وقتی نزدیک به 300 سال پیش برای اولین بار کلمه هتل در فرانسه مورد استفاده قرار گرفت، شاید کمتر کسی فکر می کرد که هتل به چیزی بیشتر از یک مکان اقامت ساده تبدیل شود. با گذشت زمان خلاقیت و عطش بشر به هیجان و تجربه های متفاوت شکل هتل ها را نیز دگرگون کرد. شاید تعجب کنید اما اکنون در سراسر دنیا هتل های متفاوتی وجود دارند که روی درخت یا زیر آب بنا شده و حتی میهمانان خود را به دل فیلم های ترسناک سینمایی می برند. البته ماندن در هتل های ترسناک، می تواند به این معنا باشد که شب را تا صبح نخوابید! اگر تصمیم به اقامت هیجان انگیز گرفته اید، ما چند نمونه از این هتل ها را در سراسر جهان به شما معرفی می کنیم:

هتل استنلی، کلرادو آمریکا

"هتل استنلی" در پارک اِستِس و در نزدیکی پارک ملی "راکی مانتینز" قرار گرفته و یکی از مکان های ثبت شده در فهرست آثار تاریخی ملی آمریکا به شمار می رود. آنگونه که به نظر می رسد این هتل اعتبار خود را مدیون مشهورترین مهمان است. داستان از این قرار است که در سال 1974 میلادی داستان نویس مشهور، "استفان کینگ"، یک شب را برای اقامت در این هتل انتخاب می کند که خلأ وهم آور و راهروهای باریک آن الهام بخش خلق دو اثر مشهور می شود: فیلم "درخشش" که اتاق 217 آن حضور چشمگیری در داستان کینگ دارد؛ اتاقی که بدون شک پرتقاضا ترین اتاق هتل استنلی نیز بوده است. هر چند که نباید انتظار نداشته باشید که این هتل درست مانند آنچه که در فیلم به تصویر کشیده شده بود، باشد. نکته آخر اینکه صحنه های فیلم درخشش هم در یک لُژ کوهستانی در "اورِگون" فیلمبرداری شده بودند.

قلعه دالهویس Dalhouise، اسکاتلند

قلعه "دالهویس" که در نزدیکی ادینبورگ و بر فراز رودخانه "اِسک" قرار گرفته، پر است از سیاه چاله های ترسناک که در هولناک بودن آن کمتر کسی تردید دارد. به باور بسیاری روح ساکن این قلعه متعلق به لیدی "کاترین دالهویس"، معشوقه صاحب قلعه است که به نظر می رسد سال ها پیش در این قلعه زندانی شده و از گرسنگی مرده است. بسیاری از مهمانان ادعا کرده اند که او را در راهروی اصلی و روی پله های قلعه دیده اند!

Castello della Castelluccia، ایتالیا

این ویلای رومی دیدنی در خارج از شهر شاید برای بسیاری مقصدی ایده آل برای یک سفر رومانتیک به نظر برسد، اما اندکی دلهره را هم باید چاشنی سفر رومانتیک خود کنید. بد نیست بدانید در میان ارواحی که به این مکان هجوم آورده اند، یک شیمی دان قرن هفدهم هم هست. داستان این شیمی دان از این قرار است که وی که قماربازی ماهر بوده، گرفتار رعد و برق می شود و بازماندگانش برای جبران بدهی های قمار او، اسب هایش را به فروش می رسند.

هتل راسل، سیدنی

"هتل راسل" مارپیچی از ساختمان های قدیمی است که عمر برخی از آنها به قرن هشتم میلادی برمی گردد و یکی از با ارزش ترین هتل های منطقه به شمار می رود. پیرامون این هتل داستان های زیادی وجود دارد. از جمله داستان روح سرگردان اتاق شماره 8 که به احتمال زیاد توسط یک دریانورد مقتول تسخیر شده است. برخی از مهمانان هتل راسل گفته اند که در هنگام بالا رفتن از پله ها روح سرگردان را دیده اند که به آنها زل زده است.

هتل شِلبورن، دوبلین

هتل پنج ستاره کلاسیک "شلبورن" وقتی به لیست هتل های در تسخیر ارواح اضافه شد که هنرپیشه ای به نام "لی لی کالینز"، از تجربه مواجهه خود با ارواح در این هتل سخن گفت. آنگونه که به نظر می رسد طبقه ششم این هتل خانه "مری مسترز" بوده؛ دختری که در سال 1846 بر اثر وبا جان خود را از دست داد. کارکنان هتل گفته اند که روح سرگردان این دختر را به طور مرتب در زیرزمین هتل رؤیت می کنند.

هتل ویتومو کِیوزWaitomo Caves ، نیوزیلند

هتل "ویتومو" که در محل یک بندر سابق در بریتانیا ساخته شده؛ چندین روح را در خود جای داده است؛ از جمله یک کودک، یک مرد مائوری، یک شاهزاده مائوری که در هنگام بازدید از یک سرباز در بندر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و نیز یک زن که لباس های فاخر عصر ویکتوریایی را به تن دارد.

زندان های اوتاوا HI Ottawa، کانادا

"زندان اتاوا" برای نزدیک به یک قرن زندانی امنیتی بوده و بسیاری از اعدام های در ملأ عام نیز در آن انجام می گرفته است. اگر به چیزهایی از این دست باور دارید، باید بگوییم که ارواح مجرمان اعدام شده همچنان در این زندان چرخ می زنند؛ ارواحی که بدون شک از حکم خود راضی نبوده اند. برخی می گویند روح یکی از زندانیان به دار آویخته شده در راهروهای یکی از مکان هایی که امروز به یک هاستل تبدیل شده، سرگردان است.

 

منبع: traveller.com.au

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد