بندرعباس مرکز استان هرمزگان است، این شهر که در گذشته با نام گمبرون شناخته می شد، در 56 درجه و 18 دقیقه طول و 27 درجه و 11 دقیقه عرض جغرافیایی واقع شده است. این بندر کشورمان مجاور تنگه هرمز (محل اتصال خلیج فارس به دریای عمان) قرار دارد. همسایگان بندرعباس را از شمال سیرجان و بافت، از شرق میناب، از غرب بندرلنگه، لار و داراب تشکیل می دهند، همچنین این شهر از جنوب به سواحل زیبای خلیج فارس می رسد.

تاریخچه شهر بندرعباس

در دست نوشته های هرودوت مورخ یونانی اشاره شده است که در زمان پادشاهی داریوش کبیر، یک فرمانده یونانی به دستور وی از بندری در شمال تنگه هرمز راهی یک ماموریت اکتشافی شده است تا راهی برای ارتباط دریایی با چین، هند و لیبی بیابد، این موضوع نشان از قدمت دیرینه گمبرون دارد.

هتل های بندرعباس

بندرعباس مدتی به دست پرتغالی ها اشغال شده بود، اما شاه عباس توانست در سال 1623 میلادی آنها را بیرون راند. از آن پس نام این بندر به بندرعباس تغییر پیدا کرد. در حال حاضر این بندر یکی از بنادر حائز اهمیت و اصلی کشورمان است که رونق بسیاری دارد و هر ساله کالاهای زیادی از آن ترانزیت می شود.

جاذبه های گردشگری شهر بندرعباس

تماشای آب های نیلگون خلیج فارس از سواحل زیبای بندرعباس بی نظیرترین جاذبه این شهر است. گرمای دریای جنوب، بارها و بارها گردشگران را به سواحل خلیج فارس جذب می کند.

از دیگر جاذبه های گردشگری این بندر می توان اشاره کرد به موزه بزرگ بندرعباس، حمام گله داری، معبد هندوها، چشمه آب گرم گنو، منطقه قدیمی سورو، برکه های باران، عمارت کلاه فرنگی، قلعه فین و غار نمکی خرسین.

هتل های بندرعباس

همانطور که مردم این بندر خونگرم و مهمان نواز هستند، اقامتگاه های این شهر نیز در مهمان نوازی سابقه خوبی دارند. بندرعباس از هتل های پنج ستاره و لوکسی مانند هتل هما بندرعباس، هتل هرمز بندرعباس و هتل خلیج فارس بندرعباس تا هتل آپارتمان هایی با قیمتی مقرون به صرفه را برای میزبانی از میهمانان مهیا کرده است.

اگر تصمیم دارید به بندرعباس سفر کنید، می توانید از طریق وب سایت جااینجاس هتل رزرو کنید و از تخفیفات این سامانه نیز استفاده کنید. در صورت بروز هر گونه سوال کافیست با تیم پشتیبانی 24 ساعته سایت رزرو هتل جااینجاس تماس بگیرید.

 

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد