جزیره کیش با سواحل و طبیعت بی‌نظیر، مراکز خرید و تفریحات متعدد خود همواره از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور به شمار می‌رود. پارک دلفین‌های کیش هم یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی این جزیره زیبا است. در ادامه با همراه شوید تا با برنامه‌های شاد و مفرح پارک دلفین‌های کیش، اولین پارک پارک دلفین ایران بیشتر آشنا شوید. 

معرفی پارک دلفین کیش

پارک دلفین‌های کیش در واقع اولین پارک دلفین کشور است که از سال 1384 فعالیت خود را در مجموعه‌ای به مساحت 100 هکتار آغاز کرده است. جالب است بدانید در این مجموعه دلفین، پنگوئن و پستاندارانی همچون شیر دریایی، گراز دریایی و گربه دریایی نگه‌داری می‌شوند و زاد و ولد این موجودات طبق استانداردهای این مجموعه بسیار قابل توجه است. 

لیست هتل های کیش را اینجا ببینید

علاوه بر این، بازدید از دلفیناریوم، باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور این مجموعه را هم نباید از دست داد. به خصوص نمایش‌های حرفه‌ای این جانداران که توسط مربیان ماهر برنامه‌ریزی می‌شوند. از دیگر جذابیت‌های پارک دلفین‌های کیش می‌توان به گونه‌های مختلف پرندگان و گیاهان در فضای سبز آن همچون موارد زیر اشاره کرد:

  • درخت نخل ودرخت لور
  • اوکالیپتوس وآکاسیا
  • تکوما وگل ختمی
  • انواع کاکتوس

پارک دلفین کیش

مالک پارک دلفین کیش کیست؟

برای بسیاری از افراد سوال است مالک این مجموعه بزرگ کیست. در ابتدا حسین ثابت صاحب هتل داریوش کیش، سرمایه‌گذار این پارک بود. پس از آن در سال 1393، آقای عبدالرضا موسوی، مالک شرکت هواپیمایی زاگرس این مجموعه را خریداری کرد و در حال حاضر مسئولیت پارک به عهده او است.

 

برنامه‌های پارک دلفین کیش

پارک دلفین‌ها یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش است که برنامه‌های شاد و مفرحی را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. در ادامه بخش‌های مختلف آن شامل دلفین شو، باغ پرندگان و کلاسیک شو را معرفی خواهیم کرد.


لیست هتل های ساحلی کیش را اینجا ببیند


جالب است بدانید می‌توانید در طول بازدید درخواست کنید از شما عکس‌برداری کنند و آن‌ها را روی کاغذ، لیوان و... چاپ کنند. علاوه بر این فروشگاه‌های سوغات مجموعه پارک دلفین‌های کیش را هم نباید از دست بدهید. 

باغ پرندگان

باغ پرندگان دلفیناریوم کیش از جمله بخش‌های پرطرفدار این مجموعه به شمار می‌آید. در باغ پرندگان بیش از ۵۰ گونه مختلف پرنده نگهداری می‌شود. از جمله می‌توان به 

  • طوطی ماکائو و توکان
  • لک‌لک و قو
  • تنجه و درنا
  • قرقاول و پلیکان
  • توراکو و شترمرغ

اشاره کرد که از سراسر دنیا مانند آمریکای جنوبی، استرالیا، شرق آسیا و آفریقا، در این مجموعه گرد هم آمده‌اند. باغ پرندگان دو بخش دارد:

1-بخش اول پرندگان محبوس در قفس

2-بخش دوم پرندگانی که آزادانه در محدوده تعیین شده پرواز می‌کنند

باغ پرندگان پارک دلفین کیش

پرندگان محبوس، شکاری و وحشی هستند. شما می‌توانید در امنیت کامل از تماشای آن‌ها لذت ببرید. این امکان را دارید تا پیاده به این بخش راه پیدا کنید یا از اتوبوس‌های قطاری استفاده کنید. جالب است بدانید علاوه بر پرندگان، گونه‌های دیگر حیوانات همچون میمون، کروکودیل، مار بوآ، لاک‌پشت و آهو هم در این بخش وجود دارند.  

دلفین شو کیش

یکی دیگر از بخش‌های هیجان‌‌انگیز پارک دلفین‌های کیش، بخش دلفین‌ شو کیش است. در محوطه‌ای با استخری به حجم 18000 متر مکعب پستانداران مختلف همچون دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی وجود دارند که می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

 

این حیوانات آموزش دیده‌اند و قطعا حرکات نمایشی آن‌ها شما را به وجد خواهد آورد. شما می‌توانید با اجازه گرفتن از مسئولین پارک دلفین‌های کیش با دلفین‌ها:

  • بازی کنید
  • بدن آن‌ها را لمس کنید
  • غذای مناسب به آن‌ها بدهید 
  • عکس‌های خاطره انگیز با آن‌ها بگیرید

دلفین شو پارک دلفین کیش

کلاسیک شو

اگر به دنبال یک روز مفرح و شاد هستید، حتما به کلاسیک شو دلفیناریوم کیش سر بزنید. انواع برنامه‌های شاد مانند استندآپ کمدی و شعبده‌بازی، بازی با نور و موسیقی زنده متناسب با هر سن و سلیقه‌ای.

 

آدرس و ساعت کاری و هزینه پارک دلفین کیش

پارک دلفین‌های کیش در جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته و در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. از این رو به راحتی با انواع وسایل نقلیه عمومی و خودروی شخصی خود می‌توانید به مجموعه دسترسی پیدا کنید. هر یک از برنامه‌های پارک دلفین‌های کیش هم در ساعت مشخصی شروع می‌شوند. بنابراین راس ساعت در مجموعه حضور پیدا کنید تا از برنامه‌ها عقب نمانید. (مشاهده روی نقشه)

پارک دلفین ها در کیش

 نام برنامه ساعت بازدید
 پارک دلفین کیش 4 عصر تا 8 شب
 باغ پرندگان از ساعت 16:30 بعد از ظهر تا 17:30 عصر
 شو دلفین ها از ساعت 17:30 بعد از ظهر تا 18:30 عصر
 کلاسیک شو
از ساعت 18:30 عصر تا 20 شب

در ادامه قیمت مجموعه پارک دلفین کیش در سال 1401 برای سنین مختلف (بزرگسال، کودک دو تا چهار سال و زیردوسال) درج شده است. 

قیمت بلیط پارک دلفین کیش بزرگسالان در سال 1401
414000 تومان 
قیمت بلیط پارک دلفین کیش کودکان دو تا چهار سال  نیم بها 
قیمت بلیط پارک دلفین کیش کودکان زیر دو سال رایگان 
 شماره تماس۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷ 

 

برای تهیه بلیط می‌توانید از طریق روش‌های زیر اقدام کنید:

1-به صورت حضوری به باجه‌های پارک دلفین مراجعه کنید

2-از خدمات گردشگری هتل‌ها و تورها استفاده کنید

3-اینترنتی اقدام کنید و از تخفیف‌های خوبی بهره‌مند شوید.

هم‌چنین در طول سفر خود به جزیره زیبای کیش، اگر علاقه‌مند به اقامت در محیطی سنتی با امکانات رفاهی و لوکس مدرن هستید، پیشنهاد می‌شود هتل امیرکبیر کیش را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید.

 

جمع‌بندی

در این مطب با برنامه‌ها و تفریحات پارک دلفین کیش همچون پاغ پرندگان، دلفین شو و کلاسیک شو آشنا شدید. پیشنهاد می‌شود حتما یک بار پارک دلفین را در برنامه‌های خود قرار دهید و لحظاتی خوش را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید.

علاوه بر این اگر به دنبال هتل‌ نزدیک به مراکز تفریحی کیش هستید، حتما سری به جااینجاس بزنید، لیست هتل‌ها از لوکس و 5 ستاره همچون هتل شایان کیش تا قیمت مناسب همچون هتل پارسیان کیش را بررسی نموده و با تخفیف ویژه، رزرو هتل را انجام دهید.

سوالات متداول

 دلفیناریوم، باغ پرندگان، کلاسیک شو و تونل آکواریوم آب شور
سید عبدالرضا موسوی، مالک شرکت هواپیمایی زاگرس
از ۱۶ تا ۲۰
در سال ۱۴۰۱، قیمت بلیط ۴۱۴۰۰۰ تومان است. برای کودکان ۲-۴ سال نیم‌بها و کودکان زیر دو سال هم رایگان است.
پاییز و زمستان 

اهل سفرها، برای باخبر شدن از پیشنهادهای ویژه‌ی جااینجاس، ایمیل خود را وارد کنید.

شهر یا هتل مورد نظر یافت نشد