شهر زنجان مرکز استان زنجان است، این شهر در شمال غربی ایران در 48 درجه و 50 دقیقه طول و 36 درجه و 67 دقیقه عرض جغرافیایی قرار دارد. استان زنجان با 7 استان اردبیل، گیلان، قزوین، همدان، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همسایه است.

تاریخچه شهر زنجان

در معدن نمک چهرآباد زنجان شش مومیایی پیدا شد که متعلق به دوران هخامنشیان و ساسانیان هستند؛ این امر نشان از قدمت این سرزمین دارد. بر اساس نوشته های حمد الله مستوفی (مورخ، جغرافیدان، شاعر و نویسنده ایرانی قرن هشتم هجری قمری) این شهر را اردشیر بابکان بنیانگذار سلسله ساسانیان پایه گذاری کرد. از آنجا که زنجان در مسیر تجاری ری به آذربایجان قرار داشت، از موقعیت استراتژی ویژه ای بهره مند شد و همین امر سبب رونق آن در سال های دور بود. در اواخر دوران سلطنت محمدشاه قاجار، پیروان فرقه بابیت که در مناظره های علمی مغلوب مسلمانان شده بودند، دست به شورش زدند و عده زیادی از مردم زنجان را به قتل رساندند. شورش بابیان ادامه داشت تا آنکه امیرکبیر (نخست وزیر وقت) موفق به سرکوب آنان شد و مجددا آرامش را به زنجان بازگرداند. در حال حاضر استان زنجان دارای معادن بسیاری از مواد معدنی فلزی و غیرفلزی است و به عنوان یکی از ثروتمندترین استان های کشور شناخته می شود. معادن این منطقه سهم قابل توجه ای از صادرات غیرنفتی ایران را به خود اختصاص داده اند.

 رزرو هتل در زنجان

 

جاذبه های گردشگری شهر زنجان

این شهر جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد، همین امر سبب شده است که هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این جاذبه ها به زنجان سفر کنند. گنبد سلطانیه، بازار زنجان، دودکش جن، معبد داش کسن (اژدها)، آبشار شارشار، بنای رختشویخانه، مجموعه تفریحی ائل داغلی، غار کتله خور، امامزاده زیدالکبیر، مردان نمکی، کاروانسرای سنگی و امامزاده سید ابراهیم از جمله جاذبه های بی نظیر این استان هستند.

هتل های زنجان

 

هتل های شهر زنجان

اگر قصد سفر به زنجان را دارید و به دنبال محل اقامتی مناسب هستید، از طریق صفحه هتل های زنجان می توانید به اطلاعات تمام هتل های این شهر دسترسی داشته باشید تا اقامتگاهی مناسب را برای سفری لذت بخش در سایت رزرو هتل جااینجاس انتخاب کنید.

 

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد