جاذبه های تاریخی و طبیعی شیراز بسیارند و مهمانانش بیشمار. برای این مهمان های مشتاق هم هتل های زیادی در گوشه و کنار شهر ساخته شده است. اما بهترین هتل آن هتلی است که فاصله اش تا دیدنی های شهر کم باشد. مثلا اینکه برای رسیدن از هتل به مکان مورد نظرتان 1 ساعت در راه باشید، چندان منطقی نیست. به همین دلیل ما در جااینجاس به شما پیشنهاد می کنیم قبل از رزرو هتل خود این مطلب را بخوانید تا بهترین سفر و اقامت عمرتان را به شیراز زیبا تجربه کنید.

آرامگاه حافظ یا حافظیه

حافظیه شناسنامه ادبی شیراز است و برای عاشقان غزلسرای بزرگ فارسی، مکانی برای آرامش. آرامگاه حافظ در بخش جنوبی دروازه قرآن و شمال شیراز است و معماری زیبای آن حاصل ذوق هنرمند فرانسوی؛ آندره گدار. شاهکارهای آرامگاه لسان الغیب شیرازی بیشمارند؛ از گنبدی مسین شبیه کلاه تَرک دار درویشی بر بالای سنگ قبر تا بیت هایی از حافظ که بر روی سنگ هایی بزرگ حک شده اند. باغ ورودی هم با درخت های نارنج و حوض های بزرگ مستطیل شکل خود به استقبال مهمان ها می رود.

محال است به شیراز سفر کنید و دیدار از حافظ در برنامه تان نباشد. شاید حتی به یک بار دیدار هم بسنده نکنید؛ در این صورت ممکن است به دنبال هتلی در آن حوالی باشید. باید به شما بگوییم که هتل بزرگ شیراز نزدیک ترین هتل به حافظیه است. این هتل 5 ستاره شیراز هم در دروازه قرآن واقع شده و با عبور از بلوار چهل مقام و هفت تنان در مدت زمان 4 دقیقه از آن به آرامگاه می رسید. البته کم نیستند کسانی که دوست دارند مسیر هتل تا حافظیه را پیاده بروند. خوب نگران نباشید! از خیابان حافظ که عبور کنید، 19 دقیقه ای به مقصدتان می رسید. 

یک اقامتگاه دیگر که با وجود پنج ستاره بودن برای طرفداران هتل ارزان در شیراز مناسب است، هتل پرسپولیس است. این هتل در حد فاصل چهار راه حافظیه و میدان قائم قرار گرفته و با مسیر بلوار چهل مقام و خیابان حافظ در عرض 5 دقیقه از آن به حافظیه می رسید. خبر خوب این است که همین مسیر را شما می توانید قدم زنان در 7 دقیقه طی کنید. 

آرامگاه سعدی یا سعدیه

شیراز را می توان بدون دیدار از استاد مُلک سخن ترک کرد؟ ارامگاه سعدی که به نام سعدیه هم شناخته می شود، هر سال مهمان های زیادی را به خود می بیند؛ مهمان هایی که به دیدار شاهکار معماری محسن فروغی می آیند. گویند این مکان زمانی خانقاه سعدی بوده که روزهای آخر زندگی اش را در آنجا گذرانده است.

با وجود شاعران و ادیبان دیگری چون شوریده شیرازی که اینجا در دامنه کوه های شما شرقی شیراز آرام گرفته اند و سروده های سعدی که همه جا از ضلع شرقی و غربی و جنوبی حک شده اند؛ دیدار از آرامگاه سعدی سراسر حال خوب است. به ویژه اینکه محوطه باغ با گل ها و درختانش حس تازگی به شما می دهد.

هتل جهانگردی که به نام مجتمع جهانگردی هم شناخته می شود، به جهت نزدیکی به آرامگاه سعدی یک گزینه مطلوب برای رزرو هتل در شیراز به شمار می رود. این هتل سه ستاره در ابتدای بلوار ابونصر واقع شده است. اگر قصد رفتن از هتل به سعدیه را دارید، مسیر بلوار شهدای حج را با ماشین طی کنید تا پس از 7 دقیقه در مقصد باشید. البته یک راه دیگر هم هست و آن خیابان مثنوی است که کمی ترافیک دارد و 9 دقیقه تا آرامگاه فاصله دارد.

باغ ارم؛ بهشتی روی زمین

باغ ارم کعبه آرزوهای گردشگران است. با وجود درخت های سر به فلک کشیده نارنج و سرو، سرسبزی مسحور کننده، حوض آب وسط باغ و عمارت خوش نقش و نگار آن تعجبی هم ندارد. این باغ را یکی از زیباترین باغ های جهان و زیباترین در ایران می دانند و قدم زدن در آن را مساوی قدم زدن در یک بهشت زمینی. از این همه زیبایی خیره کننده که فارغ شدید، می توانید با تن کردن لباس های سنتی به گذشته بروید و حال خوبتان را هم در قاب دوربین ثبت کنید. این باغ در بلوار و میدان ارم واقع شده است.

میانه تان با اقامت در یک هتل چهارستاره و مجلل نزدیک باغ ارم چیست؟ ما هتل ستارگان را در بلوار آزادی به شما پیشنهاد می کنیم. چون از این هتل و با گذر از خیابان ارم فقط 4 دقیقه با باغ فاصله دارید. حتی اگر بخواهید این مسیر زیبا را قدم زنان هم طی کنید، بیشتر از 15 دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت.

یک هتل دیگر که نزدیک باغ ارم قرار دارد، هتل هما جنب پارک آزادی است. اگر از این هتل پنج ستاره خارج شوید و از خیابان ساحلی غربی عبور کنید، 4 دقیقه دیگر در مقصد خواهید بود. البته راه دیگر هم بلوار ارم است که آن هم فقط 5 دقیقه فاصله دارد. دوستداران پیاده روی در خیابان های شیراز نیز از بلوار ارم و خیابان مشکین فام قدم زنان این مسیر را 21 دقیقه ای به مقصد ختم می کنند.

باغ عفیف آباد؛ گلستان شیراز

اگر تا به حال به باغ عفیف آباد شیراز رفته باشید، حتما دیدن آن را به دیگران هم پیشنهاد می کنید. عفیف آباد یادگار قاجار است و زیبایی اش را بیشتر از هر چیز مدیون گل ها و هنر گلکاری در آن می دانند. در گوشه گوشه این باغ وسیع ظرافت موج می زند؛ در درخت های سرو خوش اقامت که سایه خود را بر حوض گسترانده اند؛ در عمارت مجلل دوطبقه و گچبری های هنرمندانه اش و حتی در موزه نظامی که با اسلحه و توپ های جنگی پر شده است. باغ عفیف آباد و خیابان عفیف آباد را اگر در اردیبهشت ببینید، یک دل نه صد دل عاشقش می شوید.

باغ عفیف آباد بیش از هر هتل دیگری به هتل چمران، بلندترین هتل شیراز نزدیک است. هتل در بلوار شهید چمران قرار گرفته و مسیر آن تا باغ از بلوار ستارخان می گذرد. چند دقیقه در راه خواهید بود؟ در حدود 12 دقیقه و با ماشین. البته این مسیر برای پیاده روی کمی طولانی است و توصیه می کنیم از خودرو استفاده کنید.

باغ دلگشا؛ قدیمی و زیبا

شیراز تا دلتان بخواهد باغ های زیبا دارد و مهد باغ های ایرانی است. یکی دیگر از این باغ ها درست در کنار آرامگاه سعدی جا خوش کرده است. باغ دلگشا قدیمی است و یادگار روزهای حکمرانی ساسانی ها. مثل سایر باغ های ایرانی یک عمارت تابستانی و استخر بزرگ آب در وسط باغ قرار دارد و درخت های خوش قد و قامت سرو در کناره های باغ ردیف شده اند. در دلگشا البته درخت های بهارنارنج و پرتقال را هم می توان از روی عطرشان شناخت، آب نماها هم دست در دست گل های شمعدانی اینجا را بهشتی کرده اند.

خبر خوب برای علاقه مندان به اقامت در هتل های لوکس شیراز این است که هتل بزرگ فقط 4 دقیقه از دلگشا دور است. شما می توانید از طریق بلوار هفت تنان با ماشین به باغ دلگشا بروید یا اگر حس و حال قدم زدن دارید، این مسیر زیبا را در 31 دقیقه طی کنید.

اقامت در یک هتل چهارستاره که قیمت های آن مقرون به صرفه است و فقط 6 دقیقه تا باغ دلگشا فاصله دارد هم می تواند یک فرصت عالی در رزرو هتل شیراز به شمار رود. هتل پارک سعدی در چهارراه حافظیه این فرصت را به شما می دهد. چه مسیر بلوار هفت تنان را انتخاب کنید و چه بلوار نفت، در هر صورت 6 دقیقه در راه خواهید بود. هستند کسانی هم که این مسیر را پیاده طی می کنند؛ چون چندان هم طولانی نیست و حداکثر 28 دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

یک پیشنهاد ویژه هم برای علاقه‌مندان به فضاهای سنتی. اقامتگاه بهار نارنج شیراز با معماری اصیل ایرانی در نزدیکی شاهچراغ، مجموعه زندیه، موزه پارس مسجد نصیرالملک، موزه نارنجستان قوام و... با ارائه امکانات رفاهی به‌روز محبوبیت ویژه‌ای بین مسافران دارد و می‌تواند یکی از خاص‌ترین انتخاب‌های شما باشد.

رزرو هتل شیراز از جااینجاس

این مطلب از جاذبه های شیراز و هتل هایی گفت که فاصله زیادی از آنها ندارند. بدون شک موقعیت مکانی چیزی است که خیلی ها هنگام رزرو هتل در شیراز به آن توجه می کنند؛ چرا که مسافت طولانی می تواند وقت و هزینه زیادی از آنها بگیرد. پس شما هم موقع انتخاب هتل خود در جااینجاس، ویژگی های هتل ها شامل امکانات، خدمات، تصاویر و قوانین را خوب بررسی کنید. از خواندن تجربه های سایر مسافران در قالب نظرات کاربران هم غافل نشوید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد