بیشتر ما به محض ورود به هتل تحت تأثیر فضای لابی قرار می گیریم. اگر با یک لابی بی روح و فاقد امکانات روبه رو شویم؛ احتمالا از تصمیم خود برای رزرو هتل پشیمان می شویم. بالعکس یک لابی شیک و البته مجهز ما را به وجد می آورد. می توان گفت لابی یک هتل، ویترین آن است و هتل ها هم این موضوع را به خوبی می دانند. با در نظر گرفتن این امر که لابی یکی از مهم ترین بخش های هتل است، جااینجاس از شما می خواهد تا کمی بیشتر در مورد لابی هتل ها بدانید.

مهمانان از لابی هتل چه استفاده‌هایی می‌کنند؟

این روزها بیشتر لابی ها استفاده های مختلفی برای مهمانان خود داشته، خدمات و کاربردهای متنوعی را در اختیار آنها قرار می دهند. از جمله این استفاده ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام پروسه چک این و چک اوت
  • دید و بازدید
  • مکانی برای انتظار
  • پاتوقی برای جمع های دوستانه
  • مرکز اطلاعات

لابی هتل چیست

هتل‌ها از چه روش‌هایی برای جذاب کردن لابی بهره می‌گیرند؟

تلاش هتل ها بر این است تا به بهترین شکل ممکن از لابی استفاده کرده و تمام این کارکردها را یکجا گردآوری کنند. برای مثال یک مکان راحت برای نشستن و انتظار مجهز به تلویزیون، روزنامه و غیره را در کنار میز پذیرش تعبیه می کنند. آنها همچنین از مبل های راحتی و میز مخصوص نوشیدن چای یا قهوه برای ایجاد فضایی دوستانه تر بهره می گیرند.
کار دیگری که هتل ها برای هر چه جذاب کردن لابی استفاده می کنند، دسته بندی گروه های مختلف مهمانان است. در نتیجه می توانند با توجه به نیازهای این گروه های مختلف امکاناتی را برای لابی هتل در نظر بگیرند. مهمانان هتل را می توان در چهار دسته زیر قرار داد:

  • زوج ها
  • خانواده ها به همراه فرزندان
  • مسافران تجاری
  • کارکنان یک شرکت یا ارگان خاص

جذاب کردن لابی هتل

هتل ها با در نظر گرفتن این دسته بندی دست به کارهای خلاقانه ای می زنند. برای نمونه هتل هایی که مهمانان آنها را بیشتر خانواده ها تشکیل می دهند؛ امکاناتی برای سرگرم کردن کودکان در لابی مهیا می کنند. هتل های مناسب برای سفرهای کاری نیز یک فضای آرام جهت استفاده از لپتاپ یا کامپیوتر در اختیار مهمانان قرار می دهند.

همانطور که گفتیم، نخستین کاربری لابی هتل انجام پروسه چک این و چک اوت است. در حقیقت لابی نخستین بخش هتل است که مهمانان به آن قدم گذاشته و به نوعی ویترین هتل به شمار می رود. صرف نظر از اینکه میز پذیرش در لابی چه شکلی است، باید اطمینان حاصل کرد که پروسه های چک این و چک اوت به سریع ترین و ساده ترین شکل ممکن انجام شود. این کار علاوه بر اینکه رضایت مهمانان را به دنبال خواهد داشت، از تجمع آنها در لابی و شلوغ شدن آن جلوگیری می کند.

فراهم کردن دسترسی راحت به امکانات هتل؛ مزیت بزرگ لابی‌ها

یکی از مواردی که مهمانان هتل ها از آن استقبال می کنند؛ دسترسی راحت و سریع به دیگر خدمات هتل از طریق لابی است. به همین دلیل بعضی از هتل ها پا را فراتر گذاشته و گزینه های بیشماری را پیش روی آنها گذاشته اند. از آن جمله می توان به فروشگاه ها، بوتیک ها، مراکز خرید سوغات، کافی شاپ، کافی نت و خودپرداز اشاره کرد. این کار باعث می شود تا مهمانان بیشتر نیازهای خود را در داخل هتل برآورده کرده و نیازی به خروج از هتل نداشته باشند.

امکانات رایگان لابی هتل

پیشتر گفتیم که برخی از امکانات هتل ها باید رایگان باشند. در مورد لابی هتل باید اضافه کرد که هتل ها باید امکانات زیر را به طور رایگان به شما عرضه کنند:

اینترنت وای فای (Wi-Fi)

این روزها بیشتر مهمانان انتظار دارند که در لابی هتل به اینترنت وای فای هتل رایگان دسترسی داشته باشند. به نظر می رسد مزایای فراهم کردن چنین امکانی در لابی هتل از معایب و هزینه های آن بیشتر باشد. اگرچه هتل ها الزامی برای دسترسی رایگان و نامحدود کاربران به اینترنت ندارند(اگر این کار را انجام دهند، رضایت مهمانان خود را جلب می کنند)؛ اما دسترسی ابتدایی با پهنای باند محدود حداقل به آنها امکان چک کردن شبکه های اجتماعی را می دهد. علاوه بر این برخی هتل ها حتی امکان شارژ وسایل الکترونیکی را هم برای مهمانان فراهم کرده اند.

دسترسی به آب

 متأسفانه تعداد هتل هایی که بطری آب معدنی در لابی خود داشته باشند، بسیار کم است. این امکان در اتاق های بعضی هتل ها به صورت رایگان وجود دارد، اما اینکه به محض ورود و با وجود خستگی به آب آشامیدنی دسترسی پیدا کنید، کمی دور از انتظار می نماید.

جایی برای نشستن

به زبان ساده لابی هتلی که جایی برای نشستن نداشته باشد، لابی نیست! شاید بتوان از امکاناتی مانند اینترنت یا حتی آب آشامیدنی گذشت، اما از آنجا که انتظار در لابی امری معمول است؛ نبودن مبلمان به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

امکانات لابی هتل

کارکرد یا طراحی لابی؛ کدام مهم تر است؟

شاید در نگاه اول آن چیزی که شما را جذب یک لابی هتل کند؛ رنگ ها، نورپردازی، معماری و مبلمان باشد. اگرچه جنبه های زیبایی شناختی نقش مهمی را در طراحی بازی می کنند؛ اما آنچه اهمیت بیشتری برای مهمانان دارد، کارکرد لابی است. مهم نیست لابی هتل چقدر نگاه های مهمانان را به خود خیره می کند؛ اگر آنها بعد از یک پرواز طولانی جایی برای نشستن و انتظار نداشته باشند، ناامید خواهند شد.

کدام هتل‌‎های ایران لابی‌های مجلل دارند؟

در ادامه مطلب همه آنچه که باید در مورد لابی هتل ها بدانید، تنها به چند نمونه از مجلل ترین لابی هتل های ایران اشاره می کنیم:

هتل اسپیناس پالاس تهران

بدون شک یکی از بهترین لابی های هتل ایرانی متعلق به هتل اسپیناس پالاس تهران است. لابی باشکوه و بزرگ با معماری مدرن، کافی شاپ، موسیقی زنده، فروشگاه ها و مراکز خریدی که می توانید از آنها فرش ایرانی بخرید و بسیاری امکانات دیگر به آن شکوه ویژه ای بخشیده اند.

لابی هتل اسپیناس پالاس

هتل مجلل درویشی مشهد

معماری بی نظیر هتل مجلل درویشی مشهد بسیار منحصر به فرد است. یک لوستر مدرن به رنگ بنفش، مبلمان کلاسیک، حوض پر از گل های سرخ، تلویزیون، کافی شاپ و امکانات دیگر زیبایی خاصی به لابی هتل بخشیده اند.

هتل بین المللی قصر مشهد

لابی هتل بین المللی قصر مشهد را می توان یکی از مجلل ترین ها دانست: بزرگ و لوکس با نورپردازی فوق العاده، مبلمان شیک به رنگ سبز، کافی شاپ، استند روزنامه، خودپرداز، واحد کانسیرج، فروشگاه، سیستم سرمایش و گرمایش و دفتر خدمات مسافرتی.

لابی هتل قصر مشهد

هتل مارینا پارک کیش

در لابی هتل مارینا پارک کیش شما با فضایی وسیع و مجلل، نورپردازی هنرمندانه، حوض پر از گل های کاغذی صورتی، مبلمان شیک، لوسترهای مدرن، کافی شاپ، موسیقی زنده و فروشگاه مواجه خواهید شد. ضمن اینکه میز پذیرش در بهترین قسمت لابی و در معرض دید مهمانان قرار گرفته است.

لابی هتل مارینا پارک کیش

هتل بین المللی پرسپولیس شیراز

هتل پرسپولیس شیراز از دیگر هتل هایی است که لابی بزرگ، شیک و مجهزی دارد. در لابی این هتل شما از مبلمان راحت، مجلل و تمیز، نورپردازی و طراحی زیبا، فروشگاه های مختلف، پخش موسیقی زنده، تلویزیون، سیستم گرمایش و سرمایش بهره مند می شوید. یک فضای بسیار ایده آل برای ملاقات های کاری یا دوستانه شما!

البته هتل های بالا تنها هتل هایی نیستند که لابی آنها چشم مهمانان را به خود خیره می کند. به طور کلی هتل های پنج ستاره به طراحی و امکانات لابی خود توجه ویژه ای نشان می دهند. دلیل آن هم این است که این هتل ها عمدتا میزبان مسافران بین المللی و نیز مهمانان تجاری هستند که دوست دارند به محض ورود به هتل تحت تأثیر قرار بگیرند.

امکان رزرو هر یک از هتل هایی که در بالا از آنها نام بردیم، در سایت جااینجاس فراهم شده است. این هتل ها علاوه بر لابی شیک و مجهز، سوئیت ها و اتاق های مجللی هم دارند. تنها کافیست در لیست هتل های مشهد، کیش یا هر شهر دیگری جستجو کنید، جزئیات قیمت را بررسی کرده و سپس دست به رزرو هتل مورد نظرتان بزنید.

منابع: 
Hotelcontractbeds.co.uk
Hospitalitynet.org

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد