فکر می کنید چند درصد از اطلاعاتی که در مورد هتل ها و خدمات آنها دارید، واقعی هستند؟ اصلا تا حالا با خود اندیشیده اید که شاید برخی از تصورات بدی که از آنها در ذهن شما وجود دارد؛ از اساس غلط هستند؟ به هرحال شایعات و باورهای غلط همیشه و همه جا وجود دارد؛ باورهای عجیبی مثل اینکه اتاق های هتل دوربین مداربسته دارند! در این مطلب جااینجاس قصد دارد به این باورهای غلطی که حول محور خدمات هتل ها شکل گرفته، پایان دهد. ما را تا انتها همراهی کنید.

در هتل های پر اسم و رسم همه اتاقها مثل هم هستند

صرف نظر از اینکه قرار باشد در یک هتل پر اسم و رسم مثل هتل میراژ کیش اقامت کنید یا در یک هتل معمولی؛ هیچ دو اتاقی در یک هتل دقیقا شبیه هم نیستند. البته این به معنای آن نیست که هتل تلاشی برای جلب رضایت شما نمی کند. در حقیقت هتل ها تلاش می کنند تا اینطور به نظر بیاید؛ اما حقیقت این است که هر هتل، هر طبقه و هر اتاق تفاوت های ساختاری با دیگری دارد.

 در بسیاری موارد اندازه اتاق ها یا نمای آنها با یکدیگر فرق می کند؛ با این حال همگی در یک دسته بندی قیمتی قرار می گیرند. برای مثال ممکن است در یک هتل با سوئیت های رویال، یک سوئیت به دلیل نزدیکی به آسانسور شلوغ تر باشد و سوئیت دیگر آرام و دنج. با این وجود هر دو سوئیت در یک دسته بوده و از قیمت یکسانی برخوردار هستند.

در روزهای شلوغ، همیشه یک اتاق خالی در هتل هست

این را بدانید که هتل ها همیشه در آرزوی این هستند که 100 درصد پر بوده و هیچ اتاق خالی نداشته باشند. آنها دوست ندارد که مسافر دست خالی از هتلشان خارج شود. بنابراین وقتی می گویند که ظرفیت تکمیل است، دروغی در کار نیست. خیلی به ندرت پیش می آید که اتاق اضافه وجود داشته باشد. حتی در صورت موجودی هم به احتمال زیاد گیر آوردن آن برای شما چندان راحت نخواهد بود؛ مگر اینکه مشتری خاص باشید.

اگر در ماه عسل باشید، می توانید انتظار یک اتاق بهتر در هتل داشته باشید

این موضوع را باید بدانید که به طور معمول هتل ها در شرایط خاصی مانند تولد، سالگرد ازدواج یا ماه عسل سعی می کنند که خدمات با کیفیت‌تری در اختیار مهمان خود قرار دهند. اما اگر این امکان وجود داشته باشد؛ در غیر اینصورت نمی توانید انتظاری از هتل خود داشته باشید. بنابراین این باور غلط را کنار بگذارید که هتل ها وظیفه دارند بهترین اتاق هتل را در روز ماه عسل شما در اختیارتان بگذارند. انتظار نداشته باشید که هتل برای شیرین تر شدن ماه عسل شما مسافر دیگری را راضی به اقامت در یک سوئیت دیگر کرده و شما را جایگزین او کند. توصیه می کنیم اگر دنبال اتاق خاصی مثل اتاق هانی مون هتل مجلل درویشی مشهد یا سوئیت ماه عسل هتل زندیه شیراز هستید، از قبل آن را در جااینجاس رزرو کنید. می دانید بهترین هتل های ایران برای ماه عسل کدامند؟

اتاق را از خود هتل رزرو کنید و نه سایت های رزرو آنلاین هتل 

خیلی ها فکر می کنند یک هتل از رزرو مستقیم سود بیشتری کسب می کند تا رزرو از راه سایت های رزرو آنلاین هتل. در نتیجه شما هم می توانید از مزیت رزرو هتل با قیمت پایین تر بهره مند شوید. این باور کاملا غلط است. چرا؟ بر اساس توافق تعرفه بین هتل ها و سایت های اینترنتی رزرو، هتل ها طبق قرارداد مجاز نیستند تا اتاق ها را با قیمت های کمتر از این سایت ها به مشتریان ارائه دهند. حتی بسیاری از هتل ها به این وبسایت ها اجازه شکستن قیمت ها را هم می دهند. علاوه بر این با وجود سایت های متعدد، شما انتخاب بیشتری خواهید داشت تا با جستجو در اینترنت، پایین ترین قیمت را پیدا کنید. این هم از مزایای رزرو آنلاین هتل!

هتل های ارزان، هتل های بدتری هستند

هر چند که قیمت اتاق های یک هتل پنج ستاره هرگز با یک هتل دوستاره برابری نمی کند؛ اما اینکه هتل های ارزان تر لزوما از کیفیت بدتری برخوردار هستند، درست نیست. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در یک هتل با قیمت مناسب اقامت کرده باشید که خدمات رفاهی خوبی ارائه می دهد. به ویژه اگر هتل خود را از پیش رزرو کرده یا از تخفیف های ویژه استفاده کرده باشید. خلاف این موضوع هم صادق است. همانطور که می دانید یک هتل اعتبار خود را از کارکنان و خدمات خود می گیرد. به این معنا که قیمت های بالای یک هتل نشان از کیفیت خدمات ندارد. کم نیستند مسافرانی که از گستاخی و برخورد بد کارکنان یک هتل چهار یا پنج ستاره شکایت داشته اند.

مدیر هتل می تواند هر مشکلی را حل کند

این یک باور کاملا غیر منطقی است که مدیر هتل یا مسئول پذیرش می تواند تمام مشکلات شما را حل کند. بدون شک اگر هر گونه نقصی در ارائه خدمات وجود داشته باشد، آنها می توانند به شما کمک کنند. اما انتظار کمک در مواردی که خارج از اراده آنهاست، احمقانه به نظر می رسد؛ مثلا اینکه رنگ دیوار اتاق شما خوشایندتان نیست! شاید مسئول پذیرش بتواند این موضوع را به مدیریت هتل منتقل کند، اما کار بیشتری از دستش بر نمی آید. یا فرض کنید زودتر از ساعت چک این به هتل رسیده و از پذیرش انتظار انعطاف پذیری دارید. بهتر است بدانید که این انعطاف پذیری به موجودی اتاق ها بستگی دارد و کارکنان هتل هیچ الزامی برای آن ندارند.

شما می توانید بدون اطلاع قبلی، بیشتر در هتل بمانید

به طور معمول چارچوب زمانی اقامت در یک هتل 23 ساعت است؛ اما برخی هنوز فکر می کنند می توانند بیشتر در هتل بمانند. باوری که کاملا غلط است؛ هر چند که استثنائاتی وجود دارد. مطلب با مراحل تسویه در هتل آشنا شوید را بخوانید تا بیشتر بدانید. خیلی ساده است. اگر قرار باشد هتلی یک مهمان را به خاطر چند دقیقه تأخیر شما معطل کند، خود را به دردسر انداخته است. به عبارت دیگر مسئولان هتل موجودی اتاق ها را بر اساس زمان چک این و چک اوت طوری تنظیم کرده اند که هر مهمان در ساعت مقرر اتاق خود را تحویل بگیرد. البته این نکته را هم باید خاطرنشان کنیم که این وضعیت وقتی هیچ مهمان خسته ای به انتظار اتاق نباشد، کمی فرق می کند.

اطلاعات شخصی و کارت اعتباری شما روی کلید کارتی اتاقتان ذخیره می شود

از آن زمان که هتل ها شروع به استفاده از کلیدهای کارتی کردند؛ این شایعه مطرح شد که اطلاعات شخصی و کارت اعتباری شما روی کلید کارتی اتاقتان ذخیره می شود. اگر این موضوع صحت داشت، یک سارق می توانست با استفاده از دستگاه کارتخوان و کارت باطل شده شما به اطلاعات شخصیتان دسترسی پیدا کند. حقیقت این است که این کلیدها خیلی ساده رمزگذاری شده اند تا در طول اقامت تان، تنها امکان دسترسی شما به یک اتاق خاص را مهیا کنند و نه بیشتر. پس نیازی به نگرانی نیست. شاید خواندن مقاله کلیدهای کارتی هتل ها چگونه عمل می کنند؛ بتواند به نگرانی شما پایان دهد.

کنترل تلویزیون کثیف ترین وسیله داخل اتاق هتل است

این باور که کنترل تلویزیون کثیف ترین وسیله هتل است، صحت ندارد. خیلی از هتل ها حتی این کنترل ها را هم تمیز می کنند. هر چند که می توانید احتیاط کرده و آنها را قبل استفاده تمیز کنید. اما اگر به دنبال آلوده ترین وسیله اتاق‌های هتل می گردید، بهتر است سراغ روتختی یا لیوان های روی میز بروید؛ به شرط اینکه پلاستیکی و یکبار مصرف نباشند. پس بهتر است لیوان ها را اگر شیشه ای هستند، قبل از استفاده بشویید.

غذاهای روم سرویس به تازگی غذاهای رستوران هستند

خوب اشتباه فکر می کنید! بیشتر غذاهایی که در روم سرویس گنجانده می شوند، از قبل آماده شده اند. چرا؟ به این دلیل که آشپزخانه یا بخشی از آن که به تهیه اقلام منو می پردازد، باید از قبل آماده باشند. نکته دیگر اینکه این غذاها از همان موادی تهیه نمی شوند که غذاهای رستوران. صرف نظر از تازگی، آنچه که به دست شما می رسد ممکن است طعم متفاوتی از آنچه که تهیه شده؛ داشته باشد. به هر حال جوجه بروستد تازه با جوجه بروستدی که نیم ساعت از طبخ آن گذشته، یکسان نیست! در این زمینه همه چیز در مورد روم سرویس هتل ها را بخوانید.

10 باور غلط در مورد خدمات هتل ها را با شما در میان گذاشتیم. هرچند اینها فقط چند نمونه هستند و حتی باورهای عجیب و غریب تری هم وجود دارند؛ مثل اینکه داخل اتاق های هتل دوربین مداربسته کارگذاشته شده یا اینکه هتل ها فقط برای افراد پولدار هستند! شما چه تصوراتی از هتل ها در ذهنتان وجود دارد؟

سایت جااینجاس رزرو آنلاین هتل های سراسر ایران را برای شما به یک پروسه آسان و سریع تبدیل کرده است. چه به دنبال رزرو هتل ارزان مشهد باشید و چه رزرو هتل لوکس کیش؛ فقط کافیست وارد سایت شوید. جستجوی شما در میان انبوهی از هتل های دو تا پنج ستاره به واسطه فیلترهای مختلف آنقدر راحت است که تنها در یک چشم برهم زدن رزروتان انجام شده و واچر دریافت می کنید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد