هتل‌ها هر روز مجهزتر می‌شوند و امکانات آنها بیشتر. در این میان شاید نام مینی بار برای بسیاری نماد یک هتل لوکس باشد. ممکن است شما هم در این گروه قرار داشته باشید یا حداقل اطلاعات‌تان در مورد این خدمات هتل‌ها چندان هم زیاد نباشد. پس با ما همراه شوید از خدمات مینی‌بارها در هتل بیشتر بدانید.

مینی بار چیست؟

مینی بار همان یخچال کوچکی است که در اتاق هتل‌ها یا اتاقک برخی کشتی‌های تفریحی وجود دارد. کارکنان هتل هم موظف هستند در طول اقامت مهمان‌ها، مینی بار را با نوشیدنی‌ها و سایر اقلام خوراکی شارژ کنند.

نکته دیگر اینکه مینی بار به طور معمول رایگان نیست و هزینه آن در هنگام چک اوت از مسافر دریافت می‌شود. اینکه چه مواد خوراکی و نوشیدنی را می‌توانید در مینی بار پیدا کنید، در کشورهای مختلف؛ متفاوت است. اما به طور کل می‌توانید موارد زیرا ببینید:

  • نوشیدنی‌های الکلی و غیرالکلی
  • آب میوه و آب معدنی
  • شکلات، کلوچه و اسنک

مینی بار

خدمات مینی بار در هتل‌ها از کجا شروع شد؟

شاید جالب باشد بدانید که مینی بار نخستین بار در سال 1974 میلادی در هتل هیلتون هنگ کنگ مورد استفاده قرار گرفت. در ماه‌های نخست تولد مینی بار، فروش نوشیدنی‌های داخل هتل 500 درصد افزایش پیدا کرد و سود سالانه هتل هم تا 5 درصد بالا رفت. از آن به بعد هیلتون مینی بار را در تمام هتل‌های زیر مجموعه خود در جهان باب کرد. 

 

سرنوشت مینی بار به کجا ختم می‌شود؟

اگر روزی مینی بار را فقط در هتل‌های لوکس ایران می توانستید پیدا کنید؛ حالا دیگر اینطور نیست. این نام پرطمطراق را این روزها موقع رزرو هتل؛ چه سه ستاره باشد و چه 5 ستاره می‌شود دید. با این حال به نظر می‌رسد ستاره مینی بارها هم نسبت به گذشته کم فروغ شده و حتی در آستانه خاموش شدن است. چرا؟

  • مینی بارها دیگر سودآور نیستند
  • مسافران دیگر از مینی بارها استقبال نمی‌کنند
  • اتاق‌های هتل دیگر جایی برای این یخچال‌های کوچک ندارند

مینی بار در هتل

سئوالات متداول درباره مینی بار هتل‌ها

حالا که با این خدمت لوکس در هتل‌ها آشنا شدید، بد نیست بدانید که چه سوالاتی در مورد مینی بار ذهن مهمان‌های هتل‌ها را به خود درگیر کرده است.

1-هتل‌ها چطور می‌فهمند مهمان‌ها از مینی بار استفاده کرده‌اند؟

بیشتر مهمانان هتل‌ها می‌دانند که اگر برای مثال یکی از نوشیدنی‌های داخل مینی بار را بنوشند، باید هزینه آن را جداگانه پرداخت کنند. اما شاید این را کمتر کسی بداند که برخی هتل‌ها یک رویکرد عجیب‌تر اتخاذ کرده‌اند!

آن‌ها سنسورهایی را روی مینی بار نصب کرده‌اند که به طور خودکار به صورت حساب شما اضافه می‌کند؛ حتی اگر وقت به نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های داخل مینی بار دست بزنید و از آن‌ها استفاده نکنید!

البته نگران نباشید؛ این سیستم فوق هوشمندانه فعلا در هتل‌های لوکسی مانند گروه هتل‌های هیلتون و اینترکنتیننتال به کار برده می‌شود.

 

2-چطور در دام هزینه‌های خوراکی‌های داخل مینی بار نیفتیم؟

اجازه دهید به طور خاص در مورد هزینه‌های مینی بار چند توصیه به شما بکنیم:

  • فرض را بر این بگذارید که برای هر غذایی در اتاق خود باید هزینه پرداخت کنید؛ مگر اینکه علامت یا نوشته‌ای به شما بگوید که آن غذا یا نوشیدنی رایگان است.
  • بعضی هتل‌ها این امکان را به شما می‌دهند که مینی بار را قفل کنید تا کودکان یا مهمان‌های شما به آن دسترسی نداشته باشند.
  • اگر برای نوشیدنی‌ها و مواد غذایی خود به یخچال نیاز دارید، چرا از یخچال داخل اتاق استفاده نکنید؟!

مینی بار هتل ها

3-آیا مینی بار در زمره خدمات all-inclusive قرار می گیرد؟

در هتل‌های all یا همان all-inclusive، مینی بار نه تنها رایگان است، بلکه به صورت روزانه شارژ هم می‌شود. بنابراین دیگر نیازی نیست برای هر کدام از اقلام درون مینی بار هزینه جداگانه پرداخت کنید.

 

4-چرا مینی بار هتل‌ها گران است؟

برای خیلی‌ها نام مینی بار هتل با هزینه‌های سرسام آور مترادف شده است. اما چرا؟  خوب بهتر است بدانید هیچ دلیل خاصی وجود ندارد؛ جز اینکه هتل‌ها معتقدند:

1-این اقلام خوشمزه برای مهمان‌ها خریداری شده است

2-در یک یخچال کوچک داخل اتاق تعبیه شده است

3-برای دسترسی به آن‌ها دیگر نیازی نیست شال و کلاه کنید و از اتاق یا حتی هتل خارج شوید.

به عبارت ساده‌تر آن‌ها علاوه بر هزینه خود اقلام داخل مینی‌بار هتل، هزینه راحتی را هم از شما می‌گیرند!

 

جمع‌بندی

در این مطلب با مهم‌ترین نکات جهت استفاده از مینی بارها در هتل آشنا شدید. اگر می‌خواهید یک سفر خاطره‌انگیز را به لیست سفرهایتان اضافه کنید، باید از همان ابتدا فکر یک اقامت راحت باشید. مقدمات یک اقامت راحت را هم می‌توان با رزرو هتل یا هر اقامتگاه دیگری فراهم کرد. امکانی که خوشبختانه این روزها به صورت آنلاین در دسترس همه قرار گرفته است.

برای مثال اگر سایت جااینجاس را در مرحله رزرو به عنوان همراه و همسفر خود انتخاب کرده‌اید، باید بدانید این سایت به شما این امکان را می‌دهد طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها، از هتل‌های لوکس همچون هتل اسپیناس پالاس تهران تا هتل آپارتمان و اقامتگاه‌های سنتی همچون هتل سنتی یزد را در هر گوشه‌ای از ایران که می‌خواهید به صورت کاملا آنلاین رزرو کنید. 

سوالات متداول

اقلام خوراکی‌ها ممکن است در هر هتل متفاوت باشد. اما به طور کل انواع نوشیدنی، آب، آبمیوه، شکلات، اسنک و ... را می‌توانید در آن مشاهده کنید.
بله، رایگان است و به صورت روزانه شارژ می‌شود.
به طور معمول مینی بارها رایگان نیستند و  هزینه آن هنگام چک اوت دریافت می‌گردد.

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد