر شما باشد. از خیابان‌های تاریخی و قدیمی گرفته تا محله‌های لوکس و اعیان نشین. پس حتما در این مطلب از جااینجاس با لیست بهترین محله ها و خیابان های اصفهان بیشتر آشنا شوید.

لیست معروف ترین خیابان های اصفهان

در ادامه با ما همراه شوید تا لیستی از معروف ترین خیابان های اصفهان از اصیل و با قدمت تا مدرن و لوکس را بشناسید و بازدید از آن‌ها را در برنامه خود قرار دهید.

خیابان هشت بهشت اصفهان

از معروف‌‌ترین خیابان های اصفهان باید هشت بهشت را نام برد. زیبایی این خیابان با پوشش گیاهی متنوع و جوی بزرگی که در امتداد آن قرار دارد، محبوبیت آن را دوچندان کرده است. خوب است بدانید هشت بهشت در غرب اصفهان قرار گرفته و رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی در آن مشغول فعالیت هستند. هم‌چنین هتل های متعددی همچون هتل سپاهان اصفهان در اطراف این خیابان از گردشگران پذیرایی می‌کنند و گزینه مناسبی برای اقامت به شمار می‌روند.

خیابان های معروف اصفهانخیابان هشت بهشت اصفهان


خیابان هشت بهشت به دلیل نزدیکی به کاخ هشت بهشت، به این نام معروف شده است.

خیابان چهارباغ اصفهان

چهارباغ، از خیابان های قدیمی اصفهان به شمار می‌رود و قدمت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد. این خیابان یکی از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان است که وجود گل‌های زیبا و رنگارنگ در تمام فصل‌های سال جلوه زیبایی به آن بخشیده‌ است. خوب است بدانید چهارباغ در واقع شامل 4 خیابان است: 

  • چهارباغ پایین
  • چهار باغ بالا
  • چهارباغ خواجو
  • چهارباغ عباسی

خیابان معروف اصفهانخیابان چهارباغ اصفهان

در این بهترین خیابان اصفهان، هتل‌ها، مراکز خرید رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی وجود دارد و از این رو گزینه ایده‌آلی برای تفریح و اقامت همچون هتل عباسی اصفهان و هتل پارس به شمار می‌رود. راهنمای سفر به اصفهان می‌تواند اطلاعات خوبی را قبل از سفر به این شهر در اختیار شما قرار دهد.

خیابان عباس آباد اصفهان

اگر دوست دارید در یکی از خیابان های معروف اصفهان پیاده‌روی کنید و لحظاتی پر از آرامش را درکنار چنارهای 90 ساله قد برافراشته و خانه‌ها ویلایی زیبا داشته باشید، سری به خیابان عباس آباد اصفهان بزنید. اگر مسافر شهر اصفهان هستید، خوب است بدانید هتل پارت اصفهان نیز در این خیابان قرار دارد. 

معروف ترین خیابان اصفهانخیابان عباس آباد اصفهان

خیابان مشتاق اصفهان

مشتاق از خیابان های گران اصفهان به شمار می‌رود و به سه خیابان مشتاق اول، دوم و سوم تقسیم می‌شود. جالب است بدانید این خیابان لاکچری اصفهان در مجاورت زاینده رود قرار گرفته و همین موضوع است که جذابیت آن را بالا برده است.
پیشنهاد می‌شود از پارک مشتاق در حاشیه زاینده رود با چشم انداز زیبا به رودخانه و فضای سرسبز هم دیدن کنید. هم‌چنین اگر علاقه‌مندید در طول سفر در این محله اقامت داشته باشید، می‌توانید هتل خواجو اصفهان را رزرو کنید. 

خیابان های لوکس اصفهانخیابان مشتاق اصفهان

خیابان ملاصدرا اصفهان 

از لوکس‌ترین خیابان های اصفهان که در جنوب شهر قرار گرفته، باید خیابان ملاصدرا را نام برد. محله‌ای سرسبز و خوش آب و هوا با موقعیت مکانی مناسب در دسترسی به مراکز خرید، مترو، اداره‌های دولتی و... اگر به دنبال بازدید از بهترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان هستید، تفریح های پارک جنگلی ناژوان اصفهان را از دست ندهید. با خودرو، از خیابان ملاصدرا حدود 20 دقیقه تا پارک جنگلی ناژوان بیشتر راه نیست. (آدرس پارک جنگلی ناژوان روی نقشه)

لیست معروف ترین محله های اصفهان

در ادامه با ما همراه شوید تا لیست محله های معروف اصفهان از قدیمی تا مدرن را بیشتر شناخته و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

محله مرداویج اصفهان

مردوایج، از قدیمی‌ترین محله‌ های اصفهان است که به کوی کارمندان هم شهرت دارد. در ادامه با ویژگی‌های این محله گران اصفهان بیشتر آشنا خواهیم شد: 

  • محله مرداویج شامل دروازه شیراز، خیابان کارگر و چهارراه فرایبورگ است.
  • برج کبوتر، از سازه‌های باستانی اصفهان، در این محله قرار دارد. 
  • مجتمع تفریحی و ورزشی پرواز، پارک مرداویج، پاساژ قائم، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در آن وجود دارد.
  • خط اتوبوس هتل به کوی بهار چندین ایستگاه در مرداویج دارد.
  • ایستگاه مترو دانشگاه اصفهان، روبه‌روی خیابان آزادی از دیگر ورودی‌های مرداویج است.

علاوه بر مترو دانشگاه اصفهان، می‌توانید در مطلب "راهنمای کامل اصفهان گردی سریع با مترو اصفهان" با مشخصات سایر ایستگاه‌ها آشنا شوید.


برج کبوتر، از سازه‌های باستانی اصفهان در محله مرداویج قرار دارد.

محله جلفا اصفهان

جلفا، از معروف‌ترین محله های اصفهان، از دوران صفوی تاکنون بافت قدیمی خود را حفظ کرده و در حال حاضر یکی از قطب‌های مهم گردشگری شهر به شمار می‌رود. در ادامه با این محله قدیمی در اصفهان بیشتر آشنا خواهیم شد: 

  • کلیسای معروف وانک، کلیسای سنت جورج، مجموعه کلیسای مریم مقدس و هاکوپ، کلیسای بیت لحم و کلیسای سرکیس در این محله قرار دارند.
  • سنگفرش‌های زیبا و کافه‌های دنج در کنار معماری سنتی خیابان‌ها، جلوه زیبایی به محله جلفا بخشیده‌اند.
  • خیابان خاقانی اصفهان در محله جلفا، مجتمع‌های تجاری پوشاک و گالری‌های هنری متعددی دارد.
  • کوچه سنگ‌ تراش‌ها اصفهان در محله جلفا، کاملا سنگ فرش است و مکان دنجی برای پیاده‌روی به شمار می‌رود. 

محله های معروف اصفهانمحله جلفا اصفهان

هم‌چنین اگر در طول سفر خود به اصفهان به دنبال اقامت در این محله زیبا هستید، حتما هتل جلفا اصفهان را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید. علاوه براین، پیشنهاد می‌شود لیست خانه های تاریخی اصفهان را بررسی کنید و سری به خانه‌های قدیمی و زیبا جلفا هم بزنید. اگر هم به دنبال اقامت در محیط سنتی با امکانات رفاهی مدرن در اطراف این محله اصیل هستید، تجربه اقامت در هتل سنتی میناس اصفهان را از دست ندهید.

محله مهرآباد اصفهان، نزدیکی خیابان سلمان فارسی

مهرآباد، یکی از بهترین محله های اصفهان است که در مجاورت زاینده رود و در نزدیکی خیابان سلمان فارسی قرار گرفته است. آپارتمان‌های لوکس و شیک با متراژ بالا در کنار امکاناتی همچون استخر، روف گاردن و آسانسورهای شیشه‌ای، مهرآباد را تبدیل به یکی از گران ترین محله های اصفهان کرده است. از جاهای دیدنی مهرآباد هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

1. بوستان گل محمدی، بوستان مهرآباد
2. پارک عروس و پارک بین‌النهرین
3. رستوران معروف زعفران

محله جی اصفهان

جی از قدیمی ترین محله های اصفهان است. اما بافت آن تقریبا امروزی است و جزو محله‌های گران شهر به شمار می‌رود جالب است بدانید خیابان جی، از طولانی‌ترین خیابان‌های شهر است که در این محله قرار دارد. 

محله های قدیمی اصفهانمحله جی اصفهان

محله شیخ صدوق اصفهان، نزدیکی خیابان چهار باغ

از دیگر محله های گران و اعیانی، باید شیخ صدوق دارد را نام برد که در نزدیکی خیابان چهارباغ اصفهان هم قرار دارد. خوب است بدانید کتابخانه، مراکز درمانی، مراکز تجاری و کافه‌ها و رستوران‌های معروف بسیاری در این محله‌ و خیابان‌های آن قرار دارند. 

محله پاچنار اصفهان؛ خیابان حکیم نظامی

اگر علاقه‌مند به بازدید از محله‌ای خوش آب و هوا با باغ‌های سرسبز و زیبا هستید، محله پاچنار در خیابان حکیم نظامی اصفهان را از دست ندهید. این محله دسترسی خوبی به سایر نقاط شهر دارد. در واقع از شمال و شرق به محله جلفا، از شرق به سیچان و از جنوب به حسین آباد منتهی می‌شود.

هم‌چنین اگر به دنبال محل مناسبی برای اقامت خود در طول سفر به اصفهان هستید، پیشنهاد می‌شود بهترین هتل آپارتمان های اصفهان را بررسی کنید.

معروف ترین محله های اصفهانمحله پاچنار اصفهان

محله دردشت اصفهان، جنوب خیابان عبدالرزاق 

از دیگر محله های تاریخی اصفهان باید در دشت را نام برد که در بخش شمالی خیابان زاینده رود و جنوبی خیابان عبدالرزاق قرار دارد. معماری دردشت متعلق به دوران صفوی است و پس از اسلام، یکی از مراکز مهم علمی شهر بوده است. از این رو سازه‌های باستانی متعددی همچون موارد زیر در آن قرار دارد: 

محله های تاریخی اصفهانمحله دردشت اصفهان

ردیفنام جاذبه‌های گردشگری اطراف محله دردشت
1 کاروانسرا دردشت، مسجد پاسنگ
2 مسجد آقانور مدرسه ابن سینا
3 منار گلدسته بازارچه دردشت
4 آرامگاه سلطان بخت آقا، سقاخانه، حمام 

محله خواجو اصفهان

این محله تاریخی در حاشیه زاینده رود قرار گرفته و به خیابان چهارباغ منتهی می‌شود. قیمت خانه‌های خواجو تقریبا متوسط رو به بالا است و در دسته محله های خوب اصفهان قرار می‌گیرد. هم‌چنین اگر مسافر این شهر هستید، خوب است بدانید هتل های متعددی همچون هتل پارسیان کوثر اصفهان در خیابان های این محله قرار دارند. پیشنهاد می‌شود امکانات این هتل لوکس را به دقت مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به رزرو هتل نمایید. 

مهم‌ترین جاهای دیدنی اطراف محله خواجو:

  • خانه ملک التجار
  • خانه ملاباشی 
  • موزه آب اصفهان
  • پل چوبی اصفهان

لیست خیابان ها و محله های معروف اصفهان

جمع‌بندی

در این مطلب با لیستی از معروف ترین محله ها و خیابان های اصفهان و جاهای دیدنی اطراف آن آشنا شدید. هم‌چنین هتل‌های محبوب اطراف این خیابان‌ها را نیز معرفی کردیم. 
پیشنهاد می‌شود جهت آشنایی بیشتر به صفحه هتل های اصفهان در جااینجاس بروید و در بخش جست و جو روی نقشه، هتل های اطراف منطقه موردنظرتان را پیدا کرده و گزینه مورد نظر خود را آنلاین رزرو کنید. جهت راهنمایی بیشتر هم حتما لیست بهترین هتل های اصفهان را مورد بررسی قرار دهید.


سوالات متداول درباره محله ها و خیابان های اصفهان

خیابان ملاصدرا، محله مهرآباد، خیابان مشتاق، محله شیخ صدوق و...
محله مرداویج، جلفا، جی، چهارباغ و...
محله خواجو، دردشت، چهارباغ، جلفا، جی و...
محله خواجو، دردشت، پاچنار، شیخ صدوق، مهرآباد، جی و...
محله خواجو، محله مهرآباد، خیابان مشتاق، محله دردشت و...

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد