جزیره هرمز با شگفتی‌های طبیعی بی‌نظیر خود، چندین سال می‌شود که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رستوران‌ها و کافه‌های آن هم با حال و هوای مردمان خونگرم و بومی همان‌ جا اداره می‌شود. دنج و ساده و صمیمی. در ادامه با جااینجاس همراه شوید تا 10 تا از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های جزیره هرمز را به همراه تصاویر، منوی غذایی و راه‌های ارتباطی به شما معرفی کنیم. 

آشپزخانه خنجی زاده

اگر دوست دارید در یک آشپزخانه محلی غذای خود را نوش جان کنید، سری به آشپزخانه خنجی زاده بزنید. یک خانه سنتی قدیمی که با خونگرمی از میهمانان خود پذیرایی می‌کند و بوی عطر خوش غذاهای آن شما را سرمست می‌کند. از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران سنتی جزیره هرمز هم می‌توان غذاهای دریایی زیر را نام برد: 

  • میگو و ماهی
  • میکس ماهی و میگو
  • بشقاب ویژه شامل کوکو ماهی، ماهی و میگو سرخ کرده و برنج
  • چیپس ماهی و قلیه

 

رستوران جزیره هرمز

 آدرس  جزیره‌ هرمز، خیابان 12 فروردین
 شماره تماس 09179035496 - 09175443155

غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار

سفره خانه سنتی خاله فاطمه و خالو شهریار یکی از بهترین رستوران‌های جزیره هرمز است. وارد آن که می‌شوید نقش و نگارهایی از دریا و مردمان روی دیوارها نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. این رستوران معروف منوی متنوعی برای تمام سلیقه‌ها در نظر گرفته است: 

1. صبحانه
2. غذاهای دریایی
3. غذاهای گیاهی 
4. نوشیدنی

خوراک ماهی یا میگو، قلیه، دوپیازه ماهی و میگو، ته چین، عدسی، سمبوسه، کشک بادمجان، کوکو سیب زمینی و تاس کباب هم محبوبیت ویژه‌ای در این رستوران هرمز دارد.

بهترین رستوران های جزیره هرمز

 آدرس  جزیره هرمز، بلوار صیادان، روبروی بلوار ساحلی، تیاب میناب، جنب مسجد جامع
 شماره تماس09179589816

کافه گلک

نمی‌شود به جزیره هرمز رفت و سری به کافه گلک نزد. جالب‌تر آن که این کافه نزدیک قلعه پرتقالی‌ها، یکی از جاهای دیدنی هرمز واقع شده است. گِلَک که به معنای خاک‌های سرخ جزیره است دارای دو فضای بیرونی و درونی است. فضای بیرون با چشم‌انداز زیبای دریا و میز و صندلی‌های ساخته شده از نخل است و فضای درونی هم بسیار صمیمانه و دنج است. حتما سری به گلک بزنید و از نوشیدنی‌های خوش‌طعم و منو غذا جذاب آن سفارش دهید.

 

رستوران در جزیره هرمز

 آدرس   خط ساحلی، جاده اصلی اسکله به قلعه پرتغالی‌ها
 شماره تماس 09175703476-09178626641  

کافه رونگ

کافه رونگ، به معنای موج در یک مجموعه فرهنگی که محل برگزاری مراسم، دوچرخه سواری و مسیر پیاده‌روی است قرار دارد. معماری جذاب آن منطبق با سنت‌های جزیره، اما خلاقانه و مدرن، در نگاه اول شما را جذب خواهد کرد. قرار گیری آن در کنار اسکله با چشم‌انداز زیبای دریا و میز و صندلی‌های چوبی در فضای بیرون، محبوبیت آن را دو چندان کرده است. در واقع بلافاصله پس از پیاده شدن از کشتی در اسکله هرمز، رونگ را می‌بینید. اما محبوب‌ترین‌های این کافه رستوران جزیره هرمز:

1. انواع نیمرو همچون نیمرو با قارچ، نیمرو با سوسیس
2. انواع نوشیدنی‌ همچون چای و موهیتو، شربت گلاب زعفران

کافه رستوران جزیره هرمز

 آدرس  جزیره‌ هرمز، خیابان 12 فروردین
 شماره تماس 09179035496 - 09175443155

رستوران مش معصومه

یکی دیگر از رستوران‌های خانگی جزیره هرمز همچون آشپزخانه خنجی زاده، رستوران مش معصومه یا آشپزخانه موکب امام حسین است. انواع غذاهی دریایی و محلی در این رستوران هرمز سرو می‌شود. به خصوص قلیه ماهی آن بسیار وسوسه‌انگیز است. 

 

 آدرسجزیره هرمز
 شماره تماس  09174652927

کافه صبورآ

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های جزیره هرمز، کافه صبورآ است. فضای دنج کافه با گلیم‌های سنتی و میز و صندلی چوبی را نباید از دست داد. انواع نوشیدنی سرد و گرم، دسر و بستنی و انواع خوراک همچون املت و غذاهای دریایی هم در این کافه جزیره هرمز سرو می‌شود.

بهترین رستوران در جزیره هرمز

 آدرس جزیره هرمز، میدان مرکزی، ابتدای بلوار شهدا
 شماره تماس 09175509145

کافه مزرعه سیلدون

کافه مزرعه یا همان کافه ارگانیک سیلدون یک کافه روباز با یک باغچه با صفا است. چند درخت نخل با میز و صندلی‌های ساخته شده از کنده نخل با سفره‌های حصیری، زیبایی این رستوران هرمز را دوچندان کرده است. سیلدون در شب هم حال و هوای خاص خود را دارد و حیف است این چشم‌انداز و هوای تمیز را از دست بدهید. از معروف‌ترین غذاهای این کافه رستوران در جزیره هرمز هم می‌توان موارد زیر را نام برد: 

  • ماهی قطر
  • میگو و خرچنگ
  • ماهی سرخ شده شانک با روغن محلی 
  • قلیه میگو
  • نان محلی، خرما و ارده
  • انواع نوشیدنی
 آدرس  جزیره هرمز، خیابان ورزش
 شماره تماس09357874424

کافه رستوران سنگار

کافه رستوران سنگار با انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی و محلی خود توانسته میان گردشگران محبوبیت ویژه‌ای کسب کند. جالب است بدانید علاه بر غذاهای لذیذ و محیط دلنشین این کافه رستوران، می‌توانید برای گشت جزیره، رزرو سوئیت و خرید انواع محصولات متنوع جزیره از سوغاتی و خوراکی با آن‌ها همراه شوید. اما غذاهای ویژه و پرطرفدار این بهترین رستوران جزیره هرمز:

  • خوراک ماهی و میگو
  • میگو دوپیازه
  • هشت پا گریل 
  • شیرماهی فیله 
  • میکس انکاس و قلیه ماهی

رستوران سنتی جزیره هرمز

 آدرسجزیره هرمز، خیابان ورزش
 شماره تماس 09179590560

رستوران محلی بادیل 

بادیل در حیاط یک خانه مسکونی سنتی در فضایی ساده و صمیمی در زیر سایبان با شاخه‌های نخل از شما پذیرایی می‌کند. غذاها در ظرف‌های فلزی روی سفره‌های حصیری سرو می‌شوند. محبوب‌ترین غذاهی دریایی این رستوران بومی جزیره هرمز هم شامل موارد زیر است: 

1. ماهی 
2. میگو 
3. قلیه ماهی 
4. مرغ 

 آدرس   هرمز، جاده کرانه
 شماره تماس 09903077067

رستوران ردبیچ

اگر به دنبال کافه‌ای در محیط روباز با تخت‌های سنتی هستید، حتما رستوران ردبیچ را در برنامه‌ سفر خود قرار دهید. به خصوص برای شب‌نشینی گزینه بسیار جذابی به شمار می‌رود. جالب است بدانید علاوه بر غذا، می‌توانید از خدمات تور و هتل این مجموعه استفاده کنید. این رستوران روباز جزیره هرمز تنوع غذایی بالایی دارد. غذاهای دریایی، کبابی، سوخاری و نان محلی همچون 

  • میگو سوخاری
  • ماهی سوخاری
  • ساندویچ دریایی
  • نان توموشی
  • کباب ماهی 

رستوران روباز جزیره هرمز

 آدرس  جزیره هرمز، خیابان ورزش، نرسیده به دانشگاه آزاد، مجموعه هتل و تور ساحل سرخ
 شماره تماس 07635322918

حالا که در این مطلب از مجله سفر و گردشگری جااینجاس با بهترین رستوران‌های جزیره هرمز آشنا شدید، باید شروع به برنامه‌ریزی سفر خود کنید. هنگام چیدن برنامه، لازم است انتخاب اقامتگاهی نزدیک به آن را هم در اولویت‌های خود قرار دهید. از این رو بهتر است به صفحه هتل‌های قشم در جااینجاس سری بزنید و لیست هتل‌ها از لوکس همچون هتل آرتا قشم تا قیمت مناسب و اقتصادی مانند هتل ریحان قشم را بررسی نمایید.

سوالات متداول

رستوران محلی بادیل، مزرعه سیلدون و کافه رستوران سنگار
رستوران محلی بادیل، سیلدون، کافه گلک و کافه رونگ
رستوران آشپزخانه خنجی زاده، غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار و رستوران خانگی مش معصومه 

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد