اگر در موقعیتی قرار گرفتید که مجبور شدید نیمه شب به هتل بروید، دچار استرس نشوید. کافیست چند نکته به ظاهر بی‌اهمیت اما مفید را به کار ببندید. از این رو در این مطلب قصد داریم ترفندهای چک این بعد از نیمه شب را با شما به اشتراک بگذاریم.

کلیک کنید: رزرو هتل

قبل از هر چیز با هتل تماس بگیرید

در چنین شرایطی اولین کاری که باید انجام دهید این است که پیشتر با هتل تماس بگیرید. بخش پذیرش هتل را در میان گذاشته و به آن‌ها بگویید که قرار است دیرتر برسید. در این صورت مطمئن می‌شوید که اتاق شما را در اختیار مهمان دیگری نخواهند گذاشت.

 

البته اگر یک اقامتگاه قدیمی را برای ماندن انتخاب کرده باشید، احتمالا برای چک این بعد از نیمه شب به مشکلی برخورد نخواهید کرد. به طور کلی کارکنان در بیشتر هتل‌ها 24 ساعت شبانه روز کار می‌کنند؛ بنابراین همیشه کسی هست که به استقبال شما بیاید.

درخواست تخفیف بدهید

حتما شما هم با این گفته موافق هستید که "تا چیزی را درخواست نکنی، آن را به دست نمی‌آوری". در شرایط چک این (check in) بعد از نیمه شب هم درخواست تخفیف می‎‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

چند نکته مهم که هنگام درخواست تخفیف بهتر است در ذهن داشته باشید:

1-به لحاظ فنی شما می‌خواهید اتاق را برای یک مدت کوتاه رزرو کنید.
2-بنابراین این که چک این خود را نیمه شب انجام دهید، می‌تواند بهانه خوبی برای تخفیف گرفتن باشد.
3-معمولا هتل‌های لوکس همدردی کمتری با مسافران در این زمینه دارند.
4-اما هتل‌های کوچک‌تر یا بوتیک هتل‌ها بیشتر با مهمان‌ها راه می‌آیند.
5-به هر حال درخواست دادن ضرری ندارد؛ آن را امتحان کنید.

 

مطمئن شوید تمام مدارک همراهتان است

بسیاری از افراد مرتکب این اشتباه می‌شوند که بدون مدارک شناسایی به هتل می‌روند. ممکن است آنقدر خوش شانس نباشید که پذیرش هتل این موضوع را نادیده بگیرد. پس اطمینان حاصل کنید که مدارک شناسایی همچون موارد زیر همراهتان باشد:

  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • کارت ملی 

پیشنهاد می‌شود عکسی از مدارک شناسایی خود را در تلفن همراه ذخیره کنید.


با احترام برخورد کنید

دیر وقت است و حتما شما هم خسته هستید. اما حتما پرسنل پذیرش هم در این ساعت از شبانه‌روز مثل شما خسته هستند. پس اگر مشکلی در رزرو هتل خود داشتید، صبور باشید. به جای از کوره در رفتن می توانید سئوالات مؤدبانه‌ای بپرسید؛ مثل اینکه...

1-امکان دارد با مدیر هتل صحبت کنم؟
2-نیازی هست که با خدمه خانه‌داری در این مورد صحبت کنم؟

پذیرش معمولا این قدرت را دارد که مشکل شما را حل کند، اما اگر برخورد شما نادرست باشد؛ قدم اول برای یک اقامت ناخوشایند را خودتان برداشته‌اید.

 

چک این در هتل بعد از نیمه شبپذیرش هتل

انعام دادن می‌تواند معجزه کند

بسیاری از صاحب‌نظران بر این باور هستند که انعام دادن موقع چک این، می‌تواند پروسه را برای شما راحت‌تر کند. حالا تصور کنید که نیمه شب به هتل رسیده و می‌خواهید از پرسنل به خاطر انجام کارتان در این ساعت تشکر کنید.

شاید این سئوال برایتان پیش بیاید که انعام دادن چطور می‌تواند به سود شما یاشد؟

  • یک اتاق بزرگ‌تر
  • خدمات اضافی
  • مینی‌بار رایگان 
  • تأخیر در چک اوت

 

با کارکنان خوش و بش کنید

خوش و بش کردن با کارکنان هنگام چک این بعد از نیمه شب می‌تواند به دو دلیل برایتان مفید باشد:

1-نه تنها شما به اندازه کافی برای کارکنان ارزش و احترام قائل هستید، بلکه خود شما هم قابل احترام هستید.
2-به علاوه با این کار احتمال بیشتری هست که کارکنان به شما و خواسته‌هایتان گوش دهند یا حتی شکایت‌های شما را هم بشنوند.

اتاق‌های گوشه هتل بهتر هستند

بد نیست بدانید که اتاق‌هایی که در گوشه ساختمان هتل قرار گرفته‌اند، معمولا بزرگ‌تر هستند. اگر دیر اقدام به چک این کنید، شاید حتی شانس بیشتری داشته باشید که این اتاق‌ها نصیب شما شوند.


اتاق‌های گوشه هتل معمولا بزرگ‌تر هستند.


چک این در نیمه شباتاق‌های گوشه در هتل

جمع‌بندی

راهکارهایی که در این مقاله با شما درباره چک این هتل بعد از نیمه شب در میان گذاشتیم، ممکن است ساده به نظر برسند؛ اما به کار بستن آن‌ها می‌تواند راه شما را هموارتر کند.

نکات مهم برای چک این هتل در نیمه شبنکات مهم جهت چک این هتل در نیمه شب

ساعت چک این در بیشتر هتل‌های ایران 2 بعد از ظهر است. این نکته‌ای است که حتی در هنگام رزرو هتل در جااینجاس هم در صفحه هتل‌ها می‌توانید ببینید. پیشنهاد می‌شود قبل از هر کاری، با ورود به صفحه هر هتل در جااینجاس، مشخصات کامل به خصوص قوانین آن‌ها را به دقت بخوانید و سپس اقدام به رزرو آنلاین نمایید.

سوالات متداول

به طور کلی ساعت استاندارد چک این در هتل‌ها ۱۴:۰۰ است. بهتر است قبل از رزرو، قوانین ورود و خروج هتل را مورد بررسی قرار دهید. 
سعی کنید حتما قوانین هتل را از قبل مورد بررسی قرار دهید. مدارکی همچون کارت ملی و پاسپورت را حتما با خود همراه داشته باشید. 
بهتر است ابتدا با هتل تماس گرفته و شرایط را توضیح دهید. در ادامه هم می‌توانید سایر نکات را در ابتدای این صفحه از سایت بررسی کنید.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد