قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران با سواحل بی‌نظیر و امکانات تفریحی متعدد خود گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند. از این رو در این مطلب تصمیم گرفتیم زیباترین و معروف‌ترین سواحل قشم را معرفی کنیم. از سواحل شلوغ و پرطرفدار با امکانات رفاهی مطلوب و تفریح‌های آبی هیجان‌انگیز تا سواحل بکر و آرام با صدای گوش‌نواز امواج. پس در ادامه با جااینجاس همراه شوید.

لیست بهترین سواحل قشم

در این لیست 8 مورد از سواحل قشم که از زیباترین جاذبه های گردشگری قشم شناخته می‌شوند را به شما معرفی کردیم تا با گوشه‌ای از عجایب این جزیره زیبا آشنا شوید.

ساحل زیتون

ساحل زیتون یا همان پارک ساحلی زیتون علاوه بر داشتن چشم‌انداز زیبای دریا و آرامش راه رفتن در شن و ماسه، امکانات تفریحی متعددی دارد. از این رو بسیار طرفدار دارد و شلوغ است.

سواحل قشم

امکانات تفریحی پارک ساحلی زیتون 

در ادامه به معرفی امکانات و خدمات رفاهی این بهترین ساحل تفریحی قشم خواهیم پرداخت:

1-فضای سبز زیبا با درختان زیبای نخل
2-آلاچیق برای پیک نیک گردشگران 
3-ساحل برای شنا
4-مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ( بخشی از آن هم از کنار ساحل عبور می‌کند)
5-زمین‌های ورزشی برای فوتبال و والیبال ساحلی 
6-کلاب غواصی 
7-تفریحات آبی از جمله جت‌اسکی، اسکی روی آب، قایق بنانا، شاتل، پاراگلایدر
8-سینما روباز و سینما چهاربعدی
9-کنسرت‌ها و جنگ‌های شبانه 
10-رستوران‌ غذاهای دریایی و غیردریایی 
11-پارک بازی کودکان

علاوه بر این هتل‌های متعددی در نزدیکی این پارک همچون هتل بوتیک فولتون قشم  قرار دارد. جهت بررسی بیشتر می‌توانید لیست هتل‌های ساحلی را در ادامه مشاهده کنید و اقدام به رزرو آنلاین هتل در سایت جااینجاس نمایید.

ساحل نقره‌ای

ساحل نقره‌ای، یکی از بهترین سواحل قشم در شب را می‌توان حضور در یک رویای شگفت‌انگیز دانست. این ساحل زیبای جزیره قشم به دلیل وجود فلس‌های ماهی، ذرات معدنی، کانی‌های خاص و فیتوپلانکتون‌ها در روز و شب می‌درخشد. انگار که یک ساحل اکلیلی و براق را نظاره می‌کنید. از این رو آن را با نام ساحل پلانکتون و ساحل شیشه‌ای قشم هم می‌شناسند. خوب است بدانید نقره‌ای در جزیره هنگام قرار دارد.


بیشتر بخوانید: هتل های نزدیک به جاذبه های دیدنی قشم


متاسفانه با توجه به آن که بسیاری از افراد خاک این ساحل را با خود می‌بردند و به آن آسیب می‌رساندند، دیگر امکان قدم زدن در این ساحل قشم وجود ندارد و فقط می‌توانید از روی کشتی آن را تماشا کنید.

ساحل های قشم

ساحل روستای شیب دراز

روستای شیب دراز در 45 کیلومتری جنوب قشم قرار دارد. جالب است بدانید برای رفتن به جزیره هنگام هم باید از این روستا عبور کنید. انواع زیست‌گونه‌های گیاهی و جانوری با طبیعت بکر دست نخورده و ساحل‌های صخره‌ای زیبا در این منطقه موجود هستند. برخی از زیباترین جاذبه‌های این ساحل بکر قشم شامل موارد زیر هستند:

  • تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقاب از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت 
  • انواع پرندگان همچون کاکایی، پرستوی دریایی، سلیم، آبچلیک و فلامینگو
  • به سطح آب امدن دلفین‌های دریایی
  • سواحل صخره‌ای بکر

ساحل روستایی قشم

ساحل جزایر ناز

و اما از عجایب شگفت انگیز قشم می‌توان جزایر ناز را نام برد. در واقع دو جزیره هستند که در قسمت جنوبی قشم قرار دارند. این جزایر که کمی از ساحل فاصله دارند، هنگام جزر به ساحل متصل می‌شوند و هنگام مد از آن فاصله می‌گیرند.

بنابراین رفت و آمد خود به جزیره را باید بر اساس جزر و مد تعیین کنید. حدود سه ساعت بعد از پایین رفتن آب می‌توانید به جزیره‌‌ها بروید، حس زیبای راه رفتن روی شن‌هایی که چند ساعت قبل زیر آب بودند را تجربه کنید و یک ساعت بعد از شروع بالا آمدن آب برگردید. این سواحل قشم برای شنا هم گزینه مناسبی به شمار می‌روند.  جزایر ناز از شلوغ‌ترین سواحل در جزیره قشم هستند و  امکانات رفاهی متعددی دارند؛ از جمله...

  • پاراگلایدر
  • جت‌اسکی
  • قایق‌سواری
  • شترسواری
  • آفرود
  • اغذیه فروشی
  • فروش صنایع دستی

ساحل در قشم

ساحل سوزا

اگر به دنبال سکوت هستید و می‌خواهید به صدای آرامش بخش امواج گوش بسپارید، سوزا را انتخاب کنید. سوزا از جمله سواحل دیدنی قشم است که حس پابرهنه راه رفتن روی شن‌های ساحل و هوای مطبوع صبحگاهی آن را نباید از دست داد.


بیشتر بخوانید: نزدیک‌ترین هتل ها به فرودگاه جزیره قشم


از مهم‌ترین امکانات این کمپ ساحلی قشم هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محل‌هایی برای کمپینگ 
  • پارک بازی کودکان
  • مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری
  • سرویس بهداشتی 
  • فضای سبز 
  • قایق‌های شناور و غواصی

سواحل دیدنی قشم

ساحل روستای سلخ

مردمان روستای سلخ آداب و رسوم خاص خود را دارند و فرهنگ آن‌ها بسیار مشابه با فرهنگ هندوستان است. شغل اصلی مردم این منطقه هم ماهیگیری است. دیدن آداب و رسوم خاص این مردم و بازار پر رونق ماهی این روستا می‌تواند از بخش‌های خاطره‌انگیز سفر شما باشد. ساحل این روستا هم حدود 40 دقیقه با شهر فاصله دارد و از آرام‌ترین سواحل قشم به شمار می‌رود.

از جاهای دیدنی اطراف این ساحل دنج هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • کاسه سلخ بدون هیچ‌گونه پوشش گیاهی با تپه‌های شنی فرم دار
  • آموزش تهیه غذای دریایی روی شناور
  • بازدید از غار نمکی
  • گردشگری صیادی
  • آموزش غواصی

ساحل زیبای قشم

ساحل روستای مسن

از دیگر ساحل‌های روستایی قشم که خلوت و بکر هم هستند می‌توان ساحل روستای مسن را نام برد. مسن در جاده ساحلي جنوبي جزيره قرار دارد. مردمان این روستا هم بیشتر به شغل ماهیگیری مشغول هستند. اگر دوستدار ساحل بکر و آرام در قشم هستید، حتما مسن را در برنامه‌های خود قرار دهید.


بیشتر بخوانید: بهترین هتل های قشم از نظر مسافران


ساحل جنوبی قشم

ساحل روستای لافت

روستای بندری لافت از قدیمی‌ترین مناطق جزیره به شمار می‌رود. این روستای تاریخی با جاذبه‌های گردشگری فراوان خود از جمله جنگل‌های حرا، قلعه‌ها و اسکله باستانی، درخت انجیر معابد و آب انبارها یک مقصد گردشگری پرطرفدار به شمار می‌رود.

جالب است بدانید این روستا بافت تاریخی خود را حفظ کرده و شب‌ها می‌توانید چراغ‌های روشن بادگیرها را ببینید. از سوی دیگر لافت یکی از زیباترین سواحل قشم را دارد و آرامش آن بی‌نظیر است.

ساحل بکر قشم

حالا که با زیباترین سواحل قشم آشنا شدید، باید شروع به برنامه‌ریزی سفر خود کنید. هنگام انتخاب ساحل، لازم است اقامتگاهی نزدیک به آن را هم انتخاب کنید. از این رو بهتر است به صفحه هتل‌های قشم در جااینجاس سری بزنید و لیست هتل‌ها از لوکس همچون هتل آرتا قشم تا قیمت مناسب و اقتصادی مانند هتل آرام قشم را بررسی نموده و مشخصات کامل آن‌ها از جمله فاصله تا نقاط مهم گردشگری را مشاهده نمایید. 

سوالات متداول

ساحل سوزا و ساحل نقره‌ای در قشم صدف دارند.
پارک ساحلی زیتون یک مجموعه تفریحی با  امکانات متعدد شامل انواع تفریح‌های آبی، زمین ورزشی ساحلی، شترسواری، آلاچیق، پارک بازی کودکان و... است.
ساحل شیب دراز، ساحل سوزا، ساحل مسن ، ساحل سلخ و ساحل لافت.
ساحل زیتون، ساحل نقره‌ای و جزایر ناز
ساحل روستای سلخ و مسن بسیار خلوت هستند.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد