در این مقاله با موارد زیر آشنا می‌شوید

بندر چابهار (چاه بهار، چهار بهار) یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان و تنها بندر اقیانوسی ایران است. این بندر از شمال با بمپور، سرباز و راسک، از جنوب با دریای عمان، از شرق با پاکستان و از غرب با بندر جاسک و میناب همسایه است. از آنجا که بندر چابهار نزدیک‌ترین مسیر دسترسی کشورهای همسایه به آب‌های آزاد است؛ اهمیت زیادی دارد و یکی از پر رونق‌ترین بنادر کشورمان است. اگر شما هم علاقمندید تا با این شهر پرگردشگر آشنا شوید؛ در ادامه این مطلب از جااینجاس همراه ما باشید.

بندر چابهار کجاست؟همه چیز درباره بندر چابهار

تاریخچه چابهار

با اینکه اطلاعات دقیقی در مورد پیشینه شهرنشینی این بندر در دست نیست؛ اما شواهد به دست آمده نشان می‌دهد که چابهار از دیرباز حائز اهمیت بوده است. بر اساس اسناد تاریخی در سال 1281 هجری قمری، ابراهیم خان مرز ایران را تا نزدیکی گواتر گسترش داد، اما چابهار همچنان تحت تسلط اعراب باقی ماند. سرانجام در سال 1289 دولت مرکزی ایران مداخله کرد و حکمران بمپور توانست چابهار را به تصرف درآورد؛ از آن زمان تاکنون این شهر جزئی از خاک کشورمان است.
تاریخچه چابهار جاذبه های طبیعی چابهار

بندر چابهار چگونه شکل گرفت؟

سال‌ها بعد و در سال 1352 هجری شمسی طرح جامع راه‌اندازی بندر چابهار آغاز شد. در همین راستا قراردادهایی نیز با پیمانکاران منعقد گردید. پس از انقلاب چند سال عملیات راه‌اندازی بندر متوقف شد. اما بعد از آن دوباره از سر گرفته شد و در سال 1362 به بهره برداری رسید. البته تکمیل این پروژه تا چند سال بعد نیز ادامه پیدا کرد. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری جااینجاس قصد داریم شما را با فرهنگ، آب و هوا و جاذبه های گردشگری چابهار بیشتر آشنا کنیم.

فرهنگ و آداب و رسوم چابهار

شهر چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، دارای فرهنگ و آداب و رسومی غنی و متنوع است. اهالی چابهار جزو معدود اقوامی هستند که به فرهنگ و آداب‌ و رسوم تاریخی خود همچنان پایبند مانده‌اند. ساکنین چابهار اغلب اهل سنت هستند و به زبان بلوچی صحبت می‌کنند.

  • اقوام چابهار: مردم چابهار، از قومیت‌های مختلف تشکیل شده‌اند. عمده‌ترین قومیت‌های این شهر، بلوچ، سیستانی و کرد هستند.
  • پوشش مردم چابهار: مردان چابهار، معمولاً لباس‌های سنتی بلوچی می‌پوشند. این لباس‌ها، شامل پیراهن بلند، شلوار گشاد، دستمال سر و قبا می‌شود. زنان چابهار نیز، معمولاً لباس‌های بلند و رنگارنگ می‌پوشند. این لباس‌ها، معمولاً از پارچه‌های حریر و ساتن دوخته می‌شوند.
  • موسیقی در فرهنگ چابهار: موسیقی، یکی از بخش‌های مهم فرهنگ و هنر چابهار است و به ویژه در عروسی‌ها از آن استفاده می‌کنند. همچنین مراسمات عروسی در چابهار با تشریفات ویژه و در طول 3 شب و با 8 آیین مختلف برگزار می‌شود و  در این مراسمات از سازهای محلی مختلف نظیر تنبور، دو تار، سرنا و بانگ، قیچک و بانچو استفاده می‌شود.
  • بازی های محلی چابهار: بازی‌های محلی و سنتی زیادی در این شهر انجام می‌شود. بازی سرخ پری زرد پری، چوب بازی و اشکاتیلی از محبوب‌ترین بازی‌های اهالی چابهار است.

آداب و رسوم چابهارلباس های محلی چابهار

آب و هوای چابهار

آب و هوای چابهار، به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص آن و نزدیکی به مدار راس السرطان، گرمسیری معتدل و مرطوب است. در واقع بندر چابهار با آب و هوای اقیانوسی خود، در زمستان گرم ترین شهر جنوبی و در تابستان خنک ترین شهر جنوبی محسوب می‌شود.

  • آب و هوای چابهار در تابستان: تابستان های چابهار گرم و شرجی است و میانگین دمای هوا بین 30 تا 35 درجه است.
  • آب و هوای چابهار در زمستان: زمستان‌های چابهار، معتدل و خنک است. میانگین دمای هوا در این فصل، بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد است.

آب و هوای چابهار

بهترین فصل سفر به چابهار

بهترین فصل سفر به چابهار، بهار و پاییز است. در این دو فصل، آب و هوا در چابهار، معتدل و خنک است و رطوبت هوا نیز نسبتاً پایین است. در این فصل می‌توانید با خیال آسوده یکی از پرطرفدارین هتل های چابهار را از سایت جااینجاس رزرو کرده و به این شهر دیدنی سفر کنید.                

بهترین جاهای دیدنی چابهار

بندر چابهار جاذبه‌ های دیدنی کم نظیری نیز دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. دیدنی های چابهار در سه دسته جاذبه ‌های طبیعی، تاریخی و مراکز خرید هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

جاذبه‌های طبیعی چابهار

بندر زیبای چابهار، دیدنی‌های طبیعی بی‌شماری دارد. اما دیدنی‌های زیر در لیست بهترین جاذبه‌های طبیعی چابهار هستند که در سفر خود حتما باید از آنها دیدن کنید.

1. جنگل های حرا در نزدیکی خلیج گواتر

جنگل های حرا یکی از جاذبه های گردشگری چابهار است که در سواحل دریای عمان و در مجاورت خلیج گواتر قرار دارند. این جنگل‌ها از درختچه‌های حرا تشکیل شده‌اند که می‌توانند در آب شور رشد کنند. درختچه‌های حرا دارای ریشه‌های بلندی هستند که در آب غوطه ور بوده و از این طریق اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

  • حیات وحش جنگل های حرا: جنگل‌های حرا  یکی از زیستگاه های مهم پرندگان و جانوران دریایی هستند. این جنگل‌ها محل زندگی انواع پرندگان آبزی مانند فلامینگو، پلیکان و انواع ماهی‌ها و خرچنگ‌ها است.
  • بهترین زمان بازدید از جنگل‌های حرا: بهترین زمان برای بازدید از جنگل‌های حرا چابهار در فصل بهار و پاییز است. در این فصول هوا معتدل است و می‌توان از طبیعت زیبا و دل انگیز این جنگل‌ها لذت برد.
  • نحوه دسترسی به جنگل‌ های حرا: برای بازدید از جنگل ‌های حرا چابهار می‌توان با قایق از روستای تیس به این جنگل‌ها رفت. همچنین در این مسیر می‌توانید از قایق سواری و تماشای زیبایی‌های منحصر به فرد این جنگل‌ها لذت برد.

جنلگل های حراجنگل های حرا، درختچه هایی که در آب شور رشد می‌کنند.

2. سواحل مکران، زیباترین سواحل ایران

سواحل مکران چابهار، یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین سواحل ایران در استان سیستان و بلوچستان است. این سواحل، در امتداد دریای عمان قرار گرفته‌اند و طولی بیش از ۱۰۰ کیلومتر دارند. سواحل مکران چابهار، دارای زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری هستند.

این سواحل، ترکیبی از سواحل شنی، صخره‌ای و مرجانی هستند و در برخی از قسمت‌ها، با جنگل ‌های حرا و درختان انجیر معابد احاطه شده‌اند. سواحل مکران دارای شن‌های سفید و نرم هستند که قدم زدن بر روی آنها، لذت‌بخش بوده و مکانی مناسب برای شنا، غواصی و ماهیگیری هستند. زیباترین سواحل مکران که در سفر به چابهار می‌توانید از آنها دیدن کنید عبارتند از:

  • ساحل درک
  • ساحل لاکپشت‌ها
  • ساحل صخره‌ای چابهار
  • ساحل شب‌تاب بندر تنگ

سواحل مکران سواحل مکران، زیباترین سواحل ایران

3. ساحل صخره ای یا ساحل دریا بزرگ

ساحل صخره‌ای دریای بزرگ در چابهار، یکی از زیباترین سواحل ایران است. این ساحل در فاصله 25 کیلومتری از شهر چابهار واقع شده است و به دلیل صخره‌های بلند و منحصر به فردش شهرت دارد. صخره‌های این ساحل از جنس گرانیت هستند و در اثر فرسایش آب و باد به شکل‌های مختلفی درآمده‌اند.

امکانات ساحل صخره‌ای چابهار

در اطراف ساحل صخره‌ای دریای بزرگ امکانات رفاهی مناسبی وجود دارد که برخی از آنها شامل مواد زیر است:

  • پارکینگ
  • رستوران
  • کافی‌ شاپ
  • اقامتگاه‌ های بوم‌گردی

علاوه بر این امکانات، گردشگران می توانند در ساحل صخره‌ای چابهار به تفریحات زیر نیز بپردازند:

  • پیاده‌روی در ساحل
  • صخره نوردی
  • تماشای موج افشان‌ها
  • ماهیگیری

ساحل دریابزرگ یا صخره ای چابهارساحل صخره ای یا ساحل دریا بزرگ

4. کوه های مریخی چابهار یا کوه های مینیاتوری

کوه ‌های مریخی چابهار یا کوه‌ های مینیاتوری یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، منحصربه‌فرد و ارزشمند شهر چابهار است که سالانه گردشگران ایرانی و خارجی زیادی از آن دیدن می‌کنند. این کوه‌ها در فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری بعد از چابهار، در مسیر گواتِر قرار دارند.

کوه های مریخی از جنس رسوبات آهکی هستند و به‌دلیل فرسایش آبی و بادی طی میلیون‌ها سال، شکل‌های عجیب و غریبی شبیه به ناهمواری‌های سطح مریخ به خود گرفته‌اند. این منطقه فرصتی عالی برای عکاسی و طبیعت گردی در چابهار است.

کوه های مریخی چابهار کوه های مریخی چابهار

نحوه دسترسی و بهترین زمان بازدید از کوه های مریخی

  • بهترین فصل بازدید از کوه‌های مریخی: بهترین زمان بازدید از کوه‌ های مریخی اوایل بهار، پاییز و زمستان است؛ زیرا در این فصل‌ها هوای معتدلی دارد.
  • نحوه دسترسی به کوه ‌های مریخی: برای دسترسی به این کوه‌ها، باید جاده چابهار به گواتر را طی کنید. پس از طی حدود ۵۰ کیلومتر، در سمت چپ جاده، کوه‌هایی با شیارهای ریز و یکدست را خواهید دید که همان کوه‌های مریخی هستند.

5. تالاب لیپار یا تالاب صورتی چابهار

تالاب لیپار یا تالاب صورتی چابهار یکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان سیستان و بلوچستان است که در فاصله 15 کیلومتری از شهر چابهار واقع شده است. این تالاب به دلیل رنگ صورتی منحصر به فردش شهرت دارد. ضمن اینکه از تماشای این تالاب رنگی لذت می‌برید؛ این نکته را نیز در نظر داشته باشید که از ورود به آب تالاب خودداری کنید. زیرا شوری آب این تالاب باعث سوختگی پوست می‌شود. همچنین بهتر است فاصله خود را با پرندگان مهاجر حفظ کنید تا باعث زدن به شما نشوند.

تالاب لیپار چابهارتالاب صورتی یا تالاب لیپار چابهار

چرا باید از تالاب لیپار دیدن کنیم؟

تالاب لیپار چابهار یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در چابهار است. مهم ترین دلایلی که شما باید از این تالاب صورتی دیدن کنید عبارتند از:

  • زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری ایران است که در سایر شهرها مانند آن را نمی‌توان دید.
  • رنگ صورتی این تالاب به دلیل وجود نوعی پلانکتون‌های گیاهی است که در آب این تالاب زندگی می‌کنند.
  • در این تالاب می‌توانید بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری نظیر پرندگان مهاجر، ماهی‌ها، خرچنگ ها و گیاهان حرا را مشاهده کنید.

تالاب لیپار یا تالاب صورتی یکی از منحصر به فردترین جاذبه های طبیعی چابهار است.

نحوه دسترسی و بهترین زمان بازدید از تالاب لیپار

  • بهترین زمان بازدید از تالاب لیپار: بهترین زمان برای بازدید از تالاب لیپار فصل‌های بهار و پاییز است. در این فصل‌ها هوا معتدل است و می‌توان به راحتی از تالاب و مناظر اطراف آن لذت برد.
  • نحوه دسترسی به تالاب لیپار: برای دسترسی به تالاب لیپار می توان از جاده ساحلی چابهار به گواتر استفاده کرد. این تالاب در نزدیکی روستای رمین قرار دارد.

6. درخت مکرزن یا درخت انجیر معابد؛ با قدمت 500 ساله

درخت انجیر معابد چابهار، یکی از جاذبه‌ های گردشگری چابهار است که در فاصله ۲۰ کیلومتری شرق چابهار به سمت گواتر قرار دارد. این درخت که قدمت آن به بیش از 500 سال می‌رسد؛ یکی از بلندترین درختان جنگل‌های بارانی است و چرخه زندگی غیرمعمولی دارد. به گونه‌ای که شاخه‌های آن به سمت پایین حرکت می‌کنند و سپس درون خاک به ریشه درخت متصل می‌شوند.

درخت انجیر معابددرخت انجیر معابد چابهار با قدمت 500 ساله

درخت مکرزن دارای تنه‌ای بسیار بزرگ و قطور است که قطر آن به بیش از ۱۲ متر می‌رسد. اما جالب‌تر این است که برخی افراد محلی معتقدند که این درخت مقدس است؛ از این رو نخ و پارچه‌هایی را به آن گره می‌زنند و آرزو می‌کنند.با توجه به امکاناتی که در این مجموعه گردشگری وجود دارد بازدید از این جاذبه طبیعی خالی از لطف نیست. برخی از امکانات این منطقه گردشگری عبارتند از:

  • پارکینگ
  • آلاچیق‌ها
  • مسیر پیاده‌روی
  • سرویس بهداشتی
  • فروشگاه سوغات و صنایع دستی

علاوه بر این، در برخی مواقع، برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز در مجموعه درخت انجیر معابد برگزار می‌شود.

نحوه دسترسی به درخت انجیر معابد

برای دسترسی به این درخت، باید از جاده چابهار به گواتر استفاده کنید. پس از طی حدود ۲۰ کیلومتر، در سمت چپ جاده، تابلوهای راهنما را خواهید دید که شما را به سمت درخت انجیر معابد هدایت می‌کنند.

مهم ترین جاذبه‌های تاریخی چابهار

شهر چابهار در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و از گذشته‌های دور، محل داد و ستد و مبادلات فرهنگی بوده و  دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی است. بنابراین تعجبی ندارد که یادگارهایی از تاریخ همچنان در آن به جای مانده باشد. در ادامه برخی از آنها را برای معرفی به شما آورده‌ایم.

1. قلعه پرتغالی ها یا قلعه تیس

روستای تیس چابهار یکی از روستاهای تاریخی ایران است که گفته می‌شود قدمت آن به ۲۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. این قلعه‌ در قرن 17 میلادی زمانی که پرتغالی‌ها برای استعمار به جزایر و سواحل جنوبی ایران آمده بودند؛ توسط پرتغالی‌ها ساخته شد تا در برابر شورش‌های احتمالی محلی‌ها از آنان محافظت کنند و یکی از مهم ترین آثار تاریخی چابهار است.

قلعه پرتغالی هاقلعه پرتغالی های چابهار، متعلق به قرن 17 میلادی

  • آدرس قلعه پرتغالی‌ها: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، بخش مرکزی، دهستان تیس، روستای تیس، قلعه پرتغالی‌ها

2. مسجد جامع تیس

این مسجد، در روستای تیس و در فاصله ۲۰ کیلومتری چابهار قرار دارد و یکی از قدیمی ‌ترین مساجد ایران است. مسجد جامع تیس، در قرن 16 میلادی، توسط مردم محلی ساخته شد و دارای معماری منحصربه‌فردی است.

  • آدرس مسجد جامع تیس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، بخش مرکزی، دهستان تیس، روستای تیس، مسجد جامع تیس

3. ساختمان قدیمی تلگرافخانه

ساختمان قدیمی تلگرافخانه، در سال ۱۸۶۴ میلادی، توسط انگلیسی‌ها ساخته شد و یکی از قدیمی‌ترین بناهای مدرن و ساختمان‌های سنگی منطقه چابهار است. این ساختمان، در دو طبقه ساخته شده است و دارای ویژگی‌های معماری منحصربه‌فردی است. این بنای قدیمی، در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۸۵، با شماره ۱۷۳۹۵، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


ساختمان تلگرافخانهساختمان تلگرافخانه چابهار، در فهرست آثار ملی ایران

  • آدرس ساختمان تلگرافخانه چابهار: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، بخش مرکزی، خیابان مولوی، روبروی مهمانسرای کشتیرانی نبش خیابان اصلی

بهترین مراکز خرید چابهار، بازارها و مراکز خرید مدرن

تعداد کسانی که برای خرید به منطقه آزاد چابهار می روند، کم نیست. چابهار، به عنوان یکی از شهرهای مهم گردشگری ایران، دارای مراکز خرید متنوعی است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلف گردشگران باشد. در ادامه برخی از آنها را معرفی کرده‌ایم.

1. مرکز خرید صدف، بزرگ ترین مراکز خرید چابهار

مرکز خرید صدف یکی از بزرگ ‌ترین و مدرن‌ ترین مراکز خرید چابهار است که در بلوار خلیج فارس قرار دارد. این مرکز خرید، دارای فروشگاه‌های متنوعی از جمله لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، کیف و کفش و ... است.

مرکز خریدصدفمرکز خرید صدف، چابهار

آدرس مرکز خرید صدف شهرستان چابهار، بخش مرکزی، بلوار خلیج فارس، مجتمع تجاری صدف
ساعت کاری مرکز خرید صدفروزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعات 9:00 تا 23:00 و در روزهای جمعه از ساعت 16:00 تا 23:00 است.

 

2. مجتمع تجاری صالحیار

مجتمع تجاری صالحیار از دیگر مراکز خرید چابهار است که در بلوار خلیج فارس قرار دارد و دارای فروشگاه‌های متنوعی از جمله لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، کیف و کفش و... است.

آدرس مجتمع تجاری صالحیار شهرستان چابهار، بخش مرکزی، بلوار خلیج فارس، بالاتر از پارک بهار
ساعت کاری مجتمع تجاری صالحیار 
از شنبه تا جمعه از 9:30 تا 23:00 است.

 

3. بازار فردوس، بزرگ ترین بازارهای چابهار

این بازار، یکی از قدیمی ‌ترین و بزرگ ‌ترین بازارهای چابهار است که در خیابان فردوس قرار دارد. بازار فردوس دارای فروشگاه‌های متنوعی از جمله لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، کیف و کفش و... است.

آدرس بازار فردوس چابهار چابهار، کنارک، جنب اداره منطقه آزاد چابهار 
ساعت کاری بازار فردوس روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعات 8:00 تا 21:00 و در روزهای جمعه از ساعت 9:30 تا 21:00 است.
 

 

4. بازار سنتی مادربزرگ ها یا بلوکان چابهار

بازار مادربزرگ ها در خیابان مولوی، در بافت قدیمی چابهار قرار دارد. این بازار، از فروشگاه‌های متنوعی از جمله صنایع دستی، سوغاتی، پوشاک و ... تشکیل شده است. گشت و گذار در این بازار برای خرید سوغاتی در چابهار و آشنایی با فرهنگ مردم محلی مناسب است.

بازار مادربزرگها در چابهاربازار سنتی مادربزرگ ها یا بازار بلوکان چابهار

آدرس بازار مادربزرگ ها چابهار، بلوار شهید ریگی، مابین خیابان امام خمینی و خیابان دریا
 
ساعت کاری بازار مادربزرگ هاروزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعات 8:00 تا 21:00 و در روزهای جمعه از ساعت 9:30 تا 21:00 است.
 

صنایع دستی و سوغات چابهار 

چابهار، به عنوان یکی از شهرهای مهم گردشگری ایران، دارای سوغاتی‌های متنوعی است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلف گردشگران باشد. بخشی از سوغاتی‌ های خوراکی و همچنین صنایع دستی چابهار را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

سوغاتی های خوراکی چابهار

بخشی از مهم ترین سوغاتی های خوراکی چابهار عبارتند از:

  • شیرینی لندو
  • میگو
  • ماهی
  • ادویه جات
  • خرما
  • انبه

شیرینی لندو چابهارشیرینی لندو، معروف ترین سوغت خوراکی چابهار

صنایع دستی چابهار

بخش از مهم ترین صنابع دستی چابهار که میتوانید به عنوان سوغاتی چابهار خرید کنید؛ عبارتند از:

  • حصیر بافی
  • سوزن دوزی
  • چادربافی
  • آینه دوزی
  • گلیم بافی
  • صدف کاری
  • معرق کاری

صنایع دستی چابهارسوغات و صنایع دستی چابهار

بهترین هتل‌های چابهار

چابهار، به عنوان یکی از شهرهای مهم گردشگری ایران، دارای هتل‌های متنوعی است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلف گردشگران باشد. تنوع زیادی در میان هتل های چابهار وجود دارد و شما می‌توانید از میان لوکس ترین هتل‌ های چابهار نظیر هتل لیپار و یا هتل لاله چابهار تا ارزان ترین هتل های چابهار همچون هتل سپیده یا هتل آپارتمان رز مکران، مناسب ترین گزینه را برای رزرو هتل قبل از سفر انتخاب کنید.

بهترین هتل های چابهارهتل های چابهار

هتل های رو به دریای چابهار

در  میان تمامی هتل های این شهر، هتل های رو به دریای چابهار برای یک اقامت رویایی و خاطره‌انگیز می‌تواند بهترین گزینه باشد. چند مورد از این هتل ها که در میان بهترین هتل های چابهار به شمار می‌روند؛ عبارتند از:

  • هتل 5 ستاره لیپار چابهار
  • هتل سه ستاره ونوس
  • هتل لاله چابهار

جمع بندی

در این مطلب از  وبلاگ جااینجاس سعی کردیم اطلاعات کاملی از شهر چابهار را در اختیار شما قرار دهیم تا با شناخت بهتر از این شهر، سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. اگر قصد دارید که قبل از سفر اقدام به رزرو هتل مورد نظر در این شهر نمایید؛ کافیست به سایت جااینجاس مراجعه کنید و پس از رزرو هتل از پشتیبانی 24 ساعته آن برخوردار شوید.

سوالات متداول درباره معرفی بندر چابهار

سواحل مکران، جنگل های حرا، کوه‌های مریخی، تالاب لیپار یا تالاب صورتی، درخت انجیر معابد، قلعه پرتغالی ها، ساختمان قدیمی تلگراف خانه و مسجد جامع تیس از بهترین جاهای دیدنی چابهار هستند.
سوغاتی های خوراکی نظیر میگو و ماهی، شیرینی لندو، خرما انبه، ادویه جات و در میان صنایع‌دستی می‌توان سوزن دوزی، حصیربافی، صدف کاری، معرق کاری، آینه دوزی، گلیم بافی و معرق کاری را نام برد.
هتل ۵ ستاره لیپار چابهار، هتل ونوس و هتل لاله برخی از بهترین هتل های چابهار هستند.
مرکز خرید صدف، مرکز خرید صالحیار، بازار بزرگ چابهار، بازار مادربزرگ‌ها از بهترین مراکز خرید چابهار است.
سواحل مکران زیباترین سواحل چابهار را تشکیل می‌دهند. ساحل صخره‌ای یا دریا بزرگ، ساحل درک، ساحل لاکپشت‌ها و ساحل شب تاب بندر تنگ از جمله بهترین سواحل چابهار هستند.
بهترین فصل سفر به چابهار، بهار و پاییز است؛ هوای معتدل و رطوبت پایین از ویژگی آب و هوای چابهار در این فصول است.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد