بندر بوشهر مرکز استان بوشهر است که در 50 درجه و 50 دقیقه طول و 28 دقیقه و 59 درجه عرض جغرافیایی قرار دارد. همسایگان این شهر را از شمال بهبهان و گچساران، از شرق نورآباد، برازجان، فیروزآباد و لار و از غرب و جنوب خلیج فارس تشکیل می دهند. این استان در جلگه ای وسیع واقع شده است و مراتع آن توسط رودهای حله، شور و اهرم آبیاری می شود. ساحل بندر بوشهر عمق زیادی ندارد، به همین دلیل در این بندر پهلو گرفتن کشتی هایی با ظرفیت بیش از 30 هزار تن امکان پذیر نیست.

تاریخچه بندر بوشهر

ایجاد بوشهر به دوران ساسانی نسبت داده شده است، اما بوشهر کنونی به دستور نادرشاره افشار بنا گردید. نادرشاه قصد داشت بندری را در جنوب ایران پایه گذاری کند تا به این ترتیب بتواند نیروی دریایی کشور را راه بیندازد. پس از آنکه به دستور نادرشاه بوشهر بنا گردید، این بندر به مرور رونق بیشتری یافت تا جائیکه به رقیبی قدرتمند برای بندر بصره که آن زمان رونق فراوانی داشت، تبدیل شد. ولی این منطقه قدمت بیشتری دارد، اسناد به دست آمده از ریشهر نشان می دهد که زندگی در این ناحیه از 5 هزار سال قبل جریان داشته است. ریشهر نام منطقه ای در فاصله 3 کیلومتری از شهر بوشهر است.

هتل دلوار بوشهر

بوشهر در پیشینه خود روزهای سختی را نیز سپری کرده است. پس از آنکه ایران در دوران قاجار به هرات حمله کرد و آن را به تصرف خود درآورد، انگلیسی ها که منافع خود را در خطر می دیدند به بوشهر حمله کردند و این بندر توسط ارتش انگلیس اشغال شد. در زمانی که بوشهر تحت اشغال انگلیس بود، مردم آن برعلیه استبداد بیگانگان قیام کردند و رشادت های بسیاری را از خود نشان دادند. سرانجام پس از آنکه دولت قاجار معاهده پاریس را پذیرفت، انگلیسی ها بوشهر را تخلیه کردند.

 

جاذبه های گردشگری بندر بوشهر

از خلیج فارس زیبا که بگذریم، بوشهر جاذبه های گردشگری زیادی دارد. بنابراین اگر عازم این بندر هستید لذت دیدن جاذبه های آن را از دست ندهید. از جمله جاذبه های گردشگری استان بوشهر می توان اشاره کرد به موزه رئیس علی دلواری، موزه دریانوردی خلیج فارس، ریشهر، کشتی رافائل، آب انبار قوام، گورستان و منطقه باستانی سیراف، عمارت ملک، کاخ بردک سیاه، گنبد نمکی جاشک، چشمه آب گرم اهرم، مسجد جامع بردستان، گور دختر، کاروانسرای مشیرالملک دشتستان، قلعه خورموج، منطقه باستانی توز و بازار سنتی.

رزرو هتل در بوشهر

هتل های بندر بوشهر

اگرچه بوشهر هتل های زیادی ندارد، اما کیفیت آنها توانسته است رضایت مسافران را جلب کند. همچون مردم این بندر، هتل های آن نیز مهمان نواز هستند. اگر قصد سفر به بوشهر را دارید و به دنبال اطلاعات کاملی از هتل های این شهر هستید، می توانید از طریق صفحه هتل های بوشهر سایت جااینجاس به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، هتل‌های توابع اطراف بوشهر همچون هتل بنود عسلویه را می‌توانید بررسی کنید.

به علاوه می توانید از طریق وب سایت جااینجاس اقدام به رزرو هتل در بندر بوشهر کنید و از تخفیفات ارائه شده در این سامانه نیز برای رزرو هتل نیز بهره مند شوید. در صورت بروز هر گونه سوال کافیست با تیم پشتیبانی جااینجاس تماس بگیرید، آنها به طور 24 ساعته پاسخگوی شما هستند.

 

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد